Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis Pampers-kerhon sivuilla lukee että nyt yksösen odottajalla olisi 1,5 l lapsivettä kohdussa. Tarkoittaako se että meillä on tuplamäärä??? :confused: 3 litraa???

Niimpä! Mulla katse nyt siinä 35 viikossa, eli kolmen viikon päässä. Jos sinne sinnittelis. Nyt 32+1. Jotenki ihan tässä muutamien päivien sisään olo käyny tuskasemmaks.

Kotiin pääsin, tilanne ennallaan. :) vauvoja ei ees vilkassu. :( tänää kyl ollu semmoinen elämä vatsassa et hyvin pitäisi kaikki olla. Vuodelepo jatkuu kuitenkin. Tänää käyty parissa kaupassa ns ilman lupaa ni heti alko painaa. Tosin kaikki housut painaa niin paljon nyt jo. En tiiä millä meen viikon päästä ultraan, alasti varmaan. ;) mut toivottavasti tilanne nyt pysyisi näin eikä passaa kaupoissa käydä. :) A kyl tuntuu potkivan niin alas et hyvä ku ei pissat tuu välillä. Vielä onneks säästyny siltä. Saa nähdä kääntyykö mullakaa enää pää alaspäin.

Hyvä että pääsit kotiin, nyt rauhassa siellä vaan :-)

Mä en oo aikoihin pystyny käyttää äitiyshousuja, ku en viittis enää isompia kokoja ostaa. Yhet joustavat legginssit mulla on millä voi liikkuu ovesta ulos, eikä purista mistään, niillä mennään loppuun asti.

Ihanaa täällä sataa lunta <3 <3 <3 <3

Hyvä mam85 että kaikki oli A:lla hyvin! Onko tietoa miten tästä eteenpäin?

Kotona käytän collegehousuja tai miehen verkkareita (ihan vain siksi että ovat parempaa materiaalia kuin omat). Onneksi menee vielä H&M:ltä ostetut äitiysfarkut! Mutta vaikka ei itseltä tunnu siltä, niin voi kyllä olla että minulla on pieni kumpu. Kun odotin tytärtä sf-mittaa mitattiin viikolla 38+0 32 cm. Silloinkin pieni :wink Piti oikein käydä mittauttamassa vatsanympärys navan kohdalta. 104 cm! Hitaasti kasvaa :)

Seuranta on joo tiiviimpää.nyt olin käyril porvoossa ja sit tiistaina labraan ja torstaina naikkarille ja 3.12 taas labrat...huoh! Kerran viikos vissii naikkarille ja siin välis oman sairaalan käyrät ja neuvola tarpeen mukaan.

Niin pitkälle ilmeisesti koitetaan päästä ku Avauva ja minä voidaan hyvin.tulehdusarvoja ja hyytymistekijöitä seurataan tiiviisti.seuraava tavote on 32 viikkoa ja nythän on jo 31+1 =) B on alkanut jo hajoamaan joten voi siis aiheuttaa tulehduksen mulle ja A:lle ja pahimmillaan aiheuttaa tulppaa ym.tuntuu et tää on veitsen teräl leikkimistä.pitäs ajatella synnytystäki ja valmistautuu siihen ja sit hautausjärjestelyt...kamalasti epävarmuutta,pelkoa ja surua.mistä sen onnellisuuden yhdestä vauvasta kaivaa?

Muokattu viimeksi:
Mam85 meillä tosiaan oli tuo tilanne kesällä rv 17+ mutta sikäli eri juttu kuitenkin kun paljon aiemmilla viikolla kun teillä ja meillä oli omat istukat mukuloilla..mutta kuitenkin. Mulla oli nuo samat pelot ja huolet; tulehdukset, hyytymistekijät ja synnytyksen käynnistyminen ym. Olen tosi pahoillani että joudutte kokemaan kaiken ton♡♡ Se ei ole helppo tie. Meillä kaikki on mennyt onneksi hyvin ja koska B oli kuitenkin vielä suht pieni niin on hajonnut lähes olemattomiin näinä kuukausina, toivottavasti teilläkin A saisi kasvaa mahdollisimman pitkään massussa. Meillä tuolla KSKS sano lääkäri että heillä on muutama perhe ollut jolla toinen kaksosista menehtyi rv 30 tienoilla ja toinen selvinnyt hyvin täysille viikoille...toivottavasti näin myös teillä! Toivottelen hurjan paljon voimia ja jaksamista sinne tuleville kuukausille♡

..ei noiden mittojen tilanne kyl mun mielestä ihan ennallaan oo ku kotona kattelin. Su oli 3,3cm kanavaa ja tänää 2,5cm. Ja auenneen osan mitat kans erilaiset mun mielestä.. ärsyttää ku aina eri lääkäri ja jo siel mietin että jotenki oudosti katto ja puhu tilanteesta. Vertas siihen ku jouduin osastolle eikä siihen ku pääsin pois. Silti auennut osa ois isompi ku ees osastolle jäädessä.. mut kaipa tuo ties mitä puhuu.. ens pe seuraava kontrolli. Eipä tuohon kai auta ku lepo joka tapauksessa jos joku auttaakseen.

Nii, ois kyl kiva jos ois sama lääkäri aina. Mullaki oli kohdunkanava lyhentyny mittoja kun kattoo, mut tiedä sit et kuin paljo se oikeesti on lyhentyny ku eri lääkärit mitannu. No mut sano et hyvän mittanen vielä.

Nyt ku oli äippäkorttiin kirjotettu et auennut osa 0,95 x 0,53 ja kotiin päästessä 4,6mm x 5,4mm. Oletan noiden tän päivästen olevan senteissä ku ei voi mitata noin tarkkaan milleissä. Mut sithän toi ois jo 9,5mm auki.. ärsyttää. Kuitenki ku sano et tilanne ennallaan. Mitähän se on oikeesti mitannu tai sit aatellu jos tulokset on noin oikeesti.. Oletan kuitenkin tuon kanavapituuden olevan vielä riittävä... huoh.. hirveet vatvomiset taas mulla...

Citrus, jännittää nyt niin milloin sinun synnytyksesi lähtee käyntiin, huomenna 35 viikkoa täys!!! :) Voihan vielä mennä montaa viikkoa, mutta ei kuitenkaan pitkä aika enää :wink

tuikkuvain, hankala tilanne, minäkin miettisin jos lukisi noin äitiyskortissa... Miten pitkällä olet nyt? Muistaakseni et ollut montaa päivää minua jäljessä?
Minullahan on se tilanne että kohdunkaulaa on jäljellä vain 16 mm, ja jäi ihmetyttää se että lääkäri ei ollut laittanut ruksin siihen "kiinni"-sarakkeeseen niin kuin edellisillä kerroilla, mutta kirjoitti sitten tekstin "ei funnelointia" toiseen kohtaan, niin onkohan auki vai ei? Ei ainakaan paljoa jos mittoja kirjoitetaan niin kuin sinun korttiisi...
Aion kuitenkin nyt luottaa siihen että kaikki on kunnossa koska pääsin kotiin ja seuraava aika on ensi torstaina.

Olen tänään ollut väsynyt, mutta kuitenkin levoton. Siivosin vähän keittiössä, laitoin tiskit koneeseen ja sellaista. Yritin löytää ne muutamat pienet bodyt mitkä olen ostanut tässä syksyn aikana ja yksi niistä on hakuteillä... On kyllä supistanut tosi paljon tänään kun en ole malttanut maata yhtä paljon kuin yleensä :oops: Minullakin on nyt alkanut ne menkkamaiset säryt alavatsassa.

Kun olin ne muutamat päivät sairaalassa niin mies löysi K-kaupan kotiinkuljetuspalvelun. Nyt hän ei ole ehtinyt kauppaan vähään aikaan joten eilen tein sitten tilauksen ja latasin mukaan kunnolla tavaraa että pystyn tekemään ruokaa pakastimeen, ostin ensitutit ja pienimmät vaipat pienokaisille, uudet hammasharjat, kuivatut luumut ja karkit synnäri-laukkuun ja PAAALJON muuta. Jos osti yli 130 €:lla niin kotiinkuljetus oli ilmainen, joten tähtäsin siihen! Miehellä oli tänään työpaikkapikkujoulut joten minun vanhemmat olivat täällä ottamassa vastaan ruokakassit (siis auttamassa tyttären kanssa :wink), onneksi sain apua, koska minua supisti tosi paljon kun avasin kassit. Mutta siis aivan mahtava palvelu kun ei itse pääse kauppaan!!!

Oon mä aika paljon jäljessä.. tänään 30+4. Niinpä.. ja tiedän ettei murehtimalla ainakaan parane mut silti.. Kysyn ma neuvolasta näkeekö ne koneelta jo perjantain jutut ku pitää muutenkin soittaa..en oo kuukauteen käyny siel. Silloin on ilmeisesti kiinni kun ei funnelointia. Mulla kun on funnelisaatio tms ja se on juuri tuo auennut alue..
Meil on isäntä raahannut ruokakasseja mut tääl pikkukylällä ookkaan tollasta hienoa palvelua. :)

Niimpä, neuvolasta voiki kysyy mitä ovat koneelle merkannu, luulis että sieltä ei puutu mittayksiköt

Mulla sama homma ku ducksiella, en oo malttanu levätä tänään niin paljo ku yleensä..ja nyt supistelee. Tulin sänkyyn nyt ja toivon et tää auttaa.

Tuikkuvain, olet vain kolme päivää minua jäljessä! Eli melkein samoilla lukemilla :) Tänään lauantaina (niin, klo on kaksi aamulla enkä pysty nukahtamaan...) minulla on viikkoja 31+1. Kroppani valmistautuu kyllä imetysaikaan kun joka toinen yö kukkuan hereillä sen kaksi tuntia keskellä yötä... En jaksaisi!!

Muokattu viimeksi:
Ai, sori. Muistin et olit jo paljon edempänä. :)
Mäkin taas pyörin yöllä ja maha kivikova välillä. Vaikutti taas varmaan eilinen tutkimus et supisteli... Samaa aikaa olin hereillä ku kirjottelit.

Takaisin