Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneksi en ole ainoa, saahan näistä tunteista ja ajatuksista ihan tarpeeksi huono-äiti-fiilis.... Mutta jos tietää että se on ihan normaalia niin helpottaa ehkä vähäsen.

Nonnii, nyt nukkumaan, huomenna on taas uusi päivä :)

Muoks: A:lla on hikka! Yllätys! :)

Jännittää täällä meillä tänään. Eilen oksensin melkein, ja tänään tuli sitten oksu just kun olin aloittamassa aamiaisen syönnin. Nukuin pitkään ja kuulin että tytär olisi halunnut lounasta jo, joten pitkitin vielä vähän sitä omaa syömistäni ja vatsa ei sitten kestänyt... Ensimmäinen oksu tämän raskauden aikana! Noooh, menin takaisin syömään ja kun nousin huomasin että housuni olivat kastuneet. Virtsankarkailu kun oksensin vai lapsivettä?? Se tässä kysymys onkin... Soitin päivystykseen ja kätilö oli sitä mieltä että jäisin vielä kotiin tarkastamaan tilannetta.
Minun vanhempani tarjoutuivat hakemaan tytärtä kun ovat menossa veljeni luo niin hän saa sitten vähän ohjelmaa ja jos tulee sairaalaan lähtö niin emme tarvitse odottaa lastenvahtia.

Jee, kiva kuulla tuikkuvain! :-)

Ja voi ei ducksie, tsemppiä! Varmaan jos lapsivettä niin luulis että tulee sitte lisääkin? Ja haistamalla kai sen huomais kumpaa? En tiedä, mulla ei koskaan menny lapsivesi, vaan puhkastu kalvot.

Joo, toivotaan ettei ollut mitään. Minullakin meni lapsivesi vasta synnärillä joten ei ole kokemusta.
Haistelin housujani mutta siinä ei ollut minkäänlaista hajua. Katsotaan! Ja supistuksia seuraan, tietenkin.

Onko teillä kellään muuten ollut nyt tai aiemmissa raskauksissa lopussa sellasta menkkakipua alavatsalla??

Mul on nyt parina yönä ollu enkä muista että ois aikasemmissa raskauksissa ollu.. Mietin vaan että liittyskö paikkojen kypsymiseen vai ihan vaan kohdun kasvuun.

Panic over, oli varmaan virtsankarkailua oksentelun aikana... Ei ole tihkunut mitään sen jälkeen ja housut alkoi haista.

Minullakin on ollut noita menkkamaisia kipuja alavatsassa ja -selässä. Tulee ja menee. En ole kiinnittänyt niihin paljon huomiota, mutta eivät ole olleet pahoja.
En muista oliko viime raskaudessa... pitää kai kaivata silloisen kalenterin esiin ja katsoa löytyykö merkintä siitä.

Mullaki ollu lieviä, mut pari yötä voimakasta. No keskiviikkona kontrolli onneks. Ihan oikeesti reilu kolme viikkoa niin olis 35viikkoa täys. Mä niin odotan sitä päivää, tietää että sais mennä tohon viereen synnyttää.

Onko citrus jo synnyttämässä?

Multa noita kipuja kysyttiin..Supistuksia. ei oo viel ollu ja toiv ei viel tulekaan hetkeen. Hyvin oli kyl tilanne korjaantunu muutamassa päivässä. Nyt likka kiukkuaa ihan pirusti mulle ku vaan makaan. Saa nähä kuin tää kotona menee. Pe on taas aika ultraan.

Noku musta tuntuu ettei varsinaiseati supista samalla kun se kipu on, tai sit en vaan huomaa. Ku aiemmissa se kipu tullu sitte kun oikeen voimakkaasti supistaa.. Voi ei, saa nähä onko ens yönä taas sama. On tää ku kaikki on jotenki niin erilaista, just ku aatteli ennen raskautta että kolmas kerta menee jo ihan rutiinilla.

Multa vaan lääkärit kysy tuota että eihän ole ollu.. tai että jos tulee menkkakipuja niin yl supistuksia. Mulla sillo oli ku tyttöä menin synnyttää ni lopulta menkkakipuvihlasuja..

Voi ei. Noku mäki muistelen että viimeks puhui kontrollissa jotain että sitte kun tulee mankkamaista jomotusta niin jotain.. No, täytyy tarkkailla ens yönä että supisteleeko, ja meinaako nyt joka yö olla sama juttu.

Mulla supisti joka yö sairaalassa kivuttomasti mut toivon et johtu siitä huonosta pedistä. Niin ihana maata omassa pedissä nyt.

Huomenna ois taas seuranta.jännittää hirveesti ettei vaa oo mitään....reilu 3 viikkoo ni ois se 34viikkoo täys. Toivon et vauvat ois saanu enemmän painoo jo.viimex olivat kilon...vieläkö citruksella jatkuu supistelut? Toivotaan kaikille vielä jaksamisia ja vauvoille lisäviikkoja masussa. =)

Toivotaan :-) Ja tsemppiä seurantaan.

Mul kans ylihuomenna, ja samalla ottavat käyrää ennen ultrausta, kuulemma koska 32viikkoa tulee täys, vissiin ihan käytäntö ainaki täällä. Jännittää kans et onko jotain tapahtunu ku ollu noita menkamaisia kipuja, viimeyönä ei onneks sit ollu. Ja painoja ootan mieleenkiinnolla, tuntuvat kasvaneet ja maha on tosi ahdas.

Meilläkin seuranta tällä viikolla, torstaina :) Käyrät on otettu ainoastaan silloin kun olin sairaalassa, ja sitten seuraavalla seurannalla mutta se ei ollut painoarvioseuranta. Eivät kyllä ole sanoneet siitä mitään joten katsotaan torstaina. Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin! Jos meidän pikkuiset ovat kasvaneet samaa vauhtia kuin ennen niin ovat nyt jo siinä 1600-1700 g. Katsotaan mitä arvoja saadaan!

Tsemppiä seurantoihin!

Meillä on tiedossa keskiviikkona Naistenklinikalla monikko perhevalmennusta. Vähän jopa pelottaa mitä tullaan kuulemaan. Tähän asti en oo kauheesti edes ajatellut synnytystä. Pitääkö nää synnyttääkin? :grin

Oon iha kärttynen ja voisin vaan nukkua koko ajan. Voi mies parkaa mitä se joutuu kestämään.

Takaisin