Onko muita kaksosten odottajia?

Komppaan edellisiä, ei ollut verikokeita eikä "erityisiä" oireita, jotka olisivat viitanneet kaksoisraskauteen. 12 viikoilla sain tietää. Plussatestin tein muutama päivä ennen menkkojen myöhästymistä. Haalea, mutta selkeä plussa tuli. Vahvistui muutaman päivän päästä sitten.
 
Sama täällä kuin edellisillä. Minulla oli tulossa tyttöjen ilta samana päivänä (lauantaina) kuin menkat piti tulla ja halusin tietää voinko juoda vai en. Siksi tein testin torstaina, joka muuttui haaleaksi positiiviseksi vasta kun testiaika oli ohi, tein uuden testin samalla tuloksella, ja vielä perjantaiaamuna sama juttu (halpistestit...) Joten ostin sitten Clear Blue Digitalin ja lauantaiaamuna sain sillä tulokseksi 2-3 viikkoa. Oireeni olivat miedosti pahempia kuin yksösraskaudessani. Jostain syystä olin puhunut sekä miehelle että kaverille kaksosmahdollisuusdesta, mutta ultrassa kaksi sikiötä tuli kyllä yllätyksenä ja shokkina!

Meillä ollaan jo lähtemässä kävelemään!!!! Eveline kävelee huterasti kävelyvaunulla ja seisoo tukea vasten suurin osa päivästä. Luotan jo hänen kykyynsä pysyä pystyssä, Isabelle, jolle taito vetää itsensä pystyyn on uudempi, kaatuu aina silloin tällöin, ja ihan suoraan taaksepäin. Puuttuu vaan että hän huutaisi "TIIMBEEER!!" kaatuessaan :blackeye: Molemmat ryömivät/vetävät itsensä eteenpäin jo kovaa vauhtia. Evelinen silmistä näkee että hän miettii miten päästä sohvalle... Toivon todellakin ettei oppisi ihan vielä kiipeämään sinne!

Esikoisella on vaikeuksia sopeutua siihen että "vauvat vievät kaikki hänen lelunsa". Hän ei haluaisi luopua vauvaleluistaan, mm kävelyvaunu on ollut hänelle tärkeä ja hän on leikkinyt sillä paljon vieläkin. Mutta hän leikkii paljon tyttöjen kanssa, halaa ja pussailee heitä ja selostaa heidän tekemisiään :) Ja kysyy aina missä toinen on jos vain toinen on paikalla.
 
Ducksie kivaa kuulla teidän arjesta. miten nukutte päivisin? Entäs yöt? Unikoulua mietin ja miten tulemme sitä toteuttamaan. Isompien kans oli tosi helppo ja nopea. Toinen oli 9kk ja toinen 10kk. Silloin loppui myös yöimetys. Meillä on rivarikolmio, joten olen miettinyt, että isommat menisivät siskolle/kälylle hoitoon silloin.
 
Samaa ku edelliset. Varmaan hedelmöityshoidoissa käydään verikokeissa ja seuranta on tarkempaa. Mulla plussaa näytti pikaisesti, kun aina irtoaa kaksi munasolua.
 
Hei!

Minä en ainakaan käynyt verikokeissa todentamassa raskautta, mutta raskaustestistä sen verran, että kaksosraskaudessa on antanut kaikista haaleimman plussan. Kiertoni on säännöllinen ja joka kerran olen tehnyt testin samana päivänä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kahdessa yksösraskaudessa plussa on tullut heti selkeänä testiin, kaksosraskaudessa tuli ensin nega, seuraavana päivänä haaleaakin haaleampi plussa ja kolmantena päivänä vasta oli ihan selkeä "uskottava" plussa :)

Hei kiitos!! :)

Ompa jännä, ettei testi sitten ollut aiemmin positiivinen ja tosi vahva... Viivan vahvuus ei ilmeisesti sitten korreloi kaksosraskautta :rolleyes:
 
En plussannut aikaisin. Kuukautiset olivat jo myöhässä, kun testin tein. Haalean haamun vain sain.. :) Meillä ei käydä verikokeissa, joten hcg arvosta ei mitään hajua.

Minä en olisi testistä voinut mitenkään päätellä odottavani kahta. Edes oireet eivät olleet mitenkään voimakkaita ja testin osasin tehdä oikeestaan vain siksi, että kuukautisia ei näkynyt. :)

Kiitti!! :gen053

Okei, erikoista, ettei sitä pystynyt mitenkään päätellä..:rolleyes:
 
Komppaan edellisiä, ei ollut verikokeita eikä "erityisiä" oireita, jotka olisivat viitanneet kaksoisraskauteen. 12 viikoilla sain tietää. Plussatestin tein muutama päivä ennen menkkojen myöhästymistä. Haalea, mutta selkeä plussa tuli. Vahvistui muutaman päivän päästä sitten.

Kiitti!!:)

Okei, valaisevaa:rolleyes:
 
Sama täällä kuin edellisillä. Minulla oli tulossa tyttöjen ilta samana päivänä (lauantaina) kuin menkat piti tulla ja halusin tietää voinko juoda vai en. Siksi tein testin torstaina, joka muuttui haaleaksi positiiviseksi vasta kun testiaika oli ohi, tein uuden testin samalla tuloksella, ja vielä perjantaiaamuna sama juttu (halpistestit...) Joten ostin sitten Clear Blue Digitalin ja lauantaiaamuna sain sillä tulokseksi 2-3 viikkoa. Oireeni olivat miedosti pahempia kuin yksösraskaudessani. Jostain syystä olin puhunut sekä miehelle että kaverille kaksosmahdollisuusdesta, mutta ultrassa kaksi sikiötä tuli kyllä yllätyksenä ja shokkina!

Meillä ollaan jo lähtemässä kävelemään!!!! Eveline kävelee huterasti kävelyvaunulla ja seisoo tukea vasten suurin osa päivästä. Luotan jo hänen kykyynsä pysyä pystyssä, Isabelle, jolle taito vetää itsensä pystyyn on uudempi, kaatuu aina silloin tällöin, ja ihan suoraan taaksepäin. Puuttuu vaan että hän huutaisi "TIIMBEEER!!" kaatuessaan :blackeye: Molemmat ryömivät/vetävät itsensä eteenpäin jo kovaa vauhtia. Evelinen silmistä näkee että hän miettii miten päästä sohvalle... Toivon todellakin ettei oppisi ihan vielä kiipeämään sinne!

Esikoisella on vaikeuksia sopeutua siihen että "vauvat vievät kaikki hänen lelunsa". Hän ei haluaisi luopua vauvaleluistaan, mm kävelyvaunu on ollut hänelle tärkeä ja hän on leikkinyt sillä paljon vieläkin. Mutta hän leikkii paljon tyttöjen kanssa, halaa ja pussailee heitä ja selostaa heidän tekemisiään :) Ja kysyy aina missä toinen on jos vain toinen on paikalla.

Kiitti!! :)

Luulin teidän kaikkien täällä vastaavan mulle, että vahva plussa oli 4pv ennen menkkojen alkua...

Muttahei, tämä todella valaisee :p
 
Samaa ku edelliset. Varmaan hedelmöityshoidoissa käydään verikokeissa ja seuranta on tarkempaa. Mulla plussaa näytti pikaisesti, kun aina irtoaa kaksi munasolua.

Hei ja kiitti!! :)

En ole käynyt hedelmöityshoidoissa, jos sitä ajattelit.

Osasitko jostain päätellä kaksosraskautta, vai ihan ylläri :rolleyes:
 
Hienoa, että tuli vastauksia, kiitos kaikille!! :)

Asia jäi kuitenkin varsin auki ja selvennee ekassa ultrassa sitten..
:blob8
 
Melko varmaa oli tuplien tulo, kun aiemmissa keskeytyksissä/keskenmenoissa ollut kaksi. Kai sitä jotenkin ajatteli, että toki nytkin tulee kaksi. Ihan perus oireet ja olot oli (vaikea sanoa, kun ei ole mitään mihin verrata). Kyllä sen sitten raskausaikana huomaa, että odottaa kahta :grin Tsemppiä ultraan! Pääasia, että siellä on vauvalla/vauvoilla kaikki hyvin :)
 
Mulla taas oli vertailupohjaa kahden yksösraskauden jälkeen ja alkuunhan epäilin, että kaikki ei ole hyvin. Kärsin jatkuvista mahakivuista ja vatsa alkoi kasvaa aiemmin ja kookkaammin. Tosin selkeä ero oli myös ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa tuon vatsan kasvun kanssa. :)

Tsemppiä ultraan!
 
Joo, tuplaraskaus oli toinen raskauteni. Ajattelin että mahan hurja kasvu johtuu siitä että edellisestä raskaudesta ei ollut niin pitkä aika. Se että minulla oli etova olo useammin ajattelin johtuvan vain siihen että kaikki raskaudet ovat erilaisia.
 
Mulla oli ihan mieletön päänsärky koko ajan. Aiemmissa ei ollut päänsärkyä paljoa. minulla oli jo siis 2 poikaa niin luulin, että nyt olis tyttö tms. Vaikka eihän nyt raskausoireista voi mitään päätellä. Myöskin maha kasvoi nopeasti ekan kolmanneksen.
 
Korjatun 8 kk kontrolli suoritettu viime viikolla. Lääkäri oli tosi tyytyväinen tyttöjen kehitykseen, kehui minua kun olen onnistunut imetyksessä niin hyvin ja vaikka oli vähän huolissaan imetysruokavaliostani niin pystyin vastaamaan kaikkiin hänen kysymyksiinsä ja vakuuttamaan hänet siitä että tiedän mitä teen ja miten saan tarpeeksi mm. kalkkia ja muita vitamiineja ja hivenaineita. Uutta korjatun iän kontrollia ei tarvita enää, eli tyttöjä kohdellaan kuin täysaikaisia tästedes ja tavalliset neuvolakontrollit riittää :) Rautalisää saavat vielä kunnes ovat vuoden vanhoja, mutta siihenhän on alle 2 kk!!! Aiaiai kuin aika rientää :woot:
 
Meillä kehitys-seuranta kolmen kuukauden välein, vaikka ovat kehittyneet täysin ikätasonsa mukaan - toinen on jopa edellä. Meillä syntyivät kolmea viikkoa ennen la. Aika eri käytännöt näköjään :)

Hyvä Ducksie, että tytöt voivat hyvin :)
 
Oho! Todellakin! Meillä ei ollut kuin kolme seurantaa; lasketun ajan, korjatun 3kk ja korjatun 8kk.
 
Ja meillä ei ole ollut edes puhetta mistään kehitysseuannoista. Ovat syntyneet neljä viikkoa ennenaikaisesti. :)
 
Olisi luullut että meidän olisi pitänyt juosta useimmiten kun tytöt syntyneet yli 8 vikkoa ennen la!

Meillä syötiin aamiaista ensimmäistä kertaa tänään. En vain saa tehdyksi, ja nyt mies ilmoittautui puuronkeittäjäksi että saisimme sen alkuun. Tosin, Eveline ei syönyt, en tiedä johtuuko siitä ettei ollut ehtinyt herätä kunnolla vai siitä että oksensi eilen illalla. Kahdet petivaatteet ja pyjamat menivät vaihtoon. Ensin oksensi iltapuuro ja osan päivällisestä, väsyi varmaan siitä ja kylvystä niin ettei edes herännyt kun oksensi maidot joita annoin hänelle... Voi mielestäni paremmin jo, onneksi!
 
Meillä 3kk, 6kk, 9kk ja vuoden iässä - on kuulemma heillä käytäntö jos syntynyt alle 2,5kiloisena (A oli alle tuon) ja A:lla on rasvalisä käytössä - en tiedä vaikuttaako se asiaan. Pidän sitä hyvänä käytäntönä ja mielellään käyn. Tuleepa turvattua kasvun ja kehityksen seuranta "asiantuntijoilta". Joskus luin jonkun artikkelin, jossa suositeltiin, että keskosia seurattaisiin myös 2 ja 5 vuoden iässä myös.
 
Takaisin
Top