Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin, ja huomenna 26 viikkoa täynnä niin TTTS:n huolikin pienenee. Saimme seuraavan ultra-ajan 2,5 viikon päästä, eli väliä voidaan pidentää :)

Ostin vihdoinkin Floravitalia ja Levolacia apteekista. Ehkä saisi hb-arvot nousemaan sekä vatsan toimimaan.

tuikkuvain, voi hyvinkin olla, pyydä ensi kerralla lääkärin tarkentamaan onko sinulla normaalitilanne koska olet uudelleensynnyttäjä vai onko se todellakin pehmentynyt enemmän kuin on hyväksi.

Lääkäri tivasi vielä tietoa siitä miksi esikoisemme oli niin pieni syntyessään, eli 2700g vaikka viikoja oli 39+2, mutta eihän me koskaan saatu tietää syy siihen. Ja hän halusi että menisin sokerirasitukseen vaikkei löytänyt ohjeistaan sitä. Noh, ollaan vissiin neuvolaan yhteydessä siitä uudestaan!

Meilläkin huomenna seurantaultra ja tänään viikkoja 26!multa ei oo missää kohtaa tarkistettu käsin kohdunkaulaa.viimexhän se oli jonkin verran lyhentyny,mut eiköhän se oo normaalii uudelleen synnyttäjälle.kuopuksen kans näil viikoil oli kaula pehmenny ja 2cm.käsimitalla tosin ni on vähemmän.viimeset 1,5kk:tta tais olla 1-2cm auki mut synty silti viikol 41+.et ei noi muutokset aina tarkota mitään.:-) Viimex en kerenny olla sairaalas ku 2h ni olin täysin auki.saas nähä kerkeex näitten kans ajois naikkarille ku matkaa tulee n.90km.kauheesti ruvennu mietittää synnytys! =D

mam85, yleensä lääkäri on tarkistanut kohdunkaulaa vain ultralla, tänään oli taas uusi lääkäri ja luulen melkeinpä että hän halusi tarkistaa tilannetta just siksi että noissa tuloksissa oli niin paljon eroa.
Tsemppiä huomiseen :)
Ja lähdet sitten sairaalaa kohti heti kun tulee vähänkin sellainen fiilis että synnytys olisi alkanut! Hui, onpas teillä pitkä matka varsinkin jos olet synnyttänyt noin nopeasti ennen... Onko teillä lapsenvahti jo tiedossa ja asuu lähellä?

Citrus, onhan se varmaan vähän outoa kin lapset pääsee vaihtamaan paikkoja noin :) Luulin ettei nämä pääsisi siirtymään yhtään kun ovat koko ajan olleet nätisti vierekkäin ja aina mennyt aikaa ultrassa määrittääkseen kumpi on alempana, mutta tänään sitten selvisi että B oli siirtynyt poikittain ja pää on keskikorkeudessa vasemmalla. Yllätys oli suuri :) Hän piti vielä jalat suorina ensin niin hienona kaarena hän makasi siinä ylävatsassa!

Eilen kerroin fb:ssä kaverille että meille on tilossa kaksosia. Tapasimme viimeksi ennen ensimmäistä ultraa. Hän tietenkin onnitteli, ja jatkoi sitten "olet varmaan jo virtahevon kokoinen, milloin sinulla olikaan la?" Jepp jepp, virtaheponen täällä makoilee :p No, huumorilla sanoi varmaan :wink

Joo, mä kuulen usein just noita kommentteja mahasta ku citrus.

Tsemppiä mam85, täällä ootellaan kuulumisia huomenna :-)

Synnytys on kyllä joo mielessä joka päivä.. Tänään 27 viikkoo täys. Tuntuu puolvoitolta jo.

Jepp, meille tulossa identtiset tytöt :)

mam85, oliko niin että sinulla on la ihan samoihin aikoihin kuin minulla, päivä ennen minua jos sinulla oli 26 viikkoa täynnä eilen? Meillä la 23.1.

mam85, missä sairaalassa synnytät? Me menemme Naistenklinikalle, siellä tytärkin syntyi :)

Eilen meillä oli 2-vuotissynttärit täällä kotona! Kaikki tyttären serkut perheineen ja isovanhemmat tulivat sekä minun setäni vaimoineen ja vielä yksi serkuistani. Eli tupa oli täynnä vieraita, suurin osa pizzapaloista syötiin sekä kakku maistui todella hyvälle. Lapset ovat kaikki iältään 2-6 vuotiaita ja vauhtia riitti kun neljä olivat käyneet pallokoulussa ennen tuloaan ja se tietenkin jatkui täällä meillä :)
Vaikka mies teki suurimman osan työstä; hän siivosi, imuroi, kävi kaupassa ja viihdytti vielä tytärtä aamulla ennen kuin minä heräsin, niin olin minäkin ihan puhki päivän päätteeksi. Olin tiskannut, pilkkonut kasviksia pizzoihin ja... niin, en tehnyt paljoa mutta se tuntui kyllä selässä päivän päätteeksi! Mutta kivaa oli!
Vatsaani ihanneltiin ja tietenkin kysyttiin kuulumisia. Kaikki eivät olleetkaan nähneet minua raskaana ennen, ja nämä ovat ensimmäiset kaksoset meidän suvussa niin jotkut ovat tietenkin erittäin kiinnostuneita kaikesta kaksosiin liittyvästä.

Citrus, luulin etten juurikaan tuntenut B:n liikkeitä viime keskiviikkona, mutta torstain ultrassa selvisi sitten että B olikin liikkunut vatsan yläreunaan ja potki samassa paikassa kuin A. Ettei sinulla ole sama tilanne? Että B olisi siirtynyt?
Milloin sinulla on seuraava ultra?

Olen kyllä erittäin tyytyväinen eiliseen ja sukuuni :) Kukaan ei yritä päteä tiedoillaan, paitsi äitini joka lukee kaiken mitä löytää internetistä kaksosista :p Aina silloin tällöin olemme ymmärtäneet asiat eri lailla ja siitä syntyy sitten väittely.

Mul oli kans kerran noin ku Ducksiella, et b, oliki siirtyny ja potki samaan paikkaan ku a.

Jos nää syntyy ennen rv35 niin mäki sitte vissiin siellä. Vai millä perusteilla laitetaan naikkarille vai kättärille?

Tarkistin, näköjään aina jos ennen rv32 niin naistenklinikalle ja siitä eteenpäin lisäks myös kätilöopiston sairaala hoitaa.

Takaisin