Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea Tuikkuvain! :) toivottavasti B pääsee pian vierihoitoon, eikä mitään komplikaatioita enää ilmene.

Paljon onnea tuikkuvain! :) Jopas olikin hurjaa tapahtumaa, mutta onneksi kaikki hoidettiin hienosti. toivotaan että B pääsee pian perheensä luo ja voi hyvin.

Joo, uskon että on se varmasti uuvuttavaakin. Mäkin olen luonteeltani sellanen, joka tarvitsee unta ja PALJON eli rankat ajat on tulossa...

Citrus vaihdatteko, joka 3h vaippoja? Vaikka ei olis kakkaa? Meinaa ei kyl kandee pissavaippoja vaihdella. Niin tiuhaan.
Huh unettomuudesta tuli mieleen, et jotenkin sitä aina ajatteli valvottujen öiden aikana, mihin mä oon itseni laittanut. :) mut siitäkin selvis.
Sanna toiv tulee hyvä synnytys hyvillä viikoilla! Niin ja kuka on listalla Sannan jälkeen :D

Citrus kommenttini perustuu siihen, että yöllä nimenomaan ei tarvitse niin tiuhaan vaihtaa pissavaippoja. Vauvan iho kestää kyllä pissan. Mut kyllähän kakka vaihdetaan vaikka tulis tunninkin välein. Itse olen saanut nämä ohjeet synnärillä, neuvolalääkäriltä sekä terkalta. Olinko epäselvästi ilmaissut itseäni, Sorry!

Citrus, oletko ehtinyt itse saada 4,5 tunnin unet?? :eek: Vai tytöt? Nukuin ensimmäisen kerran neljä tuntia putkeen kun esikoinen oli ehtinyt täyttää 6 kk (siis hänen synnyttyään).

Ehkä tämä ohje on keskosille kun tarvitsevat enemmän rauhaa ja vaipanvaihto on heille kuin 20 km lenkki meille, mutta kakkavaippaa jätimme aina syöttöihin eikä menty vaihtamaan heti vaikka huomasimme että oli tullut, joskus kätilöt jopa ohjeistivat jättää vielä toiset 3 h jos vauvat nukkuivat sikeästi syötön yli. Pissavaippaa vaihdoimme vasta jos oli mennyt 6 h. Olemme jatkaneet tätä menoa kotona. Tietenkin jos näkee että iho punoittaa niin pitää vaihtaa useammin ja antaa vauvalle ilmakylpyjä mutta näin meillä. Oppii myös tuntemaan jos on paljon vai vähän pissaa vaipassa :)

Odotan niin ensimmäistä neuvola-aikaa kun saamme uudet painot ja pituudet tytöille :) Ennen sitä meillä olisi maanantaina Viuhdin kanssa verikoe... Toivottavasti hb ei olisi laskenut entisestä... :oops:

Muokattu viimeksi:
Hyvä että miehesi osallistuu noin hyvin! Sitten kun hän on palannut töihin niin sinun pitää vain muistaa mennä nukkumaan heti kun vauvat antavat sinulle mahdollisuuden! Se oli minulle tosi vaikeeta kun ajatteli että vauva varmaan herää ihan kohta, tai sitten jäin vain kiinni tietokoneen ääreen vaikka minulla olisi ollut mahdollisuus nukkua jopa 2 h päikkärit. Ja varmaan nämä kerrat jäävät kaksosten kanssa vähemmälle muutenkin...

Esikoiseni kanssa en saanut nukuttua siksi kun täysimetin ja ensimmäiset viikot hänet piti herättää 2,5 h välin, ja se jäi sitten hänellä päälle että pitää syödä koko ajan. Nyt kun nämä kaksi syövät pullosta niin mahdollisuudet ovat ihan erilaiset :)

Minunkin mies osallistuu tosi hyvin! Hän on päästänyt minut nukkumaan aikaisin illalla ja hoitanut puolenyön syötöt, sitten minä olen hoitanut klo 03-04 ja aamusyötöt ja hän on noussut esikoisen kanssa. Nyt tänään passitin hänet nukkumaan aikaisemmin ja itse odotan puolenyön syöttöä. Tuntuu että tämä vaikuttaa kirjoittamiseen, toivottavasti tekstistä saa nyt jotain tolkkua :grin

Ducksie, toivottavasti Viuhdin hb ois noussu!

Ihanaa kyl kuulla teidän synnyttäneiden kuulumisia. Saa itsekin kullanarvoisia vinkkejä teiltä. Ja Hienosti teillä on mennyt! Ja miehetkin osallistuu komiasti. Tsemppiä jatkoon!

Mää taidan sit olla sannan jälkeen listalla. Tsempit meille odottajillekin!

Rv tänään 32+6. Jotenkin oon aatellu että sinne 38 viikolle tähdätään. Mahtaakohan olla toiveajattelua... di-di raskaus mut raskausdiabetes, joka saattaa vaikuttaa tai sitvei, mut eipä täs kauheesti muita oireita oo ollu ku masu kasvaa ja painaa. Supistuksia ei oo ollu, ehkä kerran pari viikossa jotain sen suuntaista mut ei muuta.

Eilen saatiin haettua Ikeasta lastenvaatteille lipasto. Jee. Pikkuhiljaa tää todellisuudeksi muuttuu. Vielä tarttis raivata lastenhuone tyhjäksi kaikesta muusta roinasta ja kootakin se lipasto. Edelleenkään meillä ei oo viel vaunuja eikä turvakaukaloita... nooh turvakaukalot noista ne ensisijaisimmat taitaa olla. Ja sit pitäs jotkut sairaalasta kotiintulovaatteet kehitellä tirpanoille.

Nereidiä kompatakseni, että nää teidän jo lapset saaneiden kommentit ovat tosiaan kullanarvoisia, kun ei tiedä mitä odottaa.
Eipä meillä sit oo kun tasan viikko eroa et saattaapi olla että menee toisin päin kun itellä tuli tänään 33+6.
Kaveri sai kaksoset viikolla 39 vaikka oli raskausdiabetes ja di-di. Kauhulla odotan, jos joutuu sinne saakka vaappumaan :D
Kun ei mullakaan juuri oireita ole ollut.

Minkälaisia vaunuja oot kattellu Nereidi? Entä kaukaloita?

Takaisin