Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me kans saatiin nt-ultrassa tietää kahdesta. Etovaa oloa oli aika alusta ja iltaisin vatsa turposi palloksi jo alussa.
en oo vatsan ympärystä mitannu ja nyt reissussa pääse mittailee, täytyy kotona sit mittailla. ;)

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

Sen takia kysyin kun tuntuu että tää maha kasvaa ihan hurjaa vauhtia. Navan kohdalta mulla 103cm ja 17+6 tänään. Toki on ylipainoa ollut muutama kilo ennen raskautta. Vyötärönympärys kapeimmasta kohtaa on terveystarkastuksessa ennen raskautta ollut 86cm. Toivotaan ettei oo kolmea :D

Saga_Maria: Koska sulla on seuraava ultra? Siis että menettekö viel ennen nt-ultraa yksityiselle?
Ultrahan on kuin kaikuluotain että jos se signaali osuu johonkin, niin se singahtaa takaisin eikä mene läpi eli voihan se olla mahdollista, että siellä joku toinenkin takana on kurkkinut. Kuitenkin noillahan viikoilla juuri ja juuri saadaan sykkeet kuuluviin (suosittelevat vasta viikkoa 7 ainakin meillä yksityisellä).
Maha mulla tuntu pompahtavan esiin positiivisen testin jälkeen. Aloin melkein heti käyttää äitiysfarkkuja kun omat kiristi :)

Toivotaan, että molemmat pysyy matkassa mukana. Onnea odotukseen :)

Mä vähän kyselin infoa tuolta muualta näistä mono-di synnytyksistä, vaikuttas et viimeistään 38 viikolla käynnistelevät joka paikassa jos kaikki menee hyvin eikä aiemmin synny. Mulla 38viikkoa täys 1.1, eli pitää nyt tosissaan asennoitua että joulukuussa täällä synnytetään. Toivon todella kuitenki et ainaki joulukuun puoleen väliin pystyvät masussa. Mutta onhan siihen vielä aikaa..

On muuten inhottava syödä nyt tupla-annosta rautalisää, vaikka illalla otan ni on aamupäivisin vähän outo olo. No pääasia että tehoo. Ois kiva kuitenki et ennen synnytystä ois hemoglobiinit hyvät, muutenhan sitä on ihan kuollu jos vähänkin enemmän verta menettää synnytyksessä.

Joo täällä edelleen vaan synnytykset mielessä... :-)

Sanna: 21.10 vasta on seuraava ultra, ja sinne asti pitäisi jaksaa odottaa. Lähin yksityinen ultraaja on 75km:n päässä niin ei viitsisi lähteä kun lapsillekaan ei saada mistään hoitajia :/
Tää mahan kasvu on kyllä järkkyä. Ihan kuin ois rv 15+. Ei mee enää normifarkut jalkaan :D tai ainakaan kiinni xD

Talvi, vähän aavistin että sinä olit aloittaja siinä yhdessä keskustelussa kun laskin että la olisi 15.1 jos raskausviikot 38+0 on 1.1 :wink Vastasin siihen kans että saisin tietooni lisävastauksista. Toivon kuitenkin että synnytys saa alkaa itsestään ja niin myöhään kuin mahdollista. Ja toivottavasti saamme kaikki voida hyvin loppuun asti!

Hb mitataan taas ensi viikolla, toivottavasti olisi edes vähän noussut, mutta samalla mietin että jos hb on hyvällä tasolla niin miksi olen näin helskutin väsynyt?

Mä mietinkin et olitko se sinä Ducksie kuka sanoi olevansa saikulla väsymyksen takia :-) Harmi vaan ku kukaan ei enää vastannu vuodelepoasiaan.

Siis Citrus oot nyt sairaalassa? Onks kaikki hyvin?

Mun on kans kyllä pakko myöntää että on alkanu väsymys vähän painamaan.

Voi ei :-( Tsemppiä sinne! Kurja juttu! Kerro kun tiedät mitä tapahtuu/mistä johtuu! Onko painon tunne siis supistelua?

Voih. :( Tsemppiä ja toivottavasti kaikki on hyvin!

Voi ei Citrus! Voimia sinulle! Olen jotenkin olettanut kun olet kirjoittanut paineen tunteesta alavatsassa että se olisi samankaltaista kuin mitä minulla on; yhdessä ultrassa selvisi että se tulee kun molemmilla on pää alaspäin samanaikaisesti. Varsinkin kun venyttelevät niin tuntuu epämukavalta. Mutta sinulla on nyt jotain ihan muuta. Toivottavasti selviää mistä se tunne tulee ja mitä sille voidaan tehdä!

Muokattu viimeksi:
Huomaan että oletan että kaikilla on samanlailla kuin minulla :grin Jos kadulla näen vauvamahan jollakin niin minun pitää muistuttaa itseäni siitä että voi hyvinkin olla vain yksi vauva siinä! Ja nyt en muistanut ettei kaikilla ole vauvat vierekkäin niin kuin minulla. Olen ehkä liian fokusoitunut omaan napaani :p
Tytärkin pysyi hienosti melkein koko raskauden ajan oikealla puolella vatsaa, eli voihan olla ettei minun vatsassani vain ole tilaa liikkua (olenhan treenannut melkein puoliammattilaisena monena vuotena eli lihakset eivät ehkä anna periksi...)

Ovatko lääkärit antaneet mitään teorioita mistä nuo kohonneet tulehdusarvot voivat johtua?

Mulla on kanssa toinen pystyssä ja toinen poikittain navan kohdalla. Pää alas päin niin painaa välillä tuonne alas melkoisesti. Eilen ylempi työnsi päätään tai takapuoltaan navan päällä ja sattu kivasti. Kun heroin niin vaihto asentoa ja sit taas uudelleen. :) toivon että oli pää ja ois kääntynyt varpaat vastakkain. Päähän kun potkii toinen koko ajan niin ei ole kivaa. ;)

Me täällä pohjoisessa reissataan. Niin kaunista nyt täällä. :)

Hyviä vointeja citrus!!

Jaksamisia Citrus! (ja pahoittelen tyhmää kysymystäni supisteluista, oisit ehkä käyttäny sitä sanaa jos supistelis..:-))

Mulla on kans Ducksie vauvat ihan vierekkäin :-) En sitte tiiä vaikuttaako yhteinen istukka tai istukan tai istukoiden sijainti jotenki...?

Voi nauti tuikkuvain reissusta :-) Ihanan kaunis päivä kyllä tänään, nyt vaan ihan rikkipoikki kun kävin lasten kans puistossa. Ahdistavaa ku ei pysty juuri mitään kävellä ilman seuraamuksia.

Takaisin