Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei, on kyllä kauhee tunne. Mulla tuntuu että lantioluut levenee sen painon tieltä Vähänhän ne oikeesti leveneekin varmaan, tai ainaki ekassa raskaudessa, tokassa ei niinkään, mut nyt tuntuu et tosiaan siirtyvät pois tieltä..

Multa viimeviikolla tarkasteltiin että olinhan kotona vielä lasten kanssa,olisivat varmaan saikulle laittaneet. Naureskeli se sihteeri vai mikä onkaan että hehheh lapsista ei paljo sairaslomalle voi jäädä...

Joo niimpä , valituskausi on alkanu. Täältä varmaan vuoron perään putoillaan lepotiloihin..

Ja joo, toi istuminen.. On kyllä kurja syödä kun ei voi eteenpäin nojata ja sit aina ruokaa tippuu masulle.. Mulla ainaki :-) Nytteki paidassa ties mitä tahroja :-) Ja mua herkästi rupee supistelee jos istuu.

Minulla on näköjään vielä aika hyvät oltavat kun pystyn hyvin istumaan (suorin selin tietysti) ja nauttimaan kävelemisestä :) Kurja kuitenkin että kaikilla on jotain mikä tekee elämän vaikeaksi...

Olisin kyllä luullut että ihon venyminen sattuisi enemmän kuin lihasten, mutta mielestäni vatsalihasten venyminen sattuu eniten. Mites teillä? Haittaako ihon vai lihasten venyminen eniten?

Onneksi pienokaiset ovat viimeiset päivät olleet melko vilkkaat :) Toivottavasti se tarkoittaa että molemmilla on hyvä olla ja tarpeeksi lapsivettä liikkuakseen!

Mä ihmettelen ettei ihon venyminen oo haitannut yhtään, eikä oo arpia tullut vieläkään. Ehkä ne tulee sitte ku maha kasvaa isommaksi kun on yksösraskauksissa ollu.

Onko muilla iltasin sellasta, jos pidempään lepäilee ja sitte lähtee liikkeelle tai vaihtaa asentoa, niin sattuu? Ekat askeleet noustessa on tosi vaikeita ennenku pääsee käyntiin taas?

Mulla ei oo varsinaista painon tunnetta viel ollu...onneks.. Eilen jouduin kävellessä pysähtyy pariin kertaa ku kiristi.. ja nivusiin sattuu. Tänää ostoksilla töiden merkeissä ni melkoista lyllerrystä jo.
Istuminen viel ihan ok jos ei älyttömiä istu. Häntäluuhun sattuu ku nojaten istuu. Muuten ei noustessa satu ku just häntäluuhun...

Ihoa kutittaa ja kiristää joskus muttei pahasti. Arpia ei oo mullakaa onneks vielä. Mut viikkoja vasta se 23+1 et hyvin kerkee viä. ;) jugurttikuppi ym pysyy kätevästi mahan päällä esim sohvalla ollessa. :D

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli labrakokeen mukaan hempat noussu 107->117. Jee! Rautamehua litkin siis jatkossakin, jos se edes vähän jeesii.

Mä en tiedä tunnenko välillä liikkeitä vai mitä hytkymistä sisuksissa tapahtuu o_O Ensikertalaisena on niin vaikea sanoa että mitä tapahtuu.

Pari viikkoa sitten ylämäet ja portaat sattui pohkeisiin ja yölläkin meinas alkaa kramppaamaan. Mut sit se meni ohi :confused: mikä lie painoi jossain... ja nyt pystyy kävelemään jo paremmin. En mä silti mihinkään pitkiin kävelylenkkeihin pysty, vaan lyhyetkin menee välillä pysähdellen, kun välillä sattuu jonnekin tonne alhaalla ja kiristelee kans.

Hyvä Nereidi että hemoglobiiniarvosi on nousussa!
Minullakin oli sellainen todella epämiellyttävä ja pelottava tunne, kirjoitin siitä tähän muutama viikko sitten. Kävin neuvolalääkärillä sen takia mutta se hävisi eikä löydetty mikään syy siihen. Tuntui siis melkein kuin vauvat olisivat tulossa, ei supistuksia mutta paineen tunnetta alapäässä.

Hui, luin just monikkomeininki-ryhmässä (facebookissa) että yhden perheen toinen kaksonen on nukkunut pois 2 vuotiaana. :sad010 Kyyneleet valuivat silmistäni... En osaa kuvitellakaan miten hirveä on oman lapsen kuolema. Olen surullinen ja toivon että vanhemmilla on hyvä suhde ja että heillä on perhe ja lähimmät kaverit tukenaan alusta asti.

Sain tänään päätöksen vakuutusvaraushakemukseeni kaksosille. Varaus hylättiin koska heillä on yhteinen istukka. Saan kaksosille tästä yhtiöstä lapsivakuutusta vasta kun ovat 2 kk vanhoja. En edes muista että sellaista olisi kysytty terveysselvityksessä, enkä ottanut hakemuksesta kopion joten olen pyytänyt että lähettävät minulle kopion siitä.
Oletteko ottaneet vakuutuksia jo kaksosille? Aion kyllä pyytää vakuutusvarausta toisesta yhtiöstä, olen miettinyt LähiTapiolaa tai Ifiä, onko kellään kokemuksia? Mietin myös pitäisikö pyytää tarjouksia kaikista vakuutuksista kun en ole koskaan kilpailuttanut vakuutuksiani. Saan niistä henkilöstöalennusta tällä hetkellä joten olen olettanut etten millään saisi halvemmalla mistään. Tänään minulla on vain kyrpä otsassa omaa yhtiötä vastaan... :angry4

Ai niin, raskusarvista. En onneksi saanut yhtäkään ensimmäisessä raskaudessani, enkä ole vielä saanut yhtäkään. Rasvaan ihoni aina silloin kun kutiaa, yritän muistaa rasvata kaksi kertaa päivässä vaikka ei kutittaisikaan.

Mä pyysin vakuutustarjouksen, en vielä oo hyväksynyt sitä koska pyysin vähän muokkaamaan..mutta epäilen kans et meneekö läpi just ku on yks istukka.. Kivahan se olis saada mut saa nähä.

Mulla ei ookkaan nyt tullu sitä linea negraa ..tyttöä odottaessa oli himmeä ja poikaa odottaessa oli selkeä. Mietinkin ennen ekaa ultraa että oisko tyttö/tytöt sen takia :-) mut ei sitte oo tullu koko viivaa ku on kaks poikaa :-)....

Minulla ei ole linea negraa, enkä koskaan saanut ensimmäisessäkään raskaudessani :)

Haluan kopion terveysselvityksestä kun hylkäys-lappusessa viitattiin siihen enkä muista että olisin laittanut siihen mitään tietoa yhteisestä istukasta kun minusta sitä ei pyydetty. Tunnen tosiaan itseäni ja muistini ei ole parhaalla mahdollisella tasolla, unohdan tällaiset jutut joten siksi haluan sen kopion.
Tilanne on vain se että tunnen päättäjät, ja tiedän että olen kertonut heille ihan kaverina raskaudestani, joten jos ovat käyttäneet tietoa jota en ole laittanut hakemukseen/terveysselvitykseen ja hylännyt minulta varaukset niin vakuutusyhtiö kyllä vaihtuu aika nopeaan vaikka muualla maksaisi enemmän!
Pitää vissiin nyt olla nopea kun vakuutus pitää olla valmis viimeistään 3 kk ennen la...

Eiks niillä oo vakuutusyhtiöissä lupa tarkistaa ne terveysselvitykset, jos ovat tarkistaneet ja neuvola tai sairaala on tarkentanu että yks istukka..? Ai siinä on joku 3kk aikaraja, kerkeenköhän edes, 15.päivä on 3kk laskettuun aikaan..

On muuten laskettuaika menettänyt merkityksensä tässä raskaudessa.. :-)

Talvi, en ole ottanut selvää muiden yhtiöiden vakuutuksista kun oletin että saisin omalta, niin en tiedä onko kaikilla tuo 3 kk aikaraja.
Hylkäys nosti paljon tunteita pinnalle, pelkoa että kaksoset syntyvät liian aikaisin, että heillä on jotain sairauksia tms. Tuntui jotenkin että nyt paine pitää näitä vatsassa vielä kauemmin kasvoi. Ja kun olen ollut viimeiset päivät kotona sairaan tytön kanssa ja oma energiani on lopussa niin aloin itkemään. Sain luettua kaksi kirjaa tytölle ja onneksi mies tuli kotiin silloin niin sain olkapään johon itkeä. Voih tätä mielialojen vuoristorataa :)

Mulla kans on tullu pelko että mitäs jos syntyvät ihan liian aikaisin, lähinnä nyt kohdunkanavan lyhenemisen takia. Viimeyönä valvotti ajatukset keskellä yötä.. Tulispa jo pian keskiviikko taas ni pääsis seurantaan näkemään mikä tilanne.. Siihen asti yritän levätä ihan tosissani

Talvi, toivotaan tosiaan että vauvasi pysyvät masussasi vielä sen 10 viikkoa :) Meillä 24 viikkoa täynnä huomenna eli toivon tässä ainakin sen 11 viikkoa :wink Minulla on ollut mielessä että AINAKIN siihen 32 viikkoon.

Ifistä soittivat, heilläkin linjauksena ettei monochoriaalisille kaksosille anneta odotusajan vakuutusta :sad001 Sitten kun ovat 2 kk vanhat niin saa lapsivakuutuksia.

Muokattu viimeksi:
Voi ei :-/ Joo jotenki en jaksais ees ruveta kyselemään vakuutusta ku vastaanotto on toi.. Ikäänkuin ajattelevat että kaikki menee varmasti huonosti ja ootte sairaalassa monta kuukautta eikä ruveta maksamaan sitä..

Tänään oli soittanu pankista mutten kerenny vastaamaan, täytyy varmaan kysyä ensin onko mahollisuuksia kun mono-di raskaus ennenku rupeen ees täyttelemään terveysselvitystä.

LähiTapiolasta sain vastauksen että kotivakuutus pitää olla heillä että saa vakuutusvarausta/lapsivakuutusta. Henkilö ei sitten selvittänyt sen enempää. Pitäisi kai kysyä tuosta mono-di jutusta ennenkuin edes miettii tarjouspyyntörumbaa kotivakuutus tapaturmavakuutuksineen jne.

Tänään olen ihan puhki... Tytön päiväkodissa oli tänään valokuvaus joka miedän osalta kesti sen 1,5 h kun nuo pienimmät eivät ole ihan helppoja kuvauskohteita :wink Sitten lähdin vanhempieni luo missä tyttö yritti parhaansa mukaan rikkoa melkein kaikkia ikkunoita ja peilejä sekä putosi pää edellä jakkaralta, lyöden päänsä ensin sohvapöytään. Onneksi löi päänsä pehmeään mattoon joten ei mitään sen kummempia tullut siitä. Mies nyt iltatöissä joten minä nukutin taas pitkästä aikaa tytärtä. Onneksi ei mennyt kuin puolisen tuntia! Oli pakko tulla vähäksi aikaa tietokoneelle että saisin sen muutaman minuutin "omaa aikaa" :happy119 Pitäisi kai mennä kohta nukkumaan...

Moikka kaikki. Eksyinpä selailemaan teidän keskusteluja. Meillä siis tulossa ainakin yksi mitä luultavammin mutta kun tämä on neljäs lapsi niin aiempiin raskauksiin verrattuna triplasti pahempi olo ollu nelisen viikon oksentelua ynnä muuta. Ja ekassa neuvolassa hb 95 koskaan aiemmin ei ole ollut ongelmaa tuon asian suhteen.. Ja masu pompannut näkyviin heti. Toi kuva taitaa olla ihan alusta ja tuon kokoinen maha oli edelliseltä vasta puoli välissä.. Jotenka olenko miettinyt ja nähnyt unia kaksosista.. Ensi viikolla ultra.. Valmistaudun siihen että kaksi siellä on niin jos sitten onkin niin ei ehkä tule paniikkia. Mut kyllä ehkä yksi kerrallaan olis parempi sittenkin.. Jännittää kyllä aikalailla ja päivät kuuluu kyllä vähän turhankin hitaasti.

Onko täällä muita joilla useampi lapsi ja alusta on heti huomannut arvannut että useampi ku yksi on tulossa juurikin oireista ja oloista johtuen?

Moi, joo, mulla on kaks lasta ennestään, tyttö ja poika. Heti alussa huomasin että nyt on jotain ihan muuta. Hemoglobiinit kans ekassa neuvolassa sadassa. Tosi paljo huonommat olot ja maha pomppasi heti esiin. Jotenki sen aavisti vahvasti että kaks on ja ultrassa ei osattu olla yllättyneitä. Kaksihan siellä oli :-) kyllähän sitä mietti kans että voihan olla että kolmas raskaus vaan on vaikeampi, oon kuullu että joillain on ollu, ja oireet kävi siihenkin.. Mut kyllä sen jotenki tiesi.

Tsemppiä ultraan, tuu kertomaan sitte miten meni :-)

Takaisin