Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui, kurja että tollasta huolta Ducksie. Onneksi veden määrät samat kuitenki.

Floradixistä tulikin mieleen että oon unohtanu ottaa tänään rautajuomani. Jotenki niin vaikee muistaa se, ku pitäs puol tuntii ennen ruokaa ottaa.. Mä juon sitä floravitalia, oli melkeen sama ku Floradix mutta vitalissa aavistus enemmän rautaa.

Mullakin oli muuten viimeks noi leukkarit plussalla, en oo viel saanut tuloksia.

Eiku olikin tullu tulokset, luki että on vähän koholla ja uusi näyte jos oireita. Ei mulla oo mitään oireita. Mitä oireita sit pitäs olla?

Ja jee verikokeen tuloksetki tullu, vauvat on myös rh-negatiivisia niinku minäkin eli rokotetta ei tarvitse :-)

Pissatulehduksen oireita.. mä joudun aamul viemää uuden. En tiiä miks ei laittanu samaa jatkoviljelyyn..
Likka tuli hoidosta äsken. Ensin multa lähti viltti päältä ja sit veti tukasta ylös.. se siitä huilista. ;)

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Tänään ultrassa vauvoilla kaikki hyvin, molemmat oli kääntynyt eli raivotarjonnassa. A629g ja B648g tasaisesti kasvavat ja vesimäärät hyvät ja napavirtaukset.

Supistukset sen verran vaikuttanu et kohdunkanava aavistuksen lyhentyny.. Mut ei kuulemma vielä vakavaa.. Ite tietty vähän huolissaan nyt. Ihan viimepäivinä ku supistuksia tullu enemmän. Mut täytyy ottaa ne nyt tosissaan ja oikeesti ottaa rauhassa. Seuraava kontrolli puolentoista viikon päästä.

Tästä on varmaan jo keskusteltu mutta en muista, eli lähetetäänkö teidät sokerirasitukseen? Kysyin neuvolassa siitä kun mielestäni "joku" olisi maininnut että minun pitää mennä, niin hän tarkasti ohjeistaan ja sanoi että ei lue että kaksosraskaus olisi syy tehdä sokerirasitusta. Tein viime raskaudessa ja kaikki oli hyvin, eikä nytkään mitään syytä epäillä ettei olisi.

Huh, odotan nyt vain sitä perjantain ultraa... En koko ajan mieti tätä kokoeroa, enkä voi vaikuttaa siihen mitenkään, mutta tietenkin haluan tietää jos jokin on oikeasti vialla, tai toisinpäin, mieluiten haluan tietää että kaikki on OK!

Tytär on sairas :( Hänen pitää kyllä jäädä kotiin huomenna, katsotaas jäänkö yksin hänen kanssaan, voi olla minulle aika rankka päivä mutta pakko vain pärjätä!

Mut laitettiin.. Oma terkka meinas ettei tartte ku ei oo mitään syytä siihen mut viimeks oli sijainen ni meinas ettei siit haittaa oo ja teki lähetteen. Se on vaa inhottava juoda se litku..

Citrus, joo, siis kokeroa saa olla vähäsen kunhan kasvavat molemmat omilla käyrillään ja lääkäri sanoikin ettei ole vielä syytä huoleen; voi johtua mittausvirheestä. Mutta kun pienokaisilla on yhteinen istukka niin huolta TTTS:stä on. Nyt oli toinen kasvanut 360g=>440g (eli 80g kahdessa viikossa) ja toinen 320g=>556g (eli 236g samassa ajassa). Vatsanympäryksessä oli suurin ero.

Okei, no th lupasi tarkistaa vielä lääkäriltä pitääkö minun tehdä sokerirasitusta ja soittaa minulle jos tekee lähetteen. Mutta ei varmaan tarvita kun toinen raskaus ja paino on noussut tasaisesti eikä ole mitään turvotusta tms :)

Ymmärrän Ducksie että huolettaa toi kokoero, tsemppiä! Toivotaan että tilanne ei pahene! Mutta perjantai tulee äkkiä ja sit toivottavasti hyviä uutisia :-)

Mut on kans lähetetty sokerirasitukseen mut en oo menny. Syynä oli kun isällä on kakkostyypin diabetes, että oisin siksi riskiryhmää. Mutta luotan että se näkyy kyllä sitte pissatestissä jos ois huolta jostain raskausdiabeteksestä..tai jotain.. Aikaisemmissa raskauksissa ei oo ollu ongelmia, eikä tarvinnu testaa, luotan ettei nyttekään tuu mitään..

Lääkäri on maininnut TTTS:ää, ehkä siksi että huomasi että minulla oli se mielessä. Mutta joo, ei ole mitään hyötyä murehtia nyt :) Mutta käyhän se mielessä muutama kerta päivässä.

Kiitos tuesta :Heartred

Voi että, haleja Ducksielle. Mä niin voi kuvitella murheesi. Mulla kans yks istukka ja ttts kummitellu mielessä koko raskauden. Jännittää kyllä sun puolesta. Vesimääräthän sulla oli samat eiks nii, niihinhän tulis ero vissiin kans jos ois ttts..

Yks päivä taas menty eteenpäin... :-) Aika menee nyt jotenki tosi hitaasti. Ootan ja jännitän nyt ihan liikaa.

Mä tulin taas töihin takas. Menny ihan hyvin. Odotan kävelyä kotiin et kuin alkaa supistelee kesken matkan ja pitkän päivän jälkeen.
Kyllä nää päivät tästä kuluu ku ei liikaa jännittele. Tosin helpompi sanoa kuin toteuttaa. ;)

Minäkin haluaisin periaatteessa takaisin töihin, mutta miten voisimme muuttaa päiviämme niin ettei minun tarvitsisi nousta klo 6:20? Olen nim. ollut töissä aina 7:15-7:30 välissä niin että pääsisin lähtemään klo 14:00 hakemaan tyttöä joka on päiväkodissa alle 7h. Teen siis 80% töitä. Mies on sitten vienyt tyttö tarhaan klo 8, ollut itse töissä vasta klo 9 joten täyden päivän jälkeen hän on koton vasta klo 18... Töihin tullessani minulla on noin 800 m bussipysäkistä/-pysäkkiin, joten siinäkin menee sitten enemmän aikaa kun tulen vain hitaammaksi koko ajan...

Mutta Citrus, eikö siinä viikon 28 paikkeilla kuitenkin jäädä saikulle? Ihan vain sen takia että on kaksosraskaus? Minulle näin on koko ajan hoettu.

Kävin eilen tunnin kävelyllä ja illalla kun olin sanomassa viimeiset hyvät yöt miehelle niin supisteli 5 kertaa ihan peräkkäin, varmaan alle viidessä minuutissa. En sinänsä huomannut kävellessäni supistuksia, mutta kai niitä oli silloinkin! Yleensä kun alkaa supistamaan kun nousen seisomaan sohvalta :p Eivät ole mitenkään kipeitä joten en ole huolissani, niitä tulee kyllä koko ajan lisää mutta kohdunsuuta on tarkistettu ainakin joka toinen kerta ultrassa (eli 4 viikon välein) niin kaikki on aina ollut kunnossa.

Olen kotona toista päivää nyt tyttäreni kanssa. Hänellä on todennäköisesti enterorokko. Tänään näyttää jo voivan paremmin joten ehkä hän pääsee huomenna päiväkotiin! Torstaina on valokuvaus joten haluan todellakin että hän on kunnossa silloin!

Tosta saikusta olen käsittäny et viikolla 28 kirjotellaan saikulle, jos olotila on sellanen. Voi olla pidempäänkin töissä, jos vain jaksaa.

Kävely on kyllä ihan p*erseestä, tai lähinnä se että se on niin hankalaa nyt. Tänään oli pakko käydä LÄHIkaupassa, oli vähän sellanen olo että tais olla vika kerta. En tajuu miten voiki olla niin rankkaa, ihan etanavauhtia kävelin ja silti sen reissun jälkeen olin tosi rikki ja tuli tosi huono olla. Mä oisin ihmeissäni jos kohdunkanava ei ois jatkanu lyhentymistään. Onneks viikko enää seurantaan. Pakko vaan lepäillä..Aiemmissa raskauksissa oon laskettujen aikojen jälkeen kävelly ihan reippaasti tollasen matkan ku tänään, tää on kyllä niin jotain muuta.

Kuopus kipeenä, tuli nukuttua huonosti sen takia. Nyt alkaa itellekki tulee vähän flunssanen olo. Ei oo nyt kyllä mun päivä :-(

Onko muilla muuten ollu lantio kipee? Ja kuka se puhukaan siitä paineen tunteesta?

Itellä illalla tuli paineen tunnetta ja muistin että sillon pitää mennä näytille mutta se helpotti kun menin nukkumaan. Kävi mielessä kyllä että nyt lähden käymään sairaalalla.. Ehkä jos tänään sama ni sit en pysty oottaa kyllä seurantaan asti.

Takaisin