Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuol mein sairaalassa puhuivat 34 viikkoa. Täs nyt itellä vasta just se 31 mut eiköhän jo selviäisi jos päättää et pakko syntyä jo. Alempi tuol takoo ja tunkee koko ajan, ylempi niin rauhallinen eikä ois varmaa mikää kiire vielä. :)
En ota enää selvää näistä. Just näin käy ku aina eri lääkärit ja hoitajat.. enkä nyt viitti soittaa sairaalaan vaan makoillaan rauhassa pe aamuun asti ja sit katsotaan tilanne taas.. anoppi just sano et ihmeen rauhallisesti mä otan tän kaikki. Totesin vaan et mitä sitä suotta stressaa liikaa ku se vaan huonontaa tilannetta.

Eikä... Minulla vähän sama ajatus kuin Talvella, eli jos se olisi ollut 1,5 cm niin olisivat ottanut sinut osastolle heti. Varsinkin jos on jo vähän auki.

Nukuin niin huonosti viime yönä.... Vaikka otin pitkät päikkärit tänään niin minulla on jotenkin väsähtänyt ja jopa vähän masentunut olo... Tunnen B-vauvan, mutta en ole ihan varma että A on liikkunut tänään. Luulen että hän on vähän rutistunut, viimeksi ultrassa oli ihan sammakkona polvet rinnassa.

Naistenklinikallakin puhuttiin 34 viikosta, että sen jälkeen ei yritetä pysäyttää jos synnytys käynnistyy. Ja tämä pätee sekä yksösille että kaksosille. Mutta onhan joillakin sairaaloilla tuo 35 rajana ja ennen sitä lähettävät toiseen sairaalaan.

Niin mä kans ite luulen..ja jos sanoo et tilanne ennallaan kun vertas tosiaan 2,8 senttiin eikä siihen 3,3 senttiin mihin piti. Ja kun sanoi viel et viimeks ollu 2,8 ja tuo ero menee eri lääkäreiden mittauksiin. Mut en tiedä sit mikä on ollu sen 1,5cm.
Mulla kans la alkaen ollu B lähes paikoillaan tai sit on kääntynyt niin et molemmat potkii tuonne alas. Sykkeitä on sit pitäny kuunnella ja ne on ollu mun mielestä ihan ku ennen. On vaan niin rauhallinen tapaus ilmeisesti mikä ei tavallaan yhtään huono juttu. ;)
Mä nään kaikkia ihme unia nykyään. Ja joskus noustava vessaan ja joskus huutaa kissa ulos ja mitä lie. Et yöt kans vähän sitä sun tätä. Mut eipä särje paikkoja kuten sairaalassa.

Tääl on ihan sama tosiaan tuo 34 viikkoa. Ja ennen 30 viikkoa aina yliopistotasoseen lähetys, 30-32 viikkoset tilanteen mukaan, et mikä painoarviot ym.

Tämä menee nyt vähän aiheen ohi, mutta haluaisin antaa tällaisia joululahjaksi muutamalle perheenjäsenelle: http://purkkapallopurkkaa.blogspot.fi/2012/11/cowgirl-cookies.html
Mutta mistä löytäisin tuollaiset nätit 1 litran lasipurkit? Olen katsonut Ikean, Prisman ja CityMarketin sivuilta mutta en ole löytänyt... (CityMarketin sivuilla löytyi purkki jossa oli 20 lämpökynttilää, mutta ne ovat ainakin verkkokaupasta loppuneet). Eivät myöskään tarvitsisi olla mitään erittäin kalliita purkkeja :confused1

On niillä jotain, mutta ne ei ole yhtä nättejä kuin blogissa. Enemmän käytännöllisiä :)

Mäki olin lukenu et 34vk on se estelyraja, mut viime kerran lääkäri sit sanoki et 35. Mut se on myös raja tohon lähisairaalaan, et ei varmaan sit kätilöopistolla yritetä estellä jos joutus sinne 34+. Sekin muuten et aiemmin on sanottu et naistenklinikalle pitää mennä mut viimeks sanoki et kättärille, varman ku yli 32viikkoo..luulisin.

Täällä kans yöt levottomia..ja unet.

Mulla b liikkuu tosi paljon mutta a n liikkeitä joudun välillä ihan keskittyä tunnustelemaan. On rauhallisempi ja ehkä sijaintiki vaikuttaa että tuntuu heikommin, on just istukan kohdalla osittain. A oikeestaan yöllä liikkuu enemmän tosi reilusti.

Kiva ja nätti idea toi purkkihomma, tulluvmonessa paikassa vastaan tänä jouluna. Tai tässä joulun alla :-)

Kyllä tässä kieltämättä jo vähän jännittelee että millon saadaan tänne keskusteluun ekat syntymäuutiset. Eipä siihen varmasti kauaa meen. Citrus ainaki on jo niin pitkällä että loppuu kohta mahdolliset synttäripäivät kesken. Muaki alkaa jännittää jo millon nää tulee. Tänään supistellut enemmän kun ennen, sellanen olo että voiko nää vielä pysyä täällä edes sitä 2,5 viikkoa!

Näin viime yönä unta että synnytin, mies ei ollut ehtinyt paikalle. Sain A-vauvan syliini mutta B:tä piti elvyttää mutta sain hänetkin sitten syliin vähän ajan päästä :) Pyysin kätilön ottamaan muutaman kuvan meistä kolmesta että miehellä olisi sitten jotain muistoja. Mitenköhän se synnytys lähti käyntiin? En muista nyt...

Minäkin tähtään siihen 2,5 päästä kun meillä on 34 viikkoa täys :)

Mä oon jo nähny vaikka mitä. :D toissa yönä B otettiin hetkeksi käymään sylissä ja tutkittiin sitä. Oli 7 varvasta toisessa jalassa. Sit laitettiin takas vatsaan. :D nää on ihan pimeitä.. synnyttänyt en viel ole, ihme kyllä. ;) viime yönä nukuin kyl niin hyvin. Ja tyttökin nukku vartin yli kasiin, kun mummo tääl nukkumassa neidin pedin vieressä. :)

Ultrassa käyty. Edelleen A:lla oli laajentunut munuaisallas. Painoarviot A 1254g ja B 1090g. Kaikki oli pojilla hyvin ja mullakin on ollut ihan ok olo. Kirjoitti nyt kuitenkin sairauslomalle ä-lomaan saakka. Sain neuvoteltua et sl alkaa vasta maanantaina ku ei ehdi millää muute hoitaa töitä alta pois :)

Meille just työkaveri kutoo noita pusseja lahjaksi. :) äiti tehny muita villavaatteita ja kaveri tekee pussit. Ite tein tossut. :)

Itse olen tekemässä kypäräpipot, tarpeeksi pieniä että ehkä jopa saan ne valmiiksi :) Miehen äiti on neulomassa neuletakit ja oman äitini kädet ovat valitettavasti niin huonossa kunnossa että ei pysty neulomaan...

Tollaset tein. Ikinä en oo aiemmin tehny mitään sukkia tai tossuja ku nyt maatessa. Koskaa ollu käsityöihminen. Nyt tekis mieli opetella tekee kaikkee muutakin mut tiedän ettei oo aikaa tehdä mitään sit ku tytöt syntyy. ;) kuva ny ilmeisesti tulee väärin päin mutten osannu kääntää. :D

Liitteet

• 1416913038970.jpg
    1416913038970.jpg
    44.6 KB · Katsottu: 56
Takaisin