Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:-) mäki täällä lasken päiviä ja öitä seurantaultraan. Vielä kolme yötä! :-D

Katotaan kuin moni meistä on viikon päästä pystyssä.. Jännittää kyllä kuin käy. No pääasia että vauvat voi hyvin, kaippa me äidit kestetään :-) Sanoinki just miehelle tänään että vaikka onki raskasta nyt, niin oon ilonen että saan kokea näinkin harvinaista juttua kun kaksosraskaus.

Luulen myös että vaikka tuntuu raskaalta nyt niin helpompaa kaikille on olla raskaana niin kauan kuin mahdollista kuin että syntyvät yks-kiloisina ja viettävät ensimmäiset kuukaudet sairaalassa.

Näin just videon kaksosten liikkeistä viikoilla 32-35, mies oli kuvannut vaimonsa kun lapsoset taistelivat tilasta! Aivan huikeeta! Näki ihan käsiä, kyynärpäitä, selkiä jne!
A-vauva on löytänyt kylkiluuni jaloillaan, saas nähdä olenko kohta mustelmilla kun hän steppailee siinä :grin

Niimpä, ois kyllä ihana että vauvat olis syntyessään sen verran valmiita ja vahvoja että imetys onnistuu heti ym.

Mä näköjään nyt joka yö herättyäni en saa millään unta tuntiin pariin. Pakko sitte vaan napata puhelin ja tällä jotain lueskella.. Tunnin yritin jo nukkuu ja ei. Niin ovat kyllä pikkusetki hereillä masussa.

Tuosta imetyksestä: ootteko aatellu hankkivanne rintapumppua?
Kun mulla oli ajatuksena sellanen sähkökäyttönen just sen varalta, jos eivät jaksakaan aluksi imeä niin ainakin maidon tuloa saa käynnistettyä. Toki en tiedä itse kovinkaan paljon imetyksestä, joten voi olla että on väärinkäsitystäkin itsellä tässä. Mutta ajatukseni siis on että, mitä enemmän lypsää/vauva imee, sen paremmin maitoa pitäis tulla. Korjatkaa joku viisaampi, jos olen väärässä :)

Mulle just eilen tuotiin sähkökäyttöinen ja käsipumppu kaapissa esikoisen jäljiltä. ;) mulla sitä maitoa tuli niin paljon ekan kanssa et aattelin ihan omaa oloa helpottaakseni tuon sähköpumpun olevan parempi jos nyt tulee viä enempi. ;)

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Mä aattelin että joku saa käydä sit ostamassa pumpun jos vauvat syntyy niin aikasin etteivät itse jaksa imeä vielä tai jos jotain muuta tulee.. En oo kummankaan lapsen kanssa oikeen tarvinnu pumppua. On mulla käsikäyttönen hätävaralla ollu, sekin lasten leikeissä ollu enemmän :-)

Joo ja kysynnän mukaan sitä maitoa tulee. Mä niin haluan että saan imettää, että pakko sit vaan pumppailla ahkeraan jos vauvat ei heti ite ime. En tosiaan haluu mitään pullorumbaa.

Kun esikoiseni syntyi hän oli pieni eikä oikein jaksanut imeä tarpeeksi, joten kätilö ohjaisti minua pumppaamaan molemmat rinnat 15 min ajan aina imetyksen jälkeen (imetin 2,5 h välein joten pumppasin todella paljon). Minulla tuli aivan liikaa maitoa, joten jo samana päivänä kun tulimme kotiin sairaalasta (oli sunnuntai), mies osti torilta sähköpumpun. Meillä oli molemmat kädet kipeät kun pumppasimme käsipumpulla :grin Möin pumppuni kaverille mutta hänen kroppansa ei tajunnut sen päälle joten hän ei käyttänyt sitä, joten ostan sen takaisin :)

Minulla on vähän samanlaisia nukahtamisongelmia kuin teillä muilla... Mies vain herää kännykän näytön valoon joten yritän löytää parempi asento ja yleensä nukahdan sitten jossain vaiheessa. Aina kun minulla on ollut sellaisia öitä olen päättänyt että seuraavana päivänä käyn lenkillä ja laitan veren pumppaamaan. Nyt minulla ei ole sitä vaihtoehtoa... AARGH!

Saako tänne linkata? Näittekö tämän? (Poistan jos on sääntöjen vastaista linkata tällaisia tänne) http://dailyvitamin.tv/twins-move-i...-for-a-second-see-what-the-future-daddy-does/

Moi!

Ajattelin nyt liittyä mukaan vaikka te muut oottekin jo paljon pidemmällä kun mä mutta jospa tänne vielä eksyis joku varhaisemmassakin vaiheessa oleva tuplaodottaja. Mulla on tosiaan menossa vasta rv 8+4, mutta tossa pari päivää sit oli varhaisultra jossa todettiin 2 ihanaa, saman kokoista tyyppiä :) Vielähän tässä siis on aikaa että jotain voi käydä mutta tällä hetkellä kaikki näyttää hyvältä. Tyypit näyttivät olevan omissa pusseissaan, mutta varmaksi sitä ei vielä voitu sanoa kun paikallisessa tk:ssa on sen verran huonot laitteet.

Pää siis vielä hieman pyörällä ja tiedonjano melkoinen joten hauska seurailla teidän juttuja. Meillä kun nää on vielä esikoiset.

Mä sain kaverilta tuon ja edellisen veljen perheeltä... Sillo oli vaan niin järkky paine välillä et oli pakko pumpata... sit oli kätevä jos oli ite jossain ni pysty pulloon pumppaamaan ennen lähtöä... mut tosiaan jos uuden hommaa niin kannattaa vasta sitten kun näkee oman tilanteen. :)

Onnea! Päksissä sitten kohta tarkempi ultra! Siellä on tullut jo käytyä muutaman kerran. :)

Kiitos! :) Sitä seuraavaa ultraa tosiaan odotellessa. Ei vaan mitään hajua millon se sitten, onko nopeammin kun siinä 12.viikon tienoilla vai aiemmin. Siitä kun ei varhaisultrassa ollut mitään puhetta.

TuplaSaukko, onneksi olkoon tuplista :) Monihan ei saa tietää tuplista noin aikaisin joten pysy mukanamme niin ehkä muitakin löytää tänne joilla on la vähän lähempänä teitä.

Eiks neuvolasta voi kysyä jos pääsis neuvolalääkärille ultrattavaks? Yleensä pääsee jos on joku erityishuoli.

Mä oon ollu enemmän seuraajana tääl.=) Viime viikol oli ultra 24+0 ja poitsut oli n. 550g ja 600g. Kohdunkaula oli lyhentyny 2viikos 4,5:stä 3,5:een.ei sanonu lääkäri siihen mitään vaik kerroin et ku supistelee jatkuvasti.ja nää liitoskivut on aivan järkyttävät! Ja jos koko päivän on pystys ni kauhee paine lantiossa.onx muilla lähteny jo maitoo vuotaa?ei tarvii olla ilman rintsikoita ku paita kastuu!tää kihelmöinti vaa inhottaa.näillä tuntemuksil menty jo jonki aikaa...rv 24+4

Tänään käyty kontrollissa ja rv 10+0 poksui. Kaksi ihanaa pientä siellä jo liikkui, toinen vähän vilkkaampi kuin toinen :) kahden viikon päästä taas ultraan, sitten sovitaan jatkon seurannasta :) ehkä tässä jo pikkuhiljaa uskaltaa huokaista helpotuksesta! :) <3

Takaisin