Se on just näin, periaatteessa kaikki on helppoa, mutta käytäntö on toinen.
Kun on tällainen 160 cm pitkä, se päivittäinen tarvittava kalorimäärä on aika pieni, etenkin jos sitä haluaa maltillisestikin rajoittaa, että saisi painoa tippumaan. Tiedän aika tarkkaankin, että miten pitäisi syödä, mutta käytännössä kun päivät ovat minuuttiaikataululla siirtymistä paikasta toiseen, ei jää arjessa sellaista aikaa, että ehtisi/jaksaisi tehdä kaiken alusta asti, mitä monesti terveellinen ruokavalio vaatii. Olen monesti todennut, että mä olisin onnellinen jos oikean määrän ravintoa voisi ottaa vain muutamana pillerinä päivässä, syöminen itsessään on itselleni lähinnä pakollinen paha, mikä täytyy vain tehdä, jotta pysyy hengissä. Kiireessä tulee tehtyä liian hiilaripitoisia valintoja, kun esim. nopeat ja helpot hevi-vaihtoehdot (omena, banaani, porkkana etc.) ovat allergioiden vuoksi poissa käytöstä. Hyötyliikuntaakin löytyy, eikä ole mitään helposti karsittavia asioita listalla, kuten limppareita, tuoremehuja, herkkuja tms. Perussetti on pienellä viilailulla ihan hyvä, mutta lööppien tyyppistä "jätin limpparit pois ja laihduin 15 kg" ei ole mahdollista tehdä, kun mitään sellaista ei ruokalistalta löydy.
Ajattelin nyt kokeilla sitä, että jos keskittäisi syömisen 8-18 välille, jos siitä 14 h paastosta olisi hyötyä. Itsellekin voi olla helpompi syödä kolme kertaa päivässä kunnolla sen sijaan, että yritän keksiä viittä terveellistä ateriaa päivässä. Tää aterioiden keksiminen ja koostaminen on mun kompastuskivi.
Nyt meni jo varsinaisen aiheen ulkopuolelle, mutta sivuaa hieman, kun tiedän, että moni tämän ikäinen painii samojen asioiden kanssa ja kyllä sillä lievällä ylipainolla on valitettavasti vaikutusta myös siihen hedelmällisyyteen.