Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi harmi tuikkuvain että sänkysi on noin kova! Olen aina pitänyt enemmän kovista patjoista kuin pehmeistä, enkä huomannut kun olin sairaalassa että olisi ollut mitenkään kova patja alla. Mutta eri sairaaloissa on varmaan eri patjat.

Citrus, minkä kokoisia pienokaisesi ovat nyt arvioiden mukaan? Ja eihän se paino ole kaikki kaikessa vaan kehitys. Toivottavasti verenpaineet pysyvät kuosissa sinulla. Minullakin A oli vilkkaampi ja vaikeampi saada katkeamatonta käyrää häneltä :) Kätilö sanoi että yleensä se on B joka pääsee helpommin karkuun.

Huomenna meillä täyttyy 30 viikkoa :) Tuntuu virstanpylväältä! Hyvä hyvä! Sitten on seuraavaksi katse siihen 32 viikkoon!

Oon kans miettiny että saa nähä kenen pienet syntyy ensimmäisenä.

Toivottavasti tuikkuvain kaikki hyvin siellä!

Viime yönä nukuin jo 6-7h. Yhden supistuksen yöllä tunsin ku muuten sattu lantioon tää kova peti. Ja ei ole kuulema parempaa patjaa tallessa, kiva. Meen ihan jumiin tääl. Sykkeet oli hyvät äsken eikä supistuksia käyrille. Runsaan et pääsis kotiin omaan petiin, mut siel ei taas oo tällasta seurantaa. Mut ne täälläkään ultraa usein. Naapurille kyl sano et ennen kotiutusta yl annetaan lupa liikkua osastolla ja sit jos ei vaikutusta ni kotiin. Et voipi ens viikko mennä tääl silti vaikkei mitää tulisikaan. Eilen otti jonku uuden pikatestin jonka mukaan ei ole vaaraa synnyttää parin vkon sisään. Mut en tiedä kuin luotettava on, lääkäri kyl sano et pitäny hyvin paikkansa.
Hoitsu äsken sano et monesti makuutetaan 34 vkolle asti.. tosi kiva.
Mutta siis joo sillai ihan hyvin täällä. ;)
..Tänää miettii aletaanko mulle pistää mahaan joka päivä piikkiä ettei tuu veritulppaa jos joutuu pitkään makaa. Jihuu. Se ois kiva piikittää kotonakin itteä. Ja tuo naapuri sano et kirvelee kivasti.

Viikot vaan lisääntyy porukalla. Hienoa! Koittakaahan jaksella! Ja Pitäkäähän pikkuiset sisuksissa vielä monta viikkoa! Ei ihan vielä lähdetä tositoimiin jookosta.

Citruksella alkaa kyl lähestyy hyvät viikot, toivottavasti kehittyminen ja painot nousee hyvässä suhteessa.

Tuikkuvaille tsempit makoiluun ja pidetään peukut et kotiin pääsisit lepäämään! Hyvä että sait nukuttua kuitenkin!

Oma olo on ihan ok. Mitä nyt kärttyisyyttä ja itkuisuutta ollu tässä. Viime yönä unet jäi vähäisiksi kun särki jalkoja joka puolelta. Oli kyllä vähän aktiivisempi eilisilta kun käytiin hakemassa kaverilta vauvanvaatteita pari kassillista monen bussireitin kautta. Nyt on sit bodeja jos jonkin kokoisia ja näkösiä. Kävin myös ostamassa muutama päivä sitten cittarista i love mum ja dad body-settejä pari kipaletta. I love dad bodyt menee isyyspakkaukseen jonka annan miehelle kun äitiyspakkaus suvaitsisi saapuisi postissa. Otettiin siis yks ä-pakkaus ja kaksi rahana.

Rv 25+4 meneillään. Seuraava neuvola on vasta loppukuusta ja heti sit joulukuun alusta ultraa. Potkuja tulee herra B:ltä aika tehokkaasti päivittäin. A on alempana ja ehkä hieman rauhallisempi mut jotain liikettä sieltäkin suunnasta tulee. Jos nyt olen näiden sijainnit oikein ymmärtänyt :grin

Citrus, meidän esikoinen syntyi viikolla 39+2, oli vain 2700 g ja 47 cm. Eli pienikokoinen, mutta selivisi tosi hyvin siitä huolimatta! Okei, viikkoja olikin täys, mutta tarkoitan tässä taas kerran että se paino ei ole kaikkea :) Emme koskaan saaneet painoarviota hänestä joten tuli ihan puskista hänen kokonsa, pulskistui sitten kilolla ensimmäisen kk aikana. Ja nyt olet jo sellaisilla viikoilla että pienokaiset ihan varmasti kasvavat hurjaa vauhtia! Joka päivä masussa on plussaa!

Tänään tuli 30 viikkoa täys meillä :) Tuntuu kyllä hyvältä! Vaikka epämääräisiä kipuja on lisääntynyt viime päivinä, en tiedä miten niitä edes kuvailisin, ne tulee eri puolille vatsaa, aika pienellä kohdalla aina. Yleensä alavatsassa jossakin. Eniten kyllä sattuu kun suolistossa liikkuu joku ilmakupla... Suolistohan on siirtynyt ihan minne sattuu kohdun ympärille...

Huomasin tänään että minulla on pienenpieniä suonikohjuja, olkapäissä!!! Siis mitäh?? :confused: Huomasin kauan sitten yhden ylävatsassa kylkiluiden alla, se ei nyt ole juurikaan muuttunut sen jälkeen. En näe yhtään niitä jaloissa, mutta sitten saan olkapäihin? En keksi muuta syytä siihen kuin että tämä makuuasennossa oleskelu jotenkin laittaa ylimääräistä painoa olkapäihin ja siinä oleviin suoniin. Toivottavasti häviävät sitten jossain vaiheessa. Eivät ne nyt mitenkään rumia ole ainakaan vielä kun ovat niin pieniä, mutta kuitenkin.

Tässä uudet masukuvat, tänpäiväiset! Masu on nyt levennyt myös sivusuntiin eikä vain edelle, mikä ei tietenkään ihmetytä yhtään kun pienokaiset ovat siellä vierekkäin. :Heartpink:Heartred

Liitteet

• Grav_tvill_30+0 (2).jpg
    Grav_tvill_30+0 (2).jpg
    27.6 KB · Katsottu: 54
  • Grav_tvill_30+0 (1).jpg
    Grav_tvill_30+0 (1).jpg
    31.6 KB · Katsottu: 54
Anteeksi, nyt tulee vähän epämiellyttävämpi aihe... o_O
Eih... tästedes tarkkailenkin kunnolla mitä vessassa tapahtuu: huomasin tänään että valkovuotoni on erilaista kuin vielä eilen, ja nyt kun kävin vessassa niin paperille tuli limaista tavaraa jossa oli jotain ruskeata, niin kuin ihan viimeisimmillä menkkapäivinä... Olisiko pieni pala limatulpasta? En koskaan nähnyt limatulppaa edellisen synnytykseni yhteydessä. Eihän se vielä tarkoita mitään jos pieni osa tulpasta irtoaa? Kai? Tietääkö kukaan? Voihan vielä mennä montaa viikkoa ilman synnytystä?

Multa on kysytty että eihän valkovuoto ole limaisempaa tai ylimääräistä vuotoa.. ennen synnytystä saattaa muuttua mut en tiedä muuttuuko muuten.. Kannattaa ehkä kysästä jostain..

Enpä pääse kotiin.. tulee pitkä viikonloppu. Ainakin. Toivottavasti ei pidempikin aika. Tänää ei kyl ees tutkittu. Mut tuleepahan ainakin makoiltua jos kotona ei tulis.

Niin, sairaalassahan kysyivät koko ajan sitä vuodon koostumusta, että oliko erilaista kuin yleensä. Eivät kyllä sanoneet että millä lailla erilaista, mutta kyllähän sen huomaa itse jos rakenne tai väri muuttuu... Pitää vissiin soittaa ja kysyä asiasta. Onneksi ei tullut paljoa, saas nähdä jos jatkuu!

Jaksamisia tuikkuvain sinne sairaalasänkyyn... Onhan se kurjaa, mutta jos nyt jotain sattuisi niin olet ihan oikeassa paikassa saamaan apua! Tylsää tietenkin että menee nyt koko viikonloppu. Olihan niin että sinulla on lapsi/lapsia kotona? Pääseekö perheesi moikkaamaan sinua?

Kuulostaa kyllä limatulpan osalta. Mä kuopuksen kohdalla koin limatulpan irtoamisen. Lähti ensin vähän(ei verta) ja sit vähän enemmän ja just vähän verta(siis ihan milli) sit joitai päiviä (?) myöhemmin vielä enemmän ja synnytys käynnisty limatulpan irtoamisesta muutamien tuntien päästä.. Eli sitä tuli viel enemmän ja vähän enemmän verta (tai siis verensekaista) Ja ekalla kerralla just rusehtavaa se veri.

Mä myös huomasin toissailtana et ihan vähän irtos, mut ei vielä verta. Ajattelin kans soittaa jos tulee vielä enemmän ja jos verensekasta. Se kuitenki merkki et aukeaa paikat, luulisin.

Muokattu viimeksi:
Kylläpäs nyt muokkailin monta kertaa tota limatulppatekstiä, mut jos nyt sais selvää siitä :-)

Luin just (ruotsinkielisellä sivulla, ne jotka ymmärtää ruotsia niin tässä on Karolinska yliopistosairaalan sivuilta: http://www.karolinska.se/Verksamhet...graviditeten/Kroppsliga-forandringar---Jenny/ ) limatulpasta että uudelleensynnyttäjillä se voi irrota jopa monta viikkoa ennen synnytystä. Se voi jopa kasvaa takaisin (luki toisessa sivussa) jos irtoaa liian aikaisin, ja varsinkin jos tulee osina. Tarkkailen nyt tilannetta kun kuitenkin tuli niin vähän. Mutta aika herkästi soittelen kyllä ja kysyn asiasta.

Kannattaa kyllä joo herkästi mennä näytille, niinku kirjotin niin mulla meni vaan se muutama tunti että synnytys käynnisty ja puolen vuorokauden päästä vauva syntyi jo. Et voi hyvinki nopeesti edetä jos sitä enemmän lähtee. Mut oon kans kuullu et jollain menny viikkokausia vielä synnytykseen siitä.

Kiitos teille! <3 pääsee, joka ilta käyneet. Ja siis yksi tyttö on. :) piristää kyl paljon. Tänää ei tuntunu lähtö ees niin pahalle ku tyttö lähti hirveellä tohinalla ja huuteli öitä äiti. Tottunut jo vissiin et äiti ei lähde mukaan nyt täältä.. voi pieni, ollut niin reipas ja sopeutuvainen. <3
Tsemppiä Ducksie, toivotaan ettei ole isommasta kyse!

Mites tuikkuvain ja ducksie jakselee? Kyllä taas kroppa kiittää kun kokp päivän siivonnu ym. Ku ois pojan 3-v synttärit huomenna.onpas oudon tuntusta ku vauvan hikka tuntuu alapäässä! =D mäkään en muista limatulppaa nähneeni edellisis raskauksis, mut molemmis oon ollu jo vikkoja ennen synnytystä hieman auki ni varmaa lähteny jo silloin.kuopuksen kans päivä ennen synnytystä lähti tulee vähästä ruskehtavaa vuotoa ja seuraavana aamuna heräsinki supistuksiin.toivottavasti meillä kaikilla sais vauvat vielä kehittyä vatsassa jonkin aikaa.

Ihan ok. Huomenna ultrataan ja katotaan mihin suuntaan menty..
Mulla kans hikottelee ja liikkuu parhaillaan. Toinen alhaalla puskee päällään ja toinen yrittää nousta yläkautta pois.
Mies ja tyttö oli reilu pari tuntia täs, sit neiti halus jo lähtee pois. :) ihmeen reippaasti kyl suhtautuu. Kunhan ei tuu kokonaa isin tytöks. :D

Tässähän sitä, yhdessä kappaleessa! :) Ei ole tullut enempää limaa joten ei varmaan ole mitään syytä huoleen.

Olen tänään googlettanut raskausmyrkytystä ja -diabetestä kun olin niin lähellä oksentaa heti aamupalan jälkeen että lukittauduin vessaan muutamaksi minuutiksi (tätä jouduin tekemään vain muutama kerta alkuraskaudessa mutta ei sen jälkeen) ja sitten tuli aivan HIRMUHIMO! Jaffaa halusin! Juon yleensä limsaa sen kerran kuukaudessa tai kahdessa niin tämä tuli ihan puskista. Huolestun nyt ihan kaikesta, mutta ei tässä mitään hätää kun muita oireita ei ole :)

Lähinnä huolestuttaa miehen jaksaminen tällä hetkellä :sad001 Hän tekee kaikki kotityöt, käy töissä, kaupassa, huolehtii tytöstä. Mieltää itseään yh-isäksi. Tytärtä ei tällä hetkellä kiinnosta kirjatkaan niin se yksi asia mitä voisin tehdä ei auta...

Minullakin A-vauva hikkaa ihan alapäässä, ensimmäisen kerran minun piti oikein tarkistaa kädellä kuka siinä hikkaa kun tuntui ihan keskellä :) Mutta mielestäni B-vauvalla on useammin hikka, ehkä A peittää sitä liikkumalla :p

Nostan kissan pöydälle: Onko joku muu ihan kypsä jo? Tunnen itseni niin valmiiksi synnyttämään, vaikka järki sanoo tietenkin että ei vielä moneen viikkoon. Henkeä ahdistaa kun keuhkoilla ei ole tilaa. Ei saa liikku ja kokoa ajan kyttään oireita... Jospa kuukauden vielä jaksaisi niin olisimme yli 34 viikkoa.

Jep, täällä ollaan ihan kypsiä jo. Pakko on ollu käydä vähän kaupassa ja tänään käytiin hautausmaalla viemässä kynttilä, siinäkin tuli autossa istumista ja kävelyä ja siivoilin, viikolla imuroin vähän. En jaksais ottaa rauhassa, vaika järki sanoo että pakko jaksaa vielä muutamia viikkoja. Pientähän tää on mitä oon tehny mutta silti, vähän huono-omatunto. Oisin ihan valmis synnyttämään. Mutta toivottavasti sen aikaa pysyvät masussa että osaavat itse hengittää ja muutenki olisivat valmiita. Kai tää tästä.

Hikasta, tällä kans molemmat hikottelee usein. Iltasin kun menen nukkumaan, aina jommalla kummalla on hikka. En saa unta ennenku loppuu.

Takaisin