Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi 35 viikkoa jo! Hieno juttu! :) Mä niiiin odotan tota päivää.

Mä oon ruvennu kukkumaan aamuyöstä.. Sit just saa unta ni pitäski herätä.

Tein tänään kirppiskierroksen! Täytyy ottaa loppupäivä leväten.. Jotenki tullu sellanen olo että no ei nää täältä mihinkää tule vielä, ja oon uskaltanu enemmän liikkua.

Ajajaj! Ostimme vähän aikaa sitten turvakaukalo + isofix-telakka + lastenistuinsetin valmiiksi kun tarvitsimme kuitenkin lastenistuimen minun vanhempien autoon. Nyt olen ollut yhteydessä toiseen samanlaisen setin myyjään, katsotaas ettei se ole liian vanha tai liian paljon käytetty. Jos ostamme tämän setin niin meillä on kaukalot ja lastenistuimet valmiina kaikille lapsille siihen asti kunnes esikoistytär tarvitsee isomman istuimen. (Meillä on myös vanha kaukalo jonka käytimme tyttärelle jos on tarve ennen kuin saamme uuden ostettua, mutta se kiinnitetään turvavöillä eikä isofixillä).
Olemme myös ostamassa käytetyn hoitopöydän niin sitten alkaa vissiin ostot olla tehty! :cool:

Mietin kauan tuota että voiko turvakaukaloja ostaa käytettyinä, ja olin sitä mieltä että ehdottomasti pitää ostaa uusina. Kaveri sitten neuvoi että eihän niitä myydä jos on ollut kolarissa! En tietenkään osta mitään 10-15 vuotta vanhaa kymmenellä eurolla, mutta jos yhdellä lapsella ollut niin ei varmaan sen huonompi voi olla.

Sitten kun hoitopöytä on täällä (mies hakee sen torstaina, pitää kyllä olla aika susi-kunnossa ettei ota sitä mukaansa) niin saan sen pestyä ja vaatteet siihen kun siinä on kolme laatikkoa, niin sitten alkaa asiat olla kunnossa! Hui kuinka jännää :grin

Haluaisin mennä IKEAan jouluostoksille... :oops::smiley-angry017 Siis koristeita ja paketointipaperia ja sellaista haluaisin löytää. Ja ehkä hienoja lasipurkkeja (en kyllä löydä heidän kotisivuilta...) joihin voisin kerätä vaikka muffini-ainekset ja antaa joululahjaksi. Vaikka asumme aika lähellä Espoon IKEAa, niin enhän voi nyt tällä hetkellä mennä sinne shoppailemaan.... Tylsää!

Voiku oliski vielä jotain tekemättä. No toisen hoitopöydän vois vielä ostaa alakertaan, niin olis sitte molemmissa kerroksissa ja tutit keittää valmiiksi.. Ihan kiva että kaikki tuli tehtyä ajoissa mut nyt kaipaisin jotain puuhastelua. Onneks joulu tulossa niin voi kohta laitella vähän joulujuttuja. Ja varasimpa keinutuolin nettikirpparilta. Kuhan mies hakee sen, pääsen vähän suunnittelemaan uutta järjestystä :-)

Mulla taas kaikki tekemäti ku voi mitään tehdä. Mun äiti kyl pessy ja silittäny kaikki vaatteet mut ne pitää viel laittaa paikoilleen. Petilaatikot pitää viel keksiä johonkin, samoin hoitopöytä. Kaukalo on viel löytämättä. Yrittäny nyt nettiä selailla.
Mä kans haluisin kauheesti ostoksille. Tarpeeks huono omatunto ku eilen kävin yhdessä isossa kaupassa ja parissa pienessä. Ja sit oli autossa tosi tukala olo. Mut ehkä sitä taas kerkee joskus käydä tarpeeks. :)

Meillä on kyllä ihan tarpeeksi vielä tekemättä, mutta kun en nyt saisi ruuvata pinnasänkyä kokoon enkä siirtää meidän parisänkyä, laittaa koristevalot parvekkeelle tai leipoa pipareita niin yritän priorisoida ja pyytää miestä tekemään aina se mikä olisi ehkä sillä hetkellä tärkeintä.

Nimiehdotuksia olen kyllä selaillut montaa tuntia! Voi olla että löysimme vihdoin nimiparin josta molemmat pidämme! Olen listannut kaikki suosikkini sekä muutamat hienot mutta eivät ehkä minun kärki-viisikossa olevat nimet ja kävimme ne läpi miehen kanssa. Toivottavasti tytöt näyttävät sitten näiltä niin että saamme nimet käyttöön, muuten voi sitten tulla vähän kiirettä kun ovat syntyneet!

Oi Talvi, keinutuoli olisi kyllä ihana! Meillä ei vain ole hyvää paikkaa sellaiselle :)

Meillä on pysyny nimet jo aika kauan samana, saa nähä pysyykö vielä kun syntyvät vai tuleeko sitten keksittyä uudet.

Ootteko muuten ostanu imetystyynyn? Mulla ei oo ja mietin pitäsköhän sellanen hankkia. Haluan kuitenki tehdä kaikkeni että voin imettää molempia ja vois ehkä helpottaa imetystä. En oo koskaan kyllä aiemmin käyttänyt moista..

Mäki oon käyttäny ennen ihan muita tyynyjä, mikä nyt on sattunu olee kädenulottuvilla imettäessä. Ehkä toimin niin nytkin.

Voi että ku olisivatki jo tällä puolella masua!

Ostin käytettynä 20 €:lla kaksosimetystyynyn. Minulla ei ollut imetystyynyä esikoisen kanssa, ja minulla se touhu meni kyllä tasapainoiluksi viidellä eri tyynyllä joskus... En tiedä johtuiko se vain minusta, olin erittäin varovainen ja esikoisella oli hankaluuksia saada nänneistä kunnon otteen (käytin rintakumia jonkun aikaa), vai sitten siitä että hän oli niin pieni. Mutta jos se oli koosta kiinni niin en usko että nämä ovat sitten yhtään isompia syntyessään :wink

Huh, nyt nukkumaan!!!:goodnight

Mullakaa ei oo aiemmin ollu imetystyynyä mut nyt mun äiti lupas tehdä. :) ostin just pe vanut siihen. Äiti kyl innostu et tekee kaksi et sit saavat harjotella istumista omissaan. Kiva. :D mun äiti niin innokas ompelemaan ja kutomaan..
Tosin nyt ois jo ehkä yksi hyvä itelle nukkumisen kannalta. ;)
Sit eilen näin netissä tosi näppärän alustan noille äippäpakkauslaatikoille, tavallaan sängyn runko. Meil nukku eka tyttökin ensin laatikossa, silloin laatikko oli pinnasängyssä mut nyt ei mahdu kahta siihen. Meinasin et mun isä tekis sit sen ns. sängyn rungon eikä tarttiskaan kasata viel pinnasänkyä. On vaan sit vähän turha jos eivät nukukaan yhtään erillään, samaan laatikkoon tuskin mahtuvat.
Nimiä ollaan kans pyöritelty.. Lähinnä toista ja kolmatta nimeä. Etunimistä minä sanoin toisen ja isäntä toisen. Saa nähdä muuttuuko nekin vielä. ;)

Katsoin eilen vauvavideoita youtubesta tyttäreni kanssa (hän ei juurikaan jaksa katsoa Muumeja enää, pyytää nykyään vauvavideoita ja niitähän hänelle mielelläni näytän :) ), ja löysin kollaasin kaksosvauvoista. Yhdessä oli just kaksi joilla oli imetystyynyt tukenaan.

Tytär nukkuu pitkästä aikaa taas parvekkeella vaunuissaan. Viikonloppuisin hän nukkuu yleensä sen alle tunnin päikkäreitä omassa sängyssään, nyt on nukkunut jo runsaat kaksi tuntia! Pitää vissiin raikkaasta ilmasta :Heartred Ei varmaan nukahda sitten illalla... :confused3 En haluaisi herättää kun mies ei ole kotona tällä hetkellä.

Nyt alan huomata että hartiat ovat ihan jumissa vuodelevosta... Vasen jalkani on myös vähän aikaa ollut tummempi kuin oikea, vähän turvotusta on mutta ei pahaa. Tarpeeksi että kun painaa sormella niin jää valkoinen läikkä siihen 1-2 sekunniksi. Ilokseni huomasin että painan vain yhden kilon enemmän kuin tässä viikossa viime raskaudessa! Aloituspaino oli nyt 0,5 kiloa vähemmän kuin silloin. Mutta muutama lihaskilo on varmaan lähtenyt enemmän kuin silloin. Saan sitten tehdä vähän enemmän töitä että pääsen takaisin kuntoon synnytyksen jälkeen :) En haluaisi olla "laiha", vaan enemmän "lihaksikas", niin kuin olen ennen ollut.

Soitin neuvolaan.. kyllä se terkka ne mun mitat niin tulkitsi et ois melkein senttiin auennut vajaasta puolesta. Sit kaikista mielenkiintoisinta oli ku meille sano ite lääkäri et 2,5cm kanavaa ni kirjotuksessa oli 1,5cm. Ois menny neljässä päivässä 3,3cm stä puoleentoista.. mut nyt kyl vähän alan epäillä jo sitä mittaustakin.. näytti niin epäselvältä omiin silmiin se ultrakuva.. Terkka meinas et todennäköisesti ottaa mut taas osastolle pe.. hemmetin kivaa... ei auta ku makoilla mahd. Paljon. Ärsyttääääääää...

No jos se ois kuitenki se 2,5 kuitenki ja koneelle kirjannu väärin. Jos ois 1,5 ollu ni ei ois varmaan kotiin päästäny..?

Olin tänään aamupäivän vähän liikaa vissiin seisten, ulkona ym. Ja nyt supistelee. Onneks ei nyt kipeitä kuitenkaan, eka oli vähän kipuja, sen jälkeen kivuttomia. Pitäs nyt vaan malttaa olla rauhassa, enää 2,5 viikkoo siihen et 35 rv täys!

Vaikka hyvä tietty et pidempäänkin vauvat olis masussa, mut ainanki sillon olis lääkärin "lupa" vauvoilla syntyä

Takaisin