Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MarinaMelina, juuri tänään aamulla töihin ajaessa mietin, mitä sinulle kuuluu? :)

Kiitos mulle kuuluu nyt jo oikein hyvää, kesä meni aika pelon sekaisissa ja sumuisissa merkeissä, paljoa en pysty siitä ajasta näin myöhemminkään jäsentämään. Mutta nyt syksyn tullen ja kun ollaan jo suht hyvillä viikoilla niin oon yrittänyt saada kiinni tästä raskaudesta ja uskaltaa ajatella että tammikuussa meille tyttö saapuisi ♥ se osakeskeytys tosiaan tehtiin sillon rv 17 + Kuopiossa, koska lääkärit eivät antaneet minkäänlaisia elinmahdollisuuksia meidän toiselle pienelle...ja toki sen maallikkonakin ymmärsin kun rakenneviat oli niin suuret. Viikot sen keskeytyksen jälkeen oli hurjat kun supisteli kovasti, mutta nyt ollaan jo 28+0 ja tytöllä masussa kaikki hyvin ♡ välillä edelleen itku on herkässä kun kaikkea tapahtunutta miettii mutta tämä neito masussa ansaitsee äidin ja perheen joka ottaa innolla vastaan, niin on mun vaan hyväksyttävä asioiden kulku ja nautittava esikosta sekä uudesta tulokkaasta, kuinka onnekas olen kun on näin ihana tyttö jo ja toinen kohta tulossa:)

Ihanaa että teillä tuplaonni osui kohdalle ♡ tsemppiä matkaan ja varmasti kun ajatukset siitä selkiää niin hämmennyskin helpottaa :)

MarinaMelina, mukava kuulla, että olet noin positiivisin mielin. :) teidän tarinaa kun seurasi, itku tuli silmään monta kertaa. En osaa edes kuvitella, mitä olette käyneet läpi. Tsemppiä loppuraskauteen!

Toivon todella, että meillä kaikki menee hyvin. Nyt tuleva vielä pelottaa, mutta iloksi se varmasti muuttuu. Olen aina salaa haaveillut kaksosista, mutta kyllä tämä pieni järkytys silti oli. Ehkä elämä halusi vähän näpäyttää.. Tai ainakin jollain tuolla ylhäällä on aika kierto huumorintaju. :D

Kovasti onnea elaffy! :) Osaan samaistua suhun hyvin, mekin saatiin jo rv 8+1 tietää meidän tuplista ja sen jälkeen meni monta viikkoa ihan pää pyörällä, tunteet oli enemmän kauhua ja pelkoa kun mitään suurta onnea :D Mutta hiljalleen asia on sisäistyny ja paljon mukavia kaksosarkijuttuja lueskelleena on pelkokin hävinnyt. Meilläkin kun on esikoiset tulossa niin eipä osaa liikaa kaikkea pelätäkään.

Ja mukava saada myös meitä varhaisemmilla viikoilla olevia odottajia mukaan :) Meillä poksahti tänään rv 12 mittariin. :)

Varmasti menee, onneksi nää kaikenlaiset kamalat tilanteet on kuitenkin harvinaisia siihen määrään verrattuna milloin kaikki menee hyvin :) Jospa toiveesi on tosiaan kuultu ja pilke silmäkulmassa täytetty, vaikka se tietenkin rankkakin tie on mutta varmasti yhtä antoisakin..! Tsemppiä♥♥♥

Onneksi olkoon tuplista, elaffy!

Jeee! Tänään meillä tulee täyteen 28 viikkoa :) Tosin, tässä viikossa serkkuni vaimolla todettiin raskausmyrkytys ja heidän kaksostytöt leikattiin ulos vähän päälle vuosi sitten. Mutta en usko että niin menee meillä, uskon tosiaan että nyt menee hyvin :)

Mä vein just uuden näytteen labraan ku neuvolassa oli protskut koholla.. Eihän se nyt mitään meinaa välttämättä mutta on kuitenki raskausmyrkytyksen oire. Ja neuvolassa sanoi että raskausmyrkytys on tosi yleistä kaksosraskaudessa, siksi heti pitää ottaa uus näyte. Oli mul aiemmissaki kerran koholla molemmissa eikä oo mitään tullu. No, jää nähtäväks. En usko että tulee mutta toki vähän mietityttäää.

Nauvolassa sf-mitta oli eilen 31cm. Nyt rv 29+1. Oikeesti, 30.viikko jo!

Talvi, tykkään siis siitä että ole jo 30 viikolla :wink Ei siitä että sinulla löytyi proteiinia näytteessä...

Jahtaan vielä nimiä pienokaisille. Olen vähän jämähtänyt yhteen, mies ei ole ihan yhtä varma siitä, ja pitäisi vielä löytää pari sille... Hmmm...

Vau, tehän olette jo hienoilla viikoilla! :)

Elaffy: Onnea todella paljon! Vaikka itsellekin oli järkytys, on silti olo kuin lottovoittajalla :) Me saatiin tietää vasta NT-ultrassa, kun ei käyty varhaisultrassa.

Talvi:toivottavasti vain jostain muusta syystä munuaiset on päästäny proteiineja virtsaan! Ei oo kiva, jos tulee myrkytysoireita! Onhan niitä monia muitakin syitä, miksi virtsassa vois olla proteiinia. Hyvä sf-mitta jo sulla!

Itse olin tänään ultrassa, jossa saatiin varmistus, että poikia ovat. Heiluttelivat molemmat "varustustaan" oikein itsevarmuudella :) Painoarviot annettiin: A 764g ja B 750g eli hyvän ja saman kokoisia ovat jo. Tosin on äiti kyllä syönytkin hyvin :D
Kuvatkin kasvoista saatiin, mutta aika pelottavan näköisiä kavereita olivat vielä kun oli kaikkee muutakin siellä sikiöpussissa kuten esim.napanuora ym :)
Edelleen A:lla on munuaisallas laajentunut, josta lääkäri totes että seuraillaan. Kuulemma 90 %:lla menee ohi itsellään. Harmi ettei nyt vaan saada Pohjolasta vakuutusta ainakaan A:lle.
B:llä olikin sitten kaikki hyvin. Sivukammion takasarvikin oli nyt normaaleissa mitoissa.

Onko muille muuten ilmaantunut näitä voimakkaita liitoskipuja?

Miten citrus voi, onko kaikki hyvin?

Onhan niit välillä. Kävelen sit ku pingviini. ;) Nyt ei oo taas pariin päivään ollu.
Toivottavasti Talvi sun pissanäyte on kunnossa eikä ole mitään!
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Samoin! :-) Ja joo pingviininä mennään täälläki :-)

Mietin just et joutuuko nukkuu sohvalla jatkossa, ihan hirveetä yöllä kääntyä sängyssä kun sattuu. Ja nouseminen sieltä hankalaa kans. Liian pehmee sänky.. Ahistaa oikeen.

Kiva kuulla! Ja ihan ensikertalaisia täälläki ollaan nyt, niin erilaista tää kaksosraskaus, ainaki mulla. Kaikki on tavallansa uutta.

Toi puukolla alapäähän on kyllä ihan hyvä vertaus, en oo keksiny miten näitä kipuja kuvailis. Mulla kans outoa nipistelevää kipua välillä öisin, en oikeen tiedä mitä se on..

Mä kans joka kerta mietin ku meen kyykkyyn että nii joo mites täältä pääsis ylös.. :-)

On kyllä hurjaa ku alkaa olee raskaus aika lopussa kohta monella, ja muutamat jo synnyttäny kenen kanssa netissä vaihdellu kuulumisia. Kohta se todella osuu omalle kohdalle. Voi ku tietäski millon.

Citrus, onneksi olkoon, 32 viikkoa täynnä! :) Kiva kuulla sinultakin kuulumisia! Noita liitoskipuja minulla, onneksi, ei ole ollut ainakaan vielä. Ja pystyn poimimaan vielä tyttären tavaroita lattialta kunhan vähän mietin miten sen teen :)

Olen nukkunut taas vähemmän öisin kuin ennen. Eilen jäi 8 tuntiin, olin kyllä illalla tosi väsynyt, mutta aamulla en vain pystynyt nukkumaan enempää. Otin pienet nokoset juuri ennen kuin lapsenvahtimme tuli kotiin tyttäreni kanssa.

Toissapäivänä kävin Tokmannissa etsimässä heijastinlankaa. Näin fb:ssä kuvan aivan ihanista neulotuista pipoista joihin oli neulottu tätä lankaa kauttaaltaan, ja ajattelin että tekisin samankaltaisen itselleni kun minulla ei nyt tällä hetkellä ole heijastimia (pitäisi kaivaa niitä esille...) Mutta en löytänyt sitä lankaa, ostin kaikenlaista muuta ja minun oli tarkoitus vielä käydä Iso Omenan Kappahlissa hakemassa vähän vauvajuttuja, mutta kroppa ei oikein jaksanut... Kävin sitten Iso Omenassa eilen, Lindexistä hain kahta imetystoppia ja Kappahlista kaksi bodya kokoa 44 ja vähän sukkia, kypäräpipoja ja töppösiä :Heartred:Heartred Ja sitten vielä ruokakaupan kautta kotiin. Olin kyllä ihan poikki kotiin tullessani, supisteli ja olin päästä väsynyt. Jätin kaiken minkä voin autoon etten tarvinnut kantaa kaikkea. Noh, minulla on vielä antibioottikuuri päällä ja pumpulia korvissa. Epäilen että minulla on tavaraa myös poskionteloissa... Tämä saisi riittää jo...

Tuntuu että olen odottanut tarpeeksi kauan energiaa nyt. Se ei ole tullut joten yritän saada asiat kuntoon näin. Mies saa kyllä hakea äitiyspakkauksen kanahäkistä; se on alimpana isossa kasassa muuton jälkeen... Toivottavasti ei ole saanut mitään koseusvaurioita tai muuta! Siinä on kaikki pienimmät vaatteemme!

Citrus: mulle ainakin sanoi lääkäri että makuuasentoon ja ambulanssilla sairaalaan, kun asiasta oli jo puhetta. Mutta en tiedä onko lääkärien mielipiteissä eroja tässäkin asiassa?

Edit: meillä tosin voi vaikuttaa asiaan se että matkaa synnytyssairaalaan yli 120km. Hus:in oppaassa oli mainittu että jos epäilee lapsivesien menoa, ja odottaa kaksosia, pitäisi lähteä heti sairaalaan. Mutta ei mainintaa että missä asennossa ja millä.

Muokattu viimeksi:
Mä aattelin kans ens to seurannassa kysellä lisää tosta synnytyksestä, viimeks jo jotain juteltiin (minkä seurauksena sain sen itkukohtauksen :)) Mut just oon miettiny kans tota ku jossain sanotaan että jos vedet menee niin makuuasentoon ja ambulassilla sairaalaan. Että mitä lääkäri sanoo. Ja muita tilanteita.

Tietty ne sitte neuvoo tilanteessa ku tilanteessa ku soittaa synnytysosastolle jos jotain tapahtuu mut olis kiva just etukäteen tietää miten toimia.

Tuota en ole edes ajatellut, miten toimia eri tilanteissa. Olen valmistautunut vain soittamaan synnytysosastolle kysymään ohjeita.

Tänään ajattelin taas synnytystä. Mietin sitä kun kaverin B-vauvaa piti vetää elottomana jalat edellä ulos ja vietiin heti elvytettäväksi. Onneksi kaikki meni hyvin! Mutta kyyneleitä tuli kun en tosiaan tiedä mitä haluan... Kun jossain lukee että alatiesynnytys on äidille parempi mutta sektio varsinkin B-vauvalle.

Kävimme katsomassa miesten käsipallomaajoukkuetta kun pelasivat maailmanmestareita (Espanjaa) vastaan. Oli kyllä raskasta istua tuoleissa joissa oli huono selkänoja. Minulle tuli paljon supistuksia enkä jaksanut nojata paljoa. Matsin jälkeen supisteli ja alaselkää jomotti... Haluaisin vielä jaksaa käydä matseissa, mutta en varmaan pärjää enää kauan :oops:

Takaisin