Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jäin osasto 42:lle odottelemaan että puhkasevat kalvot.vesi tihkuu siis jostain korkealta.vettä tulee koko ajan enemmän ja välil tulee tosi kipeitä supistuksia.pitäis nukkuu,mut aika mahdotonta.voi olla et käynnistyy hyvin kyl itestäänki.kunhan vaan mieskin kerkeis sit ajoissa takasin.raukka oli kotona vast yhen aikaan.kerkeis nyt nukkumaan hän edes hetken.mutta tänään pitäis olla pojat ulkona.enkeli-poika pääsee viimeinki kohti taivasta ja toinen toivonmukaan suoraan mun rinnalle.hieman kyllä pelottaa tuleva tunnemyllerrys,mutta kyllä tätä on odotettukin!

Tsemppiä mam. :)

Ihania uutisia ducksie. :) kiva kuulla että pienillä kaikki menee hyvin ja pääseevät kotiin. :)

Täällä supisteli kovastikkin viikollopun aikana mutta onneksi loppuivat ja vauvoilla kaikki hyvin eikä kohdun suuhun vaikuttanut mitään. Nyt siit rv 15+0.

Jännittävää kyllä mam85! Toivotaan että pojat saataisiin pian maailmaan ja saisitte kääntää uuden sivun elämässä.

Ducksie: kuulostaa ihanalta. Itsekin kovasti jo odottelen että sais muksut maailmaan ja kenguruhoitoon <3

Itsellä klo 9 seurantaultra. Tätä hiukan aikaistettiin kun soittelin äpkl:lle tiistaina supistelun vuoksi. Normaalisti ois ollu maanantaina, mut antoivat tän ajan ku oli eka vapaa aika. Ei enää oikein pysty pitkään liikkumaan ennenku tulee epämukava tunne. Supistelee jo levossakin ja on sitä paineen tunnetta aina supistuksen aikaan. Tuntuu kuin kohdulla ois kiire saada pullautettua muksut ulos :) Tänään nyt nähdään, ovatko supistukset tehneet jotakin kohdunkaulan kanavalle.

Ai että! Jännät paikat monella! Toivotaan kuitenkin sanna vauvoillesi lisäaikaa masussa! Tämä sairaala-aikajuttu ei ole ihan kivaa tai helppoa ollut... Mutta nopeasti se on kuitenkin mennyt näin jälkeenpäin (vaikka se ei ole loppu vielä :) )

Kohdunsuu kiinni, pituutta 5cm. Huh!! Nyt vaan molemmat mukulat oli kääntyny poikittain ja köllöttelevät niinku kerrossängyssä konsanaan :) Toivotaan nyt että edes A olis tarpeeks fiksu että tarjoais sitä päätään alaspäin. Nyt vielä käyrille ja sit viel bakteeriviljely.

Mulla oo ollu koskaa tollasia pituuksia. Vau. :)

Tänää ollu niin hirveä närästys ettei koskaan. Aivan älytön polte. En tiedä vaikuttaako kun kaverit myllertää ihan täysillä. Alkaa olla jo aika kipeetä sekin. Mutta tää närästys on niin syvältä. :(
Hirvee vali vali alkanu täs lopussa mulla. :D

Mullakin oli pahaa närästystä ja sain siihen omepratsolia, jota oon ny ottanu joka päivä.
Painoarviot oli A 2064g ja B 1632g. A on sen verran isompi (21%) että seuraillaan sitä painoeroa. Kuitenkin A:n munuaisaltaan laajentuminen vaikuttaa siihen että A on pulleampi kuin B :)
Käyrillä kaikki oli hyvin ja vielä otettiin virtsaviljely varmuuden vuoksi. Tulokset siitä tuleekin sitten maanantaina.

Täällä kans närästys pahentunu entisestään, rennie on auttanu. Pari kertaa meinannu vauva potkasta ruoat ylös.. Potkut on joo täälläki alkanu ihan sattumaan välillä, kylkiluihin painaa välillä niin että pelottaa että luut poksauttaa vesipussit tai satuttaa vauvoja.. :-D

Sanna hienot lukemat vauvoilla siellä ;)
Mam miten siellä menee? Entäs Citrus?? Miten arki rullaa teillä? Ducksie ihanaa oli lukea tekstiäsi ja hirmu hienosti ootte kyl kaikista selvinneet! <3
Täällä soitettu tänään äippäpolille, josta sitten yhdistivät päivystykseen. Lähinnä siis soittelin, ku on niitä kivuttomia, mutta ärsyttäviä suppareita. Lisäksi mua on yllättänyt iltaisin se jännä kova työntö sinne kohtuun. Tuntuu ihan ku pitäis ponnistaa. No mut eipä ne mitään uutta kertoneet "joo sun viikolla eipä voi oikein tehdä mitään. lepäile, syö padanolia". Oli yhtä turha soitto kyl. No mul on 2 viikko päästä aika neuv.lääkärille. Siel kyl sanon et sisätutkimus kiitos.

Joo, mulla on Harmony ollu samaa oireilua näillä viikoilla, mut ei onneks ollu avautunu. Eipä mullekaan siitä mitään sanottu muutaku et lepäile. Mulla on yhdistyny jotenki ne supparit maidon herumiseen. Onko sulla tämmöstä?

Ööö oot varmaan niin paljon pidemmällä. Mulla ei oo kyl koskaan maitoa herunut, ku vasta synnytyksen jälkeen. Mua ärsyttää ku mieskin sanoo vaan "ota rauhallisesti". Joo on se kuule helppoa ottaa rauhallisesti kahen energisen muksun kans, joiden kans oon yksin päivät pitkät. Sil ei oo mitään hajuu taaskaan mistään mitään!

Sellanen olo että nää ei synny ikinä! Järki sanoo että kyllähän ne tavalla tai toisella syntyy aika piankin.. Mut en osaa kuvitella sitä yhtään, tuntuu että ei nää vaan tuu täältä ikinä.. Tylsää.. Tiistain seurantaanki tuntuu olevan ikuisuus.

Moikka.:) Änkeydy myös tänne mukaan porinoimaan...:) Olen 31v äiti Oulun suunnalta, jolla on kotona jo 3-vuotias ja 5-vuotias pojan vesseli.
Mahtavaa saada lukea kuinka asiat estenevät teillä, jotka olette paljon pidemmällä.

Mulla viikkoja nyt 12+4 eli kesäkuun loppupuolella laskettu aika. Erillisissä yksiöissä majailevat kaksoset olisi meille tulossa ja kummallakin on omat istukat.:) Tänään käytiin niskapoimu-ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Vaivoillakin oli pituuseroa vain pari milliä.:)

Harmony.Onko sulla lapset joka päivä kotona? Onko mahdollista saada kotiin hoitoapua perheneuvolasta tai osa-aikaista tarhapaikkaa? Jos jossain vaiheessa sut määrätäänkin ihan vuodelepoon?

Faada siis onhan mahdollista saada mm.kerhoa isommalle. Meillä ovat 2v ja 3v. Vielä pieniä. Tai no 3v olis jo valmis päivähoitoon. Mut en oo itse halunnut viedä toista ja jäädä vaan yhden kans kotiin. Meillä lähinnä stressiä aiheuttaa, ku mies tekee päättötyötään, vaikkakin palkallisesti. Hänellä menee koko vapaa-aika siinä opiskelussa ja projektitöissä. Nää on näitä elämän omia valintoja, mutta nyt ovat kovat ajat taloudellisesti ja miehellä ollut vaatimuksena hankkia lisäpätevyyttä, jotta työt säilyisi jatkossa. Onneks kevät (toivotaan) on helpompi, ku opiskelut vähenevät.

Muokattu viimeksi:
No niin eli synnytystä alettiin käynnistää eilen 9.50 kalvojen puhkaisulla.hoitajien ja lääkärin ylltyksex mul alko supistukset 1-2 min välein puol tuntii tosta ja synnytys oli kokonaan ohi klo13! Oli tosi nopee ja hirveen rajuna alko heti.a-poika sai jäädä heti mun kans.mitat oli 2kg ja 43cm.b- vauva tutkittiin myös ja hän oli n.1080g ja 33 cm.eli siis ihan vauva jo.kuolinsyykin selvisi.napanuora oli sekä istukan että vauvan päästä kuin ohut pilli ja tukkeutunut.eli kukaan ei ois voinu tehdä mitään.
A-poika sai 9-10 pistettä! Sokerit oli vähän matalat mut selvittiin siitäkin lisämaidolla.hän saa nyt kolmen tunnin välein 20 ml lisämaitoo.mun mielestä ihan kiitettävä määrä!mitään ongelmia ei siis ole ollut.kunhan vielä pääsisi nopeasti kotiin kun muutkin lapset jo kaipaavat kahden yön jälkeen

Takaisin