Sulta kyllä tulee maitoa melko reippaasti ducksie. :) ja hyvä et alkas mennä enempi jo rinnasta suoraan. Saa nähdä kuin mulle sit käy. Tuli reilusti esikoisen kans ni saati sit nyt. Silloin jo isäntä vihjaili alkavan maidontuottajaksi ja tilaavan maaseudun tulevaisuuden meille. :D
Tänää oli ultra. Pienet jo vajaat 2200g ja 2300g. Kanavan pituudeksi sai jo 2,4 cm. Jostain kohti 2.0cm. Mut 2.4 lukee kortissa. Viimeks kuitenki 1.9cm. Vettä reilusti molemmilla ja kaikki hyvin. Ylempi oli vaan kääntyny perätilaan ja poikittain. Mut alakautta synnytys kuitenki jos näinkin säilyy tilanne. 38 viikolla vasta käynnistys jos ei synny ennen sitä tai mitään tuu. Makoilua pitää jatkaa siihen asti ku ennenaikasuuden raja ohi. Tai se oli enää vaan suositus eikä ns käsky. :) käyrilläkin olin jo tänää. Joulun jälkeen sit seuraava käynti. Neuvolassa pitää käydä välissä.
Mam85, punnitsen aina vauvat ennen ja jälkeen kun tulevat rinnalle, vaippa ja vaatteet päällä. Tuttu homma esikoisen jälkeen: hän oli niin pienikokoinen että meidän piti varmistaa että hän sai riittävästi maitoa kerralla (söi silloin yli tuplasti minimimäärän, ja ahmatti on vieläkin ). Tätähän ei voida sitten tehdä kotona enää kun ei ole tarpeeksi tarkkaa vaakaa. Pitää varmaan kysyä ennen kotiutumista miten laskemme ruokamäärät kotona jos syövät myös rinnasta...
Mä oon niin kypsä tähän odottamiseen :-( Tiedän et hyvähän on että vielä masussa pysyvät mutta silti, ei lohduta sekään ettei mee ku max vajaa kolme viikkoa. Se tuntuu ikuisuudelta. Tänään oon nukkunu parit päikkärit ja silti väsyttää, ja tylsityttää... Tylsää kun ei voi tietää millon tapahtuu ja mitä. Huoh.
Tuli noista kohdunkaulan mittauksista mieleen että yks lääkäri sano että pituuteen vaikuttaa sekin kuinka täys rakko on.eli täys rakko venyttää sitä mittaa.se selittäis kyl ne heitot mitoissa.onx muut kuullu tosta?
Mäkin alan olee ihan loppu jo tähän odotukseen...tuntuu et nää viimeset viikot matelee.ei saa nukuttuu ja joka paikkaa särkee.eilen oli taas koko päivän kivuttomii supistuksii.ihan sama tekeex jotain vai lepääkö.suht säännöllisesti tulee noit kivuttomii mut ku ei ne muutu mikskään ja sit yön aikana rauhottuu.
En oo tosta kuullut, mut voi hyvin ollakin.. ja istuminen kuulema vaikuttaa, sano lääkäri eilen. Eilen menin käyriltä suoraan ultraan ku ennen joutunu istuu odotusaulassa ni sano et voi olla sen takia nyt pidempi kun oli makuuasennossa ensin. Noista tiedä ku niin millin tarkkaa välillä.
Olis niin kiva olla ulkona kun tuli lunta. Mutta ei. Jalkeilla oon kyl ollu melkein koko aamupäivän ja heti painaa ja kiristää. Tänää ois tytön jumpan joulujuhla. Sinne aattelin mennä jos nyt kukaan mennään. Melko räkänen tyttö ja toissa yönä viel kuumetta.
Mäkään en saa oikeen nukuttua yöllä ja supistuksia tulee ihan levossakin. Välillä ihan tuntuvia ja lievän kivun kanssa. Mutta ei vielä oo johtanu mihinkään vaikka kellosta oon välillä jo kattellu että tuleeko säännöllisiä mut eipä juuri. Viimeyönä tuli hetken vartin välein mut loppu sit.
Mä olin aamupäivän lasten kanssa pihalla ja tein lumitöitä ja vedin pulkassa molempia ja nostelin kuopusta ja kyllä tuli pikkasen hikiset oltavat. Nyt huomaan että varmasti loppupäivän saan kärsiä hirveistä nisvuskivuista.. No mutta oli se sen arvosta. Mä oon nyt jaksellu touhuta paremmin ku moneen kuukauteen.
Että ärsyttää tää yökukkuminen. Parit pienet torkut otin päivällä mut en niin pitkiä et pitäs vaikuttaa uniin. Varsinkin ku kaikki yöt 5-6h unilla. Aamul kuitenki pirteänä herään 7-8 ku likka tulee viereen. Outoa ja ärsyttävää kun nyt sais viel nukkuu ni en nuku... liikaa jo makoillu enkä oo päässy ulkoilemaan. Plaah. :)
Mulla taas nää aamuyöt on kukkumista, aluks nukun ihan ok ja vielä ekan vessareissun jälkeenki mut sit se alkaa.. Sit just ku taas saa unta ni pitääki jo nousta.
Mulla on noi nukahtamiset vaikeita nyt. Nytkin johokki neljään asti meni ja seiskalta tuli tyttö herättää mut ei kyl sit taas enää väsyttäny. . Raudankin otan aina aamusin silloin kun otan.. ihan outoa valvomista. Isäntä tuli puol kaks töistä ja papatti et nyt nukkumaan, mut minkäs teet.
Hei mulla on ollu ihan sama fiilis eilisestä! Pyörii ja hyörii ja maha on ihan eri näkönen ku aiemmin. Koholla tosta sivusta omituisesti. Koska sulla on seuranta?
Huomen aamupäivällä onneks seuranta! Mä oon ollu ihan luottavaisin mielin ettei enää käänny mihinkään mut näköjään tilaa vielä riittää. No täytyy toivoo et sais ittensä viel takas.
Huomenna tulee 31 täyteen. Seuranta on meillä viikon päästä eli 22.12.
Monikkoperhevalmennuksessa ne kyl sano et voi kääntyy viel ihan just ennen h-hetkeäkin. Toivotaan että sun mukulat olis seurannassa oikein päin :) Mä toivon et omat ymmärtää kans hakee "oikean" paikan :)