Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tännekin iski flunssa ja nukkuminen huononi entisestään.mulla on jo pitkää ollu hirveet liitoskivut vaik ei tekis mitää sekä jalkojen pakotus kun makaa.puhumattakaa tunteest ettei saa happee.koita nyt sit nukkuu...tää yskiminen ei tosiaa oo kivaa ku vatsalihaksii sattuu ja sit alkaa supistelee.toivotaa ettei tee mitää hirveit muutoksii kohdunkaulalle.kontrolli vast 18.päivä.pitäis varmaa alkaa pesee noit vaatteita.44cm parit vaatteet oon jo pessy mut jos sit seuraavanki koon pesis.kaikkee pientä pitäs viel ostella...torstaina olis 30viikkoo täys!

Voi näitten flunssien kanssa... Tajusin vasta tänä yönä etten ollut vaihtanut tyynyliinaa kun tulin kotiin sairaalasta, mikä johti nyt siihen että heräsin yöllä silmätulehdus toisessa silmässä :sad001 CRAP!!!

Sain vihdoinkin tänään neljännen tumpun neulottua valmiiksi! Tein niitä kolme kpl kesällä, ja sitten into loppui kesken. Viimeistelin myös tyttärelle pipon jonka aloitin varmaan yli vuosi sitten, ja nyt ajattelin neuloa kaksi kypäräpipoa. Katsotaan mitä niistäkin tulee! :) Neulominen maaten on vain vähän hankalaa kun kädet puutuu... Pakottaa pitää taukoja aika usein.

Joo tässä voi oikeestaan jo toivotella varmuudeksi että tsemppiä synnytyksiin, millon vaan jollekkin saattaa tulla lähtö!

Tänään säikähdin että nyt pitää lähteä näytille vähintään. Siirsin sohvaa.... Ja sen jälkeen rupes supistelee vähän väliä tosi tuntuvasti, onneks lepo autto/auttaa.

Kauhee into olis tehdä kaikkea.. Mut pitää kyllä nyt rauhottua. Muutamia viikkoja enää kuitenki jäljellä!

Onko muuten teillä kellä on kaks istukkaa, sanottu jotain takarajaa millon käynnistetään jos ei itekseen lähde ja vaikka kaikki oliskin hyvin? Vai annetaanko sen tyypin raskauden mennä niin pitkälle kun tilanne sallii?

Muokattu viimeksi:
Onneksi jatkuu, Citrus :) Hieno maha!

Täällä yskin niin etten pysty edes nukahtamaan. Ehkä yskä loppuisi jos nukahtaisin, mutta en löydä hyvää asentoa. Pitäisi melkein nukkua istualtaan mutta enhän saa!

Jännittää/huolestuttaa kyllä huominen tarkastus... Pakkaan nyt kassin valmiiksi mukaan kun kerran isä on luvannut viedä autolla. Sori, olen vähän alakuloinen... väsyttää aika paljon jo. Toivon ihan oikeasti että te kaikki muut olette paremmalla tuulella! Ei ole helppo muistaa että tämä on ohimenevää.

Millon sulla citrus olikaan seuraava kontrolli?

Jos vähänki useampi tulee noin kipeitä supistuksia yöllä niin lähtisin kyllä sairaalalle. Voi vauvat syntyy aika äkkiä jos on paljoki kipeitä supistuksia jo tullu, ne yleensä just saa jotain aikaan tuolla kohdunkanavassa/suulla. Sulla viikkoja aika paljo, ihan hyvin voi lähtee synnytys käyntiin jo, toki aikasemminkin. Näillä viikoilla maha alkaa olee jo sellanen ku yhestä viimesillään ni herkästi voi kyllä jo synnytys käynnistyä.

Mullaki alkanu olee tuntuvampia supistukset, mut ei vielä kipeitä. Mutta kyllä sitä aika varpaillaan tässä alkaa olee. Tuntemukset on samoja ku ihan viimesillä viikoilla/päivillä yksösiä odottaessani.

Tsemppiä Ducksie, toivottavasti pääsisit vielä kotiin!

Mulla tullu aiemmin kipeitä supistuksia vasta kun sitte on synnytys käynnistyny.. Mulle sanottiin nyt että jos kipeitä supistuksia tulee joihin lepoasento ei auta ni pitää mennä sairaalalle. Ja tietty heti jos vähänki säännöllisesti tulee.

Kuulostaa kyllä jo joltain ihan muulta kun harjotusssupistuksilta. Hyvä että loppunu kuitenki itestään. Mulla just toi kyyryasento on auttanu synnytyssupistuksiin, kotona kuopuksen synnytys kun lähti käyntiin, paras asento oli olla polvilteen ja nojata sohvaan..

Olen tällä hetkellä käyrällä, sen jälkeen tapaan lääkärin ja katsotaan vissiin kohdunkaulan tilannetta. Pienet eivät kyllä tykkää antureista, potkivat ja nyrkkeilevät niitä koko ajan :p Muuten aika rauhallista menoa tällä hetkellä.

Minullakaan ei ole ollut kipeitä supistuksia ollenkaan, vaikka paljon supistuksia on ollutkin. En saanut kipeitä suppareita edellisessäkään raskaudessani kuin vasta silloin kun synnytys käynnistyi kunnolla. Eli sinuna, Citrus, soittaisin varmaan päivystykseen ja kysyisin asiasta, tai viineistään ottaisin asian puheille neuvolassa.

Tuli citrus ihan sama mieleen: "hui", kohta ollaan itse kukin tositoimissa. Huh, justhan täällä ketjussa ekoja kertoja kirjoteltiin..

Mulla kans torstaina neuvola.

Kaikki oli hyvin, kohdunkaula oli pehmeä kun viimeksi oli puolipehmeä, mutta mittasivat sen 21 mm:ksi. Katsoivat miten kohdunkaula reagoi kun ponnistin vähän eikä tapahtunut mitään ja lääkärit (heitä oli kaksi) olivat sitä mieltä että yskiminen ei vaikuta siihen. Napanuorien läpivirtaus oli hyvä molemmilla, kuten myös käyrät.
Seuraava seuranta-aika vasta ensi viikon torstaina, oli tarkoitus laittaa sitä perjantaiksi mutta ei löydetty aikaa.
Eli, lääkärit sitä mieltä että seurontoja voi tehdä noin 2,5 viikon välein.
Kätilö joka laittoi minut käyrille sanoi monta kertaa että olen "näin pienillä viikoilla", että lapsilla oli hienot sydänkäyrät sen nähden. Tuntuu vain että olen aika pitkällä jo niin kuulosti jotenkin hassulta :)

Takaisin