Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Talvi poksumisesta. <3
Itsekin sitä toivoo, et vois päästä hyville viikoille, mut ei liian pitkälle. Johonkin 40 asti olis kidutusta. Ku esikoisessa olin ihan fed up. Kuopus synty onneks 38. Tosin taitavat kyllä käynnistellä kaksoisraskauksissa.

Joo se tästä kyllä viel puuttus et joutus odottelee sinne yli lasketun ajan. Oon tosi helpottunut et tää käynnistetään viim. Rv38. Aikasemmat lapset syntyny 42+2 ja 41+4, ihanaa ettei tarvii odotella niin kauaa. Mut tuntuu kyllä ihan yhtä pitkältä silti.. Nyt tuntuu samalta kun laskettujen aikojen jäljeen, että aika olis pysähtyny ja se ajatus parista viikostaki tuntuu ikuisuudelta.

Nää tuntuu taas kasvaneen yön aikana, ihan kipeetä tekee potkut välillä.

Hienoa Talvi! Onneksi olkoon hienoista viikoista :) Kyllä aika menee vaikka ei koko ajan siltä tunnu.

Niin, miten Mamilla menee??

Täällä onnellinen äiti molemmat tytöt kenguruhoidossa :love7 Vähän kitisevät vähän väliä, mutta tällä hetkellä ovat rauhallisia. Tiuhti rikkoi tänään 2 kilon rajan ja Viuhti 2,3 kiloa :)

Pitäs suunnistaa naikkarille vesien tihkumisen takii.supistuksii ei kylläkää oo.porvoos kävin jo käyril ja ultras et kaikki ok.1,5 cm auki,mut eipä enwmpää varmaa aukeekaa ku ei supistele!

Talvella hienot viikot käsillä jo! Jaksamisia!

Ducksie, :Heartred:Heartred ihanaa kuulla kuulumisia.

Täällä meneillään 30+3 ja olokin alkaa olemaan sen mukainen. Väsyttää aika paljon eikä jaksa oikein mitään tehdä. Onneks nää on ekat lapset niin voi rauhassa lepäillä kun siltä tuntuu eikä tarvi hoitaa muuta ku koiran. Öisin heräilen vessaan koko ajan ja vatsaan tai jonnekin sattuu kun yrittää kääntää kylkeä. En ole varma oonko tuntenut jotai harjotussupistuksia vai mitä nää paikalliset kovettumiset on. Ekaa kertaa kun oottelee ni ei tiedä mistään mitään. Päivä kerrallaan. Mut onneks on menny hyvin kuitenkin. Pienillä vaivoilla oon selvinny. :)

Nyt alkaa pikkuhiljaa panikoimaan ettei meillä ole vielä mitään valmiina. Ei vaunuja, turvakaukaloita yms. Lastenhuone on tyhjentämättä miehen vinyylilevykokoelmasta ja pinnikset puuttuu. Vaikkei ne tirpanat nyt omassa huoneessa olekaan pitkään aikaan niin ois se kiva valmiiksi laittaa ennen syntymää.
Vaatteita sentään on jotain, mutta pienet koot puuttuvat ja sit talviasusteet. Minkäköhän kokosta toppapukua pitää hankkia? Äippäpakkauksen puku on aivan liian suuri näin olen ymmärtänyt. Mä oon niin huono ostamaan ja tekemään päätöksiä :confused: kääk

Mä ostaisin Nereidi haalareita ehkä koko 62cm. Sulla la siis helmikuussa? Puhuivatko käynnistelystä? No mun kuopus synty lokakuussa 2012. Ostin 68 Reima untuvan. Oli 3,5kg 51cm ja hienosti meni haalari sinne kevääseen , huhtikuulle. Eli sulla käyttöä jää kuitenkin vaan pari-kolme kk. Tosin jos ostaa reilun niin menis taas ens syksy/alkutalvi. Mut mä tykkäsin ku oli semmonen ei yli iso koska oli helppo pukea eikä lapsi hukkunut niihin.

Muokattu viimeksi:
Harmony, kiitti vinkistä :) joo mulla helmikuun 23. on la. Ei ole vielä puhuttu käynnistelystä tms. Meillä on di-di raskaus kyseessä, joten sen puolesta kai voi antaa mennä pitkällekin. En tiedä sit miten mun raskausdiabetes vaikuttaa miten pitkälle voidaan mennä. Mut ite oon miettiny sinne 38 viikolle.
Nii sitä mä just mietin etten haluis mitään megaisoja toppiksia kun ei tosiaan oo talvikelejä siinä kuin muutamat hassut kuukaudet ja ne on ihan just syntyneitä. Helppo pukeminen mullakin mielessä.

Tuli mieleen suurin osa teistä tietää (ellette ole kieltäytyneet) kaksosten sukupuolen. Ainakin Sagamarialla oli tulossa tyttö ja poika. Mutta mitäs teille muille? Mä oon vasta 15 vkoilla niin ei mtn hajua. :)

Mä justiin tuikku mietin et jokohan sä oot synnyttämässä! :-) Millos sulla tulikaan rv 35 täyteen?

Vieläkin ootellaan naikkarin lääkärille pääsyy...kätilö puhu et jäisin tänne oottelee käynnistymistä et eihän siin montaa viikkoo voi mennä.mä näin niin punasta ja ilmotin et meen sit kotii oottelee.jos ne vauhdittaa tätä ni sit voin jäädä.tietyistä syistä en haluu jäädä hetkeekää pidempää ku on pakko.

Meille on tulossa ainakin poika, A on vielä hämärän peitossa. Eivät siis oo identtiset. Ma on rakenneultra joten ootan kuumeisesti että siellä sit paljastuis tuon toisenkin haarukset :) Tänään poksahti 19+0, joten puolivälissä ollaan kun jotenki en usko (lue:toivo) että ainakaan kauheesti yli 38.viikon mennään :)

Kaksi poikaa omissa yksiöissään. Kuulemma on vielä 30%:n mahdollisuus vaikka olisikin di-di-raskaus. Eli en osaa vielä sanoa :)

En oo viel. ;) ma tulee 35 täyteen. Jos ennättää. :)
Tänää illal supistellu kyl pitkästä aikaa enempi mut eilisen olin tääl kotona liikkeellä normaalia enempi ni saattaa johtua siitä. Ala-asukki ainakin liikkuu viel tuol eikä ole kiinnittynyt tai tulossa sen enempi.
Niin tukala olo jo. Kylkiluihin kans sattuu ja ylempi vois jo vähän laskeutua et hengittäminen ois helpompaa. Et muuten ihan kivasti menee. :D

Niin kai se on että vaikka molemmilla on kaikki omaa niin voivat vielä olla identtisiä :)

Meillä valmistautumiset meneillään kun tytöt pääsevät huomenna kotiin :Heartpink:Heartpink :wav:gen113 Mies on laittamassa autoa kuntoon. Tänään hän kokosi vaunun ja esikoinen kokeili sitä. Kunhan hän (esikoinen siis) nyt nukahtaisi niin menen itse vaihtamaan puhtaat lakanat pinnikseen (en ole edes muistanut kaivaa peittoa esille... olisi varmaan pitänyt pestä mutta nyt ei ehdi enää...) Ostin ja keitin toiset tutit (olin ostanut jo yhden parin mutta kyllä toiset vielä tarvitaan) sekä pullotutit. Kätilö sanoi kyllä että viikonlopulle saamme kaikki tarvitsemamme mukaan sairaalasta; vaipat, tutit, proteiinipulverit (koska eivät saa keskostippaa), peitot jne, mutta kohtahan tarvitsemme omat.
En vain millään löydä meidän pienimmät haalarit :sad001 Voi olla että ovat verkkokellarissa, mutta siinä ei ole minkäänlaista järjestystä niin en tiedä mistä etsiä... Tai siis, ostin käytettynä tuttavalta yhden talvihaalarin ja löysin yhden nallehaalarin. Niillä pitää pärjätä.

Tänään soittivat äidinmaitokeskuksesta. Maanantainahan lähti ensimmäinen satsi maitoa heillepäin ja sitä testattiin. Maidosta löytyi aurea-bakteeria, eli jonkilainen tulehdusbakteeri. Nainen sanoi että muuten olin onnistunut pitämään kaikki bakteerit loitolla eli hyvin olen hygieniani hoitanut kun olen kerännyt, mutta tämän tulehdusbakteerin vuoksi maitoa ei voida käyttää ja se palautetaan meille... Bakteeria voi esiintyä iholla (käsillä tai nänneissä) mutta minulla ei ole mitään haavaumia joten en tiedä miten pääsisin niistä eroon. Nainen ehdotti että lypsään aina 20-30 ml ennen kuin kerään maidot, eli bakteeri voi olla myös rinnassa ja kerääntyä siihen ulkosuulle. Bakteeri ei ole vaarallinen ainakaan minun omille lapsilleni ja hehän ovat saaneet minun maidot koko ajan. Harmittaa vaan ja juuri nyt ei tee yhtään mieli edes yrittää... :confused1

Tietääköhän meidän esikoisemme että elämä muuttuu huomenna? Olemme kyllä kertoneet hänelle että Tiuhti ja Viuhti pääsevät huomenna kotiin mutta olen olettanut ettei hän oikein ymmärrä sitä. Hän ei nyt millään halua nukahtaa vaan puhuu ja laulaa itsekseen ja tulee koko ajan huoneestaan.

Voi kun monet teistä muista pääsette niin hyville viikoille! Mietin tänään miltä tuntuisi jos molemmat olisivat vielä masussa, en kyllä voi edes kuvitella sitä! Ovat jo niin "isoja" :grin Täyttiväthän 3 viikkoa tänään! Ja minun vatsani on palautunut tosi hyvin! Laitoin napakoruni takaisin muutama päivä sitten, napa on jonkin verran tumma vielä, ja hauska yksityiskohta on että tajusin vasta synnytyksen jälkeen että minulla oli linea negra navasta alaspäin! Se on vielä näkyvissä, en saanut sellaista kun odotin esikoistani, milloinkohan se häviää? (Hui kuin pitkä teksti!)

Ihana teksti Ducksie! Innostus oikein paistaa läpi. :)

Täällä lähti rv 15 käyntiin. Oksennan edelleen, mikä ei ole kovin mukavaa enää seitsemän viikon jälkeen. Ei ole kovin nautittavaa olla raskaana..

Onko teillä muilla ollut millaisia kipuja ja missä vaiheessa? Itselläni on ihan järjettömät iskiaskivut iltaisin. Liitoskivuista kaiketi johtuvat.. Välillä kävellessä tuntuu myös painetta alapäässä. Kysyin asiasta lääkäriltä ja hän ei oikein sanonut mitään. Totesi vain, että menee kesken jos menee. Mitään ei pysty tekemään. Jäi vähän kurja olo siitä. Yhtään faktatietoa en ole vielä neuvosta saanut liittyen monikkoraskauteen. Kaiken tiedon saa hakea itse tai sitten sanotaan vain, että kyllä myöhemmin selviää. Entäs jos minua mietityttää jokin asia juuri nyt ja haluaisin nimenomaan tietää siitä ennen kuin on ajankohtainen? Tämä on sen verran pieni kylä, että kaksosia kuulemma on melko harvoin. Äitiyspolin seurannat alkavat vasta rakenneultran jälkeen, joten siihen asti elämme sitten varmaan ihan pimennossa.

Mä lämpimästi suosittelen liittymään facen ryhmään nimeltä Monikkomeininki. Siellä on hyvä ja aktiivinen ryhmä, josta voi luottamuksellisesti kysyä eri asioita.

Itellä oli alussa hiukan alaselän/pakaroiden alueen kipuja. Hieman iskiasvaivojen tapaisia, mut ne meni ohi noin viikolla 20-22. Nyt ne on parin viime viikon aikana palanneet niin että öisin tuntuu kun kääntyy. Itellä tulee maanantaina rv32 täyteen. Eipä hirveästi muita oireita.
Mä kävin fysioterapeutilla alkuraskaudessa ja hän anto kyllä hyviä ohjeita. Suosittelen kyllä lämpimästi ft-palveluitakin :)

elaffy, minullakin oli painon tunnetta alapäässä, kuin jokin olisi työntymässä ulos, noilla viikoilla. Varsinkin kun kävin vessassa, tuntui että minun piti koko ajan pinnistää lantionpohjalihakset ettei pienokaiset putoisivat ulos. Soitin sekä Naistenklinikalle että Kätilöopistolle siitä ja Kättäriltä sain samanlaisen vastauksen kuin sinä, eli jos syntyvät niin eivät selviä... Tuntui tosi tylsältä ja myös yksinäiseltä. Neuvolatätini varasi onneksi minulle lääkärinajan (olin viikolla 16+) ja vaikka hän ei löytänyt syytä tunteeseen niin rauhoituin tiedosta että lääkärin mukaan kaikki on hyvin, mikä olikin. Hän arvioi että toisella vauvalla ehkä oli ollut pää synnytyskanavassa. Tunne oli siis mennyt ohi ennen kuin pääsin lääkärille. Toivottavasti saat jostain mielenrauhan ja pääsisit nauttimaan raskaudesta. Ja että oksentelu loppuisi.

Takaisin