Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin kolme vaippaikäistä :p:oops: Tyttö istuu mielellään potalla muttei tee siihen mitään. Yövaippakin on aina tosi painava aamuisin niin ei vain ole vielä valmis. Viimeistään kesällä sitten!

Meilläkään tyttö 2,5v ei aina tee pottaan mitään. Välillä tekee ja välillä ei. Ei vaan ole halunnu ja en oo sit pakottanutkaan. Käydään kuitenkin säännöllisesti pottailemassa että jos se alkais sit pikku hiljaa sujumaan. :)

Mä oon päättäny laittaa vauvoille kaiken ajoissa valmiiksi kun esikon aikaan oli jo silleen että osa tavaroista ei ollu valmiina. Oli siis varattu käynnistys rv38 ja syntyikin rv 37 ja olin kokoajan ajatellu että aikaa on. :)

Meijän 2v pissaa suoraan pönttöön. Ei tehnyt kuin yhdet pissat pottaan. Ottaa mallia isoveljeltä. Mut sit kakka tulee vaippaan. Ja aina ku oon laittanut hänet päikkäreille niin jää seisomaan. Oon yrittänyt saada pönttöön istumaan just ku häntä selkeästi "kaakattaa". Mut joo sellanen jääräpää 2v ja uhma muutenkin niin ei oo se onnistunut. Tavoitteena olis et olis kuiva ens kesään mennessä. Saas nährä miten käy:)
Mitä Citrukdelle kuuluu?
Ducksie vai kofeiinia keskeisille. Mielenkiintoista. :) ovatko millon tytöt pääsemässä nyt lomille?
Vitsi meil olis täs kämpän vaihtokin edessä. Se nyt alkanut stressata. Ja autokin menee vaihtoon. Täs on nyt monet suunnitelmat menneet uusiksi. Mut onnellisia silti ollaan tästä suuresta siunauksesta. Alh.

Alkas kyllä olee meilläki asunnon vaihto edessä kun lapsimäärä tuplaantuu, hetken tässä nyt menee mutta kolmio kuudelle ihmiselle käy äkkiä vähän ahtaaks.

Meil kans etitty autoa ja kotia mut ei löydy. Ja hinnakkaita molemmat. Nyt vaan en ole stressannut niistä. Yks kiva talo kyl ois nyt ilmotuksen mukaan lähellä.

Tuo neiti kans istuu pöntöllä mielellään mut ei tee mitään sinne ja yövaippa tosiaan ihan täys aina. Nyt taas kuume nousi, mutta ei anna mun mitata tai antaa lääkettä suuhun. Supon työnsin väkisin kun mummi piti kiinni. Pieni uhma tosissaan täälläkin.
Itellä kans kurkku vähän kipee ja vatsaa painaa kun olin pari tuntia istuen. Veli ja sen poika kävi kylässä. Ei ollu intoa sillo vaan maata yksin makkarissa. ;) veli alko nauraa ku näki mut, olen niin iso kuulema. :D Isänpäivänä oltiin viimeks nähty..

Sydänkäyril käyty taas ja nopeesti ultras kattomas virtaukset.mainitsin samal tosta paineesta ja kivusta alapääs ni olihan siel jotain tapahtunu.kaulaa jäljel 2,7cm ja sormelle auki.

Mulla oli neuvola tänään, sain sokerimittarin kotiin kun jäi menemättä sokerirasitukseen sillon. Ihan kiva ni näkee sitte jos jotain häikkää arvoissa.

Maha oli laskeutunu hurjasti, huomasinki kotona sitte ku tarkemmin katoin että se ihan "roikkuu". Eilen illalla taas kipeesti supisteli vähän, ehkä vaikuttivat asiaan. Kohta se on menoa varmaan.

Huomenna vihdoin viimein 35 raskausviikkoa täys! Maanantaina seurantaultraa jos vielä yhessä paketissa.

Jännittää kuin nopee synnytys oikeen tulossa ku valmiiks paikat kypsyny ja auki.. Onneks sairaala parin kilsan päässä!

33+6 ois nyt.eli huomen 34 täys ni ei estellä enää.supistuskäyrät yleensä ollu sen 20-40 nyt meni reiluu 70! hb on vaa laskenu.101 oli enää vaik mul on kahta rautaa.täällä kans vatsa näyttää roikkuvan.ultras näky et meiän pojal on hiukset pääs! =D mikähän moppitukka sielt tulee.meilläkin maanantaina seurantaultra.meillä tulee matkaa synnytykseen 90km...hieman hirvittää et miten kerkee.

Kunhan ei jouluaattona synny ni kaikki muut päivät käy! =) 37 viikkoa tulee täyteen 1.1 niin ois sekin kiva päivä...otan maanantaina puheeksi käynnistyksen kun ei tietoa kuinka pitkälle on turvallista jatkaa tuon yhteisen istukan takia.
Kiva että olette päässeet jo kotiin!mitkä oli pikkusten kotiutus painot?paljonkohan sitä itel jää painoo synnärille ku painoo ei oo tullu ku 4 kg...eli ilmeisesti oon vaa laihtunu

Minä verran nuo vakuutukset korvaavat yleensä äidin raskaudesta johtuvia menoja ennen synnytystä, esim sairaalassa oloa tai muita vastaavia? Seurantakäyntejä tulee kuitenkin ihan kiitettävästi lopussa ja kaikista menee vajaa 30€. Täytyy varmaan alkaa vakuutuksia kilpailuttaa, kun vielä ei ole mitään ongelmia tullut. :)

Missä vaiheessa olette liikkeitä alkaneet tuntea ja onko eronnut jotenkin yksisiköraskaudesta? Itselläni ei ole kummastakaan kokemusta, mutta kovin malttamattomana odottelen jo, että aika kuluisi ja liikkeet tuntisivat. Hetki varmasti menee kuitenkin vielä, kun nyt vasta 14+1.

Ihanaa kuulla vauva uutisia ja että kaikki on mennyt hyvin. Nyt vielä tuntuu, että aika matelee ja synnytys on miljoonan valovuoden päässä. Lopussa se kuitenkin tulee varmasti ihan liian aikaisin.

Citrus, kiva kuulla että pääsitte perheenä kotiutumaan :Heartpink
Minä jätin vaivaiset 3 kg synnärille :oops: Pikkaisen turvotti siis synnytyksen jälkeen! Nyt on laskenut jo 5 kg lisää joten jäljellä olisi 6 kg niin olen alkupainossani. Mutta lehmä kuin olen (maitoa tulee siis lähemmäs 2 litraa vuorokaudessa tällä hetkellä) niin syön välipaloja usein ja suuret annokset enkä aijo tiputtaa painoa nyt nopeasti koska ilman ruokaa pyörryn varmaan.

Kuulostaa kyllä siltä että ketjuun olisi lähiaikoina tulossa lisää vauvoja! Hienoille viikoille olet Talvi päässyt! Mam85 ja Tuikkuvain voisitte vielä vähän aikaa kasvattaa masujanne mutta jos nyt päättävät syntyä niin olette jo niin pitkällä että pärjäävät hienosti!

Elaffy, en valitettavasti usko että vauvojen vakuutukset maksavat sinun ultrat ja sairaalassaolot, oma sairauskuluvakuutus maksaisi ne. Vauvojen vakuutukset astuvat periaatteessa voimaan vasta heidän synnyttyä ja maksavat heidän sairaalassaolojaan, lääkärinkäynnit ja lääkkeitään.
Tunsin liikkeitä tosi aikaisin, jo ennen nt-ultraa, mutta tämä olikin jo toinen raskauteni, en usko että olisin tunnistanut niitä jos tämä olisi ollut ensimmäinen raskaus! Sitten liikkeet hävisivät ehkä kolmeksi viikoksi (siis etten tuntenut niitä) siinä viikojen 13-16 paikkeilla jos muistan oikein ja olin puolipaniikissa. Mutta tosiaan ne olivat erittäin heikkoja aluksi.

Ifistä ei ainakaan identtisille saanut raskausajan vakuutusta.parin kuukauden iässä voi sitten kuulemma hakea....

Mä tunsin aika myöhään liikkeet kun istukat etuseinässä. Ensin toisen ja sit myöhemmin toisen. Oisko ollu joskus 15-16 viikolla.

Meillä on Pohjolasta vakuutukset, molemmille omat. Juuri eilen sain päätöksen et mun sairaalamakoilu meni toisen vauvan vakuutukseen. Saan siihen pari ultrakertaa mukaan, jotka liittyi tähän seurantaan. Peruskäynnit ei siihen kuulu tai synnytyskulut, mutta jos vauvat joutuu eri osastolle ku minä niin ne taas menee vakuutukseen. Tai jos mulle tulee synnytyksessä jotain poikkeavaa niin menee taas toisen vauvan vakuutukseen. Oliko hieman epäselvästi. ;)

Kiva citrus että pääsitte kotiin! :)

Ducksie älä mieti mitään laihduttamista yms. Kyllä sit ahan myötä ku arki asettuu niin ehtii. Ja 2litraa waaw! Muuten siitä tuli mieleen onko ollut sähköpumppua käytössä vai?

Vitsi täällä vaa aika matelee. Nyt vois olla jo hyvinkin viikot 20 jo. Vasta 14+3 menossa. En tiie mix oon niin malttamaton. :?

Harmony, sähköpumppu tosiaan käytössä kun tytöillä on niin heikko imu vielä etteivät saa juurikaan mitään rinnasta :sad001 Pitää odottaa että he kasvavat ja harjoitella! Olen tehnyt päätöksen etten pumppaa sekuntiakaan yli 10 min/rinta koska olo on tukala kun rinnoissa on puoli litraa kerralla! Ennätys maitomäärä yhdellä kertaa on 555 ml enkä oikein tiennyt miten päin olla. Eli nyt yritän vähentää määrää pikkaisen. Olen kolmena perättäisenä päivänä saanut keskimäärin 1 l/vrk pakastimeen ja aion luovuttaa ne. Toivon mukaan olen välttänyt bakteerit tarpeeksi hyvin, en tiedä jaksanko edes yrittää vielä parantaa hygieniaa kun tämä jo on sellaista säätämistä. Hyvä mieli (ja rahat) luovutuksesta olisivat kyllä tervetulleita! :wink

Takaisin