Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja ymmärrän Ducksie, munki on tosi vaikee sanoo ei kun kuopus 1v7kk pyytää päästä sylkkyyn..

Talvi:en löydä vastausta kysymykseen.Voiko olla mahdollista että kohdussa on kaksi tyyppiä,kun dopplerilla kuultiin kaksi erillistä s.ääntä vai oliko kaiku?Kun olen kaksosia odottavien oireita ja juttuja lukenu,niin ovat kuin omia kirjoituksia/oireita.

Mulla kuultiin edellisessä raskaudessa kaksi ääntä päivää ennen ultraa, mutta yksi siellä vain oli. Eli vaikea sanoa. Voi olla kaiku, tai voi olla kaksikin. Mä en ole itse vielä kokeillut ääniä kuunnella, ja ajattelin vasta ultran jälkeen asiaan paneutua kun tietää varmaksi että onko siellä vielä kummatkin mukana ettei tule turhaa huolta :)

Maanantaina tai tiistaina ylimääräiseen ultraan/tutkimukseen harjoitussupistuksien vuoksi. Tulee jatkuvalla syötöllä ja maha niin kipeä välistä ettei liikkumaan pysty :( "kiva" kuulla et tää pahenee tästä vielä :D

Rolle2012 siis joo siihen aavistitteko että on kaks kysymykseen vastailin ja oireisiin :)

Mut joo on kyllä yksilöllistä. Eipä sitä vasta ku myöhemmin varmasti tiedä itekki ilman ultraa että kaks on sit ku kaks vauvaa potkii :-)

Kyllä joo vähän yllättänyt tää raskaus, varauduin et on rankempaa nyt ku on kaks, mut kyllä tää on todella aivan ihan eriasia ku yhen vauvan kanssa. Ymmärrän nyt kun jotkut kaksosten äidit ovat kuvanneet loppuraskaus kipuja "helvetillisiksi", nyt voin kuvitella että sitä se on jos pitkälle menee raskaus...

Mä olin suorastaan raivona edellisiltana kun kärsin kaikenmaailman kivuista ja kaveri totes "oon niin kateellinen kun saat kerralla kaksi SAMALLA VAIVALLA"
En tienny oikeen että olisko pitäny itkeä vai nauraa :D

Saga_Maria, niin todellakin! Ei ole ihan sama vaiva kuin yksösellä... Enkä voi edes kuvitella miten on sitten kahden vauvan kanssa kun ovat syntyneet :grin Ei varmaan ihan samaa vaivaa :cool:

Tänään tunnustelen kaikkia kipuja ja paineen tunteita koko ajan... En ole edes huomannut että vatsa kipuilee aina kun vähänkin liikun :sad001 Ajattelen joka ikistä supistusta, ihan kuin niitä tulisi enemmän kuin ennen. Alaselkäänkin sattuu! Eihän tämä kipu ole voinut tulla nyt yhtäkkiä, mutta nyt vasta huomaan kun sain tietää että kohdunkanava on lyhentynyt. Ihan tyhmää... :oops:

Saimme uuden/(käytetyn) automme torstaina ja tänään tuli sitten jokin vika siihen niin että se meni hinauksella huoltoon. :mad::confused: Onneksi saimme sijaisauton heti, mutta tietenkin harmittaa! Toivottavasti siinä ei nyt ole mitään mitä ei pystytä korjaamaan.

Ducksie: toivottavasti noi kivut ei enteile mitään, toivotaan siis ettei kohdunsuulla tapahdu enempää muutoksia! Muistathan juoda tarpeeksi? Joskus kuivuminen (raskauden aikana hyvin huomaamattomastikin) voi aiheuttaa monenmoista vaivaa.

Tää kaksosraskaus on kyllä toisaalta niin ihanaa, mut huolet on melkeinpä suurempia kuin se ilo mitä odotusaikana pystyy kokemaan :/
Puuuuuh. Maanantaina sitten lääkäriin hakemaan selvyyttä harjoitussupistuksiin ja paineentunteeseen lantiossa. Veikkaanpa että siellä on tosiaankin joku tulehdus, oireet samat mitä esikoista odottaessa.

Täytyis varmaan ehtiä tänne useammin ku tulee niin paljon viestejä et ku pääsee loppuun saakka, ei muista puoliakaan mihin piti kommentoida :D
Mutta tosiaan meillä molemmilla on omat yksiönsä ja istukat. Molemmat istukat löytyivät ultrassa takaseinämästä ja vastakkaisilta puolilta. A-kaksoselta löytyi munuaisaltaan laajentuma, mutta ei kuulemma ollu mikään huolenaihe vielä. Neljän viikon päästä uudessa ultrassa se sitten nähdään, onko tilanne muuttunut.
Liikkeitä tunnen, mutta en osaa eritellä. Tai siis tuntuu että tunnen pelkästään A:n liikkeet mutta ei se varmaan oo mahdollista, kun ultrassa myös B liikkui ihan tarpeeks :)
Noista kaksista sydänäänistä: itselläni kuului kolmet sydänäänet hyvin selkeästi eri kohdista vatsaa. Kuitenkin löytyi kaksi. Olimme siis peilanneet samaa mukulaa molemmilta puolilta. Itselläni ei noista kaksosista ollut mitään tietoa ennenku ultrassa selvis mut kyllä me vitsillä heitettiin kavereiden kanssa että "kai siellä kaks löytyy".

Toivottavasti nuo kanavat pysyvät kaikilla kiinni ainakin sen yli että lapset olisivat selkeästi elinkelpoisia!

Musta taas tuntuu että mä käyn täällä liikaakin :-) Pitkin päivää käyn täällä,fbssä ja blogien puolella, missä vaan saa kirjotella tai lukea kaksosraskaus juttuja. Mua helpottaa niin paljon että on muita samassa tilanteessa kenen kanssa viestitellä. Mä oon niin herkkä ärsyttämään siitä kun monikaan ei tajua, vaikka yrittää kertoa, yhtään mitä tää on niin tekee hyvää paeta tänne missä ymmärretään.. :-)

Mä muuten kans alkuun tunsin A-vauvan liikkeet lähinnä, ja ultrassa näin sitte että kyllä se toinen liikkuu yhtä paljon. No nyt tunnen molemmat kyllä herkästi.

Huh että on ollu rankka vkl. Huomenna vaan lepään.. Mulla kans Ducksie eilen illalla ihan järkky alaselkäsärky, ei ollu aiemmin ollu sellasta.

Mulla oli taas puhelin hukannut ilmoitukset täältä jostain syystä enkä ollu tajunnu tulla lukemaan aiemmin. Nyt olikin 6 sivua juttua. :D
Tsemppiä lepoon ja kohtutilanteiden kanssa!!
Mulla vasta viikon päästä ultra, saapi nähdä mitä mulla edessä. Sillo 25 vkoa täynnä.
Tässä nyt lepäilly muuten vaan ilman kunnon unia. Viime viikkoinen päänsärky taisi olla ennakkoa tulevasta. Tällä vkolla alkoi ke särkeä hammasta. To kävin lääkärissä ja alkoi juurihoidon, paha tulehdus hampaan sisällä ilman reikiä. Pe sattui niin paljon et menin taas, jolloin jälleen hammas auki ja kortisonia sinne sisään. Tänää sit menin taas ku viime yönä meni hermot ja sain antibiootit kun itse hampaaseen ei saa koskea niin usein. Särkylääkettä on menny urakalla mikä itseä huolettaa, mut tätä kipuakaan ei siedä. Ja on ne vakuutellut et ois turvallista käyttää. Miks just nyt pitää tulla kaikkea tällaista. Paino varmaa tippunut ku ei voi juuri syödä, saati mitään karkkeja. ;) et tällaista. Nyt taas alkuvko saikkua. To kiva mennä sokerirasitukseen...

...Mä kans naamakirjaa selaan usein mut tää jotenki jää ilman ilmotuksia.

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Kiitos. Juu ei, tää on ihan syvältä! Ja viides pvä kun putkeen jo..saa nähä kauan kestää. :(

Kyl täs välil ollu olo kuin ei ois ees raskaana..;) mut sit tulee kaikkee tällaista ylimäärästä...

Mulla oli hyvä olo vajaan viikon ja nautin "ihanasta keskiraskaudesta" sen muutaman päivää kun alkuraskauden huonot voinnit loppui, mutta sit alkoikin kaikki muut vaivat ja niitä sitte tässä tullu lisää ja pahentunut... :-)

Mulla kans sormet alkaa turpoomaan..

Minulla oli ainoana oireena toisen kolmanneksen alussa väsymys, eli jos sitä ei lasketa niin minulla oli kyllä tosi hyvä olla. Kokeilin just kihlasormustani (en käytä sitä nyt kun olen saikulla, enkä aina muutenkaan muista laittaa sitä päälle) toissailtana kun harjasin hampaani ja minulla ei ole vielä turvotusta. Onneksi! Toivottavasti teilläkään ei ole pahasti.

Toissailtana kun yritin nukahtaa niin tuntui kuin alempana oleva kaksonen olisi siirtänyt vatsaani patjalla :grin He nukkuvat yleensä aamu- ja iltapäivät ja heräävät aina kun käyn makuulle iltaisin :p Ja yöllä sitten. Nythän se menee vielä, mutta jos ovat sitten hereillä aina öisin kun ovat syntyneet niin huhhuh...

tuikkuvain, toivottavasti tuo hammaskipu helpottaa pian!

Mietin vieläkin mitä saan ja mitä en saa tehdä... Se jäi kyllä vähän epäselväksi perjantaina. Saanko mennä kävelylle, eli saanko hakea tytärtäni päiväkodista? Luultavasti pyydämme pidentämään hänen päiviään etten tarvitsisi olla yksin taaperon kanssa monta tuntia joka päivä. Nyt hän on alle 7 h päivässä, 5 päivää viikossa. Jos hän on täyspäiväisesti niin mies voi viedä hänet sinne vähän aikaisemmin kuin klo 8, siten olla töissä aikaisemmin ja pääsisi sieltä myös aikaisemmin. Tuntuu vain kurjalta jos tyttö on hoidossa 8-9 h päivässä :sad001

Takaisin