Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho. Kävin nukkuu vissiin jo puol kympiltä ja heräsin 8.45 kun tyttö alko itkee huoneessaan. Siis häh. :D Hänkin herää aina n. 7.00. Pari kertaa kävin vessassa yöllä ja muuten heräsin mut sit aina taju pois eikä yhtään pyörimistä. Hyvä allergialääke vissiin nukkumiseen. :D tosin nyt paljon väsyneempi kuin yleensä. Outoa.. :)

Siel on talvi jännät hetket. Toivottavasti salit ei ole täynnä ja pääset. :)

Jepp! Vaipanvaihto esikoiselle on myös ihan erilaista nyt kun on tottunut pienokaisiin :) Yleensä käytämme hänelle up-and-go'sit mutta yöksi teippivaipat. Mies tekee aina iltatoimet hänen kanssaan niin kun kerran oli muualla niin pyysin tyttöä menemään makuulle lattialle ja yritin nostaa hänen peppunsa jaloista! Hän katsoi minua hölmistyneenä, laittoi jalat lattiaan ja nosti itse peppunsa :smiley-angelic006:laughing021 Ennen laitoin vaipat hänelle niin että hän seisoi mutta nykyään ne ovat aina epämukavasti joten ajattelin että saisin sen paremmin päälle jos hän makaa :wink
Onhan 2 v aivan ihana kun pystyy jo puhumaan hänen kanssaan. Emme voi käyttää vauvojen nimiä hänen läsnäollessaan koska hän on papukaja ja odotamme nimiäisiin ennen kuin kukaan saa tietää ne :)

Käytiin tänään taas ultrassa pyörähtämässä. Rv 32+1. Tirpanoilla kaikki hyvin. Painoarviot A 1731g ja B 1859g. A oli rt ja B oli kääntynyt perätilaan. Toivottavaati kääntyis vielä. Seuraava aika onkin jo parin viikon päästä. Toki alkaahan tässä viikotkin hupenemaan hurjaa vauhtia :)

Talvelle tsempit jos tositoimiin pääsisit!

Kävimme verikokeissa tyttöjen kanssa tänään. Molempien hb:t on laskenut, B:n niinkin alhaiseksi kuin 84 :sad001 Lisäämme rautalisän määrää hänelle vähitellen nyt ja viikon päästä mennään uudelleen verikokeisiin. A:n kanssa meidän täytyy mennä vasta kahden viikon päästä. Tuntuu kurjalta: aikuinenhan pysyy tuskin edes tolpillaan jos hb tuolla tasolla... Minulle sanottiin jossain vaiheessa että 90 olisi raja että vauvat saa punasolusiirron, mutta nyt sitä ei tehdä. Toivottavasti hän pärjää ilman!

Mmmmm... Pizzaa huomenna, ja haen myös mätiä ja creme fraichea kaupasta niin päästään nauttimaan illalla :)

Toivottavasti Talvi söi pizzaa tmv ennen kuin meni sairaalaan koska energiaa tarvitsee! :p On tämä niin jännää!

Meillä poika ei ole vielä kotiutunut.ei syö tarpeeksi itse joten kotiutuminen on viivästynyt.syntymäpaino alkaa olla saavutettu.d-vitamiinit on aloitettu ja siirtyminen nan maitoon.oli myös puhetta että keskostipat aloitetaan sekä rauta.millasia määriä teidän pikkuiset syö?

Citrus! Kiva kun päivitit kuulumisiasi! Olen miettinytkin mitä teille kuuluu, olen olettanut että sinulla on niin paljon tekemistä pienokaisten kanssa ettet ehdi/jaksa kirjoittaa tänne :wink
Sujuvatko kaikki vaipanvaihdot, kylpemiset, imetys jne jo ammattilaisten tapaan?

Molemmille tytöille aloitettiin rautakuuri jo sairaalassa, ja sitä jatketaan kunnes ovat vuoden vanhoja. Lääkäri sanoi eilen että kuuden viikon ikäisinä hb olisi alimmillaan niin se olisi viikon päästä, sitten se alkaa taas nousemaan!
Heidän vatsat tosiaan eivät toimi ihan kunnolla tällä hetkellä, voi mennä 2 päivää "tavaroiden" välissä mutta tämä alkoi vasta nyt joulun jälkeen. Ennen sitä molempien vatsat toimi monta kertaa päivässä joten en ollut edes yhdistänyt rautalisän vatsavaivoihin... (Piereskelevät paljon ja ponnistavat mutta tavaraa ei tule...) Mutta näillä hemoglobiniarvoilla en uskalla mennä kokeilemaan olla antamatta... A saa 0,15 ml/pv ja B:llä nostetaan nyt 0,15 ml/pv => 0,20 ml/pv niin että joka toinen päivä nostetaan 0,01 ml. Eilen ja tänään siis 0,16 ml ja 7 tammikuuta pitäisi ensimmäisen kerran saada se 0,20 ml mikä on 3 kilon vauvojen määrä.

Mam, voimia teille! Olin niin toivonut että olisit saanut pojan heti mukaasi. Mutta kohta hän jaksaa syödä paremmin jo ja saatte viedä hänet kotiin! Meidän esikoinen jaksoi juuri ja juuri syödä tarpeeksi syntyessään. Sairaalassa mentiin ensin kätilöiden ohjeiden mukaan ja imetin/mies syötti tippoja kolmen tunnin välein, mutta huomasimme nopeasti ettei hän jaksanut herätä syömään, niin aloimme herättää hänet 2,5 h välein. Kuinka usein syötätte poikaa?
Meillä syödään suunnilleen seuraavasti:
A: 60 ml 7 krt/pv (= 420 ml rintamaitoa) + D-vitamiinit + 8,8 g BMF (Breast Milk Fortifier, proteiinilisä) + 0,15 ml rautalisää
B: 70 ml 7 krt/pv (= 490 ml rintamaitoa) + D-vitamiinit + 4,4 g BMF (Breast Milk Fortifier, proteiinilisä) + 0,15-0,20 ml rautalisää
Heitä ei ole nyt punnittu vähään aikaan, mutta olettaisin että painavat suunnilleen 2,4 ja 2,7 kg. Meillä ei vielä toimi imetys niin siksi tiedän niin tarkaan maitomäärät. :)

Niin, ja eilen otin nenä-mahaletkut pois molemmilta niin nyt meidän on pakko saada heidät syömään! Mutta kun olemme letkuttaneet heille 2-3 kertaa viidessä päivässä niin letkujen hyöty ei ylitä niiden haittaa kun ärsyttävät nielua ja teipit ihoa. Äitini sanoi niin hienosti että "nyt teillä on ihan oikeat vauvat!" Niimpä... :wink

Älkää yhtään hätäilkö. Minä luen mielelläni pitkiä romaaneja kaksosista. Itsellä kun ei ole mitään käsitystä vauvojen hoidosta saati sitten kaksosten. :)

Meillä pojan maitomäärät on nyt 45mlx8/vrk. Yön aikana oli syönyt kaikki muut ateriat itse paitsi yhdestä vaan puolet.painokin oli nyt 6grammaa vaille 2kg eli syntymäpainon.hän on jo 12 päivää vanha!joka päivä ollaan oltu vähintään yhden syötön sairaalalla.matkaa on 34km.rasittavaksi ja haastavaksi on koitunut isompien lasten hoitoon saanti joka päivä.saitaalan lastenosastolla on väliaikaistilat käytössä eli yksi pieni huone joten ei kaikki mahduta sinne.tuntuu että tunnit loppuu vuorokaudesta kesken.

Hehheh, kaksosten vanhemman arkipäivä:
*maisk* *maisk* *maisk* kuului sohvan kulmasta. Voi olla että Tiuhdilla on kohta fritsu otsassa kun Viuhdille ei tutti kelpaa :grin:p

Takaisin