Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ducksie, th:lla on hemppalaite mut neuvolan lääkärillä ei ollut. Seuraava th aika on vasta lokakuun lopussa ni halus että pääsen tarkistamaan mikä tilanne, kun oli elokuussa laskenut 112-> 107.

Kerroitko Nereidi joskus että oot jotain rautamehua alkanu juomaan? Minkälaista? Mä ostin kans nyt jotain litkua apteekista kun ei obsidanit tunnu tehoavan. Kauheen pahaa vaan toi mitä otan..

Talvi, Ferronol on sen rautamehun nimi ja Life kaupasta ostin. Eipä se maku mikään ihana ole tuossakaan, mutta eipä sitä tarvi kun sen 15 ml ottaa niin oon saanu alas. Sen tehosta en vielä tiedä, mutta uloste ei ainakaan ole mustaa niin kuin Obsidania syödessä.

Toivon että mullaki nousisi hb, kurja jos on synnytyksessä näin alhanen.. Sitähän on ihan huonona sit ku menettää verta.. No toivottavasti tää obsidan+florivital yhdistelmä auttaa. Seuraava neuvola tais olla 10.10. Perjantaina seurantaultraa! En malttas oottaa taas :-)

Noista rytmeistä. Mulla pojat on ollu lähes aina eriaikaan hereillä ja oon erottanut heidät tosi hyvin kun ovat olleet vierekkäin. No, nyt sitte jo vähän huolestuinkin kun herra B vasemmalla ei ilmotellut itsestään vähään aikaan.. Kunnes sit huomasin että se ei tosiaan potkitaan siellä enää vaan oikealle puolelle. On kääntynyt pystyasennosta hassusti viistoon herraA n päälle. Tuntuu että koko vasenreuna mahasta on ihan tyhjä ja oikeepuoli taas aivan tupaten täys :-)

Mä oon niin ilonen että kohta jo lokakuu! Pari kokonaista kuukautta tosiaan ja sit ollaan jo lähellä :-) Toivon siis todella ettei ennen joulukuuta mitään tapahdu.

Kivaa viikkoa kaikille! :-) Tosi hyvä mieli tänään täällä :-)

Kyselinkin varmaan aiemminkin mutta kyselen uudestaan, oliko muilla jo paljon kivuttomia supistuksia? Mul on ruvennu tulee nyt enemmän. Heti ku enemmän touhuaa, mutta lepo on auttanu. Tulee oikeestaan sellanen pakottava tarve et nyt on hetki levättävä ja sit helpottaa heti..

Muokattu viimeksi:
Mulla alkanu nyt ilmeisesti supistukset loman jälkeen. Heti kun tekee enempi tai kun kävelin äsken töihin ni alko kiristää vatsaa.. mul ei esikoisen kanssa ollu oikeestaan tälläsii ni vierasta.. mut kai ne supistuksia on ku muuten ei kiristä. Toissa iltana töissä oli ainakin pari tuntia putkeen tosi pinkee olo.. saa nähdä kauan uskaltaa töissä olla.
Hirmusti mellakoi toukat vatsassa. Selvästi jo näkee liikkeitä päälle päinkin. Toinen työntää kovaa pyllyä välillä vatsan 'läpi'. ;) nukkuu kai kuten siskonsa pylly pystyssä. :)
Mutta eipä tässä ihmeitä.

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Mul ei kans näin aikasin oo ollu aikasemmin raskauksissa, vasta ihan lopussa. Tai ekassa ei ollu ollenkaan, tokassa tuli lopussa. Ja just selkeesti nyt "rasituksen" yhteydessä tai jälkeen. No perjantaina kontrolli et sit taas näkee että onko kuitenki paikat ennallaan. Tänään olin puistossa aamupäivän, nyt vähän jopa särkee pikkasen. Lepoa tässä nyt loppupäivä..

Mul kans ois huomen terkan tarkastus mut se ei yleensä katso noita juttui tarkemmin. Itteä kyl vähän huolettaa ettei ala sit paikat pehmenee ym.
Nivuskivut alko muuten kans eilen. Tuntu ilkeelle nousta sohvaltakin ylös. Sit helpotti yön aikana ja äsken taas aloin tuntee kuin kävellessä sattuu nivusiin. Voipi tulla kivat loppu ajat. ;)

Mul kans noita nivuskipuja ollu jonkun aikaa. Iltasin eniten. Joo kyllä näitten kipujen kans välillä hirvittää mitä loppuaika tulee olemaan. No kuhan pääsis pitkälle kuitenki, välillä tullu vastaan netissä että jo 24+ viikollakin syntyny kaksosia. Ois kyllä kamalaa jos tosi varhaisella viikoilla rupeis tapahtumaan.

Niinpä. Itteä kans hirvittää ettei tulis liian aikaseen. Mul vasta 22+2 kuitenki nyt.
Iltaisin joo eniten sattuu nivusiin. Kotona en tänää huomannu taas yhtää mut nyt töissä kyllä tuntuu ja ku kävelin eka tänne. Ei oo vaan ketterä enää. ;)

Mulla on kans ollu noita supistuksia kans ku on koiran kans lenkillä. Se vetää sen verran että tulee supistuksia. Ainoastaan metsälenkit tulee nyt kyseeseen ku se voi olla sillon vapaana. Jumpilla ei oo vielä mitään ongelmaa.
Itsellä tullut nyt pientä jännitystä kun kotona kuulin sydänäänet kolmesta kohtaa ja niin kuuli terkkarikin. Nyt odotellaan rakenneultraa... laitoin faceen tästä kans juttua ja uskon kyllä että niitä on kaksi ja ollaan toista "kuvailtu" molemmita puolilta :)
Närästykseen itse olen närästykseen käyttänyt Rennietä hyvällä menestyksellä :)

No on kyllä pientä lisäjännitystä rakenneultraan :-)

Täällä lepopäivää jälleen.. Tullu ihan stoppi nyt. Ja jännittää tosi paljo huominen seuranta! Joka kerta enemmän vaan.

Mä kyllä oman henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kannalta ajattelisin et ois kiva pysyä kaksosten odottajana :) Toki vaikka kaikki ovat tervetulleita ja toivottavasti terveitä :)
Citrus: toivottavasti kivut vähentyis et pääsee töihin takasin. Voin vaan kuvitella kuinka inhottavaa ois maata kotona, jos on jääny "työt kesken". Toki tärkeintä on odottajan ja pikkusten hyvinvointi :)
Meillä vielä odotellaan et mieskin sais tuntea mukulat. Kun itse ne tuntee ja kädelläkin tuntee jo. Mut kun mies laittaa käden mahalle ni ne varmaan kuiskaa toisilleen tuolla mahassa et "ollaan ihan hiljaa et ne luulee ettei me olla täällä" :D

Pientä lisäjännitystä sannalla. Naamakirjassa lueskelinkin tuota sillo..

Mä jäin loppu viikoks saikulle. Eilen tuli töissä ilm migreenikohtaus ja tänää päänsärky jatkunu. Neuvolassa sit käski lääkäriin et saan saikkua. Hemppari oli 111 ni joudun taas rautaa syömään. Leukkarit oli yhdellä plussalla ni aamul vietävä uus näyte. Painoa tuntuu kertyvän nyt jo enempi.. sokerirasitukseen kuulema joudun vaikkei oo mitn korkeisiin arvoihin viittaavaa.

Moikka! En olekaan tullut tänne vähään aikaan, nyt oli kiva lukea kaikki kommenttinne, vaikka nämä raskausaivot eivät enää muista puoltakaan mitä olen lukenut...

Meillä sellaiset kuulumiset että tiistain ultrassa painoarviot vähän huolestuttivat... Lääkäri yritti kyllä rauhoitella minua sillä että nämä arviot eivät ole aina ihan täsmällisiä ja saimme uuden ajan 10 päivän päähän eli ensi perjantaihin jo. Jos ymmärsin nyt asiat oikein niin B-vauva oli siirtynyt A-vauvaksi niin painoarviot neuvolakortissa menevät nyt ristiin. Mutta olen nyt kutsunut oikeanpuolista vauvaa Tofslaniksi ja vasemmanpuolista Vifslaniksi (Tiuhti ja Viuhti Muumilaaksosta, mutta ruotsiksi). Eli jos nyt ymmärsin oikein niin kahdessa viikossa Tofslan on kasvanut 320g => 556g ja Vifslan 360g => 440g. Eli kahdessa viikossa ne ovat kasvaneet 236g ja 80g, mikä on MELKO suuri ero... Onneksi molemmilla oli saman verran lapsivettä ja painoarviossa vatsanympärys painaa eniten ja siinä olikin suurin ero.
Ja sairauslomaani pidennettiin kahdella viikolla eli kotona ollaan!

Hb-arvoni ei ollut juurikaan noussut, vain 120 => 124 melkein 1,5 kuukaudessa. Minäkin olen sitä Obsidania popsinut, joten nyt pitää käydä apteekissa katsomassa mitä heillä on. Luulen että Floradix (vai mikä lie, ennen oli Kreuterblut nimeltään) on seuraava mitä kokeilen.
Sydänääniäkin saimme kuulla eilen neuvolassa, Tofslan oli yhteistyöhaluinen mutta Vifslan meni koko ajan karkuun :grin
Pyysin neuvolatätiä mittaamaan sf-mittani, ja se oli 22,5 cm :) Sama kuin edellisessä raskaudessa viikolla 27+0, eli olen vain 4 viikkoa "edellä"! Kaikkialla lukee että kaksosraskaudessa on 8-12 viikkoa isompi kuin yksös. Mutte ei haittaa! Valitin että on epämukava olo koko ajan kun tuntuu ettei keuhkoille ole tarpeeksi tilaa, niin sainkin kuulla että "tässähän on vielä tosi paljon kasvutilaa kohdulle". No hyvä.... :oops: Enhän tarvitsekaan hengittää muutamaan kuukauteen...

Talvi, minulla on kyllä supistuksia aika paljon, ja ollut jo pitkään.

Sanna, milloin teillä on rakenneultra? Tosiaankin, "vähän" ekstraa jännitystä elämään :p

Takaisin