Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on maanantaina neuvola niin kysäsen tädiltä, onko A hänen mielestään laskeutunu. Ku tuntuu että pää vaan kolisee tuolla lantiossa :D Ehkä hän osaa sanoa, onko aihetta soittaa äpkl:lle :)
Niin ja viikkoja tänään 29+5 :)

Mullakin välillä tuntuu et aika alhaalla ollaan. Alhaalla pallon alla painoa mut vähän jo lantiossakin.
Viikkoja nyt 32+5. :)

Ihanan pitkällä olette! Mul on tää tylsä vaihe et aika matelee! :(
Onko teillä ollut enemmän neuvola-aikoja?? Vai perusseuranat äitipolilla? Mul sanottiin, rakenneultran jälkeen on ultrat 4vkon välein. Mut tihenentyykö nekin sit jossain vaiheessa??

Musta ainaki tuntuu että neuvoloita ollu enemmän, tuntuu hölmöltä ravata siellä kun seurantaa äpolilla kahenviikon välein ollu. Nyt on neuvolakin aina kahden viikkon välein, alussa oli kyl aika harvakseltaan neuvolat.

Mulla kans nyt uudelleen tullu vaihe et aika matelee, tossa välissä meni aika nopsaan. Enää max muutama viikko, mut seki tuntuu pitkältä ajalta odottaa. Tää on kyllä ihan kamalan jännittävää nyt ku millon vaan voi tapahtuu tai sit välttämättä ei tapahdu mitään vaan joutuu käynnistykseen lopulta... Aiemmat lapset syntyny molemmat lasketunajan jälkeen ni nyt iskeny sellanen olo et jaahas näinköhän näitäkin joutuu odotteelee taas maksimimäärän. Onneks kuitenki jo 38. Viikolla käynnistys.

Mä oon viikolla 17+4 ja tosiaan aika vaan matelee. Vielä en potkuja tai liikkeitä tunne, eikä mahakaan vielä järin suuri oo. Jotain kuplintaa joskus tosin huomaa mutta en mä osaa niitä vielä liikkeiks laskea. Rakenneultraa odotellessa, siihen on tasan 2 viikkoa.

Neuvolassa käyty. Sykkeet kuului pojilla hyvin, toisella 145 ja toisella 150 paikkeilla. Sf-mitta oli kivunnu 36cm:iin, mut onneks painokäyrää olin saanu vähän tasotettua. Hb:ta pitäis viel hiuka nostaa ku oli 116g/l. Turvotusta on, mutta verenpaine ok ja pissa puhdas :)
Ei ollu A vielä kiinnittyny että siellä sen pää heilu ihan reippaasti. Se on ihan hyvä kuulla, ettei ainakaan sen puolesta pojat oo vielä tulon päällä :)

Hyvä sanna! Huolestuin jo sinun puolesta. En muista milloin meidän A-tyttö oli niin alhaalla ettei saatu kunnon päänympärystä hänestä, olisiko ollut just viikoilla 29-30. Ja tosiaan v. 31+6 syntyivät... Jos nyt sinun pojat malttaisivat vähän kauemmin pysyä vatsassa!

Meidän tytöt pärjäävät hienosti. Viuhti on päässyt tuttipullon kanssa vauhtiin ja syö melkein kokonaisia aterioita kun on hereillä. Tiuhti sen sijaan nauttii vain niin paljon kun saa olla sylissä ettei syöminen oikein suju :) Hän vaan tutkiskelee joko meitä tai sitten varjoja seinässä. Hän oli taas vuorokauden sinivalohoidossa bilirubiinin takia, hän oli tosi väsynyt koko eilisen päivän mutta tänään on jaksanut olla vähän hereilläkin. Molemmat ovat päässeet ohi syntymäpainonsa ja Viuhti rikkoo varmaan 2000 g rajan ihan lähipäivinä! Tiuhdilla pulssi laskee tosi alhaiseksi monta kertaa vuorokaudessa mikä huolestuttaa minua ja miestä. Hoitohenkilökunta sanoo aina että ei haittaa koska hän alkaa aina liikkumaan ja herättää itsensä. Joskus Viuhti on alkanut inistä kun tämä sattuu. Mutta kyllä saa vanhempana kylmän käden aina sydämen ympäri kun näkee että pienokaisen pulssi laskee siihen 30 tuntumaan...

Hyvä Sanna että kaikki hyvin.

Hui.. kyllä varmasti säikäyttää aina mutta hyvä jos on normaalia. Eiköhän sekin tasoitu pian. Hyvät painot jo ja kun maito maistuu niin painot nousee varmasti koko ajan hyvin. :)

Tuohon laskeutumiseen ja kiinnittymiseen ei kannata liikaa luottaa.mullakin kuopus synty " korkeelta". Järjettömät kivut lantiossa...liikkuminen sattuu alapään luissa eikä kovallakaan voi istua.vaikka lepääki ni kääntyminen sattuu...kiva jos pitkääki on tällast =/
Hienoa ducksie että tytöillä menee hyvin!hurjalta kuulostaa tuo sykkeenlasku =(

Täällä jo 33+4

Sanna kuulostaa hyvältä! Hienoa!
Ducksie teilläkin kuulostaa et asiat menee hyvin. Toi sykkeen lasku varmasti pelästyttää. Mut hyvä jos sairaalassa ovat tyytyväisiä kuitenkin. Meinaa 31 syntyneet ja noin hienosti pärjäävät! <3
Vitsi ootte jo noin pitkällä. Oon niin kade. Mä en oo koskaan ollut näin malttamaton. Odotan vaan et saisin pienet nyyttini syliin iA. Ja vasta 14+0 menossa :(

Mä en ees viitti päivisin mennä makoilee, sattuu niin paljo nousta ylös tai kääntyä, just tonne luihin ja nivusiin. Keinutuoli on ihan paras olla.

Oon kans kuullu tosta kiinnittymisestä että ei varsinkaan uudelleensynnyttäjillä aina kiinnity.

Seuraillaan tilannetta :)
Toivottavasti teidän kivut helpottais. Ei oo kyl varmaan yhtään kiva ku ei pysty kunnolla nauttimaan raskaudesta. Teil on kyllä jo hyvät viikot ettei mee enää ku muutama viikko ku seuraavan on aika vierailla synnärillä :)

Kuulostaa hurjalta toi sykkeen lasku! Onko teille selostetu, miks niin käy?

Nää on kivoja öitä, joita meil on ollut toooosi harvoin. Likka tuli neljältä viereen ihan kuumana. Illal oli jo kuuma muttei tajuttu et kipee. 38.5 kuumetta ja ei hoitoon menoa.. Tänää viel mummi tääl onneks mut saa nähdä miten loppu viikko. Ja itelle ei ois nyt ollu väliä millään taudilla. Mutta näille ei voi mitään. Ihmettelen vaan kun ei oo yhtään flunssainen tai käyny ees missään viime To jälkeen. Pissat tekee viel vaippaan ja pissa haisee aika voimakkaasti mut paha ottaa näytettä vaippaan pissaajalta. Kai tuo ois kipee enempi silloinkin eikä leikkis palikoilla klo 4.00->.. ;) onneks täs muutenkin on kukuttu yöt. Sori, pakkoavautuminen. ;)

No voi kurja, tuikkuvain! :-/ Tääl kans kukun kuopus kainalossa :-) Näin unta että olit synnyttänyt! On kyllä unet käyny vähiin viimepäivinä entisestään.

Tosta raskaudesta nauttimisesta, mä oon ruvennu nyt kaikesta huolimatta nauttimaan ihan täysillä tästä. Kohta tää on ohi ja todennäkösesti viimenen raskaus. Haikee olo jo valmiiks.

Okei. Kiitos. :) pitää huomen soitella tuonne jos jatkuu. Nyt ei ollu kuumetta ku heräs. :)
Ja pitäisi saada jo potalle tuo mut nyt jääny sekin treeni täs mun makoillessa jo neljä viikkoa.

Meil kävi sama pottailun kanssa ton alle 2veen kanssa , ei vaan pystyny sillon yhes vaiheessa mitää ylimäärästä. No ens kesänä sit viimestään. Ompahan sit kohta kolme vaippapöksyä :-D

Mam85, se on ihan totta ettei vatsa aina laskeudu ennen synnytystä. Äitini on monta kertaa kertonut kun synnytti minua. Isoäiti oli jälkeenpäin todennut ettei uskonut että syntyisin vielä kun laskettuun aikaan oli kaksi viikkoa ja äidin vatsa korkealla, mutta alle kuusi tuntia kun äiti oli varma että synnytys oli käynnistynyt olin syntynyt. Sekä kätilö että isäni saivat roikkua äidin vatsassa että laskeutuisin kunnolla :)

Harmony, uusi viikko, kyllä se aika menee kunhan malttaa odottaa :) Nyt ehdit vielä suunnitella vähän etukäteen ettei mene niin kuin meillä että syntyvät ennen kuin pinnis on ruuvattu yhteen :p

Sanna, tuosta sykkeenlaskusta on sanottu että se on yleistä keskosilla, nukahtavat vähän liian syvään uneen. Saavat koffeiinia joka aamu kunnes heillä on 34 viikkoa täynnä ja meille on kerrottu että lääke vaikuttaa vielä 10 päivää sen jälkeen kun on lopetettu. Koffeiini muistuttaa heitä hengittämään.

Takaisin