Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos linkeistä! Hui, eli just toi u:n muoto voi viitata ennenaikaiseen synnytykseen..

Mä haluisin kans ton testin, en ollu ennen kuullutkaan moisesta.

Mulla seuraava seuranta 19.11. Eilen yöllä valvoessani mietin että pitäskö soittaa sinne ja kysyä kenelle seuraava aika ja vaihtaa jos sama.. Tai että pyytäisin päästä näytille uudestaan.. No, aattelin näin päivänvalossa että jos nyt vähänki enemmän supistelee ni meen sitte. Ja mietin näkeekö neuvolasta tiedoista kenelle seuraava aika on? Mulla ens to neuvola.

Voisithan Talvi soittaa vaikka päivystykseen ja kysyä mitä lääkäri on kirjoittanut edellisestä käynnistäsi. Jos siitä funneloitumisesta ei ole merkintää niin se ei varmaan ollut mitenkään pitkälle edennyt ainakaan. Mietin tässä sitä että vastavalmistunut lääkäri voi vielä olla vähän epävarma ja siksi vaikka miettiä ääneen, tyliin "onkohan tässä funnelointia" ja sitten tulla tulokseen että ei, mutta se jää sitten tulevan äidin mieleen. Millainen sinulla oli kohdunkanavan tilanne muuten? Jos se on pitkä niin ei varmaan ole syytä huoleen!

Minulla on molemmat vauvat raivotarjonnassa, ovat olleet niin jo monta viikkoa, ja vain kerran B oli perätilassa ultrassa. Kätilö sanoi kun yritti saada vauvat käyrään että yleensä A on se helpompi saada käyrään kun hän on vähän kiinni, ja B pääsee vapaammin liikkumaan, mutta minulla oli toisinpäin ja B oli se helppo tyyppi :grin A avotarjonnassa niin pääsi heiluttamaan käsillä anturia pois niin siksi oli vähän vaikeaa. Kukaan ei ole kuitenkaan sanonut minulle että A olisi kiinnittynyt vielä. Ehkä muutaman viikon päästä on laskeutunut niin paljon.
Niin, silloin edellisessä ultrassa kun arvioitiin vauvojen painot niin lääkäri ei saanut A:sta kunnon päänympärysmitan kun on niin alhaalla ja vielä avotarjonnassa. Ei näköjään kuitenkaan ollut syytä huoleen.

Ducksie siinä kävi niin että ennenku lääkäri sano mitään, se kätilö tuli siihen katsomaan huolestuneena ja varmistelee että lääkäri huomas, mutta lääkäri sitte vakuutteli että sisäsuu kiinni. Mut joo kohdunkanavaa hyvin jäljellä joten eiköhän kaikki ok.

Soitin neuvolaan tänään tuloksia perjantain kokeista, kaikki hyvin niissä. Se katto samalla lausuntoa ultrasta, mut nyt ei näkyny sitä... Ennen näkyny jo seuraavana päivänä.

Citrus kiva että kaikki hyvin ja kiva kuulla varmistuksia tosta vesien menosta. Joo luotan kans et sitte neuvoovat ku soittaa. Sulla alkaaki olee jo tosi hyvät viikot!

Onko muuten naistenklinikalla jotenki helposti parkkipaikka? Mietin vaan et jos sinne tulee lähtö.

Siinä pihassa on muutamia paikkoja, saa vähän kärkkyä vapaata tilaa. Sit on se maanalainen parkkihalli, mutta se oli muistaakseni vähän kauempana :)

Ok, vähän stressaa sinne asti meno. Mies ei oo juurikaan ajanu helsingissä ja itellä ei oo ollu korttii siellä asuessa, eikä kyl vieläkään ni en osaa sitä neuvoa. Toivon todella et yöllä tulis lähtö, eikä johki neljän ruuhkaan... Huh kylläpä nyt pyörii synnytys mielessä.. :-)

Me kun jouduttiin sinne ajamaan ekan kerran kun oli epäily lapsivesien menosta rv 29 esikoisen kohdalla, niin kyllä sinne löysi kun oli tarpeeksi kiire, vaikkei koskaan oltu käyty ennestään :)

Siinä Naistenklinikan ulkopuolella korjataan teitä ja monta tienvarressa olevaa parkkipaikka ei ole tällä hetkellä käytössä. Eli jos tulette sinne eikä pihassa ole vapaita paikkoja niin kannattaa kyllä tehdä niin että itse jää pois kyydistä ja mies etsii sitten paikan jostain. Sitä maanalaista parkkihallia en tunne.

Ai hitsit kun olen yskinyt koko yön... :sad001 Soitin Naistenklinikan päivystykseen ja kysyin mitä voisin ottaa kun yskä saa aikaan supistuksia. Toivottavasti kohdunkaula nyt kestäisi koska tätä menoa joudun takaisin osastolle viimeistään tiistaina. :oops: Paratabsia supistuksiin ja flunssan oireisiin, Resilaria saan ottaa yskään. Toivottavasti auttaisi! En saanut myöskään paljon nukuttua. Ellen keskity aktivoimaan lantionpohjanlihaksia ennen kuin yskin niin pissan päälleni... Toooosii kivaaa...

Sain silmätulehduksen kolme viikkoa sitten, sitten kaikki muu alkaen flunssasta enkä vieläkään ole tervehtinyt :sad001 Flunssa uusiutui kun olin sairaalassa. Olin kipeä kun tytär syntyi, toivon todellakin että olemme kaikki terveitä kun aika koittaa!!!

Minulla on seuraava käynti tiistaina, mutta se on kohdunkaulan tarkkailu, en tiedä milloin minulla on seuraava painoarvio kun olen aina saanut vain seuraavan ajan ja viimeksi jouduin jäämään sairaalaan niin en saanutkaan uutta aikaa.

Minäkään en ole ihan varma miten haluaisin synnytyksen menevän. Onnekseni molemmat ovat olleet raivotarjonnassa jo pitkään ja pysyvät toivottavasti niin. Vaikka olen miettinyt paljon pitäisikö mennä pelkopoliin keskustelemaan, luulen että haluan kuitenkin yrittää alatiesynnytystä, myös vaikka B kääntyisi vielä perätilaan. Haluan kokea synnytystä uudelleen vaikkakin toipuminen kesti kauan. Toivottavasti en repeä yhtä pahasti.

Muakin vähän jo näin aikaisessa vaiheessa (ylihuomenna pokspoks rv 15) tuo tuleva synnytys. Kaikki kolme lasta olen synnyttänyt alakautta, yksi oli nelikiloinen ja koin sen synnytyksen yllättäen helpoimmaksi. Silti mietin sitä että entäs jos B-vauva on perätilassa, ja alatiesynnytys olisi mahdollinen muiden asioitten puitteissa. Saakohan sektiota vaatia?
Toisaalta sektio pelottaa melkein enemmän kuin B:n synnyttäminen perätilassa, mutta sitten sitä taas miettii niitä riskejä.
Ystäväni tosin sanoi että vaikka heiltä B tuli perätilassa, ei sitä siinä vaiheessa enää edes huomannut kun A oli tehnyt tilaa. Syntyi parilla ponnistuksella hienosti.

Tehdäänkö kaksosraskauksissa aina synnytystapa-arvio erikseen? (Kysymyksiä pää täynnä)

Mua kans kyllä hirvittäis jos b olis perätilassa. Toivon todella että nää pysyy nyt rt:ssa eikä enään kääntyilis.

Mä kun lääkärin kanssa juttelin synnytyksestä, ymmärsin että vois kyllä sopia jos haluaa sektion. Ja kyseli multa mitä oon ajatellu synnytyksestä ja oli sitä mieltä että kun kaks synnytystä sujunu hyvin niin ei tarvii tätäkään pelätä. (en muista millä sanoilla puhui) Ite kans toivon ettei sektiota tarviis, mutta ihan sitte niin mikä vauvoille parasta. Mulla ollu kauhee sektio kammo mutta se vähän tässä hellittäny kun lueskellu siitä. Katotaan mitä vastaan tulee, kyllä joo vähän väliä synnytys mielessä. Ja musta tuntuu että olo on sama ku ollu aiemmin just ihan viimesillä viikoilla ja jotenki odottaa että synnytys lähtis käyntiin, sit muistaa et ainiin, vasta 31.viikko. Keho ja mielikin välillä menee sekasin tästä kun maha alkas olee aikalailla sen kokonen ku aikasemmin viimesillään..

Miten hyvin nukutte nykyään? Tuntuu että nukun todella huonosti, mutta se voi myös johtua siitä että minulla on närästys, yskä ja tukkoinen nenä. Toivoisin nyt että ainakin tämä tukkoisuus ja yskä helpottaisi...

Mies haki tänään avun kanssa äitiyspakkauksen ja pinnasängyn kellarista :) Nyt pitäisi saada kaikki pienimmät vaatteet pestyä ja järjestettyä sekä pinniksen ruuvattua yhteen. Jeee, ainakin meillä on jokin asia vauvoille meneillään!

Olen enemmän ja enemmän varma siitä että minun pitää jäädä tiistaina taas osastolle :sad001 Tämä yskä ei voi mitenkään olla tekemättä hallaa kohdunkanavaan.

Talvi, minäkin tunnen silloin tällöin itseni valmiiksi synnyttämään. Olen ihan kypsä tähän tilanteeseen kun olen mielestäni isompi kuin silloin kun synnytin esikoistani. Minunkin pitää muistuttaa itseäni että pienokaiset eivät ole vielä valmiit kohdunulkoiseen elämään.

Mä oon nukkunu yllättävän hyvin. Herään kyllä vessaan kerran ja juon pullollisen vettä(aina ihan kamalan kuiva suu kun herää vaikka illalla olisinkin juonut) sen jälkeen joko nukahdan tai sitte menee loppu yö levottomasti. Öisin supistaa kun vaihdan asentoa ja hankalaa kyllä löytää mukava asento. Rennien otan joka ilta närästykseen, ja päivisin joudun myös ottamaan.

Meillä alkaa olee valmistelut vauvoja varten aikalalla tehty.

Toivotaan parasta tiistaille Ducksie!

Ihan hyvältä nyt tuntuu. :) keskiviikkona ultra, toiv myös kaikki on hyvin kuten nyt tuntuukin. Ei oo supistellu nyt hetkeen, nivuset joskus tosi kipeet aamuin. Ja närästystä joo välillä. Nyt jo 29 viikkoa mullakin. :)
Melkoista myllerrystä välillä täälläkin. Tuntuu et välillä ne on ihan joka puolella vatsaa. Nahka nousee joka puolella vatsaa, näppäriä kavereita. :)

Mä en oo sitä synnytystä viel miettiny ihmeemmin. Se ei kuitenkaan mee kuten miettii. Viimeksikin vain menin ja kaikki meni sit omalla painollaan. Jos alan kovin miettimään etukäteen niin stressaan siitä sit liikaa. Mut pitää munkin kysyä tuota lähtöä jos menee taas vedet yllättäin. Varsinkin kun A on pt..

Hyvillä viikoilla jo kaikki tosiaan. Voisi jo sanoa että tsemppiä kaikille loppuun. :) ja seurantoihin myös!

Takaisin