Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Särkyisin jos menisin yli lasketun ajan... Itse 13 päivää ennen la syntyneenä, ja tytärtä 5 päivää ennen la synnyttäneenä niin en kestäisi jos kaksosraskaus menisi la:n yli!!! Enemmän mietin olenko puolesta tai vastaan että lapset syntyisivät tämän vuoden puolella/ensi vuonna... Minun piti syntyä "vuotta myöhempänä" mutta tulinkin sitten välipäivinä ja hyvin on mennyt. Mutta jos tulevat jo tämän vuoden puolella niin syntyvät siis enemmän kuin 3 viikkoa ennen la, mikä on todella aikaisin... Vaikeita ajatuksia! Kunhan syntyvät terveinä :)

Mä en usko, että kellään menee yli lasketun ajan. En oo ainakaan kuullut keneltäkään tai mistään sellaista. Enkä aio googletella asiaa, jottei tämä uskomus mene pilalle :p Itse toivon, että lapset pysyis sisällä joulukuuhun asti (la 27.12.)ja kasvaisivat vaan ja pysyisivät tietenkin terveinä :)
Nyt alkaa itsellä olemaan viikkoja sen verran, että alan paremmin ymmärtää kaksosraskauden vaikutuksen äidin kehoon..phuh. Tosta painosta, että mulle on tullut nyt ihanaiset 13kg lisää painoa eli 70kg on täälläkin mennyt yli ja paino on todellakin tullut mahaan. Onhan tää hyvän kokoinen pallukka jo :grin

Mä just tällä viikolla kokosin pinnasängyt, vaikka varmaan yhdessä alussa nukkuvatkin, mutta ihan vaan että löyty järjestys makkariin. Pienimmät vaatteet vielä hankkimatta ja kuopuksen vaatteet käymättä läpi. Sieltä varmaan jotain löytyy käyttöön. Rattaat ostetaan varmaan tossa enskuun lopulla.

Joo mä kans todella jaksan uskoa et ei lasketun ajan yli menis nyt. Googlettelulla on selvinny että keskimääräsesti kaksoset syntyvät viikolla 36, puolet ennen viikkoa 37. Eilen just googletin taas ja tuli vastaan yks kuka oli kirjottanu että syntyi rv40+1 :) Ja moni kirjottaa että n.38 viikolla käynnistetty.

Mä en oo viä laitellu mitään. Sängyn just purin kasaan ku likka sai isomman pedin. Saa sit isäntä laitella jos lepoon joutuu. ;) kaukalo pitää viä jostain keksiä. Vaatteita enempi ku tarpeeksi. :)

Sent from my SM-G800F using Vau Foorumi mobile app

En tiedä yhtään milloin pitäisi alkaa laittamaan kodin kuntoon... Jotenkin ajattelin että tekisin sen sitten viikosta 29 eteenpäin kun olen muutenkin sairauslomalla, nyt kun tätä on kokeiltu niin en ole niinkään varma että jaksan. Noh, onneksi mies voi kantaa pinnasängyn kellarista ja ruuvata sen kokoon :) Ja äitiyspakkauksen jossa on kaikki pienimmät vaatteemme, joita saan sitten pestä ja viikata ja laittaa kuntoon :rolleyes:
Mitäköhän muuta? Meidän pitää varmaan jossain vaiheessa miettiä missä hoitopöydän pitää olla... Se on nyt ollut tytön huoneessa kun kaikki hänen vaatteet ovat siinä. Nyt minun pitää kyllä mennä läpi kaikki hänen kaappinsa, laittaa pieniksi jääneet vaatteet johonkin järjestykseen ja muualle, ja hänen käyttämänsä ja liian isot vaatteet kaappeihin. Sitten hoitopöytä meidän huoneeseen koska eihän sitä nyt voida ravata tyttären huoneessa vaihtamassa vaippoja kesken yön... Niin että onhan tässä miettimistä!

Minusta tuntuu että saan helpommin supistuksia kuin ennen... Heti kun nousen seisomaan sohvalta tai sängyltä niin alkaa supistamaan, puhumattakaan siitä että oikeasti liikun johonkin... Hidastaa kyllä vauhtia pikkaisen!

Tulimme tänään siihen tulokseen että kerromme vauvojen sukupuolen, joten soitimme meidän molempien vanhemmille. Kaikki neljä ilahtuivat tyttölupauksista :) Veljelläni on kaksi tytärtä ja yksi poika ja meillä tulee olemaan kolme tyttöä, joten minun vanhemmillani on aikamoinen tyttölauma ja mökillä kesäisin on varmaan keskusteluja ja kinasteluja vaikka mistä! Miehen veljellä on kaksi poikaa joten hänen vanhemmat olivat erittäin tyytyväisiä kun tulee lisää tyttöjä, heillä kun on kaksi omaa poikaa ja kaksi vanhinta lapsenlasta ovat poikia niin anoppi varsinkin on onnellinen uutisista :)
Vaikuttaa siltä että uutinen harmitti eniten minua, olisin kyllä halunnut ainakin yhden pojan... Päätimme kuitenkin kauan sitten että kaksi lasta on meille sopiva määrä, ja nyt kun tulee yksi bonus niin neljättä emme lähde tekemään!!!

Hui, romaania tässä kirjoittelen! Sori, ehkä joku jaksoi lukea loppuun :grin

Huhhuh rupes yhtäkkiä jännittämään synnytys tosi paljon kun tajusin kuinka siinäkin todella isommat riskin.. Mitäs menin googlettelemaan... :-) Jossain luki että identtisten kaksosten synnytys käynnistetään tai leikataan viimestään rv38, oli kyl aika vanha sivu..

Uutena tulen tänne varovaisesti lukemaan ja kirjoittamaan. Kaikkea en puhelimella jaksanut selata. Miljoona kysymystä päässä ja pelolla mennään eteenpäin että pysyykö molemmat matkassa, ja oliko toisessa sikiöpussissa varmasti elämää.
Kävin viime torstaina kovien kipujen takia ultrattavana, vaikka viikkoja vasta 6+3. Ultrattiin ja löydettiin ensin yksi sikiö jota tarkasteltiin. Vastasi viikkoja 5+6 :) ihan lopussa löytyi takaa piilosta toinekin sikiöpussi, sekä ruskuaispussi. Vaivalla lääkäri sai pienen kaiun toisenkin sykkeestä, mutta mulle jäi pelko että oliko siellä varmasti joku? Onko muilla tällaisia kokemuksia? Lääkäri sanoi että ainakin se oli hyvä merkki että siellä oli myös ruskuaispussi. 21.10 ultrataan seuraavan kerran, kun ei mitään ongelmia ollut. Huolehdinkohan turhaan, ja näkyikö siellä tosiaan toinen, mutta huonosti? Voiko siellä olla siis niin piilossa ettei selvää kuvaa saa vielä näillä viikoilla? :)
Ennestään kolme lasta, ja tää hätäily tuntuu turhauttavalta :D

Mul ei oo kokemusta tosta, näin pikkuset ekaa kertaa ekassa ultrassa rv12. Ja sillon näky heti molemmat selvästi. Tsemppiä odotukseen :-) Toivottavasti kaikki hyvin!

Mul oli ihan alussa kovia kipuja, ja mietin et nyt tässä on jotain erilaista ku aiemmissa raskauksissa ja olin vähän huolissani. Mut ultrassa selviski sit mikä oli tällä kertaa erilailla :-)

Kiitos teille! :) viikot kuluu hitaasti, mutta onneksi lapsien kanssa riittää tekemistä ja pitävät ajatukset muualla kuin omassa navassa :P

Älkää hermostuko, lisää kysymyksiä :D
Kuinka nopeasti teillä alkoi maha kasvamaan? Turvotus lähti alkuviikosta, mutta alavatsa jäi koholle ja on selkeästi kasvanut. Kuinkahan suuri tästä tulee tällä menolla :S

Musta tuntuu että heti alko kasvamaan, ainakin siinä määrin et ite huomasin. Kävi mielessä monesti että jos siellä onkin kaksi, vaikkei suvussa ookkaan kaksosia. Nimiäkin mietin kahdelle ennen ekaa ultraa :-) Mulla siis kolmas raskaus nyt, siksi varsinkin huomasin että nyt on jotain ihan erilaista.

Minulla oli vaikea piilottaa raskautta jo viikoilla 10-11 koska kaikki tavalliset housut kiristivät niin pahasti. Ajattelin silloin vielä sen johtuvan vain siitä että tämä on toinen raskauteni, mutta muutama kerta sanoin kyllä miehelle että saattaapi olla enemmän kuin se yksi masuasukki kun kohtu kasvaa niin kovaa vauhtia :) En nyt tarkkaan muista miten minulla oli viikoilla 6-7, sain tietää kaksosista vasta nt-ultrassa. Mutta varmasti se että sinulla on jo kolme raskautta takana auttaa siihen että masu kasvaa nopeasti :) Onnea raskaudesta ja yritä saada ajan kulkemaan muutama viikko vielä niin saat varmistusta siitä mitä kohdustasi löytyy.

Flunssa yrittää kovasti saada yliotteen minusta :sad001 Huomenna meille on tarkoitus tulla perhetyöntekijä keskustelemaan meidän tarpeista ja kertomaan millaista apua heillä olisi tarjota meille sitten kun kaksoset ovat täällä. En jaksaisi perua aikaa nyt...

Oli pakko heti kans mittaa vatsanympärys, mulla on 103cm :-) Ei kyllä mitään hajua paljo on ollu ennen raskautta mutta hyvässä hoikassa kunnossa olin.

Takaisin