Moikka! En olekaan tullut tänne vähään aikaan, nyt oli kiva lukea kaikki kommenttinne, vaikka nämä raskausaivot eivät enää muista puoltakaan mitä olen lukenut...
Meillä sellaiset kuulumiset että tiistain ultrassa painoarviot vähän huolestuttivat... Lääkäri yritti kyllä rauhoitella minua sillä että nämä arviot eivät ole aina ihan täsmällisiä ja saimme uuden ajan 10 päivän päähän eli ensi perjantaihin jo. Jos ymmärsin nyt asiat oikein niin B-vauva oli siirtynyt A-vauvaksi niin painoarviot neuvolakortissa menevät nyt ristiin. Mutta olen nyt kutsunut oikeanpuolista vauvaa Tofslaniksi ja vasemmanpuolista Vifslaniksi (Tiuhti ja Viuhti Muumilaaksosta, mutta ruotsiksi). Eli jos nyt ymmärsin oikein niin kahdessa viikossa Tofslan on kasvanut 320g => 556g ja Vifslan 360g => 440g. Eli kahdessa viikossa ne ovat kasvaneet 236g ja 80g, mikä on MELKO suuri ero... Onneksi molemmilla oli saman verran lapsivettä ja painoarviossa vatsanympärys painaa eniten ja siinä olikin suurin ero.
Ja sairauslomaani pidennettiin kahdella viikolla eli kotona ollaan!
Hb-arvoni ei ollut juurikaan noussut, vain 120 => 124 melkein 1,5 kuukaudessa. Minäkin olen sitä Obsidania popsinut, joten nyt pitää käydä apteekissa katsomassa mitä heillä on. Luulen että Floradix (vai mikä lie, ennen oli Kreuterblut nimeltään) on seuraava mitä kokeilen.
Sydänääniäkin saimme kuulla eilen neuvolassa, Tofslan oli yhteistyöhaluinen mutta Vifslan meni koko ajan karkuun
Pyysin neuvolatätiä mittaamaan sf-mittani, ja se oli 22,5 cm :) Sama kuin edellisessä raskaudessa viikolla 27+0, eli olen vain 4 viikkoa "edellä"! Kaikkialla lukee että kaksosraskaudessa on 8-12 viikkoa isompi kuin yksös. Mutte ei haittaa! Valitin että on epämukava olo koko ajan kun tuntuu ettei keuhkoille ole tarpeeksi tilaa, niin sainkin kuulla että "tässähän on vielä tosi paljon kasvutilaa kohdulle". No hyvä....
Enhän tarvitsekaan hengittää muutamaan kuukauteen...
Talvi, minulla on kyllä supistuksia aika paljon, ja ollut jo pitkään.
Sanna, milloin teillä on rakenneultra? Tosiaankin, "vähän" ekstraa jännitystä elämään