Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuva tuli ihan oikeinpäin, ja aivan ihania ovat!! Kun odotin esikoistani ajattelin tehdä tollaiset mutta en sitten löytänytkään ohjeita. Olen neulonut paljon enemmän kuin kutonut, vaikka osaan kyllä kutoakin. Ihan perusjuttuja teen vain, olen vauvasukkia ja kypäräpipoja neulonnut aika paljon. Tyttärelle tein peiton ja neuletakin ja veljentyttärelle neuloin myös peiton sekä mekon. Mutta ne ovat ne isoimmat mitkä olen tehnyt. Niihin menee vain niin paljon aikaa, enkä koskaan jaksaisi tehdä kahta jokaista... Onneksi miehen äiti neuloi jo toisen peiton meille :)

Voi miten kivoja noi pussit, en oo ennen nähnyt, vois olla käytännölliset, ja ihanat noi tossut tuikkuvain :-)

Mä en taas osaa kutoa mut virkkaamalla noita tehny. Tai en mä tiedä osaisinko jo kutoakin kun en oo ees kokeillut aikoihin. Virkkaamalla oon kans tehny peittoa, yhden pienen tein sillo pari vuotta sit ja nyt tehny isompaa hiljalleen. Isoäidin neliöistä.. :) tuo tossujen ohje löyty netistä googlettamalla.

Mikä citrus sun tilanne sen raskausmyrkytyksen kans olikaan, ovatko todennu että sulla se on? Onko oireet pahentunu?

Mun pitäs ostaa pieni virkkuukoukku niin vois kokeilla virkkailla jotain pientä. Mulla vaan sellanen iso millä voi matonkudetta virkata. Aattelinki että vois ehkä siihen keinutuoliin, mikä tänään tulee, virkatan sellasen pitkän maton pehmusteeksi. Saa nähä saanko aikaseks.

Munuaisaltaasta sanoi, että voi korjaantua itsellään tai jos ei niin katetrilla sitten avataan se kun mukula on pihalla. Eli ei nyt mikään hengenhätä ole hänellä. Tavallinen vaiva kuulemma :)

Ihania kaikkia juttuja teillä suunnitelmissa <3 Itse haluisin opetella virkkaamaan nuo tossut ja taitaa nyt olla aikaa kun saikulle piti jäädä :)

En muista kerroinko että b vauva oli viikko sitte ultrassa perätilassa, no kuitenkin. nyt just huomasin että taitaa olla kääntynyt takas pää alaspäin, jee. Tuntukin jotenki hullulta kun tunsin b:n pään tossa ylhäällä ihan selvästi. Oli pakko tulla kertomaan:) Äh miten hitaasti mennyt päivä. Tekis mieli touhuta kokoajan täällä hermostuksissani. Alkaa olee niin kauheen lähellä jo h-hetki, jännittävää :)

Voi kurja, citrus, että huono olla. Onneks huomenna seuranta, tsemppiä sinne!

Mulla huomenna neuvola. Taas. Tuntuu hölmöltä ravata sielläki nyt näköjään kahden viikon välein, onks muilla näin usein?

Kivahan siellä käydä, kuunnella sykkeet ja saada verenpaine ja hemoglobiinit mutta jotenki tuntuu silti vähän ehkä että liian usein on. Ja nyt ku käy lääkärin luona kahen viikon välein niin se neuvolahomma tuntuu niin tavallaan turhalta kun ei siellä mun terkkari oikein oo edes perillä tästä kaksosraskaudesta.

Me kans sovittiin niin ettei samalle viikolle laiteta neuvolaa ja sairaalareissua ja että siirretään neuvolan aikaa jos sattuu et antavat ajan sairaalalta samalle viikolle ajan kun neuvola olis. Nyt ollu joka viikko jompi kumpi.

Citrus en halua pelotella mutta sinuna pyytäisin, että olisivat tarkempia tuon myrkytysepäilyn kanssa. Eksyin tänne lukemaan tätä teidän palstaa (itsellä toinen vauveli haaveissa). Mulla oli esikoisen kanssa todella raju raskausmyrkytys, kouristin ja jouduttiin kiireelliseen sektioon jonka jälkeen jouduin teholle. Mulla oli nuo oireet mitä sinulla mutta sinä aamunakaan kun se myrkytys lopulta pamahti päälle ja luulin että kuolen niin valkuaista ei ollut virtsassa juuri ollenkaan eli ei pitänyt olla sen mukaan mitään myrkytystä mutta niinpä vain kävi sitten todella huonosti. Onneksi tyttö saatiin turvallisesti ulos ja minäkin siitä toivuin. Älkää liikaa luottako siihen että kyllä ne varmasti tietää, siellä on tosiaan aina eri ihminen eikä ne ehdi perehtyä teidän papereihin välttämättä tarpeeksi huolella, pitäkää aina ja aina itse huolta että varmasti tulee otettua kaikki huomioon ja kannattaa mielummin varautua siihen pahimpaan kuin uskoa että kaikki on aina hyvin.. onnea teille kaikille loppu odotukseen <3

Hatunnosto teille kaikille, itse yksösen odottajana miettii ettei ole oikeutta valittaa kun teillä on kyydissä double the trouble :) itse jäin seurailemaan teidän ketjua kun helmikuisesta ryhmästä muutama taisi olla kaksosidottajia ja kiinnosti miten kaksosraskaus esim riskien osalta eroaa yksösraskaudesta.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tarkennuksena vielä että minulle sanoivat silloin ettei ole koskaan käynyt niin että ei näkyisi virtsassa mitään ja sitten tulee noin raju myrkytys että "virheitä" / uusiakin tilanteita voi aina sattua.. Sanoivat vain että heidän olisi pitänyt ottaa ne oireet enemmän tosissaan.

Mulle sanottiin ihan alussa että olis lopuksi viikon välein seuranta, jotenki oletan et jos se vaikka olis nyt ens viikosta lähtien.

Täytyy kyllä sanoa citrus että oon kans vähän huolissani noista sun oireista. Tietty joka raskaus on erilainen mut mulla aina loppusuoralla ollu tosi hyvä olo. Närästys ja liitoskivut ja jännitys synnytyksestä vaivana vaan. Mutta onneks sulla tosiaan huomenna se kontrolli!

Kannattaa citrus oikeesti vaatia eytä tutkiivat kunnolla. Itsellä sattuin niin hyvä tuuri että esikon aikaan oli lähes koko ajan sama lääkäri ja toivon että nyt kävis yhtä hyvä tuuri. Jotain hyötyä siis siitä että asuu pikku paikka kunnalla. :)

Perjantaina olis np-ultra ja jännättää kyllä melkosesti että onhan molemmilla kavereilla kaikki kunnossa. Jännitetään ja ootetaan. :)

Minulla olisi ollut neuvola silloin kun jäin sairaalaan. Peruin sen ajan ja neuvolatäti soitti minulle kysyäkseen tilannetta ja vointiani. Hän sanoi etten tarvitse tulla sinne enää ellei minulla ole itse jotain kysymyksiä hänelle, tai jotain mistä haluaisin keskustella vähän enemmän. Jo alusta asti hän sanoi myös että jos sairaala- ja neuvolakäynti samalla viikolla niin voin siirtää neuvola-aikaa, en vain tehnyt sitä.
Haluaisin kyllä tietää hemoglobiinitilanteeni ennen syntymää, toivottavasti se on hyvällä tasolla jos menetän paljon verta, mutta mielestäni oloni sen suhteen on ollut vähän parempi niin en jaksaisi raahautua sinne.
Mutta olen kyllä miettinyt pitäisikö mennä esikoisen kanssa avoimeen neuvolaan hakemaan meille molemmille influenssarokotuksen. En ole koskaan ottanut, mutta nyt pienokaiset voivat syntyä tosi pienikokoisina ja pahin influenssa-aika tulee sitten kun he ovat vastasyntyneitä. Ja esikoinen tuo varmaan päiväkodista kaikki mahdolliset pöpöt muutenkin... Vaikka otettaisiin vain hänelle niin minun pitäisi mennä mukaan kun miehellä on neulakammo...

Citrus, onhan sinulla kaikki tarvittavat puhelinnumerot puhelimessasi? Ja tuo 112 on myös hyvä muistaa. Hyvä että sinulla on tänään seuranta, tule sitten kertomaan meillekin miten menee :)

Minulla tuo alavatsakipu on voimistunut aika nopeasti. Aina kun vähänkin liikun niin sattuu, vähän niin kuin menkkamaisesti vaikaa häviää kun lopetan liikkumisen, ja ehkä vähän kipeämpää. Mietin onko A-vauva vain niin alhaalla jo että siksi sattuu.

Takaisin