Onko muita kaksosten odottajia?

Meil oli 37+3 viikolla. 3340g ja 52cm. Ja tyttö siis. :) nythän mulla mietitään tota ennenaikasuutta joka kerta kaksosten kohdalla kun ekakin ollu ajoissa. Kuitenkin ihan hyvän kokonen oli tytön syntymäpaino.
 
Esikoinen synty viikol 40+ ja oli 3380g ja 52cm, kuopus taas synty 41+ ja oli 3510g ja 50cm. Poikii molemmat ja taas ois poikii tulos! =D
 
Esikoinen tyttö syntyi yliaikaisena 42+2 3902g ja 51cm. Kuopus poika tulikin "jo" rv 41+4 4274g ja 51cm.
 
mam85, ei meilläkään kätilö tajunnut miten päin tyttö oli tulossa kuin vasta kun pää syntyi jolloin hän sanoi "ai sä tuut näin päin!" Ja minä tietenkin mietin siinä kohtaa että "mitenpäin???" Tyttö oli pieni syntyessään, vain 2700 g ja 47 cm vaikka viikkoja oli jo 39+2. Ei koskaan saatu mitään selitystä siihen miksi hän oli niin pienikokoinen, mutta lastenlääkäri totesi kun hän oli vuorokauden ikäinen että "ehkä hän on kärsinyt sun vatsassa". Oli tosi kiva kuulla kun oli ehtinyt olla äiti kokonaisen vuorokauden! Jäi mieleen :wink Nuori miespuolinen lääkäri hän oli, joten ei varmaan tajunnut vielä sitä hormonihässäkkää mitä vastasynnyttäneen naisen sisällä hyrrää!
Minulla oli varsinkin raskauden alussa, kun sain tietää kaksosista, huoli niitten koosta. Tietenkin se huoli on edelleen läsnä mutta nyt on ollut niin paljon muuta mielessä että kokoa en ole miettinyt niin paljon. Se mikä mietityttää on jos minun kehoni jostain syystä ei anna lasten kasvaa "tarpeeksi isoiksi", että siksi syntyisivät tosi aikaisin tai sitten vain lakkaavat kasvamasta loppua kohden... Kai se alkaa näkyä tässä seuraavien viikkojen saatossa. Onneksi on kuitenkin seurontoja useammin kuin yksösraskaudessa joten jos kasvu tyrähtyy niin se huomataan.
 
Onko teillä muilla nimet jo valmiina? Olen ihan pihalla tämän kanssa :sad001 Minulla on yksi nimipariehdotus josta itse pidän toisesta nimestä enemmän, mies toisesta, mikä on itse asiassa ihan hyvä juttu, mutta nimet eivät oikein sovi esikon nimen kanssa. Ja jotenkin tuntuu ettei tämä ole tässä vaan pitää jatkaa etsimistä.

Edit. Nimet pitää vielä toimia kolmella kielellä: ruotsiksi, suomeksi ja englanniksi...
 
On nimet, mutta ne nyt voi vielä muuttua. Esikoisella ja kuopuksella mätsäävät nimet, joten näille tulee sitte keskenään mätsäävät. Eka mietittiin että samaa sarjaa kaikki mutta ne mietinnät loppu sitte lyhyeen. Ja lapsilla harvinaiset nimet, näille taas sitte tulossa näillänäkymin oikein vanhat nimet.
 
Meiltä loppuu nimet kesken :D kaikilla kolmella lapsella on erikoiset, ei tavalliset nimet, jotka kuitenkin sopii suomalaiseen sukunimeen ja kirjoitusasuun. Keskimmäinen on nimen suhteen ainut laatuaan, esikolla ja kuopuksella löytyy kaimoja muutamia :)
 
Meille kävi esikon nimen kanssa samoin kuin minun vanhemmille; hieno "erikoinen" nimi osoittautui melko tavalliseksi juuri sinä vuonna. Mutta ei se mitään, olemme erittäin tyytyväisiä siihen.
Mutta nyt emme vain löydä mieluisia nimiä... Luin vaikka mitä listoja muutama viikko sitten. Ajattelin että pieni tauko auttaisi, mutta ei... Lisäksi meillä on miehen kanssa ihan eri mieltä nimistä.

Kysyin eilen mieheltäni kuinkakohan kauan minun pitää vielä näyttää freak showlta. Tarkoitin punaisia tulehtuneita silmiäni mutta sainkin vastaukseksi että "toivottavasti kymmenisen viikkoa". Eli mies luuli minun tarkoittavan vatsaani :wink
 
Meilläkin on jo nimet valmiina, mutta tosiaan, kyllähän niihin voi muutoksia vielä tulla. Ja kunhan nyt saa vielä tietää kumpia mahassa on, niin tietää sitten miettiä vielä tarkemmin :) Meillä on vanhoja suomalaisia nimiä etunimet ja toiset ja kolmannet nimet tulee sitten molempien suvuista, eli vanhoja nekin.
 
Tässä on taas vierähtänyt tovi kun olen viimeksi ehtinyt täällä vierailla :)
Eli joo, ekat lapset on tulossa. Meillä oli sf-mitta viikoilla 20+4 25cm. Itse mittasin tuossa yks päivä niin oli 27-28cm.

Valituskierros: ylävatsalta vatsalihasten päät tuntuu irronneen vasemmalta puolelta ja se on tuottanut kyllä aika ikäviä kipuja niin ettei voi pitkään istua. Myös viikonloppuna oli kirvelevää tunnetta iholla niin ettei saanut kuluttua. Tuntu et joku ois hivelly ylävatsaa nokkosilla :S

Lisäksi noista jalkasäryistä: mulla oli kanssa hetken aikaa aamuisin jalat niin kipeet et tuntu et oisin juossut maratonin. Kysyin siitä lääkäriltä meiltä töistä ja se sano että johtuu turvotuksesta. Nyt oon juonu iltaisin 1,5l vettä ennen nukkumaanmenoa ja kivut Havis :)

Muuten onkin mennyt ihan hyvin, pojat myllää oikeen kunnolla ja toivottavasti voivat hyvin :) Seuraava ultra on perjantaina, jolloin katotaan B:n sydämen rakenteet(jäivät katsomatta) ja A:n munuaisaltaiden koko. Täytyy vielä kysyä et näyttävätkö edelleen pojilta vai oliko viime kerralla nähdyt "tavarat" vain turvotusta :)

Mulla on ihan lähteny lapsesta tuo fb-kirppikseltä ostaminen. Meillä on hankittuna jo autoon kaukalot, rattaat, sitterit, syöttötuolit (joo, niinpä... :D) ja kasoittain eri kokoisia vaatteita :) Täytyis laittaa joku saldoraja tilille :D

Muoks: täällä on myös öisin alkanut valua nestettä rinnoista. Toivottavasti ei oo esimakua lähitulevaisuudesta. Pysyisivät nyt vielä tämän vuoden matkassa.
 
Muokattu viimeksi:
sanna, kunnon sf-mitta sinulla! Minulle mitattiin viimeiksi v. 22+5, silloin oli 22,5 cm :) Mutta minulla oli esikonkin kanssa erittäin pieni kumpu (minulla on pitkä selkä). Viikon päästä saan uuden mitan! Jännittää vähän että onko kohtu oikeasti suurempi kuin juuri ennen tyttären syntymää kun minusta tämä vatsa ainakin näyttää isommalta! Se tietäisi kyllä 10 cm kasvua kuudessa viikossa!

Ai, nuo vatsalihaskipusi kuulostaa ikäviltä o_O Minulla on ollut tuntemuksia lihasrepeämistä alavatsassa, mutta melko lieviä kuitenkin.

Olen ollut enemmän torilla ja huutolla kuin fb-kirppiksillä :) Ostin eilen tuplien imetystyynyn käyetettynä, uudet imetysliivit (ei torilta, tulevat postilla) ja huusin yhtä juttua mutta se sulkeutuu vasta ensi viikolla joten saan odottaa vielä saanko sen :)
Pitäisi vielä löytää toinen kaukalo autoon isofixalustoineen.
Vauvavaatepaketeissa torissa on melkein aina puolet bodeista lyhythihaisia niin en ole ostanut... Puolipotkareitakaan en jaksaisi ostaa kun ne eivät pysyneet tyttärellä niin en usko että pysyvät kaksosillakaan. Mutta uskon kyllä että tarvitsemme lisää pienimpiä vaatteita joten katsotaan mitä keksin.
Aion vielä ostaa muutama imetystoppi Lindexistä. Valitettavasti heillä on vain mustia ja valkoisia, mutta tykästyin niihin viimeksi ja haluan muutaman lisää.

Valitin vissiin viime viikolla silmätulehdusta. Noh, tämä meni ihan metsään... Viime tiistaina silmätulehdus toiseen silmään joka tarttui toiseen torstaihin mennessä. Torstaina tuli sen lisäksi kurkkukipua, paineen tunnetta päässä sekä niskakipuja, tavallisia flunssan oireita minulla. Ajattelin että ellei silmätulehdus helpottaisi maanantaihin mennessä niin menen lääkäriin, mutta la-su välisenä yönä heräsinkin korvakipuun toisessa korvassa mikä minulla yleensä tarkoittaa jo kunnon tulehdusta (viimeksi kun minulla oli kipua niin heräsin verta molemmissa korvissa). Yleensä kun minulla on korvatulehdus niin kuulo vain heikkenee. Koska oli sunnuntai enkä tiedä menenkö työterveyksen alle kun olen ollut sairauslomalla niin kauan jo, niin menin Jorvin päivystykseen mikä oli uusi tuttavuus minulle. Ihan hyvä kokemus kyllä! Sain antibioottisilmätipat, antibioottikuurin sekä särkylääkettä reseptillä. Seuraavana yönä heräsin sitten korvakipuun toisessa korvassa ja eilen huomasin että hengitys kulkee kuin astmaatikolla... Olisi pitänyt pyytää vielä astmainhalaattoria kun kävin lääkärillä mutta toivon mukaan pärjään nyt näillä ja tulehdukset häviävät.
Olen erittäin väsynyt kun olen nukkunut huonosti koska nenä on tukossa, silmät rähämäävät ja korvat särkevät, tulehdukset muutenkin käy voimille ja sitten tietenkin antibiootit päälle niin mikään ei jää yli... VALITUS LOPPU!
 
Mulla torstaina neuvola, ootan kans vähän että mikä on sf-mitta nyt..

Kaikki vaatteet menny pieniksi, pari paitaa ja yhet housut mahtuu.. Ei millään viittis ostella vaatteita enää, en tiiä. Toisaalta jos tää maha tässä vielä pari kuukautta onkin niin sitte ois ihan kiva olla jotain. Kun ei voi tietää.

Mun pitäs vähän pieniä vaatteita ostaa ehkä vielä lisää, muuten alkaa olee kaikki.
 
Minulla on vielä raskausfarkut käytössä, tosin kotona köllötän kyllä collegehousuissa niin paljon kuin mahdollista. Vyötärön painan kunnolla vatsan alapuolelle. Muutama t-paita menee vielä, sellaisia joita en koskaan käyttänyt treeneissä koska olivat aivan valtavia :) Saanut ne turnauksissa ja mainoksina, joskus tullut nukuttua niissä mutta ei enää.

mam85, hienot painot jo! Odotan innolla seuraavaa ultraa jota meillä on maanantaina. Saas nähdä ovatko meidänkin pienokaiset jo kilon per nuppi :)
 
TuplaSaukko, jännittää varmaan :) Me saimme tietää kaksosista vasta nt-ultrassa. Olimme löytäneet sydänäänet ensimmäisessä ultrassa kun olin vakuuttanut että ymmärrän että viikolla 9 se ei ollut satavarmaa niin tiesin että jotain siellä asuu, mutta onhan se ultra aina vielä paljon jännittävämpää!

Nyt olen jo ollut rauhallisempi kun viikkoja on kertynyt enemmän. Vaikka paljon voi mennä vielä vikaan niin uskon kuitenkin että saamme kaksi hyvinvoivaa vauvaa kotiin jossain vaiheessa!

Eilen uusi imetysliivini tuli postiluukusta kotiin :) Ja kaksosten imetystyyny on hankittu, tosin se on vielä vanhempani luona kun myyjä asuu melkein heidän naapurissa. Ajattelin vielä ommella 1-2 tyynynliinaa siihen niin voi vaihtaa ja pestä helposti. Synnytysjälkeinen tukivyö on vielä ostolistalla, monikkovalmennuskurssilla yksi tuplaäiti kertoi että maha voi olla erittäin kipeä synnytyksen jälkeen kun se on yhtäkkiä ihan tyhjä ja roikkuu, ja jos on vielä sektiohaava siinä niin tukivyö voi helpottaa oloa.
 
...Reimashopissa nyt hyvät alet mut kokoja jo niukasti et kantsii olla nopee jos jotain kattoo. :) Halloween etuja, ale kategoriassa kaikki - 50 % ja toimitukset ilmaset. :)
 
Ilmoittaudun mukaan keskusteluun iloisen ja jännittävän varhaisultran löydöksen perusteella. Ultrassa löytyi kaksi alkiota ja molemmille syke. Nyt on menossa rv 8+1, eli alussa ollaan.

Takana on yksi kkm viime keväältä, mutta jotenkin tästä raskaudesta on hyvin varma olo. Samalla hieman pelkään, että ensi kesänä meillä on kaksi esikoista! Tunnemylläkkä on ollut melkoinen jo tähän mennessä. Tietoa ja tukea ei tunnu liikaa löytyvän, joten on ollut mukava lukea teidän kokemuksia pidemmälle edenneestä monikkoraskaudesta. :)
 
Takaisin
Top