Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihania mahakuvia kaikilla, omaani odotellessa :D Mulla viikkoja siis vasta 10+5, mutta sunnuntaina tyypit antoi meiän kuulla sydänäänensä mun dopplerilla! <3 Täyttivät sillon just tasan 10 viikkoa, kun olivat ultrassa 3 päivää pienempiä kun tuo laskettu aikataulu.
Np-ultra 3.11..odottavan aika on piiiitkä!

Tuli tuosta mahan (ja saikun) ihmettelystä kyllä itselläkin kiukku pintaan! >:( ihan yhtälailla sitä ollaan saikulla yksöisraskauksissakin vaikka mahaa ei oisi nimeksikään!

Mulle ei oo kommentoinut muut mitään, paitsi yksi kaveri "haluun tulla kattomaan sua sitten kun oot isompi kuin norsu, oot varmaan järkyttävän suuri ja kauhean näkönen sit" Kiitosta vain, tiedämpä etukäteen ketä en ota vastaan viimisillä viikoilla, jos ja kun sinne asti päästään :)

Ei oo kukaan kysyny onko luomu vai hoidoilla. Luomuja ovat.

Mulla usein öisin jalat kipeät, aamulla ja aamupäivällä vuorokauden parhaat olot, nekin ajat nykysin kipuja täynnä, mut helpoin olla kuitenki.

Mulla oli viime neuvolan mittauksessa tullu +12kg. Mut siitä on aikaa, varmaan tullu sen jälkeen muutama kilo. Itellä ei oo vaakaa. Mulla aiemmissa raskauksissa tullu yli 20kg molemmista, et saa nähä paljo nyt tulee... Mut on ne ainaki ennen lähtenytki sit nopsaan, toivottavasti nytteki.

Multa on kysytty muutaman kerran. Lääkärit lähinnä. Oon lukenu jostain et hoidot saattavat lisätä kaksosmahdollisuutta. Siksi kai kysyy. Mut luomuja ovat meilläkin. ;) oman vaa'an mukaan ois tullu 10kg nyt lisää. . Neuvolassa taas huomen näyttää isommat luvut. ;)

No niinpä :D ihan ihme käsityksiä kyllä kaksosista ja niitten odotuksesta :D
Meiltä ei oo kysytty että onko hoidoilla vai luomuna tulleet, mut meillä toisaalta aina samat lääkärit ja kätilöt :)

Meiltä ei oo kysytty, mutta oon myös tuonu yleensä asian suoraan esiin, että nää on melko todennäkösesti clomien ansiota. Siis semmosen hormonin jolla yleensä alotetaan hoidot. :)

Citrus, meille nää on myös ihan ekat lapset :)

Meiltä ei ole kysytty kertaakaan onko nämä tullut luomuna, mutta eikö ole niin että jos hoidoilla tulee kaksosia niin yleensä epäidenttiset? Eli kun meillä monokoriaaliset niin ei ole mitään syytä uskoa että olisi hoidoilla tullut.

Minulle on tähän asti tullut 11 kg lisää. Esikoisesta tuli kaikenkaikkiaan 16 kg (kun normaalipainoiselle suosittelevat 12-16 kg) niin olen jotenkin ajatellut että nytkin menen sinne suositusten ylärajoille, eli 20 kg. Katsotaas mihin päädytään! tuikkuvain, en suostu menemään neuvolan vaa'alle :) Mieluummin punnitsen itseni aina kotona samoissa olosuhteissa, eli aamupissan jälkeen ja ennen aamiaista.

Citrus, minulla ei ole ollut jalat kipeät yöllä, ehkä se tulee myöhemmin....

Huomasin viime yönä että minulla on silmätulehdus toisessa silmässä :sad001 Elämäni ensimmäinen silmätulehdus tulee kun olen kotona saikulla enkä juurikaan tapaa ihmisiä. Noh, päiväkodista on tullut, siellä olikin viesti että jollain lapsilla on ollut, mutta olin jotenkin naiivisti olettanut että jos tytär tuo sairauksia kotiin niin hän itsekin sairastuu niihin :wink

Niin joo, totta Ducksie, siksi multakaan ei oo kysytty.

Mun on pakko sanoo että vähän hirvittää yhtäkkiä. Jännittää että nää syntyy kohta. Ja vaikka menis pitkälle niin sekin on ihan kohta. Ens viikolla on jo marraskuu! Odotan sitä että vauvat olis tässä ja se ei jännitä, mutta se mitä ennen sitä tapahtuu ja mitä jos en saakkaan vauvoja tähän.

Huomenna 28viikkoa täys. Jonkunlainen etappi sekin, varsinki vauvojen kehityksessä. Huomenna ultraa.

Joo ekat lapset tulossa meille ja oon ihan ulalla. Raskaus on mennyt tähän asti aika vähäisin ajatuksin. En uskalla ns. nauttia, vaikka vointi ollut hyvä. Pelottaa välillä että viedäänkö nää multa pois. Yritettiin kuitenkin muutama vuosi ja jostain ihmeen ja kumman syystä silloin tärppäs kun en edes ajatellut asiaa. Luomuna siis tuli.

Vähän mietityttää myös raskausdiabeteksen vaikutus tirpanoihin. Oon välillä saanut syötyä nätisti mut välillä lähtee lapasesta syöminen. Toki perussyöminenkin välillä nostaa aamuarvoja ihan itekseen, riippuu ihan stressin määrästä ja unen laadustakin. Ihan hyvä siis että alotettiin lääkitys niin ehkä se tasaa arvoja. Mut toki mietityttää miten nää tabletit vaikuttaa beebeihin. Kun ei niitä kovin kauaa ole käytetty raskausdiabeeteksen hoitoon. Painoa ei oo onneks tullu vielä ollenkaan, kun ylipainoa on omasta takaa liiankin paljon. Alussa tippui 4-5 kiloa ja siinä on pysynyt. Saas nähä mitä tuleman pitää. Minäkään en käy neuvolan vaa'alla vaan punnitsen kotona aamuisin.

En tiedä lastenhoidosta oikein mitään. Jonkin verran oon miettinyt et osaanko hoitaa näitä ollenkaan. Ja varsinkin nyt kun tuleekin kaksi kerralla. Miten me pärjätään ja osaanko pyytää apuja.

Nyt 22+3 meneillään. Olo on ihan hyvä kun ottaa rauhallisesti. Öisin lonkat vähän kipeytyvät kun nukkuu kyljellään. Tirpanat liikehtii jonkun verran ja se on jotenkin konkretisoinut tätä raskautta ja tuonut iloa ja varmuutta siihen että meille oikeesti tulee vauvoja.

Hankintoja ei olla vielä tehty, eilen kävin babyboxin hakemassa jos siitä saisi vähän uskallusta tehdä muitakin hankintoja. Rattaita oon vähän tutkiskellut, mutta olen tosi huono tekemään päätöksiä. Onhan tässä vielä onneksi aikaa.

Kyllä niitä epäidenttisiä tosiaan hoidoilla enemmän tulee, siis ainakin jos puhutaan siitä että niitä hedelmöittyneitä munasoluja siirretään kohtuun. Sillonhan se on selviö :) Mutta kyllä identtisiä varmaan pystyy tulemaan tätä mun hormonia syömällä, kun tää edesauttaa munasolun irtoamista ja nostaa estrogeenituotantoa. Monesti myös nostaa kypsyvien munarakkuloiden määrää. Eli kuitenkin kaikki on ihan omasta tuotannosta syntyvää eikä sitä tiedä irtoaako kaks vai jakautuuko yks :) Mutta en mä tosiaan mikään ekspertti oo, joten ei kannata järin vakavana faktatietona ottaa :D

Citrus, en pysty edes ajattelemaan miten raskasta ja minkäläisia ajatuksia sinulla on varmaan ollut tässä uudessa kaksosraskaudessa. Onneksi olet jo noin pitkällä, vaikka riskejä edelleen onkin, niin jokainen päivä tuo turvaa.

Joo rakenneultrassa käytiin pari viikkoa sitten, mutta siellä ei saatu ihan kaikkia rakenteita tutkittua, joten marraskuun alussa tehdään uudelleen. Mutta pääosin kaikki näytti olevan hyvin. Raskausdiabeteksen seurannoista ei ole vielä ollut puhetta, varmaan tuolla seuraavalla kerralla sit puhutaan siitäkin.

Hemppari oli hyvä neuvolassa ja sykkeet hyvät. :) sokerirasitustulokset oli kans hyvät. Sf oli 27 , nyt siis 26+3. Vaakakaan ei näyttänyt niin paljon kuin kotona. Nyt sit vaan jännätään maanantain ultraa.

Toivottavasti päästään kaikki hyville ja turvallisille viikoille !

Takaisin