Onko muita kaksosten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Talvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho Citrus! Kovaan paikkaan jouduitte ja vaikean päätöksen eteen. Ymmärrän hyvin kantanne keskeyttää, en missään nimessä kestäisi saada sisaruksia meidän kolmikolle.

Edit. Sinulla taitaa aina irrota kaksi munasolua Citrus, eikö niin?

On kyllä varmaan ollut tosi kova paikka Citrus! Jos itse kuvittelisin itseni samaan tilanteeseen, olisin varmaan tehnyt samoin. Sen verran rankkaa tämä kaksosten hoitaminen on ettei kyllä tervejärkisenä pysy jos tulisivat toiset vielä heti perään.
Nostan kyllä hattua niille, jotka ovat pystyneet siihen!
Ei olla selvitetty, ovatko identtisiä. Mielestäni ovat ihan eri näköisiä ja toisella on tummemmat hiuksetkin.
Nämä muksut syö aivan hulluna ja tultiin terkkaritädin kanssa siihen tulokseen että aloitetaan soseiden maistelu kun ollaan menty vellillä ja korvikkeella 2kk ikäisestä eikä päiväkohtaiset määrät tunnu tippuvan.
Nyt ollaan porkkanasosetta annettu ja syömishimo alkaa pikkuhiljaa helpottaa :)
Hienosti Ducksie ovat tytöt kasvaneet! Harmin paikka tuo allergia :( Mutta tosi hyvä juttu että syy on löytynyt ja suoli toimii taas!

Ducksie ja Sanna, näköjään irtoaa aina kaksi.Nyt otin kierukan ja mies sanoi vasta sen laiton jälkeen, et haluaisi ehkä parin vuoden päästä lisää lapsia..en tiedä harmittaako häntä enemmän kuin minua :( En aluksi edes halunnut tietää "mitä siellä on", mutta tottakai halusin sitten kuitenkin..enkä edes tiedä haluanko enää lapsia, ei se synnytys kuitenkaan niin kovin hyvin mennyt. edit. Haluan kuitenkin olla näillä tytöille se "hyvä äiti", joka on läsnä koko ajan.

Sanna, meillä kans aivan eri näköisiä. Toinen tummempi ja toinen vähän vaaleampi versio. Ihanaa, kun ovat omanlaisiaan niin ulkoisesti kuin sisäisestikin :) nämä syövät myös paljon ja nyt meillä meneekin jo aamupuuro sekä ulkoilun jälkeen kiinteitä kahteen kertaan. Ekalla lihaa+kasviksia/juureksiä ja tokalla hedelmiä...toinen kun on aika herkkujen perään, niin näin saamme hänet syömään myös muita "ei makeita" juttuja.
Ducksie, mä aina innolla ihaillen luen, kuinka teillä kasvetaan ja kehitytään kovasti :)

Muokattu viimeksi:
Heips, ajattelin tulla tänne vähän kyselemään, kun täällä näyttää paljon kaksosten äitejä löytyvän. Meille olisi marraskuussa tulossa kaksoset ja pää pyörällä kaipailisin vähän vinkkejä, että mitä sitä tulisi huomioida esim kun hankintoja tekee kaksosia varten. Ja onko jotain mikä nimenomaan kaksosraskaudessa yllätti? Meidän marraskuun odottajien ryhmässä kun ei muita kaksosodottajia ole, niin sillä vähän kokemuksia kaipailisin. Kiitos jos joku jaksaa valaista :)

Citrus, onneksi teidän ei vielä tarvitse päättää haluatteko lisää lapsia :) Varsinkin kun sinulla nyt on kierukka jo paikallaan. Ja kun tiedätte että suurella todennäköisyydellä tulee kaksi niin ihan hyvä että annat kroppasi parantua kunnolla; olen lukenut että kestää kaksi vuotta ennen kuin keho on päässyt takaisin ennenraskaustilaansa, ja kaksosraskaus on verottanut vielä enemmän! Mutta älä anna synnytyksesi tehdä sen päätöksen. Vaikka oli vaikea ja siitä kesti parantua, niin loppujen lopuksi se oli lyhyt aika ja sait ihanat tytöt syliisi! Repesin vaikka tekivät epparin minulle ensimmäisessä synnytyksessäni enkä pystynyt istumaan yli kahteen viikkoon. Tämä toinen synnytys oli fyysisesti paljon helpompi.

Sannuliini, tervetuloa joukkoon ja onneksi olkoon kaksosista! Onko nämä esikoisesi?
Minua yllätti se miten kroppa väsyi aikaisin raskaudessa ja varsinkin se että keho johon olen aina pystynyt luottamaan petti minua kun minun piti jäädä vuodelepoon. Vaikka tiesin että oli todennäköistä että vauvat syntyisivät ennenaikaisesti niin synnytyksen alku oli valtava shokki minulle, en ollut henkisesti valmistautunut. Mutta hyvillä mielin otin kaksosraskauden vastaan kun olin pikkaisen ehtinyt sulattaa asiaa :)
Me hankimme heti kunnon kaksostenrattaat, isomman auton, isofixkaukalot jne. Yksi asia mikä ei tarvitse hankkia ennen vauvojen syntymää, mutta kannattaa tutkia etukäteen ja tietää mistä hankkia, on koliikkikeinut, me pärjäsimme yhdellä mutta toinen olisi helpottanut elämäämme paljonkin!
Ja itse asiassa, tärkein scoutata ennen vauvojen syntymää on tukiverkosto! Ja neuvolan kautta yhteys perhetyöntekijöihin jo raskausaikana ja puhelinnumero puhelimeen.
Kaikki kaksosraskaukset ovat erilaisia, ei kannata ajatella että menee tietyllä tavalla.
Niin, mitäs muuta kertoisin?? :) Kysy ihmeessä jos sinua askarruttaa jokin!

Mam85, teillä mentiin aika pitkälle raskauden kanssa. Meidän pojilla oli yhteinen istukka ja tiuhasta seurannasta huolimatta toinen oli nukkunut pois. Edellinen ultra oli ollut paria viikkoa aikaisemmin ja siellä ei havaittu TTT-syndroomaa. Rakenteet oli molemmilla kunnossa eli istukan toiminnasta tuo on luultavasti johtunut. Taivaspojan kokoa meille ei kerrottu, sanottiin vaan, että vastasi viikkoja 20+3. Ultrassa kävimme 20+0. Toinen, tämä elävä rakkaus, oli 20+5. Tarkat päivät tiedetään, kun alkunsa ovat saaneet alkionsiirrolla. Nyt tietysti pelottaa tämän elossa olevan puolesta, että saadaanko joskus tavata hänet. Itkuhan ei meinaa loppua millään. Hetki kerrallaan tässä on mentävä.

Voimia Kattika, en voi edes kuvitella mitä tunteita olette käyneet läpi. Kaikki toiveet ja rukoukset sille että saatte toisen lapsenne pitää.

Voimia Kattika, varmasti rankkaa :(

Juu Ducksie, esikoisia odotetaan. Silläpä kaikki niin ihmeellistä onkin :) itse toivon että pystyisin olemaan töissä syksyyn asti, kun nyt olisi sinne määräaikainen sopimus. Sitten ei ole oikeastaan väliä vaikka jäädä sairaslomalle. Sitä se neuvolalääkäri vähän varoittelikin, että sairaslomalle varmaan joutuu jäämään ennen äippäloman alkua. Koliikkikeinusta en ollut ennen kuullutkaan. Noh, eipä meidän tutuilla vielä oikein lapsia ole kellään, niin ihmekös tuo kun on vimpaimet outoja :grin mutta vaikuttaa kyllä hyvältä ja ainakin yksi on nyt meidän hankintalistalla. :)

Sellaista olen sitten myös miettinyt, että onkos se nyt niin, että yksi pinnasänky alkuun riittää kahdelle hyvin? Josatin muistan kuulleeni että olisi kai suosituskin että kaksi nukkuu samassa pinniksessä. Omaan sänkyyn viereen nukkumaan en kyllä oikein varsinkaan kaksosia uskaltaisi ottaa. Sitten onko kokemusta niistä tuttipullon sterilointi koneista? Onko oikeasti tarpeellinen vekotin. Kun eikös ne pullot voi kattilassa kiehuvassa vedessäkin steriloida? Vai onko laite oikeasti niin paljon arkea helpottava että on hintansa väärti. Siihen kai saa myös varautua, että täysimetys ei taida kahden kanssa onnistua, vaan tarvitsee myös korviketta, ainakin alkuun. Ja millaisia kaksosrattaita voitte suositella? Niitäkin on niin miljoonaa erilaista :) nyt olen tullut siihen tulokseen että sellaisen mallin haluan missä vauvat saa olla vierekkäin, ei niitä peräjono malleja meille. Huh olipas taas kysyttävää, kiitos jos jaksatte vastailla hämmentyneelle :) niin ja hei onko teillä käytössä kantoliinoja tai -reppuja. Niitähän ilmeisesti on jotain kaksosmallejakin, mutta mietin että kuinkahan sellaista tarvitsee.

Aloitetaan nyt jostain:
Eli ehdottomasti kovassa käytössä meillä on ollut BabyBjörnin sitterit, niitä siis 2kpl. Lisäksi imetystyyny on ollut korvaamaton. Imettänyt en pitkään mutta nyt toimii ns.syöttötelineenä eli muksu sitä vasten istumaan ja pullo tuettuna suuhun esim.tyynyllä. Myös sittereissä voi toki syöttää.
Manduca on ollut meillä, mutta sitä on vaikea pukea yksin joten käyttämättä on jäänyt.
Rattaina Oran Landit, joissa on isot pyörät. Ovat siis ihan ehdottomat jos käy esim.metsässä. Eivät ole kovinkaan kätevät kyllä kaupungilla. Vaunyt/rattaat siis saatiin sukulaisilta. Jos nyt saisin ostaa oman pääni mukaan, ostaisin sellaiset johon menee pikakiinnityksellä auton kaukalot. On meinaa tosi raskasta lähteä mihinkään kun pitää nostella muksuja ees taas kaukaloista rattaisiin ja takaisin.
Mamin tuttipullot voi steriloida mikrossa. Paketin kyljessä on ohje siihen. Samaten Mamin tutit. Aluksi keiteltiin, eipä olla enää keitelty. Tiskaan pullot käsin tai koneessa ja huuhtelen aina syötön jälkeen. Jos haisee pahalta, tiskaan. Steriloidaan ehkä kerran kuukaudessa.
Sitten kannattaa hankkia yövaippoja ettei tartte niitä vaippoja yöllä vaihtaa. Meillä vaihdettiin vaippoja öisin ennenku tajusin et on olemassa Pampers Baby Dry :)
Meillä pojat nukku samassa pinniksessä ekat kaks kuukautta mut sit ne ei mun mielestä kunnolla enää mahtunu ni siirrettiin omiin sänkyihin.
Jos maitoa tulee ja jaksaa opetella molempien saman aikaisen imetyksen niin kyllä varmasti imetys onnistuu. Toki vaatii aika hirmuisesti henkistä voimaa et jaksaa.
Koliikkikeinusta kannattaa kattoo malli joka toimii kuin keinu. Ei siis semmosta sivuttaisliikettä. Meillä on Gracon koliikkikeinu mutta eivät kumpikaan siinä viihtyneet...
Oliskohan tässä nyt aluksi tämmöstä infoa :)

Nii ja yks mitä kannattaa ostaa ja PALJON on harsot! Niitä tarttee ainakin noin 50kpl. Tai ainakin me tarttetaan :)

Ja paljon riippuu vauvoista. Meillä syntyivät rv36 vähän yli 2kg painoisina. Rintamaidolla mennään täysin, mutta joudun pumppaamaan ja syöttämään pullosta, kun tytöt eivät jaksa imeä rinnasta riittävästi. Tissittelevät kyllä, mutta se on ihan sellaista harjoittelua vielä.

Meillä on vaunuina bumbleriden indie twinit ja ne ovat kyllä ihan huiput! Kannattaa vertailla malleja sen mukaan, mitä omat tarpeet ovat.

Meillä tiskataan pullot joka syötön jälkeen ja steriloidaan kattilassa kerran tai kaksi päivässä.

Samassa sängyssä mennään meillä. :)

Nämä on mun ekat lapset ja ihan samat jutut pätee kuin yhdelläki vauvalla, tuplana vaan hommaat tavaroita ;) Odotusaikana googlettelin tosi paljon netistä, mitä hankintoja tarvitsee tehdä vauvaa varten ja osan sitten hommasin tuplana. Kyllä se jännittää, mutta tosiaan samat jutut pätee..niitä tulee vain olemaan kaksi. Sittereitä 2 kpl, tuttipulloja tarpeeksi paljon (meillä 10kpl, desifioidaan päivittäin), turvakaukaloita 2kpl, vaatteita kahdelle, harsoja paljon, 2 kpl pinnasänkyjä saatiin lahjoituksena. Toinen sänky oli niin leveä, että nyt vasta alettu kaksi päivää sitten on alettu nukuttaa omissa sängyissään..olisivat mahtuneet vielä hyvin nukkumaan vierekkäin, mutta toinen liikkuu niin paljon nukkuessaan, että "turvallisuus"syistä siirrettiin omiin sänkyihin - ja hyvin nukkuvat.Näillä ikää nyt 5,5kk.
edit.Meilläkin mamin tutteja ja tuttipulloja käytössä, joka aamu desinfion ihan perinteisesti kattilassa pullot. Menee siinä aamutouhujen ohella samalla. Hyvänä olen kokenut tuttipullojen kuivaustelineen ja tietysti kuivausrummun.

Meillä ei koliikkia ollut kummallakaan - onneksi, mutta koliikkikeinu ostettin sylin tarpeen vuoksi ja voin tätä suositella. Graco on meillä käytössä vielä hetken aikaa..kunnes kilot alkaa tulemaan vastaan. Lähinnä iltaisin toinen istuu siinä ja toinen äidin sylissä. Syli tietysti paras ja isänkin kelpaa, mutta joskus tykkäävät kuunnella kun äiti laulaa :D

Rattaat ostettiin lauran lastentarvikkeesta. Hyvät, halvat ja kevyet työntää. Menee niin asfaltilla kuin metsässäkin :)

Maidosta..itse päätin lopettaa imetyksen kun se maaginen 3kk tuli täyteen. Koin, että siihen menee liikaa aikaa ja se oli minun päätös, piste (ei kiinnosta imetysfanaatikkojen kommentit). Sitten saivat pumpattua maitoa. Koko ajan korviketta meni lisänä ja tähän olin valmistautunutkin. Hyvin harva pystyy täysimettämään kaksosia, siihen vaikuttaa mm.onko aiemmin imettänyt, vauvan luonne, maidon riittävyys, äidin mieliala/tahto...asiat joista harvemmin kirjoitellaan. Älä huoli, jos sullakin on ekat niinkuin mulla niin kaikki menee paljon paremmin kuin kuvittelit :) Synnytyksestä palautuu rytinällä ja yhtä äkkiä huomaatkin, et lapset on jo puolen vuoden ikäisiä niin kuin tämä äiti piakkoin!!

Muokattu viimeksi:
Sannuliina, juu, kaikki on uutta ja erilaista! Oli vaikka meillä oli jo yksi lapsi
ennestään :) Ihan hyvä että tähtäät siihen että olisit töissä syksyyn asti, mutta muista kuunnella omaa kroppaasi aina silloin tällöin, jos alkaa olemaan raskasta etkä jaksta työn jälkeen tekemään mitään, niin jää mieluummin pois aikaisemmin koska tarvitset voimasi suuremmilla viikoilla. Yleensä kaksosodottaja jää sairauslomalle viimeistään viikoilla 26-28. Itse jäin jo ennen puoliväliä väsymyksen ja jatkuvien supistusten takia, koin etten pystynyt enää hoitaa esikoistani työn/päiväkodin jälkeen. Vuodelepoon minut määrättiin sitten viikolla 24. Olen myös lukenut että jotkut jatkavat työskentelyä yli 30 viikoille! Se on myös henkilökohtaista miten jaksaa. Sairauslomaa kirjoitetaan sitten jossain vaiheessa äitiysloman alkuun asti.

Meidän tytsyt nukkuvat itse asiassa vieläkin samassa sängyssä. Nukkuivat pitkään divaanisohvan nurkassa vierekkäin kunnes siirsimme heidät nukkumaan poikittain pinnasänkyyn. Kun alkoivat olla liian pitkät siihen niin laitoimme heidät eri päihin, jalat vastakkain. Nykyään nukkuvat äitiyspakkauksien unipusseissa etteivät potkaise toisensa, jätän kyllä pussit auki ettei tule liian kuuma. Niin ja, täyttävät 5 päivän jälkeen 6 kk :)

Olen kirjoittanut paljonkin meidän imetystaipaleesta tänne. Meidän pienet siis syntyivät v. 31+6 ja syliin saimme vasta noin viikon vanhoina. Lypsin maitoa heti alusta, aina 3 tunnin välein lypsin 20 min ensimmäiset päivät ja kun päästiin kotiin niin pumpulla aina 3-4 tunnin välein (myös öisin). Maitoa tuli sitten vähän liikaakin mutta se on sitten toinen asia. Sain yrittää imettää heitä osastolla, mutta heidän imunsa olivat liian heikot, ja koska en halunnut liian monta pettymystä kokea niin en sitten yrittänytkään vähään aikaan, pumppasin ja syötimme pullosta ja nenämahaletkusta. Kun joulut oli vietetty ja esikoinen oli takaisin päiväkodissa olivat kaksoset jo 7,5 viikkoisia. Silloin aloitin imettää heidät, vaikka se alkuun ei onnistunut yhtään. Kovan kamppailun jälkeen B-tyttö Isabelle oppi 2 viikon jälkeen ja A-tyttö Eveline tasan 4 viikon jälkeen. Nämä 4 viikkoa oli sekä henkisesti että fyysisesti erittäin rankat sekä minulle että miehelleni joka yritti parhaan mukaan tukea minua, ja minä vain tiuskin hänelle enkä tuntenut että hän halusi sitä yhtä paljon kuin minä. Ilman kokemusta ja tukea olen varma etten olisi onnistunut. Täysimetyksellä mentiin sen jälkeen kun emme enää antaneet BMF heille (Breast Milk Fortifier-pulveria jota sekoitetaan maitoon, annoimme kunnes olivat 3,5 kiloisia). Eli, täysimetys on mahdollista jos haluaa ja tekee töitä sen eteen. Minun mielestäni imetys helpottaa elämää niin paljon kun on aina oikeanlaista ja oikeanlämpöistä ruokaa mukana kun vauvoille nälkä iskee. Toivotaan että vauvasi syntyvät paremmilla viikoilla ja voimakkaimpina :) Silloin sinulla on kaikki mahdollisuudet onnistua imetyksessä. Meidän vauvat eivät siis koskaan saanet korviketta, mutta ensimmäiset päivät saivat muutaman kerran luovutettua maitoa.
Silloin kun pullotimme niin keitin isossa kattilassa kaikki aina kerran päivässä. Luin sterilointilaitteiden käyttöohjeet ja tulin siihen tulokseen ettei olisi paljoa helpottanut meidän elämää. Joidenkin mielestä on välttämätön :)

Meillä on Mountain Buggy Duetit. Tosi ketterät vierekkäin istuvat kaksostenvaunut, kapeimmat markkinalla. Siihen saa adapterit ainakin MaxiCosin kaukaloille, mutta istuinosat pitää otta pois, ja niiden takaisinlaittaminen on aika työlästä joten joko rungossa on sitten adapterit tai istuinosat. Olemme olleet tosi tyytyväisiä vaunuun! Me emme ostaneet MB:n omat kovat kantokopat koska asumme hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja ne olisivat olleet liian hankalat kantaa ylös ja alas. Ostimme Oran pehmeät kopat ja tämä systeemi on toiminut ainakin tähän asti. Tosin, vauvat eivät ole työntäjää päin mutta kuomuissa on isot kurkistusikkunat joten voi tarkistaa tilannetta helposti. Me käytämme vaunut sekä keskustassa että asfaltti-/sorateillä, en ole käynyt metsässä niillä. Ainut hikka mitä miellä on ollut niillä on että toinen eturengas väpätti ja takarengas jostain syystä kulki vinosti. Veimme sen huoltoon ja kesti 3,5 viikkoa saada se takaisin! Mutta nyt kulkevat taas niin kuin pitää, ja minä käytän lenkkivaunuina niin oli tärkeää saada ne kuntoon!

Minulla on kantoliina, mutta se on liian venyvää materiaalia. Kokeilin kaverini trikoista kantoliinaa ja pidin siitä enemmän. Meillä on myös lainassa Manduca, mutta en ole ottanut sitä käyttöön. Babybjön kantorepun ostin jo esikoisen aikaan ja käytimme sitä paljon hänelle, hän rakasti sitä ja taputti aina kun sen näki vähän vanhempana :) Nyt olen ottanut sen taas käyttöön kun haen esikoisen päiväkodista niin että hän saa istua vaunussa. Kantorepussa hyvä ominaisuus on että vauvaa voi kääntää selkä omaa vatsaa päin, eli näkee eteenpäin, mutta huonoa on lonkan asento joka ei ole ergonomisesti hyvä lapselle... Mutta emme kanna vauvoja siinä koko ajan tai pitkiä aikoja niin mennään näin!

Huh, romaani taas kerran :)

Näin parin päivän kokemuksella ihana juttu ollu toi kehto sitteri kun tytöt nukkuu siinä tosi hyvin ja saa silmien alle vartioon.
Imetystyyny tosi ihana keksintö kun saa molemmat hyvin rinnalle yhtäaikaa. Tuttipullot oon keittäny ihan kattilassa vaikka meillä niitä tarvitaan joka syötöllä vielä. Täysin rintamaidolla siis vielä mennään ku pumppaan lisäksi. :) Kova halu olis pystyä imettämään enemmän mutta näillä mennään mitä on suotu. Harsoja meillä on kans paljon mutta niitä myös menee paljon. Korviketta varulta kaapissa että jos koittaa hetki että maitoa ei olekkaan.
Samassa sängyssä nukutaan vielä ja toivottavasti vielä pitkään.
Vaunuina meillä on Emmaljungan double viking. Tänään ekan vaunuttelu hetken tehnyt ja tosi hyvät oli kurvailla. :)

Muokattu viimeksi:
Meilläkin on imetystyyny, mutta en vain saanut sitä toimimaan ja vauvat huusivat kilpaa kun yritin asettaa heidät sille :) Hyvin on kuitenkin mennyt ilman! Minulla on nopeat tapaukset jotka yleensä ovat valmiit 5 minuutissa joten ei haittaa vaikken pysty tekemään mitään käsillä sillä aikaa kun imetän heidät molemmat.

Voi iso kiitos vastauksista! :) tuntuu että olen taas vähän viisaampi. Ja varmasti niitä hankintoja tulee tehtyä sitten kun vauvat ovat syntyneet ja näkee millaisia tyyppejä he oikein ovat :) ja ihana kuulla että monella imetys on sujunut hyvin. Toivon että meilläkin sitten imetys onnistuisi niin, ettei korviketta tarvitsisi antaa. Ja aion ainakin valmistautua niin, etten heti luovuta jos kaikki ei sujukaan heti helposti. Vaunuistakin tuli taas esille ihan uusia malljea, mihin en aiemmin ollut törmännytkään. Meillä varmaan eniten panostetaan noihin vaunuihin, kun paljon tykätään lenkkeillä ja kaksi koiraakin on kotona. Plus meillä ei ole autoa kun keskustan liepeillä asutaan, niin senkin takia vaunut on tärkeät että pääsee asioita hoitamaan ja julkisilla liikkumaan :) ollaan kyllä kesällä 2016 muuttamassa isompaan asuntoon, niin josko sitten autokin hankittaisiin. Mut tämän vuoksi meillä ei myöskään turvakaukalot tule niin aktiiviseen käyttöö. Olenkin ajatellut katsella, jos käytettynä saisi hyväkuntoiset kaukalot pienille, lähinnä että pääsee sairaalasta kotiin, ja jos joskus joku sattuu autokyytiä tarjoamaan jonnekin :)

Onko teistä kukaan muuten kestovaippaillut kaksosten kanssa? Itseäni kestovaippailu kiinnostaisi kovasti, mutta aprikoin vaan että onkohan se aivan kamalan työlästä kahden kanssa. Toisaalta varmaan myös asenteesta ja opettelusta kiinni. Ajateltiin ainakin kokeilla, jos kotioloissa saisi toimimaan. Ja kun kerran vaippalainaamokin löytyy niin eipä siinä mitään ainakaan häviä jos kokeilee :)

En ole kokeillut kuin tuo meidän MB Duet ja sitten BabyWelt-lainavaunut, mutta mielestäni MB't toimivat aivan mainiosti kaupassa, kauppakeskuksissa sekä keskustassa. Käytän myös paljon julkista liikennettä ja ovat mahtuneet yhtä hyvin kuin yksösvaunumme.

Me emme ole kestovaippailleet. Minulla oli suunitelmana esikoisen kanssa kestoilla mutta alussa hän kakkasi koko ajan ja sitten kun hänelle syntyi kakkaamisrytmi niin hänen ihonsa ei kestänyt. Nyt päätimme helpottaa elämämme ja käyttää kertakäyttöisiä, meillä on ollut tarpeeksi vaikeuksia ja tekemistä ilman lisää pyykkiä. Mutta jos tuntuu että jaksaa yrittää niin nostan hattua ja toivotan onnea!

Meilläkin on tuo kehto-sitteri!ihan paras juttu! Tärinä rauhottaa ja valot ja äänet kiinnostaa kovasti.meillä alussa poika nukkui siinä kun tuntui että pinnis on hirmu iso.flunssan ja korvatulehduksen takia oli myös hyvä kun sai pääpuolen ylös.suosittelen! Ja myös ekat kiinteiden syötöt menee hyvin siinä.meillä poitsu on muutaman kerran jo ollut syöttötuolissa.mam85

Takaisin