Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans kaikki sanoo poikia mahan perusteella. Tosin niin sano ekastakin. Tumma viiva tuli mahaan tytön kanssa, mut nyt ei oo tullu. Siitäkin sanottiin et poika tulossa, kun tyttö tuli. Itellä oli sellai poika ja tyttö olo aiemmin, mut ei menny oikeaan sekään. :D rinsessoja vain sai mein isäntä metsästyskaverikseen. ;)
On joo hyvä kun seuraa ja reagoi. Tuntuu vaan itestä hurjalta ku tällaisilla viikoilla pehmeä kohdun suu.

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Mulla kasvaa maha samanlailla kun tytöstä aikoinaan vaikka on kaksi poikaa. Pojasta todella olikin maha sellanen ettei sivuille kasvanu olleenkaan. Eli siis kaks poikaa aiheuttaa saman ku yks tyttö... :) Ja pojasta oli tumma viiva, tytöstä ei, ja nyt ei oo.

Tuikkivain, voi että, ymmärrän huolen! Toivottavasti ei tilanne etene nyt yhtään! Kovasti lepoa nyt vaan. Hyvä et nyt lyhyempi väli seurannassa!

Mulla kans pari viimestä kertaa ollu neuvola heti seurannan jälkeisenä päivänä, jotenki hölmöä. Ja sit se neuvolan terkkari "selventää" mun tiedoista mulle mitä seurannassa on ollut, ihanku en itse tietäis kun just oon siellä ollut ja lääkäri kyllä on mulle selittänyt siellä asiat..

Viikonloppu meni kipujen kanssa, nyt vähän parempi, mutta paluuta entiseen ei näköjään ole. Mies tänään kyseli et pitäskö mun käydä näytillä sairaalalla, kun oli huolissaan mun kivuista. Mutta en mä ite usko että nää nyt vaikuttaa mihinkään. Astetta kovempia liitoskipuja varmaan vaan tai jotain..

Ducksie mäki oon tota joulua miettiny. Aattelin et jos oon jouluna sairaalassa, ollaan sit koko perhe siellä sinä päivänä, pääasia et saatas olla yhdessä koko perhe. Vähän ehkä toivon sellasta jouluksi kotiin synnytystä :) Ollaan kyllä ystävän kanssa mietitty et ei olis ihme jos syntyisivät jouluaattona, hänellä jouluaattona synttärit ja tosi usealla hänen tutuista on syntynyt lapsi just jouluaattona :) Veikkaisin ehkä jotain 15.12 kuitenki, tai sit se jouluaatto. Tai sit tammikuussa tuskaillaan ja ootellaan käynnistystä.. äh

Sulla on kyl ihanan hyvät viikot jo :-)

Mul kans joku kasvupyrähdys, on niin ahdasta ja kiristää. Saa nähä millon maha repee!
Mul ei oo jalkapohjat ollu kipeenä. Lähinnä nyt näitä liikoskipuja ja supisteluja ja alavatsasärkyä joskus, lepäillessä menee päivät.

Tääl kans jo kovasti ootan kontrollia, vaik ens viikol vasta.. Sit onki 28viikkoo täys. Huomen 27 viikkoa!

Kysyin toissapäivänä mieheltäni näkyykö takaa että olen raskaana, ja hän sanoi että ei näy. Eikös se "tarkoita" että poika tulossa? :p Sen sijaan masussani pitäisi olla kaksi tyttöä ja vielä vierekkäin!
Kun odotin tytärtä niin tein kaikki "poika vai tyttö"-testit mitä netistä löytyi, ja kaikkien perusteella oli mahdotonta sanoa, olin ihan keskellä :)

Tuikkuvain, miten se pehmeä kohdunsuu todennettiin? Näkyykö se myös ultrassa vai kokeiliko lääkäri kädellä? Kysyn koska vaikka minun kohdunkaulani oli lyhentynyt niin neuvolakortissa lukee että se olisi kova.
Huomenna meillä on seuranta niin saamme nähdä missä tilanteessa ollaan. Elän toivossa että edellinen lääkäri oli väärässä ja saan taas liikkua, mutta minun pitäisi vain työntää sellaiset ajatukset pois mielestä :oops:

Siis, jos meillä on ollut neuvola ultraa seuraavana päivänä niin tulokset eivät ole vielä ehtineet neuvolan koneeseen. Silloin me olemme kertoneet mitä saimme tietää. Ehkä koska neuvola Espoossa ja sairaala Helsingissä? En tiedä!

Talvi, voi hitsit nuo sinun liitoskipusi :sad001 Aivan hirveetä! Olen ymmärtänyt että ne eivät yleensä helpotu kun vasta synnytyksen jälkeen. Oletko pyytänyt neuvolasta lähetettä fysioon joka tietää liitoskivuista? Saisit ehkä vähän helpotusta oikeilla liikkeillä tai sitten voisit ehkä saada kunnon tukivyön lainaksi.

Niin, tuosta joulusta. Minulla on 36 viikkoa täynnä 26.12 niin voi kyllä olla että vietämme joulun sairaalassa. :greet008 Olemme joka toinen vuosi viettäneet jouluaaton minun perheeni kanssa ja joka toinen vuosi miehen perheen kanssa. Sitten joulupäivä toisinpäin :) Nyt olisi vuorossa olla jouluaatto minun perheeni kanssa mikä yleensä tarkoittaa Sipoossa minun veljeni luona. Hmmm... uskaltaisiko jäädä yöksi niin kauas sairaalasta? Noh, mietitään sitä sitten jos ollaan vielä yhdessä paketissa silloin :)
Olen kyllä kokoajan toivonut etteivät tulisi minun syntmäpäivänä joka on 27.12. Toivon heille oman syntymäpäivän kun muutenkin saavat jakaa toistensa kanssa.

Citrus, hienot viikot sinulla! Kohta alkaa jo kolmosella :thumright

Minulla ei ole ollut jalkapohjat kipeenä. Mutta pikkuhiljaa lantion seutu alkaa olemaan herkkänä makoilusta... Eilen olin taas maannut koko päivän vasemmalla puolella ja aiaiai kun sattui mahaan kun yritin asapainottaa sitä kun molemmat pienokaiset olivat liunneet vasemmalle!

Mutta siis oikeasti, että makoilusta tulee laiska! En ole edes saanut yhtäkään kirjaa luettua! Nukun, syön ja katson telkkaria...

Kädellä totes heti että pehmeän oloinen eikä uskalla ronkkia enempää. Tuli tosi kiva olo itelle kun kätilö alko voivotella taustalla. Mut ei lääkäri voivotellu tai ollu hirveen huolestuneen olonen. Tai sit osas peitellä hyvin. Oli kuitenkin os.ylilääkäri ja erikoislääkäri saikkulapun perusteella.
Nyt oon makoillu kyl paljon. Vähän imuroinu ja tiskejä laitellu mut seki sellasta kumartelua. Käsitöitä, tv ja tabletti sun muut. Äsken katoin mokikkoperheiden nettikoulutusta.
Illal olin hetken ulkona tytön kanssa ni alko painaa pian. Aattelin jos tänää kävisin rauhallisen korttelilenkin tytön ollessa hoidossa. Alkaa käymään selkään makoilu ja pää kipeä kun ei saa raitista ilmaa.

Jalkapohjat ei oo ollu vielä kipeenä eikä turvotuksiakaan mut viikot tosiaan reilu 25 nyt.

Ok, lääkäri ei kokeillut kädellään yhtään viimeksi niin en tiedä kovuudesta sen enempää. Luin jostain että jos ultrassa laittaa painetta vatsaan ja kohdunkaula näyttää v:n muotoiselta niin se on kunnolla kiinni, jos u:n muotoinen niin se olisi alkanut avautua. En vain muista yhtään missä tätä luin! Kuulostaako jollekin tutulta tiedolta?

En oo kuulukaan.. mulle on tehty aina sisätutkimus samalla ja sit anturilla.. Sinänsä ihan hyvä.
Just siirsin neuvola ajan ens viikolle ku mitää järkeä mennä jo heti huomen sinne.

Neuvolassa ei oikeen ottanu tosissaan mun kipuja, sanoin vaan et liikut maholisimman paljon... Lääkäri kun käski lepää mahdollisimman paljon. Oon mietitty tota tukivyötä, katoi et uutena ei maksanu jossain ku reilu kympin, pitäs varmaan kokeilla. Nyt ku oon levänny paljon, ei oo ollu niin tuskasta ku vkl, mut nyt ei kyllä oo pystyny muuta tekeekkään ku keho heti pakottaa lepäämään.

Tuikkuvain, älä nyt yhtään imuroi siellä, musta tuntuu et se on just pahinta ja tiskikoneen täyttö.(itekki kyl pari kertaa salaa imuroinu:))

Mul herkästi supistaa nykyään, asennon vaihto, kumartelu, istuminen.. Äh. Niin tylsää..

Mun äiti just kävi ja kauhisteli mahaa, oltiin nähty alle viikko sitte. Musta kyl tuntuu että parin päivän sisään maha kasvanu silmissä. Apua! Mitä jos menee 38 viikolle oikeesti?!

Perheaikaa.fi/nettikurssit
Sieltä löysin hyvä alku monikkovanhemmuuteen. Naamakirjassa oli linkki joskus. Mut en mä ainakaan tuolta mitn uutta löytäny..

..pakko imuroida kun isäntä pitkiä päiviä pois. Meil on labradorinnoutaja josta lähtee karvaa niin paljon aina. Vaikka onkin omassa paikassaan niin jaloissa kulkeutuu ja muuten joka paikka täys jos ei joka päivä imuroi. ;) mut astiakoneen kans kumartelu ei tuntunu kivalle taaskaan.

Ultraan matkalla. Ei jännitä yhtä paljon kuin ne muutamat ultrat ensimmäisessä raskaudessa, mutta haluan tietenkin saada selville kohdunkaulan tilanteen.
Ja tietenkin kiva päästä vähän ulos :)

Parhaat mahdolliset uutiset, olen aivan onnessani!! :happy093
Pienokaisilla kaikki hyvin, painoarviot A: 770g ja B: 840g. Kohdunkanava tämän lääkärin mukaan 3,5cm ja puolipehmeä, mikä lääkärin mukaan on ihan normaalia uudelleensynnyttäjällä :) Hänen mielestä minun pitää levätä, mutta vuodelevolla saan vielä veritulpan eli liikkua pitää sen mitä kroppa sallii. En tietenkään tiedä omat rajani koska olen koko ikäni yrittänyt niitä ylittää, mutta saan liikkua!!! Jeee!!!

A-vauva oli vielä oikealla mutta B-vauva on siirtynyt ylöspäin ja on poikittain pää vasemmalla ja jalat oikealla. Ei ihme että A on mielestäni liikkunut tosi paljon kun B:kin potkii sillä puolella :grin

Ai hitsit että voi olla onnellinen :dance018:hello2

Takaisin