Nämä on mun ekat lapset ja ihan samat jutut pätee kuin yhdelläki vauvalla, tuplana vaan hommaat tavaroita
Odotusaikana googlettelin tosi paljon netistä, mitä hankintoja tarvitsee tehdä vauvaa varten ja osan sitten hommasin tuplana. Kyllä se jännittää, mutta tosiaan samat jutut pätee..niitä tulee vain olemaan kaksi. Sittereitä 2 kpl, tuttipulloja tarpeeksi paljon (meillä 10kpl, desifioidaan päivittäin), turvakaukaloita 2kpl, vaatteita kahdelle, harsoja paljon, 2 kpl pinnasänkyjä saatiin lahjoituksena. Toinen sänky oli niin leveä, että nyt vasta alettu kaksi päivää sitten on alettu nukuttaa omissa sängyissään..olisivat mahtuneet vielä hyvin nukkumaan vierekkäin, mutta toinen liikkuu niin paljon nukkuessaan, että "turvallisuus"syistä siirrettiin omiin sänkyihin - ja hyvin nukkuvat.Näillä ikää nyt 5,5kk.
edit.Meilläkin mamin tutteja ja tuttipulloja käytössä, joka aamu desinfion ihan perinteisesti kattilassa pullot. Menee siinä aamutouhujen ohella samalla. Hyvänä olen kokenut tuttipullojen kuivaustelineen ja tietysti kuivausrummun.
Meillä ei koliikkia ollut kummallakaan - onneksi, mutta koliikkikeinu ostettin sylin tarpeen vuoksi ja voin tätä suositella. Graco on meillä käytössä vielä hetken aikaa..kunnes kilot alkaa tulemaan vastaan. Lähinnä iltaisin toinen istuu siinä ja toinen äidin sylissä. Syli tietysti paras ja isänkin kelpaa, mutta joskus tykkäävät kuunnella kun äiti laulaa :D
Rattaat ostettiin lauran lastentarvikkeesta. Hyvät, halvat ja kevyet työntää. Menee niin asfaltilla kuin metsässäkin :)
Maidosta..itse päätin lopettaa imetyksen kun se maaginen 3kk tuli täyteen. Koin, että siihen menee liikaa aikaa ja se oli minun päätös, piste (ei kiinnosta imetysfanaatikkojen kommentit). Sitten saivat pumpattua maitoa. Koko ajan korviketta meni lisänä ja tähän olin valmistautunutkin. Hyvin harva pystyy täysimettämään kaksosia, siihen vaikuttaa mm.onko aiemmin imettänyt, vauvan luonne, maidon riittävyys, äidin mieliala/tahto...asiat joista harvemmin kirjoitellaan. Älä huoli, jos sullakin on ekat niinkuin mulla niin kaikki menee paljon paremmin kuin kuvittelit :) Synnytyksestä palautuu rytinällä ja yhtä äkkiä huomaatkin, et lapset on jo puolen vuoden ikäisiä niin kuin tämä äiti piakkoin!!