Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on seuraava neuvolakäynti vasta viikolla 28+4. Toivottavasti ollaan vielä yhdessä paketissa silloin! Sf-mitan seuraaminen on mielestäni hauskaa kun saan verrata aiempaan raskauteeni :)

Seuraava ultra onkin tasan viikon päästä :) Eniten odotan toki kohdunkaulan tilanteen seuranta... Ja tietenkin tieto että pikkuiset kasvavat tasaista vauhtia!

moikka. kirjottelein aiemmin tänne että epäilen et odotan kaksosia ku olo on ollun kolmeen aiempaan verrattuna ihan hirmusen paha.. mutta tänään oli ultra. ja ehkä kumminki onneksi yksi vain potkiskeli siellä tyytyväisenä ja hyvävointisena! joten en liity tänne keskusteluihin vaikkaki oon mielenkiinnolla lueskellut juttuja! onnea kaikille odotukseen ja voimia ja tsemppiä! nostan hattua teille,kaks kerrallaan! mulle riittää yksi kerralla! :)

Nyt jo unohdin mihin kaikkeen piti vastailla kun tekstiä niin paljon, ja puhelimella hankala selata :D

Mulle terkka sanoi että joudun nyt tässä raskaudessa vähintään kahteen sokerirasitukseen, vaikka kaikissa aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään ongelmia sokerien kanssa :o kiva mennä sinne kitumaan jos ei ois ihan pakko :/

Meillä on matkaa Naistenklinikalle 120km. Joten hiukan jännittää jo valmiiksi, etenkin kun keskimmäinen ja kuopus tulivat syöksyinä :S lähin sairaala olisi Lohja, sinnekin 70km, mutta sinne en halua mennä riskisynnytystäni tekemään. Huonot kokemukset kuopuksen kohdalla :( muutenkin synnytys jännittää jo reippaasti etukäteen :D

Vielä pitäisi pari viikkoa salailla raskautta. Helpommin sanottu kuin tehty, kun maha näyttää rv 18-20 kokoiselta :D tyydynpä siis vain välttelemään kaikkia niitä joiden en halua vielä tietävän ;)

Tänään olis itellä neuvola tossa noin tunnin päästä ja saan sieltä kyllä satavarmasti lähetteen sokerirasitukseen. Ihme, etteivät aiemmin ole antaneet kun kuitenkin on kaikenmaailman riskitekijät (vanhemmalla DMII, ikää 28-v, ylipainoa jne jne). Nyt on tullut painoa noin 1kg/viikko ja 10kg:n painonnousu meni viime/edellisviikolla rikki...

Oli pakko myös itse mitata vatsanympärystä ja nyt näytti 105cm. Oli pakko jo vaihtaa oma työtakki isompaan, kun ei vanha enää mene kunnolla kiinni :D

Ongelmia ei tähän saakka ole kovinkaan paljon ollut, mutta nyt olen koko viikon nähnyt painajaisia. Työkaveri (lääkäri) totesi että johtuu tod.näk.selällään nukkumisesta. Ja niinhän siinä eilen illalla kävi, että kun nukahdin selälleni, näin heti painajaisia. Kun taas nukuin kyljelläni; ei mitään. Kyljellä nukkuminen näin vatsallaannukkujalle on aivan hirveetä kun täytyy herätä öisin siihen että lonkka puutuu. Sit täytyy kääntyy ympäri, mikä ei meidän memory foam sängyssä olekaan ihan yksinkertainen juttu kun se antaa niin paljon periksi :) "Kuin ohjais taistelulaivaa" :D

Muksuilla tuntuu olevan jääkiekosta jonkinlaisia mielipiteitä, sillä aina kun mennään katsomaan jäähalliin jääkiekkoa, alkaa masussa Ässät-Lukko nakkikioskijonotappelu :D

Vielä ei istukkaa pystytty näkemään. Kahden viikon päästä katsotaan uudelleen. Saa nähdä näkyykö silloinkaan, kun nuo laitteet nyt on mitä on :/ antiikin aikasia :D

Kävittekö muuten niissä veriseuloissa missä katsotaan ne kromosomihäiriöitten riskiluvut?

Mäkin kävin niissä peruskokeissa mitkä otetaan aina. Mut just ton kromosomiseulan ajattelin skipata, vaikka terkkari sanoi että voin mennä. En halua mitään ylimääräistä stressiä :D
21.10 olis sitten se ultra. Kyllä jännittää! Ensimmäinen lääkäri sanoi että ovat epäidenttiset, koska omissa pusseissa, toinen oli sitä mieltä että ovat identtiset koska pussit niin kiinni toisissaan :D istukka antaa varmaan sitten viitteitä enemmän, vaikka on sekin kai mahdollista että identtisillä olisi omat istukat? Tietenkin toivon että omat istukat löytyisi, riskit laskisi heti pienemmiksi taas :)

Tää on kyllä hullua. Kolme lasta synnyttänyt, ja tää odotus tuntuu niin erilaiselta, kuin olisi ensimmäistä taas odottamassa :D

Olin verikokeessa ennen kuin saimme tietää kaksosista. Th sanoi sitten nt-ultrassa että meidän kokeet pääsevät mukaan johonkin tutkimukseen, että ovat kehittämässä seulantaa kaksosraskauksiin, mutta emme saisi mitään vastausta niistä. Aiheutti meille vähän päänvaivaa kun olimme sopineet että kerromme raskaudesta kaikille sitten kun olemme saaneet vastaukset :p Mutta siis, se oli se yksi verikoe ja siinä tarkistettiin sitten kaikki kerralla, en olisi tarvinnut mennä muutenkaan toiseen kokeeseen.

Närästys tulee nyt aina öisin, olen viimeiset yöt ottanut yhden Rennien joka yö, aina kun käyn vessassa (jooo! Siis olen käynyt vessassa vain kerran yössä!!!) Tuntuu kuin ruoka tulee takaisin kun käyn makuulle (ja makaanhan päivät pitkät :oops:). Noh, olihan tämä odotettavissa :)

Mun pitäis käydä siinä sikiöseulonnan verikokeessa kahen viikon päästä mutta täytyy siis kai soittaa neuvolaan ja kysyä että otetaanko se kaksosista huolimatta. En viitti turhaan käydä jos ei sillä näytteellä sit mitään tee.

Meillä on matkaa synnärille joku alle 10 km, mukavaa että on lähellä. Oon ite syntyny siellä myös 29 vuotta sitten ni kivasti sit ympyrä sulkeutuu :)

Mä innostuin tänään yksistä tuplavaunuista niin paljon, että huomenna on lähettävä kattomaan niitä livenä. Missä vaiheessa te ootte hankkinu nuo vaunut? Toisin sanoen missä vaiheessa ne uskaltaa ostaa, et jos joku meneeki vielä pahasti pieleen? nim. en yhtään pessimisti

Meillä on np-ultra 3.11. Hiton pitkä aika vielä sinne.

Me ostimme vaunut jo viikolla 15. Ei ollut tarkoitus vaan piti vain käydä katsomassa mitä on tarjolla, minkä hintaisia ja tuntuisia (oli heinäkuuta ja olimme lomalla). Vastaan tulikin myyjä joka näytti olevan 12 v mutta tiesi todella paljon eri kaksostenvaunuista, antoi meidän kokeilla 5 eri vaunua, sekä peräkkäin että vierekkäin istuvat ja antoi haluamastamme paketista 10 % alennuksen, kommentoi plussat ja miinukset, antoi kokeilla sellaisilla painonukeilla mitä kaupoista joskus löytyy. Kaupalla on varasto jossa pitävät vaunut eli meillä ei ole niitä vielä täällä. Ostimme siis Mountain Buggy Duet vaunut, lapset ovat vierekkäin mutta vaunurunko on yhtä leveä kuin nykyiset yksösvaunumme joten tiedän tasan tarkkaan että mahdumme kaikkialle minne pitääkin! Vaunun lisäksi ostimme Oran pehmeät kantokopat koska asumme kolmannessa kerroksessa hissittömässä kerrostalossa joten pehmeissä kopissa on vähemmän painoa ja ovat toivottavasti helpommin kannettavissa kuin kovat.

Tietenkin on käynyt monta kertaa mielessä että mitä jos jotain tapahtuu niin olemme ostaneet vaunut tarpeettomina, mutta luulen kuitenkin että jos emme saakaan kaksi pientä kotiin niin se rahallinen puoli jää taka-alalle...

Viikkoja tänään 25 täynnä :) 7 viikkoa vielä olisi hyvä saada kokoon! Sen jälkeen joka päivä on plussaa (tietenkin sama pätee jo nyt).

Citrus IHANA asuinpaikka teidän pienillä!❤️

Meillä on tuplat jo valmiina :D hommattiin ne v. 2012 kun perheeseemme syntyivät lapset vuoden välein :) meillä on Brion Double Wavet, kun tarvitaan täällä metsän keskellä jykevät ja säällä kuin säällä pelittävät menopelit :) vielä pitäisi ostaa noihin lämpöpeitot, kun tuo suoja tuossa aika ohut ja toppaamaton. Mieli kyllä tekisi hankkia vielä yhdet vaunut, jotka olisi kapeammat, mutta ei anna miehen mieli myöten :D

Hieno aloitus Citrus ja ihana rantapallo! Olen itse ottanut kuvia aina ilman paitaa joten tässä meidän tämän päivän pötsi :cool: Viikkoja siis 25+0.

Liitteet

• Grav_tvill_25+0 (1).jpg
    Grav_tvill_25+0 (1).jpg
    57.5 KB · Katsottu: 55
Muokattu viimeksi:
No niin nyt on rakenneultrassa käyty rv 20+4. Jännitys oli ihan hurja, mut onneks kaikki hyvin tai ainakin niiltä osin mitä lääkäri näki. Tirpanat köllötteli poikittain, niin mittaukset oli vähän vaikeita ja mun reiskat vatsanpeitteet sit viel siinä lisäks haittana. Mut näillä mennään. Melkein kaikki saatiin katottua, mut tarkistukseen mennään marraskuun alussa niin saadaan loputkin rakenteet tarkistettua ja ehkä silloin selviää sit sukupuoletkin. Viikkoja vastasivat kutakuinkin ja painoa A:lla 362g ja B:llä 326g ja hyvin heiluivat :) Eli näillä on kaikki omaa ja istukat oli etu ja taka.

Raskausdiabeteksen osalta alotan tablettilääkityksen aamupaastoarvon kuriin saamiseksi.

Nii ja ihania mahoja täällä :)
itellä on vaa läskimaha johon on vähä ylävattaa noussu. Kaippa se tästä sit viikkojen myötä alkaa näyttää enemmän raskausmahalta :grin

Hahaaa :p Niin, onhan minulla toppi päällä :) En ajatellut tota kun kirjoitin :wink

Eikös kaikkialla sanota että 28(-30) viikon kohdalla on suunnilleen saman kokoinen kuin täysaikaisena yksösen kanssa. Citrus, olet siis siinä pisteessä jo :)

Olen tänään katsonut dokumentteja ylipainoisista/sairaista ihmisistä ja miten he ovat parantaneet elämänsä dieeteillä. Jos vain pääsisi ulos kävelylle niin se jo parantaisi oloa... Olenkin miettinyt että kuinkakohan paljon tuhoa tekisin kohdunkaulalleni jos menisin muutaman kilsan kävelylenkille... Tiedän että se tekisi hyvää mielialalleni ja selälleni...

Takaisin