Avotarjonta tarkoittaa että vauva tulee pää edellä, mutta kasvot eteenpäin.
Meidän tyttö tuli avotarjonnassa, pää kallellaan sekä nyrkki poskessa. Episiotomia ja mielestäni hirveä repeäminen seurasi (onneksi sulkijalihas oli ehjä!) Olin muutenkin erittäin tiukka alapäästä treenieni luonnosta johtuen... Se että hänellä oli pää kallellaan johti vielä sitten siihen että hänellä oli niska jumissa, kurkkulihakset työnsivät hänen kielensä ulos suusta niin ettei tutti pysynyt millään vaikka selvästi halusi sitä, ja koliikki oli (ehkä) seuramus siitä.
Nyt olen myös miettinyt sitä että kun tässä on kaksi, niin heillä ei ole tilaa kääntyä oikeinpäin eli kasvot häntäluuni kohti, varskinkaan B-vauva joka sitten pääsee siirtymään kun A-vauva on syntynyt.
Minähän imetin noin viikolle 15... Enhän tiennyt että oli kaksosia tulossa ennen nt-ultraa, ja sen jälkeen meni vähän aikaa tottua ajatukseen että tandemimettäminen vanhemman kanssa ei toimisi, sekä saada tyttären unohtamaan. Mutta luulen että maidon tulo tyrehtyi kokonaan siihen aikaan joten tytär ei jaksanut enää pyytää. Nyt ei kyllä tule yhtään mitään. Ehkä yksi tippa jos lypsään, mutta sehän sattuu joten ei ole mitään syytä lypsätä
Muutama päivä sitten tytär näki minut ilman rintaliivejä ja selvästi muisti että "noistahan tuli jotain kivaa". Annoin hänen kokeilla, mutta hän ei muistanut enää mitä piti tehdä, nuoli nännejäni ja jätti sikseen