Minulla olisi ollut neuvola silloin kun jäin sairaalaan. Peruin sen ajan ja neuvolatäti soitti minulle kysyäkseen tilannetta ja vointiani. Hän sanoi etten tarvitse tulla sinne enää ellei minulla ole itse jotain kysymyksiä hänelle, tai jotain mistä haluaisin keskustella vähän enemmän. Jo alusta asti hän sanoi myös että jos sairaala- ja neuvolakäynti samalla viikolla niin voin siirtää neuvola-aikaa, en vain tehnyt sitä.
Haluaisin kyllä tietää hemoglobiinitilanteeni ennen syntymää, toivottavasti se on hyvällä tasolla jos menetän paljon verta, mutta mielestäni oloni sen suhteen on ollut vähän parempi niin en jaksaisi raahautua sinne.
Mutta olen kyllä miettinyt pitäisikö mennä esikoisen kanssa avoimeen neuvolaan hakemaan meille molemmille influenssarokotuksen. En ole koskaan ottanut, mutta nyt pienokaiset voivat syntyä tosi pienikokoisina ja pahin influenssa-aika tulee sitten kun he ovat vastasyntyneitä. Ja esikoinen tuo varmaan päiväkodista kaikki mahdolliset pöpöt muutenkin... Vaikka otettaisiin vain hänelle niin minun pitäisi mennä mukaan kun miehellä on neulakammo...
Citrus, onhan sinulla kaikki tarvittavat puhelinnumerot puhelimessasi? Ja tuo 112 on myös hyvä muistaa. Hyvä että sinulla on tänään seuranta, tule sitten kertomaan meillekin miten menee :)
Minulla tuo alavatsakipu on voimistunut aika nopeasti. Aina kun vähänkin liikun niin sattuu, vähän niin kuin menkkamaisesti vaikaa häviää kun lopetan liikkumisen, ja ehkä vähän kipeämpää. Mietin onko A-vauva vain niin alhaalla jo että siksi sattuu.