Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo Ducksie mulla oli myös toinen raskaus vaikeampi kuin ensimmäinen. Oonki miettiny että tää raskaus olis varmaan ollu vaikea ihan yhden vauvakin kanssa. Pari kaveria on kertonu että kolmas raskaus on ollut kivuliain ja vaikea. Itseasiassa mun äitikin, mä olin se kolmas lapsi :-)

Mäki luin just jostain ettei vuodelevon hyötyjä oo oikeen pystytty todistamaan, tai jotain. Musta oma keho antaa parhaat ohjeet, kaikki on niin yksilöllistä.

Mä istun sokerirasituksessa. Yööök. Vauvat potkii ja takapuoli puutuu. ;) Saivat toukat kunnon sokerit niin virtaa riittää.
Eilinen oli aika haipakkapäivä ja sen sit huomas illalla. Oli niin hyvä pitkän aikaa ku vaan lepäili. Kai sit alkaa jo muakin verottamaan enempi rankat päivät. Maanantaina näkee sit mitä lääkäri sanoo työssä olosta.

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Yök, voi ei, tsemppiä! Mä en oo ees saanu aikaseks mennä vieläkään sokerirasitukseen. Mulla menis varmaan maha sekasin siitä litkusta :-S

Nää kans tulee ihan hulluiksi kun syön makeaa. Hyvä keino herätellä jos ei liikkeitä oo vähään aikaa tuntunut :-) Viel ei oo tarvinnu herätellä, mut aiemmissa raskauksissa lopussa varsinki tuli tehtyä sitä et otti jotain makeeta jos oli liian kauan ollu hiljasta. Ni johan herää.

...Varsinkin ku ei ollu viikkoon pystyny syömään mitään karkkia tms. saati muutenki huonolla ruualla ni johan heräs toukatkin. ;)
Ei mul viä menny sekasin mut otin äsken kefexinin siihen perään ni koht varmaa menee. ;)

Kysyin neuvolassa sokerirasituksesta ja sain vastaukseksi että vain esikoisensa odottelijat joutuvat siihen ellei silloin ensimmäisen kerran ollut jotain huolestuttavaa. Kaksosraskaus ei ollut syy lähettää rasitukseen. Hän lupasi vielä tarkistaa asian sairaalan kanssa ja soittaa minulle jos minut lähetettäisiinkin siihen, mutta ei ole soittanut. Niin, tyytyväisenä syön aamiaista joka päivä :cool:

Miksi te olette joutuneet rasitukseen?

Söin jäätelöä eilen illalla, siitä pikkuiset riehaantuivat :grin

Huomasin eilen että saan supistuksia vaikka olen maannut kauan paikoillaan... Toinen kaksosista liikkui ja mies tökkeli vatsaani että saisi nähdä liikkeet, niin sanoin että supistaa vähän. "Ai vähänkö?" hän sanoi ja tunnusteli koko kädellään jalkapalloa joka oli vatsani. Ajattelin kyllä että kiva olla siinä vatsassa jos joka kerta kun venyttelee niin maailma kirjaimellisesti puristaa takaisin paikoilleen... :angry3
Kesken yötäkin kun en saanut unta silmiin niin supisteli. Miten tiedän sitten kun on tosi kyseessä?? Pitää odottaa tunnin ja huomata että tulevat säännöllisesti? Olen miettinyt miten tiesin että synnytys oli käynnissä viimeksi, niin se oli varmaan siksi että supistuksia tuli outoon aikaan, eli kesken yötä. Silloin oli tosin jo 39 viikkoa täynnä.

Kannattaa kyllä herkästi mennä näytille jos supistelee paljon tai tulee painontunnetta. Lääkäri mua just varoitteli että tilanne voi muuttua nopeasti.

Ettei vaan mee tilanne siihen että rupee jo aukee paikat ennenku huomataan..

Mulle laitettiin lähete sokerirasitukseen koska mun isällä on kakkostyypin diabetes. Siksi kuulemma riskiryhmässä.

Niin mullekin sanottiin eka kun yksikään kriteeri ei täyttynyt mun kohdalla et miksi joutuisin. Sit oli innokas sijainen joka kysy sairaalasta ja sanoivat ettei siitä haittaakaan ole, niinpä teki lähetteen ja varasi ajan. No, mut onpa onneks ohi taas. :)
Toivottavasti mulla ei ala noi supistukset vielä levossa. Rauhoittuu aina kun pääsee lepoon.

Jepp, jos tulee enemmän kuin 1 tai 2 supistusta vaikka olen maaten niin pitää varmaan soittaa synnärille. Pitäisi varmaan pyytää isää nukkumaan autonavaimet yöpöydällä ja puhelin äänellä jos tarvitsemme nopeasti lastenvahtia...

Kylkiluut väistyy pikkasen mahan tieltä loppuraskaudessa, oisko siitä johtuvaa kipua? Ja keuhkot menee kasaan.

Meillä onneks vaan parisen kilsaa sairaalalle.

Niin joo siis mä kans joudun helsinkiin jos ennen rv35 syntyy. Siks tähtäänkin jos pysyisivät sinne asti masussa ni pääsis tohon viereen.

Citrus, luulen kyllä että sinulla on jo harjoitussupisteluja, kaikki eivät vain huomaa niitä. Se on ihan normaalia :) Ne ovat Braxton-Hicks nimisiä jos haluat googlettaa :) Tiedät kyllä sitten kun ne oikeat ovat alkaneet!

Meillä on sellaiset 20 km Naistenklinikalle josta puolet moottoritietä pitkin (ja minun vanhempani asuvat tiellä jos tarvii jättää tyttöä hoitoon. Jorviin olisi 17,5 km mutta mieluummin menemme Naistenklinikalle!

Minullakin A-vauva on touheliaampi. Sanoin just eilen miehelle että B-vauvalla on enemmän isosiskonsa luonnetta ainakin vatsassa, saas nähdä sitten myöhemmin että miten tällä puolella vatsanahkaa :grin

Mittasin just huvin vuoksi vatsanympäryksen navan kohdalta. Mitta ei tietenkään ole ihan tarkka, mutta sain saman tuloksen kuin muutama viikko sitten, eli 94,5 cm. Scrollasin taaksepäin kommenttejani ja v. 21+4 oli 93-94 cm. Onhan vatsan ollut pakko kasvaa johonkin suuntaan kolmessa viikossa!! Varmaan mittausvirhe :)

Ai hitsit kun en tajunnut mitata ennen raskautta tai sen alussa...

Niin, tuo alavatsakipusi voi varmaan olla syy ettet huomaa supistuksia. Mutta jos tulee sellainen tunne että nyt ehkä, niin kokeile käsillä. Jos koko kohtu on kova niin sitten supistaa. Jos vain osa on kova niin todennäköisesti toinen kaksonen venyttelee ja tunnet selän/pään/takamuksen työntyvän vatsasta :)

Mun oli kans pakko mittaa toi ympärys, täällä kans 108cm. Huomenna neuvola, kiva saada vähän sf-mittaa. Saa nähä onko kuin lähelle jo sitä mitä on aiemmissa raskauksissa ollut lopussa.

Takaisin