Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! :) Oon tuttu tuolta kesäkuun kaksosten ja toukokuisten odottajien puolelta (alunperin la. oli 1.6. mutta siirtyi sitten 31.5.) :)

Ollaan naispari Helsingistä ja kirjoittajana täällä toimii äiti joka ei odota vaan on toinen vanhempi perheessä. :)

Onko täällä ketään joka olisi menossa suunniteltuun sektioon (että alunperin itse halunnut sektion, riippumatta siitä miten lapset mahassa on)? Kyselisin että millainen prosessi on ollut saada asia läpi?

Mä mietin myös tota sektioo. Joskus raskauden alkuvaiheessa olin sillä kannalla että sektio olisi tervetullut kun pelotti tuleva, mutta nyt ajattelen että ehdottomasti alakautta, jos vaan voin.
Kuitenkin synnärillä on asiansa osaava porukka ja luonto on tarkoittanut että lapset tulee alakautta niin pakko siinä on olla joku syykin sille :) Mut ymmärrän sen puolen, jos esim. pelottaa synnytys kovasti. Itsellä pelko johtui siitä ettei tiedä mitä odottaa. En tiedä vieläkään, mutta tässä tapauksessa tieto on helpottanut pelkoa ja poistanut sen kokonaan :) Pelkopolilla en siis käynyt vaan lueskelin juttuja ja keskustelin kaksosten saaneiden kanssa.

On ymmärrettävää ja kunnioitettavaa, että kaikki tuntematon pelottaa. Ja kaksoisodottaja ilman aikaisempaa kokemusta raskaudesta synnytyksestä, niin onhan siinä kyllä miettimistä ja pohtimista. Minä itse taas ahdistun, kun mietin, että voi olla että tulee sektio, taikka A alakautta ja B sektiona taikka molemmat alakautta. Mulla itselläni kaksi hyvää synnytystä takana niin kauhistuttaa tuo sektion mahdollisuus. Jos se olisi minusta kiinni niin haluasin EHDOTTOMASTI alateitse ja lääkkeettömästi. Mut aika näyttää, mitä tuo tullessaan. Must on ihanaa et on pelkopolit yms.päästä juttelee asiantuntijoiden kanssa. Se usein jo varmasti auttaa päätöksen teon kanssa.
Paaaljon ONNEA Sagamaria!!! Oliko teillä nyt 2 tyttöä ja poika?

Tervetuloa Murunen ja onnea sinulle ja partnerillesi kaksosista! Minulla on enemmänkin ollut sektiopelko vaikka kaksosten synnyttämistä alateitse hirvitti alussa. Toivon että saatte suunnitellun sektion jos sitä haluatte, eikai ketään pakoteta synnyttämään alateitse täällä Suomessa?

Hienoja uutisia Saga_Maria :)

Muokattu viimeksi:
Jäi kesken.. :) Hän on siis lukenut ja kuullut niin paljon huonoja juttuja alatiasynnytyksistä kaksosten kohdalla, että sektioon on päätynyt. Kummassakin valinnassa tietenkin hyvät ja huonot puolensa.

En oo ihan varma mut luulen et lähti limatulppa.mikäli se nyt on sellast rusehtavaa räkää/limaa.ekan kans alko vesi tihkuu ja toisen kans alko päivää ennen rusertava tuhru joten tää on uutta mulle.saas nähä koska alkaa sit supistukset.

Valmennuksessa sanoivat että on sellasta veristä viirua yleensä vuodossa. Et se olis merkkinä limatulpasta. Toki en oo yhtään omaa kokemusta rikkaampana vielä, joten tuo on vain mitä valmennuksessa sanottiin :)

Rv36+0, huh, en olis uskonu että tänne asti pääsee ja että kaikki ollu hyvin kokoajan. Alkuraskaudessa ajattelin että tässävaiheessa ei pysty liikkumaan edes mut hyvinhän tässä jaksaa. Mitänyt kylkiluut on tosi kipeet. Yhen vauvan kanssa kuitenki vauva potkii vaan tuolta sisäpuolelta, nyt nää pääsee potkimaan tohon luiden ja nahan väliin...

Taas illalla ja yöllä supisteli mut ei mitään tietoa synnytyksestä.. Mites mam85 tilanne?

Takaisin