Onko muita kaksosten odottajia?

Onnea Angelique! Meilläkin taistellaan allergian kanssa.... :sad001 iho ja vatsaoireita... Omena aiheuttaa näppyjä ja rakkulaa rintaan ja tuhoton huuto!kaikki hedelmät tauolla ja luulen nyt että porkkana jää myös.8kk neuvolassa Veeti oli 67,5cm ja 7080g.saman kokoinen kun keskimmäinen tuon ikäisenä.kaksi hammastakin on jo ja lattialla mennään eteenpäin konttaus-ryömimis yhdistelmällä...kiva kun ei oo mitään kokemusta allergioista.no,eiköhän se tästä.oli muuten kamalaa huomata että Pilteissä on ruuissa ja hedelmissä melkein kaikissa päärynää tai omenaa.mitä peruna-lihasoseessa tekee omenasose? Ja miksi metsämarjapurkissa on päärynää? Onko kukaa kattonu noit sisältöjä? Mam85
 
Mä kans välillä sisältöjä ihmettelen, koska luen aina sisällön, silloin kun purkkiruokaa annetaan (harvemmin)..mutta meillä ollaan vielä toistaiseksi vältytty allergioilta. Eipä meillä ole kumpikaan ollut kipeänäkään.Kiva "kuulla" mam teidän kuulumisia :)
 
Olen mam huomannut samaa, onneksi hedelmät menevät meillä (puolukka saattaa aiheuttaa reaktion niin sitä vältämme). Kurjaa että teilläkin on allergioita :sad001 Olen tehnyt melkein kaikki "suolaiset" ruoat tytöille itse. Muutama kerta vain ostanut, ja kaapissa on ihan varmuuden vuoksi ateriat molemmilla. Minua harmittaa kun kalaruoissa on vehnää!

Päätin tänään ostaa Evelinelle konttauskypärän. Olen pitänyt niitä hysteeristen vanhempien ostamina turhakkeina, mutta kun tyttö nousee jo seisomaan tukea vasten vaikka tasapaino ei riitä istumiseen. Tänään kolautti päänsä lattiaan ihan kunnolla kolme kertaa, ja pelastin hänet muutaman kerran. Isabellekin on alkanut kiivetä, muttei pääse vielä kuin polvilleen etukenossa jotain vasten. Isabelle pysyy vielä samassa paikassa, kierii vähän vain. Hän puhuu sitä enemmän "daa-daa-daa-daa" :) On kyllä turhautunut kun huomaa että Eveline pääsee paikkoihin mihin hän ei. Ovat enemmän nyt alkaneet seurustella ja jopa leikkiä yhdessä. Tänään aamulla Isabelle otti Evelinen tutin, laittoi sen omaan suuhunsa, Evelinen kasvoihin (yritti suuta), omaan suuhun ja taas Evelinen kasvoihin, ja molemmat kikattivat :love7
 
Niin joo ja 2.9 meillä on aika silmälääkärille karsastuksen vuoksi.miten näin pienen karsastusta hoidetaan?
 
Onko muuten kanttarellit allergisoivia? Veetin kanssa välillä ollaan paistettu niitä ja herkuteltu.
 
Sieniä ei suositella alle vuoden ikäisille. :) En nyt muista, miksi näin.
 
No eipä niitä tuu joka päivä syötyy.enkä mä edes noihin kaikkiin suosituksiin usko.
 
Luulen että sienet ovat vähän vaikeita sulattaa, ei siinä muuta. Jos Veetille tulee masuvaivoja sienistä niin kannattaa ehkä vältellä, mutta jos ei tunnu häiritsevän niin en usko että pienissä määrissä ole pahaksi.
 
Mam, meidän tyttö sai silmälasit karsatukseen ja ilmeisesti karsastus oli huonontanut jo näköä (eivät neuvolassa meinannu millään laittaa lähetettä silmäpolille, jossa taas valitettiin sitä, että oltiin ootettu niin kauan..) tytöllä oli tuolloin ikää 1,5v. Hyvin on lasit pysyny, vaikka on ns. normaalit lasit. Pienemmille käsittääkseni on niitä "uimalasi"malleja, eli menee hihna pään ympäri..
 
Onko täällä ketään jolla maidon läpi reagoi ruoka -aineet vauvoihin niin että puklailevat reilusti?Tai oksentavat?
 
Murmeli, vauvat puklailevat jos syön runsaasti karkkia. En syönyt karkkia kuin pari kertaa 5kk ajan kunnes nyt löysin karkkia missä ei ole maitoa eikä vehnää. Tytöt ovat jo 9kk vanhoja (eilen tuli täyteen :) ), ja kestävät jo vähän, eli yritän pitää määrän alle 100g/krt. En ole huomannut että puklsisivat muusta.

Lisäys: Alussa, ennen kuin tiesin allergioista söin paljon karkkia jaksaakseni, ja vauvat puklaisivat tosi paljon. Luulin sen johtuvan suihkutisseistä. Voi olla että esikoisen puklailu johtuu myös karkeista, mutta emme saa koskaan tietää :wink
 
Ok, eli ootko käyttäny karkkia joka on tehty tehtaassa joka saattaa sisältää vehnää.? Kun käytännössä ottaen noissahan ei siis pitäis olla, ainoastaan voitu tehdä samassa tiöassa jotain mikä sisältää. Suklaistakin ainoa on kinder mutta siinä on sitten maitoa taas. Mä en ite käytä viljoja et täytyy kyllä tosi herkkiä olla tuttöjen jos niihin reagoi. Kahviakaan en juo. Appelsiinimehua juon aamuisin ja tosiaan tuo suklaa ja maito vois olla semmoset mihin reagoi. Missä karkissa ei oo maitoa ja vehnää?? :D
 
Alussa söin mitä tahansa kun en tajunnut että aiheuttaa vaikeuksia. Nyt löysin Halvan Vanhat Autot, joissa on käytetty perunatärkkelystä vehnätärkkelyksen sijaan (ostin myös Halvan Salmiakkia jossa myös perunatärkkelystä, en ole vielä koskenut siihen pussiin). Ei lue että olisi valmistettu samassa tehtaassa kuin muita allergisoivia aineita, niin ei voi tietää. Suklaa ei sovi meidän tytöille yhtään. Siitä on kyllä varmaan yli 2 kk jo kun söin tosi vähän raakaa suklaata ja tytöt huusivat kipua kolme päivää... Eli en koske suklaaseen edes pitkällä kepillä. Sitrushedelmäthän voivat kyllä olla kovia vatsalle, en tiedä miten käyttäytyy maidon läpi. Meidän tytöt eivät reagoi ainakaan tuoremehuihin.
 
Mam, meillä tyttären karsastusta alettiin vauvana jo hoitaa peittolappuhoidolla, eli toinen silmä oli liimalapulla peitettynä 2h päivässä. Peittohoitoon tarkoitetut laput on muuten tosi kalliita. Jos teillä on sama hoitomuoto, kannattaa ostaa sidetaitoksia ja haavoihin tarkoitettua leikattavaa liimalappua, niillä säästätte pitkän pennin.

Meidän tyttö on nyt 3,5 v ja peittohoidot on ohi, silmälaseja käyttää, eikä karsastusta enää juuri huomaa muulloin kun jos on väsynyt eikä ole laseja pitänyt. Leikkauksestakin pitkään lääkäri puhui, mutta päätyi sitten kokeilemaan silmälaseja ja niillä onkin saatu hyviä tuloksia aikaan.
 
Ja vihdoinkin Isabellekin liikkuu (isolla vaivalla) eteenpäin!! Kohta olen NIIIIN bogassa näitten kanssa :excited001
 
Ducksie kauhulla ja innolla odotan, että (sitten joskus) pikkuiset meilläkin lähtevät liikkeelle. :) kohta täytetään 3kk. :)
 
Hei teille tänne ja onnea kaksosten odotukseen!
:Heartbigred

Mielenkiinnosta haluaisin kysyä teiltä ( täältäkin 2015 puolelta) paria mieltä askarruttavaa juttua, elikä:

- plussasitko jo aikaisin, mikä dpo?

- Minkä hcg arvon sait, kun kävit ensimmäisessä verikokeessa todentamassa raskauden?

Olisin kiitollinen tiedoista :notworthy:signs001

Yritän hahmottaa omaa tilannetta, sain tosi aikaisen plussan dpo9 ja verikoe 225hcg (dpo15).
 
Hei!

Minä en ainakaan käynyt verikokeissa todentamassa raskautta, mutta raskaustestistä sen verran, että kaksosraskaudessa on antanut kaikista haaleimman plussan. Kiertoni on säännöllinen ja joka kerran olen tehnyt testin samana päivänä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kahdessa yksösraskaudessa plussa on tullut heti selkeänä testiin, kaksosraskaudessa tuli ensin nega, seuraavana päivänä haaleaakin haaleampi plussa ja kolmantena päivänä vasta oli ihan selkeä "uskottava" plussa :)
 
En plussannut aikaisin. Kuukautiset olivat jo myöhässä, kun testin tein. Haalean haamun vain sain.. :) Meillä ei käydä verikokeissa, joten hcg arvosta ei mitään hajua.

Minä en olisi testistä voinut mitenkään päätellä odottavani kahta. Edes oireet eivät olleet mitenkään voimakkaita ja testin osasin tehdä oikeestaan vain siksi, että kuukautisia ei näkynyt. :)
 
Takaisin
Top