Onko muita kaksosten odottajia?

Olemme miettineet yksityseen menoa. Meillä ei ole vakuutuksia joten se menisi omasta lompakosta, ja kun olen lukenut että tulos on ollut sama monelle sitäkin kautta... Toivoisin että sieltä allergiasairaalasta tulisi kirje jossa olisi yhteystiedot niin soittaisin sinne ja selittäisin tilanteen. Näyttää siltä että lääkäri joka "tutki" tyttöjä (tuskin koski heihin, pyysi vain nähdä ihottumia eikä auttanut yhtään vaikka minulla ei ollut mitään kantovälineitä heille) ei vain ymmärtänyt tilannetta tarpeeksi hyvin että olisi voinut selittää eteenpäin. En usko että hänellä on vauvoja lähipiirissään, niin outo oli heitä kohtaan...

Kiitos, arki on jo paljon helpompi kuin on ollut :) Jotenkin oli huvittavaa kun olin vanhempani luona lasten kanssa perjantaina kun pk oli kiinni, niin äitini kertoi kun hoitivat veljen muksuja aina kerran viikossa kun heidän kuopuksensa oli vauva. Hän vain makaili lattialla sen ajan kun äitinsä oli poissa ja joskus äitini unohti että hän oli siellä. Nämä meidän tapaukset kun vaativat huomiota ihan koko ajan niin kuin heidän isosiskonsakin teki :wink Samalla olen lukenut että koliikkilapsilla (voisi varmaan korvata "vaativilla lapsilla") on parempi selviytymismahdollisuus kun eivät anna vanhempien unohtaa olemassaolostaan :)
Ai että ajatukset ailehtelevat tähän aikaan päivästä :D Nyt nukkumaan!
 
26. viikko menossa. Suurimmaksi osaksi olo on mitä mahtavin, kunhan olen paljon liikkeellä. Niinä päivinä, kun ei jaksaisi tehdä mitään ja mielellään sängyllä lukisi kirjaa saa aikaan supistuksia ja liitoskipuja. Myös nopeat nousut kumarasta pystyyn aiheuttaa viiltäviä kipuja alavatsaan, joten niitä olen koittanut välttää. Maha alkaa olla tiellä, mutta ei vielä pahasti. Oikeastaan siis voisi sanoa, että olo on hyvä. Viime lääkäriultrassa sairaalalla uhkailivat kovasti laittaa saikulle ensi reissulla, koska niin "kuuluu" tehdä. Silloin viikkoja 28 ja vähän päälle. Toivon, että antaisivat armoa viiden työpäivän verran. Tietysti oletuksella, että kaikki on ok, ja saikku on olosta riippuvainen. Olisi nimittäin kolme viikkoa töitä ja sitten olis saanu työkaveritkin lomansa pidettyä ja voisin hyvillä mielin siirtyä sivuun. Olen osa-aikainen virallisesti, joten pomollekaan ei ollut ongelma jättää sen jälkeen lista mun nimen kohdalta "auki", eli olojen mukaan..

Tässä lähiaikoina olen vasta osannut rueta ajattelemaan, että joskus nämä pienokaiset oikeasti ovat kohtuni ulkopuolella.. Pitkälle oli itkua, stressiä ja hampaiden kiristystä siitä, jatkuuko raskaus ylipäätään... Jokaisesta päivästä olen kiitollinen. Ainoa vaan, että rakkain harrastukseni, NUKKUMINEN, ei ole enää mieluisa kokemus. Edelleen nukkumaan pääsy iltaisin on ihanaa, mutta yöheräämiset vain siksi, että kääntyminen sattuu, on pirullisia. Samoin se jäykkä olo ja kivut nivusissa, kun aamulla koittaa sängystä nousta, ketterästi, kuin norsu :D

Tulipa jaariteltua itsestä... tosiaan, A on rt ja B pt, ainakin toistaiseksi. Kysyin lääkäriltä myös perätilasynnytyksestä B:n kohdalla, löysi lantionkuvaus mittani vuodelta 2006 ja sanoi, ettei ongelmaa B:n kohdalla. A mietitään sit uusiksi, jos kääntyy. Olin samaan aikaan yllättynyt ja iloinen, en olisi koskaan uskonut, että lantioni olisi muka hyvä synnyttäjän lantio :D
 
Ai niin, pöllöniska! Kun kaikki ympärillä tapahtuva on mielenkiintoisempi kuin syöminen :D Eli vauva kääntää päänsä kuin pöllö nähdäkseen maailmaa. Varsinkin Isabellella on vaikeuksia, hymyilee Evelinelle ja alkaa syömään vasta kun Eveline syö, tarkkailee häntä koko ajan ja heti kun Eveline päästää irti niin Isabellekin päästää irti. Ja repivät myös toistensa vaatteita koko ajan. Esikoiselle ruoka on aina ollut niin pyhää että tämäkin vaihe on jäänyt unholaan, jos sellaista edes oli.
Nyt on helpompi vain imettää ensin toinen ja sitten toinen, syövät kuitenkin muutamassa minuutissa niin ei niin väliä.
 
Onnea Harmony!! Ja hienoa, että on arki lähtenyt käyntiin.
Edit. Aivan mahtavan painoisia poikia!!

Todella harmi juttu, Ducksie! Voi kun löytyisi joku joka ymmärtäisi teidän tilanteen ja pääsisitte niihin testeihin. On kyllä jotenkin omituista ettei niitä ole määrätty, kun aika helpolla aikuinen pääsee allergiatesteihin... Toki nyt on sellainen aika vuodesta ettei niitä tehdä siitepölyaltistuksen vuoksi.

Tuo oli minulle myös parasta aikaa, angelique. Juuri tuo rv 26-30. Nyt kannattaa tehdä kaikkea, sillä loppuaikana ei välttämättä jaksa/pysty/kykene :)
 
Heippa kaikille! :)

Täällä menossa rv 26+4 ja vointi on ihan hyvä. Kävelylenkit on vähän lyhentyneet, mutta pyöräily sujuu :) vauvat on voineet koko ajan ihan hyvin. Raskausaika on mennyt niin nopeasti, että vaikea käsittää ettei tätä oo jäljellä enää kuin max 10 vko! !! :D
 
Hui kamala! Nyt vasta iski tajuntaan! Olen siis vajaan viikon ebbeä jäljessä, enkä edes osannut ajatella, että VAIN 10 viikkoa ja viikkoja on jo piirua vaille 36! Ensin viikot meni hitaasti, mutta nyt tuntuu, että koko ajan vaihtuu viikot eteenpäin!

Minä oon raikonnut mökkiä ihan urakalla nyt, kun fiilikset on vielä hyvät. Elukoilla on karvanlähtöaika, imuria on pitänyt heiluttaa joka päivä. Ostin uudet vaatekaapit vauvoille, vaunut hain viime viikolla. Istuimet odottaa jo lastenhuoneen nurkassa. Äitiyspakkauksia odottelen... kärsimättömästi! :D
 
Paljon onnea Harmony! :)

Meillä eletään tasaista arkea. Esikoisella alkaa tänään loma hoidosta niin kohta olen kolmen neidin kanssa kotona. :)
Pikkutytöt nyt 5,5kk. Hirmu nopeaan mennyt aika. Syövät ja nukkuvat hyvin. Välillä nukuttiin jo pitkään koko yö mutta nyt aamuaurinko herättää joskus hetkeksi n klo 5. Nukahtavat aika tarkkaan klo 20 joka ilta. :) päikkärit on nyt vähän levottomia toisinaan mutta vauhtia nyt muutenkin enempi. Toinen kääntyilee ja sätkii kovasti eli kohta varmaan liikkuu. Toinen rauhallisempi ja katselee siskon touhuja.
Aamupuuro, päivällinen ja velli on kiinteät tällä hetkellä. Lihaa olen jo kokeillut. Kaikki hillot on tähän asti käyneet ja viljat myös. Toivottavasti ei tulekaan mitään. Imetän vielä ruokien välissä, aamulla ja illalla ennen unia.
Rokotuksista ei tullu onneksi mitään, kummallakaan kerralla. Eikä ees juuri huutaneet pistoksista. :) Hampaita taitavat nyt ns. tehdä kun kuolaa lentää ja sormet suussa koko ajan.

Näin, tällai nopea ja sekava selostus mitä meille kuuluu. Eli meillä menee tosi hyvin. Kun aika ei vain kuluisi näin nopsaan ja saisi nauttia tästä vauva-ajasta pidempään. Mukavaa kesää ja juhannusta kaikille! Tsemppiä vauva-arkeen ja vielä vauvoja odottaville! :)
 
Hei te, jotka otitte useamman, kuin yhden äitiyspakkauksen, tuliko paketit samassa "kuormassa" vai erikseen? Kyselee hölmistynyt, joka tilasi kaksi pakettia, mutta kävi noutamassa vain yhden o_O
 
Mulle tuli kahtena eri postipakettina, mutta sain ne samaan aikaan. Toivottavasti posti toimittaa sulle vielä toisenkin.
 
Tulee matkahuollon kautta nykyään, sitäkin ihmettelin.. eli siis samalla bussikyydillä ei ainakaan kahta tullut. Kysyin vielä varuilta siltä matkahuollon rouvalta, että eikö tullut kuin yksi ja varmisti, että vain yksi oli tullut. Enkä itsekään sieltä hyllyltä toista samanlaista laatikkoa paikallistanut.
 
Kiva että päivitit kuulumisia, Tuikkuvain :) Täällä molemmat kääntyvät vatsalleen, Isabelle koko ajan, saa nähdä milloin pääsevät liikkeelle!
En millään saa aamupuuroa rutiiniin... Lounas ja iltapuuro on nyt meillä vakiona, päivällistä pitäisi saada mukaan.

Meillä oli tänään 6 kk neuvola, tytöt n. 64 cm ja molemmat 6800 g, eli hyvin kasvavat!! 8 kk lääkäriaika saimme aikaistettua allergioiden takia ja terkka varasi ajat terveysaseman parhaalle lääkärille, omien sanojensa mukaan :)
 
Ducksie kurja, että ihmiset menneet yksityiselle asti ja sama tulos kuin tk:lääkärillä. Höh!! Hienon tasainen kasvu teillä :)
Kiva kuulla Tuikkuvain kuulumisiasi. :)
 
Mökille lähtö on aina niin työlästä näin kun ensimmäisen kerran jäämme yöksi. Siellä ei ole sähköä eikä juoksevaa vettä, taloa ei pysty lämmittämään joten kunnon vaattet pitää olla mukana sekä päiväksi että yöksi. Ja sitten peseytymismahdollisuudet ovat mitättömät. Veljeni perheineen tulee myös sekä isäni. Äidillä on valitettavasti selkä kipeä niin ei tule...

Hyvää juhannusta kaikille!! :)
 
Selvittiin juhannuksesta. Vauvat ovat olleet erittäin itkuisia koko viikonlopun ajan, oppivat käyttämään käsiään ja pomppivat kuin pupujussit, sylissä siis joten hauikset saavat kyytiä. Nukahtivat tänään helpommin kuin pitkään aikaan, onkohan ollut rankkaa olla uudessa paikassa? Saivat kyllä nukkua yöt äp:n makuupusseissa niin kuin kotonakin ja päikkärit kantokopissa. Kauhulla odotan arkea jos ovat näin tyytymättömiä :sad001 Torstaina kävelin yli 12km sateessa että tytöt saivat nukkua, ehkä pitää mennä pitkille kävelylenkeille joka päivä. :)

Miten muiden juhannus meni?? :)
 
Meillä juhannus vielä jatkuu. Olemme olleet mökillä viikon ja ollaan nyt vielä muutama päivä. Vauvat ovat täälläkin olleet todella itkuisia. Kolme tuntia tässä on yritetty kaikin keinoin saada nukkumaan ja nyt taisin saada nukahtamaan lopultakin tissille. Meillä on ilmeisesti joku tiheän imun kausi taas menossa.. mökillä ollessa on keksitty tissin ihanuus ja lisämaitoa ei tarvitse enää antaa niin paljon pullosta. Joka syötöllä menee myös pullosta kuitenkin edelleen. Pieni työvoitto tosin tämäkin! Tissi kelpaa välillä myös ilman rintakumia, joten ehkä pääsen siitäkin vielä joskus eroon.

Tytöt täyttävät tällä viikolla kuusi viikkoa. Kuukaudessa oli painoa tullut syntymästä tasan kilo kummallekin. Täsmällisiä tyttöjä.. :) Myös pituutta on venytty ihan kamalasti. Vielä mennään alakäyrän alapuolella, mutta kovasti käyrille jo kurkottavat.

Mökillä ovat nukkuneet paljon ulkona vaunuissa ja näin pitkiä unia eivät vielä ole ottaneet. Tosin öisin ei sitten haluta oikein millään nukkua..
 
Pojat 5kk neuvolassa Danielin mitat 8840g ja 63cm, Oliverin mitat 9370g ja 66,6cm. Daniel on ottanut veljeään hyvin kiinni, kun tähän saakka on eroa ollut kilon verran.
 
Päivitys meiltä: Olen vieläkin tiukemmalla imetysdieetillä kun kaksi viikkoa sitten jätin kaikki kotimaiset viljat pois. Tyttöjen ihot ovat olleet tosi hienot viikon verran ilman kortisonia, ja ovat kakanneet monta kertaa päivässä nyt muutaman päivän ajan! Ovat olleet hyväntuulisia tyttöjä suurin osa ajasta :) Tänään on sitten tullut takapakkia jostain syystä. Olin ajatellut testata kauraa tänään, mutta jo ilman sitä tytöille tuli eilen illalla ihottumaa ja ovat olleet huonotuulisia ja jännittyneitä tänään. Mietin olenko saanut vaikkapa leivänmurusia pöydästä suuhuni vai missä kiikastaa... Uusi yritys huomenna, ehkä olisi parempi päivä :)

Tytöt yrittävät päästä liikkeelle :) Lähellä on, varsinkin Eveline tekee oikeita asioita mutta usein hän vain pakittaa sen seurauksena. Hän yrittää jo päästä konttausasentoon vaikka peppu on vähän liian raskas vielä. Isabelle potkii hullun lailla ilmaa jaloillaan ja huutaa kun ei toimi. Uskon kuitenkin että lähtevät ryömimään muutaman päivän sisällä, mikä on jännittävää! Elämämme muuttuu taas!
 
Hienoa kuulla, että on ollut parempaa jaksoa! Toivottavasti tytöillä oli vaan hetken takapakki ja paremmat ajat jatkuvat. Täytyy kyllä hattua nostaa, kun jaksat imettää ja karsia omia ruokia. Ei varmasti ole helppoa.

Mä niin pelkään sitä hetkeä kun nää oppii liikkumaan kun ei tiedä, mihin ne kerkee sillä välin ku käyt vaiks vessas :D
 
Mulla oli alku viikosta taas ultra sairaalalla. 1120g ja 1169 oli painoarviot rv 28+3. Kohdunsuulla ei muutoksia, joten saan jatkaa töissä :) seuraava kontrolli vasta elokuussa!!
 
Takaisin
Top