Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on seulontaultra takana. Molemmat kaverit olivat kovin aktiivisia ja jumppasivat kunnolla. Kätilö sai kuitenkin otettua hyvin kaikki mitat, mitä tarvitsi. Niskaturvotusta molemmilla oli alle 1mm ja muutenkin olivat normaalin näköisiä ja kaikki oli kohdallaan. Veriseuloja ei otettu, joten vertailua ei voida tietenkään tehdä. Kätilö oli kuitenkin sitä mieltä, että kaikki olisi niin hyvin kuin tässä vaiheessa voidaan todeta.

Toinen kätilö tuli vielä varmistamaan, että molemmat ovat omissa pusseissa ja molemmilla on oma istukka. Tämä oli hyvä tieto. Tekivät lähetteen äitiyspolille, jonne tulee kutsu jossain vaiheessa.

Tyypit vastasivat viikkoja 12+1 ja 11+6. Eli ihan viikkoja vastaavat ovat kaverit. :)

Kiva citrus että pienillä kaikki hyvin! :-) Ja hyvä että nyt seuraavat sun tilaa, vaikka kurja tietty että joutuu siellä olemaan.

Mul oli neuvola, siel ei ihmeitä. Hemoglobiini oli 119, eli vähän taas noussu, kiva juttu. Sf-mitta oli 39cm! Huh.

Mukavaa Citrus että vauvoilla kaikki hyvin, vaikka joudutkin siellä sairaalassa olemaan. Tsemppiä!

Meillä oli myös neuvola. Kaikki hyvin, molempien sykkeet huiteli 150 tienoilla, ja sainpa ekan sf-mittanikin, nyt viikolla 15+6 se oli 19 cm.

Perjantain ultraa odotellessa :)

Hyvä Citrus, että ottivat sut sinne! Se on turvallisin paikka olla jos myrkytys hätyyttelee. Onko oireita myrkytyksestä?

Tsemppiä citrus siellä makoiluun ja hyvä kun pienillä kaikki hyvin.

Mä jo jännitän perjantaita miten mulle käy. Oon kyl tänäänkin vaan maannu, ruuat sun muut oon istunu keittiössä syömässä mut muuten maannu. Nyt ollu kyl ekaa kertaa niin tukala olokin jo ja närästäny koko ajan ni paljon pystyssä huvittaisi ollakaan.

Citrus: onneks ottivat sisälle, vaikka eihän se nyt mukava paikka ole. Kuitenkin on apu lähellä, jos jotain sattuu tai oireet pahenee.

Talvi: ihan VALTAVA sf-mitta. Mikä painoarvio sulla on lapsille? Vaikka eihän se nyt suoraan ole siihen verrannollinen :)
Jotenkin alkaa pelottaa että kuinka paljon tää maha tästä oikeen kasvaakaan vielä kun on nyt jo tukala olo ja laskettuun on kuitenkin vielä 10 viikkoa aikaa!

Elaffy: hyvä että ovat omissa yksiöissään :) Hienosti olivat sitten viikoilla, kun vastasivat melkein samaa ikää :)

Kiva että Citruksen pikkuiset voivat hyvin, vaikka oma olo on varmaan aikamoinen. Tsemppiä makoiluun!

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Tirpanat liikkuu omaan rytmiinsä, tuntuu että ne on kääntynyt jotenkin kun liikkeet eivät tunnu samalla tapaa kuin aiemmin. Ja sit ne on sellaisia ihme tömähdyksiä.
Huomenna ois taas neuvolaa. Pääsee kuuntelemaan tirpanoiden sydänääniä :)
Ensi viikon keskiviikkona sit ultraa. Jospa siellä selviäis kumpaa sukupuolta A olis.

Sanna: nää oli viikko sitte arviolta 1800g. Vastaa ihan viikkoja, usein kaksoset kai sitte pienempiä kun lääkäri päivitteli et ompas hyvänkokoisia ja totesi että mulle on tulossa iso maha :-) Viikon päästä seurantaa taas, saa nähä onko pari kiloa sit rikki. Jospa nää nyt ei kuitenka ihan nelikilosiks kerkeis niinku aiemmat lapset.

Mua viimeyönä supisteli, mut ei niin kipeesti et sängystä oisin noussu mutta enemmän ku ennen taas. Ja kauheen supistusherkkä on maha nyt ollu. Onneks viikkoa jo 33, mutta jos nyt sen pari viikkoa ainakin vielä pysyisivät masussa.

Moikka! Olen lukenut kaikki kommenttinne läpi mutta juuri nyt en vastaa niihin. Meillä nimittäin sattui ja tapahtui tänään:
Tytär tuli meidän huoneeseen aamulla puoli seitsemän aikaan ja annoin hänen katsoa vähän Nalle Puhia kännykästäni. Vähän seitsemän jälkeen mies vei tyttären päiväkotiin ja itse olin noussut ja huomannut että supistaa kivuliaasti, mutta miehellä oli tentti puolilta päivin ja minulla seuranta klo 9 Naistenklinikalla, isä oli taas lupautunut kuskiksi. En kertonut miehelle eikä isälle supistuksista, mutta tietenkin heti lääkärille joka tarkasti tilanteen ja totesi että olin 4 cm auki, painoarvioita ei tehtäisi. Minun hienovarainen kommenttini oli tietenkin "voi h*lvetti!!!" Noh, sieltä suoraan synnytyssaliin ja estolääkkeet kehiin, isä soitti miehelleni että saa jättää tenttinsä väliin ja tulla paikalle. Lääkkeet eivät toimineet vaan klo 12 (ehkä/noin?) olin täysin auki paitsi pieni reuna. A syntyi kalvopussissaan ja B avotarjonnassa, molemmat luomuna ja hyvinvointisina. Tarkat syntymäajat emme tiedä kun molemmille kirjattiin 13:46 vaikka molemmat olivat silloin jo syntyneet. B tuli kolmella ponnistuksella joten ikäero oli varmaan 10 minuutin luokkaa tai alle. Painot A: 1665 g ja B: 1860 g. He vierailevat nyt jonkun aikaa Lastenklinikan osastolla K7 ja me saimme perhehuoneen jossa saamme toivottavasti vähän nukuttuakin. Tytär hoidossa mummolassa.

Että tällaista! :) Hauska yksityiskohta jonka tajusin vasta nyt illalla on että esikoinen syntyi yhtenä torstaina klo 01:44 ja nämä syntyivät torstaina noin klo 13:46. Helppo muistaa!

Voi että. Onnea aivan älyttömän paljon! ja hyvää vointia pikkuisille sekä sinulle! :) olit sit se ensimmäinen. ;) odotellaan kuka seuraavana...

Joo kyllä jännitys senku kasvaa kun näitä rupee ihan oikeesti syntymään nyt! :-) Huh, en voi uskoa edes että oikeesti yks on nyt synnyttäny meistä!

Takaisin