Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuikkuvain, nauti reissusta! Onko kunnon ruska jo alkanut?

Talvi, voihan se olla kiinni just siitä että eivät istukan sijainnista pääse vaihtamaan paikkaa niin hyvin :)

Vihdoinkin sain vatsanympäryksen mitattua :) Olen ollut sitä mieltä että vatsani on aivan VaLtAvA!!! Noh, 93-94 cm navan kohdalta oli, ja v. 21+4 tänään. En tiedä aloitusmittani... Mutta katsotaan sitten mihin venähtää ennen kuin vauvelit syntyvät :)

Muokattu viimeksi:
Kiitos teille! On ihan nätti ruska jo, maaruskaakin näkyy paikoittain. Harmi vain kun ei lähdetty nyt ihan ylös asti. Rovaniemi korkein mihin huomen mennää käymään. Äsken käveltiin Ranuan eläintarha läpi. :)

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Tänään tapasin kaksosperheen johon sain yhteyden neuvolan kautta. Tosi kiva perhe ja asuvat melkein naapurissa! Heidän tyttönsä täyttivät tänään 6 kk ja sain nähdä kun toinen ryömi ensimmäiset senttimetrinsä :) Niin suloiset tytöt, rauhalliset ja ympäristöään tutkivat. Nauroivat myös vähän väliä omille jutuilleen :) Perheessä on myös poika joka on vähän vanhempi kuin meidän tytär ja autoleikit sujuivat suht hyvin lasten kesken. Kaikki näytti toimivan niin hyvin, toivottavasti saamme mekin arjen toimimaan. Se oli tietenkin kovan työn takana mutta kiva nähdä että se on mahdollista :happy119

Tänään meidän tytsyt ovat olleet vilkkaita :Heartred:Heartpink Jopa mies sai tuntea kädellä :)

Muuten tässä ei juurikaan ole tapahtunut mitään muutoksia; väsynyt olen vieläkin, nenä vielä pikkaisen tukkoinen joten hengittäminen on työlästä varsinkin sohvassa istuessani, mutta kai tämä tästä.

Mietin tässä tänään ääneen että ei oikein näytä siltä että jaksaisin takaisin töihin enää, niin mies oli ihan samaa mieltä... Tylsäähän tässä on! Tuntuu etten ehdi sekä levätä että tehdä mitään... :sleep011

Milloin saat Citrus vastauksia, tai mahdollisia vastauksia testeistä? Soittiko lääkäri tänään?

Heipsan kaikille!

Minäkin ilmottaudun mukaan tänne. :) Olipa mukava löytää tälläinen kaksosia odottavien palsta. :) Vertaistukea kaivataan.. kaikki neuvot, vinkit, kokemukset jne jne ovat tervetulleita. :) Ensimmäinen raskaus. Minä 25 v. ja Mies 23 vuotta. La 23.3 Nyt RV 13+4.

Epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi tein raskaustestin "vasta" rv:llä 7, samoina päivinä kuin alkoi pahoinvointi. Positiivista näytti heti ja piti vielä saada varmistus verikokeilla ja positiivinenhan sekin tulos lopulta oli. :) Pahoinvointi oli muutaman päivän aamupahoinvointia ja päivä päivältä paheni. Oksentelen öisinkin. Raskausviikolla 10 olin päivystyksessä tiputuksessa, kun pariin vuorokauteen ei mikään pysynyt sisällä. Vitsailin ekan neuvolan jälkeen miehelle että liekköhän kaksoset, ku näi hirveä pahoinvointi. (Äitini on kaksonen)

Ensimmäinen ultra oli 11.9. Th sanoi täältähän se syy rajuun pahoinvointiin löytyy, ruudulla tosiaan näkyi kaksoset, ja molempien sydän sykki. <3 Th sanoi minulle: "kyllähän tuo naama vähän valkoseksi valahti." Olihan se shokkiyllätys, mut onnellisia ollaan tulevista tuplista.:Heartpink:) Seuraava aika äitipolilla 6.10, sitä ootellessa. Mulla tosiaan vielä siis pahoinvointia, välillä parempia päiviä, välillä huonompia. N.1-6 kertaa vuorokaudessa oksennan. Öisin herään n. kerran huonoon oloon ja syömään (oksentamaan). Olen jatkuvasti todella väsynyt ja tuo jatkuva etova olo on kyllä elämää hidastanut. Mietityttää saakohan vauvelit tarpeeksi ravintoa.. Kaikki syöminen todella väkinnäistä. Minulla ei todellakaan ole mitään mielitekoja, ällötyslista senkuin kasvanut vaan. :D Mulla on myös ollut pissatulehdusta, hiivatulehdusta.., onko muilla näistä kokemusta? .. Ja nyt kunnon syyslenssu. Jospa se elämä vielä voittais. :) Kuinka teidän muiden pahoinvoinnin ja väsymyksen laita?

Toivottavasti kaikki menisi hyvin, vauvat kasvaisivat, kehittyisivät, olisivat terveitä ja viihtyisivät mahdollisimman pitkään kohdussa. Ja että tuo pahoinvointi jäis pois. Tsemppiä teille muillekkin odottajille. :)

Onnea suklaasydän89! :-) Ja kiva kun löysit tänne mukaan!

Mulla oli kans alkuraskaus tosi huonovointista. En oo oksenteluherkkä mut jos oisin, oisin varmaan yrjöilly joka päivä. Tänään aamulla oli raskauden ekat oksentelut..:-S Mut oli sen verran pahat voinnit alussa että siitäkin epäilin että kaks vois olla kyydissä. Anemia mul on ollu koko raskauden. Tänään ostin obsidanin rinnalle florivital juomaa vai mitä lie jos pistäs hemoglobiinia paremmin nousuun..

Meille tulossa identtiset pojat :-) nyt rv 23+1.

Hyvä että Citruksella kaikki hyvin.

Ite kävin tänään 17+3 neuvolalääkärillä. Sain lähetteen labraan tarkistamaan hempan tilanteen, ensi viikolla sit käyn. Kaikki oli muutoin kunnossa. Ultrattiin liikkeet ja sykkeet ja siellä ne pikku tirpanat huitelivat menemään. :smiley-bounce013
Odotan malttamattomana jo rakenneultraa, että näkyis tarkemmin, että onko kaikki niinkuin pitäiskin, mutta sinne on viel kolme viikkoa :eek:

Onnea Saga_Maria ja tervetuloa Suklaasydän89!

Suklaasydän89, väsymys on todellakin ollut pahin oireeni tässä raskaudessa ja olen ollut kohta kaksi viikkoa sairauslomalla sen takia... Odotin kovasti toista kolmannesta koska ensimmäisessä raskaudessani väsymys hellitti periaatteessa heti nt-ultran jälkeen, mutta ei valitettavasti tällä kertaa.
Olen näköjään sellainen etten saa pahaa pahoinvointia kun olen raskaana. Ensimmäisessä raskaudessa oksensin kolme kertaa, mutta opin siitä miten välttää sen enkä ole oksentanut kertaakaan nyt! Lähellä on kyllä ollut muutama kerta!

Nereidi, eikö sinun th:lla ole hb-laitetta? Meillä hemppa tarkistetaan aina neuvolakäynnin yhteydessä.

Citrus, joo, tyttölupauksia on meille annettu, ja yritän vieläkin päästä sovinnoksi tiedon kanssa... Olin niin varma että poikia tulisi (meillä identtiset niin samaa sukupuolta edustavat varmasti!) Kolmena ultrakertana ovat nyt samaa kuitenkin arvanneet joten eiköhän tyttöjä sieltä tule. Olisin niin halunnut ainakin yhden pojan myös. Tuntuu pahalta kirjoittaa että toivoisin heidän olevan poikia, mutta kyllähän tähän tottuu :) Lisää lapsia ei meille tule (ainakaan harkitusti).

Niin, siitä tukkoisuudesta. Minulla on nenän limakalvot turvonneet, mutta onneksi olen pystynyt hengittämään nenän kautta. Nyt minulla on ollut Otrivinia käytössä flunssan takia, aina hirveää jättää pois... Nenäkannu oli paras ystäväni ensimmäisen raskauteni aikana, nyt en ole jaksanut käyttää sitä yhtään...

Minulla molemmat tytöt liikkeellä aina öisin, varsinkin 3 aikaan ja taas puoli 7 :grin Näyttää kyllä siltä että heillä on jotenkuten samat rytmit tällä hetkellä joten toivon että pysyy näin vielä sen jälkeen kun syntyvät :wink

Muokattu viimeksi:
Mullekki laitettiin lähete labraan hemoglobiinin tarkistukseen alkuraskaudessa, neuvolan pikamittari ei oo niin tarkka ni täällä laitetaan tarkempaan kokeeseen jos tosi alhaiset arvot. Näin siis täällä..

Muokattu viimeksi:
Talvi, sitten ymmärrän tuon! Minulla on ollut alhaimmillaan hb 120 joten ei varmaan ole ollut tarvetta lähteä tutkimaan sitä sen enempää :)

Tänään on tullut seistyä aika paljon. Kävimme katsomassa käsipallo-ottelua, ja ensimmäistä kertaa heillä oli leikkinurkka lapsille. Niin seisoin siinä leikkipaikan lähellä katsomassa ottelua ja tytär pääsi livahtamaan vain kerran :wink Onneksi kaverini huomasi! En edes ajatellut sitä seisomista kuin vasta jälkeenpäin kun selkä muistutti olemassaolostaan :)
Autoon päästyäni tyttären kanssa huomasin että rengas oli puhjennut... Soitin paniikissa miehelle joka oli jäänyt kaveriensa kanssa katsomaan vielä toista ottelua ja juomaan muutaman. Onneksi yksi kavereista on mekaanikko niin hän laittoi vararenkaan alle vain muutamassa minuutissa!

Takaisin