Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva kuulla kuulumisia :-) Mulle ei kans lääkäri sanonu oikeen mitään vaikka oli kohdunkanava lyhentyny, mut sitte kuitenkin kun aikaa varattiin niin sanoi et laitetaan vähän aikasemmin aika kun tilanne sen verran kriittinen.. Jotenki hölmö jos sitte vasta sanotaan kun muita vaihtoehtoja ei oo ku täyslepo. No toki omien tuntemusten mukaan joka tapauksessa oon levänny ku ei muuta oikeen pysty mutta silti..

Tänään ollu tosi raskas päivä, melkeen makuuasennossa koko päivä. Pari happihyppelyä lasten kans kyllä takapihalla. Viikonloppu tuntuu vieläkin, liikaa touhusin. Nyt heti seistessä supistaa. Pakko vaan maata. Onneks ylihuomenna seuranta.

Tuntuu että tää on kokoajan tätä että vähän pahenee kivut ja sit just ku tottuu elää niiden kanssa menee taas astetta pahemmaksi.. Luojan kiitos enään parisen kuukautta niin vois jo vauvat hyvin syntyä, ellei aiemmin tuu.

Tsemppiä seurantaan Citrus, täällä ootellaan kuulumisia sitte :-)

Voi että, tsemppiä teille! Mulla onneks hävisi supparit kokonaan ku joutunu muuten huilailee. . Tai kyl varmaa joskus aina tulee mut en ees huomaa. Töissäkin oli ihan ok olla viime viikolla. Katsotaan sit miten loppu viikon neljä päivää menee ja ma onkin jo seuranta.
Tänää pystyin syömää jo normiruokaa toisella poskella (tosin pikkulusikalla vielä) ilman että taju lähti kivusta. Loisto fiilis. :D

Tänää just mietin ku työnsin likkaa hoidosta et eihän täs oo enää paljon jäljellä. Pari kolme kuukautta menee niin pian ku joulukin tulee. Kun vaan pysyy yhdessä kasassa pitkään. :)

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Hyviä uutisia Citrus! Kiva kuulla että kaikki hyvin, vaikkakin sinulla on tuo alavatsakipu. Noissa mittauksissahan on virhemarginaaleja joten kaikki on varmasti hyvin, ja pieniä painoeroja on ihan normaalia.

Tuikkuvain, kiva että pystyt taas syömään :) Olohan paranee aina syödessään :wink

Talvi, toivotaan että kohdunkaulasi pysyisi samanpituisena eikä enää lyhenisi kuin vasta hyvillä viikoilla!

Soitin Naistenklinikalle tänään ja pyysin tarkennusta lääkärin määräyksille. Eli vuodelepo kotona. Ei siinä sen enempää, eli saan käydä vessassa ja suihkussa sekä keittiössä hakemassa syötävää. Muuten minun pitää vain maata. Kätilö sanoi että jos se ei onnistu niin päädyn sitten vuodeosastolle sairaalaan eli mieluummin pysyn tietenkin kotona!!

Noh, tänään olen sitten ostanut kaukalon isofixalustoineen sekä alustaan kiinnitettävän turvaistuimen torilta. Setti menee toiselle kaksoselle kun ovat syntyneet, mutta ensin alusta ja istuin pääsee isäni autoon että hän voi hakea tytärtäni päiväkodista. Eilen ja tänään vanhempani tekivät niin että jättivät autonsa päiväkodin viereiselle parkkikselle ja kävelivät tänne tyttäreni kanssa, sitten isä käveli takaisin ja haki auton. Parempi että pääsevät autolla tänne.
Pidensimme myös tyttären päiväkotipäiviä täysipäivisiksi kun hän on ennen ollut alle 7h.

Taas selityksiä! Eihän täällä mitään tapahdu kun olen vain kotona :p

Tsemppiä Ducksie sinne lepäilyyn! Mitä oot keksiny ajankuluksi?

Saa nähä mikä mun tuomio on huomenna. En oo pystyny oikeen seisten olemaan kauaa tänään. Ruoanlaittokin tuntu olevan liikaa. No huomenna tietää mikä tilanne.

Niimpä, kiitti :-)

Tääl olis just ollu monikkovalmennus, missä olis ollu hus:in kätilö kertomassa monikkosynnytyksestä, mut en sit menny. En tiiä, ei oikeen mun juttu, mielummin luen tai juttelen monikkoäitien kanssa synnytyksestä ja äitiyspolilla seurannassa kysyn jos jotain tulee mieleen. Yks kaksosten äiti kerto et aikamoista pelottelua oli ollu valmennus..

Mäki mietin et voisin vuodelevossa virkkaa maton. Oon ihan pikkuisen harjotusmaton virrannut jokuaika sitte.

Talvi, mihin aikaan sinulla on seuranta? Toivottavasti kaikki on kunnossa, tulethan kertomaan meillekin miten kävi?!

Ajankuluna minulla on sohvassa läppärini, kännykkäni jossa on internetyhteys ja pelejä, tabletti jossa on vaikka mitä appeja, tv:n ja PS3:n kaukosäätimet sekä äitini tuomat kaksi Leena Lehtolaisen kirjaa joita en ole vielä lukenut. Eli paljon tekemistä! PS3:ssa on siis Netflix :grin

Mutta nyt minäkin haluan virkata!!! Olen kutonut paljon ennen, mutta nyt tuntuu että se vie liikaa tilaa. Pitäisi vaan saada oikeanlaista lankaa jostain sekä ideoita mitä voisi virkata.

Citrus, me kävimme hmp:n monikkovalmennuksessa jota tehtiin Naistenklinikan kanssa. Niillä on vissiin vielä yksi valmennus tänä vuonna eikä tarvitse olla jäsen osallistumiseen. Meidän mielestä se oli aivan mahtava ja avoin tapahtuma jossa saimme vastauksia kaikkiin kysymyksiimme ja mielenrauhaa. :)

Klo11, jännittää.. :-) Toivottavasti olis ajallaan kerrankin, yleensä oon joutunu tunnin odottaa.

Me ollaan ajateltu mennä just Ducksien mainitsemaan Naistenklinikalla järjestettävään hmp monikkovalmennukseen. 19.11 on raskaus- ja synnytysvalmennus ja 25.11 on monikkoarki aiheena. Mä haluun kaikki vinkit vaan mitä tarjotaan kun oon ihan ulalla kaikesta.

Vielä pitäs jaksaa odottaa pari päivää rakenneultraa. Huoh. Olo on välillä ihan jees ja välillä jotai kipuilua ja paineentunnetta. Ja nälkä ois koko ajan.

Tsempit Talvi, toivottavasti kaikki kunnossa.

Jeee, tänään tuli tyttären päiväkotivalokuvat ja saamme valita parhaat :) Pienokainen kun ei halunnut tulla kuvatuksi, oli ollut kipeänä kotona kanssani koko viikon niin jännitti TOOOSI paljon. Laitoin videon hänestä ja isästään pyörimään kännykälläni että saataisiin edes yhtään kuvaa. Kuvissa ei näytä ihan omalta itseltään mutta ihan hyviä kuvia tuli kuitenkin!

Täällä oottelen, joka kerta ovat vauvat ihan hereillä kun mennään ultraan, varmaan aistivat mun kehosta että nyt tapahtuu jotain jännää :-) Ja aina vähän supistelee tässä odotellessa..

Kaikki on varmasti hyvin :) Minä en koskaan tunne liikkeitä ennen ultraa; nämä nukkuvat aina aamupäivisin :wink

Jee, oli kuin olikin kaikki hyvin. Kohdunkanava oli pysyny samassa! Pojat oli molemmat poikittain!!! Eli ei ollut päät painamassa alhaalla niinku viimeks, ehkä siksi lyheneminen loppunut. Nyt siis molempien päät vasemmalla ja jalat oikealla :D A:n painoarvio 871 ja B:n 884 eli tosi tasasta kasvua. Kaikki muukin hyvin. Huh, eli kaikki kivut ja vaivat ja kiristelyt ja supistukset on vain äidin harmiksi.

Lääkäri kuitenki sanoi että tosi herkästi pitää tulla näytille jos vähänkin painon tunnetta tai supistelee kipeesti. Tilanne kun voi kuulemma muuttua hetkessä. Parin viikon päästä sitte seurantaa, sillon jo 28viikkoa täys! Tänään rv 25+6.

Tosi hyviä uutisia, Talvi! Kiva että kasvavat niin samaa vauhtia, se varmaan rauhoittaa mieltä :) Kaverini kertoi että toinen raskaus sattuu ensimmäistä enemmän, ja sinullahan on jo kolmas menossa, niin tylsää tietenkin että joudut kärsimään mutta aivan loistavaa ettei kipu ole tehnyt mitään todellista haitaa!

Tänään tein tonnikala-riisi-salaatin. Siitä tuli erittäin hyvä (omasta mielestä), mutta älä kerro miehelleni että sattui pirusti sekä alavatsaan että alaselkään ennen kuin sain kaikki ainesosat sekoitettua... No, nyt on lounas valmis ainakin huomiseen ja ylihuomiseen niin ei tarvitse rehkiä keittiössä.

Tänään tuli 10 kiloa täyteen, painonnousua siis. Tänään on v. 24+5, kolme viikkoa aikaisemmin kuin tyttären kanssa. Olen kyllä ihan tyytyväinen, kunhan tahti pysyisi aisoissa, enkä ylensyö nyt vain tylsyyteni :wink Mietin vain tätä lepoa, että tässähän kaikki lihakseni kuihtuu, selkä kipeytyy ja aivot rappeutuu. Sitten kun lukee mitä asiantuntijat eri puolella maailmaa on mieltä vuodelevosta ja joidenkin mielestä siitä ei ole kuin haittaa, niin toivoo vain että meidän lääkärit tietävät mitä tekevät. Onhan Suomen sairaanhoito huipputasolla niin pitää luottaa että tietävät minunkin kohdallani mikä on parasta!
Olin vähän haaveillut siitä että voisin olla mukana pelaamassa käsipallon loppupeleissä noin huhtikuussa. Mutta en kyllä kuvittele että voisin ottaa toisen pelaajan paikan vanhoilla meriiteillä jos olen vain luita ja löysää nahkaa... Sitten kun kaksoset ovat syntyneet ja jälkitarkistus tehty niin kunnonnousu-ohjelmaa pitää saada kehiin ja lenkkarit jalkaan :)

Takaisin