Onko muita 40+ iltatähden yrittäjiä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hei123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä vähän tylsä tilanne. Viikon päästä pitäisi olla ovis, mutta poitsu toi eskarista koronan ja nyt tässä sormet ristissä odotetaan, että koska vanhemmat sairastuvat ja kuinka pahasti. Pojalle ehdittiin rokote hakea pari viikkoa sitten ja liekö siitä johtunut, kun tauti meni käytännössä kahdessa päivässä ohi pelkällä kuumeella. Itsellä on kolme rokotusta jo alla, joten toivoa on, ettei tulisi kovin kipeäksi. Vaikeutuu vain tallettelut ensi viikolla jos/kun kuumeessa täällä pyöritään. :disappointed-face:
Meillä mies sairastui koronaan 9.1 ja oli juuri alle pari viikkoa kulunut hänen kolmannesta rokotteesta. Lapsia ei oltu ehditty rokottaa ja kaikki pienet sairastui reilun kahden vuorokauden kuluttua altistuksesta. Heillä oli kaikilla 3 vrk korkeat kuumeet ja mulla jääkaapin ovessa lista, kuka milloinkin sai lääkettä ja minkä verran. Mulla oli sitten ovulaatio samaan aikaan kun itse tein positiivisen koronatestin loppuviikosta ja mun kolmannesta rokotteesta siinä vaiheessa 2 viikkoa. Menetin muutamaksi päiväksi kokonaan haju-ja makuaistin, mutta muuten vain lieviä flunssaoireita. Enemmän olin huolissani lapsista. Onneksi heille ei tullut tosiaan muuta kuin kuumeet. Toivottavasti teilläkin päästään suhteellisen helpolla!

Omaa napaa: menen keskiviikkona käymään Ovumialla niin näkee samalla onko ovulaatiota tulossa niihin aikoihin kuten olettaisin ja samalla tulee puhuttua sitten niistä munasoluja enemmän kasvattavista lääkkeistä. Että kannattaako aloittaa jos munasolut jo heikkolaatuisia. Yritän järkeillä/toivoa epätoivoisesti että siellä olisi muutama toimiva piilossa ja jos hyvä tuuri kävisi, sellainen sitten hedelmöittyisi jossain vaiheessa.

Pitäisi varmasti perehtyä tarkemmin, mutta olen ymmärtänyt että lääkkeiden lisäksi on myös vitamiineja ja hivenaineita joilla voi koittaa boostata hiipuvia munasarjojaan, ja siten ehkä onnistua tiristämään muutaman ovulaation enemmän. Munasolujen laatuun tuo tuskin vaikuttaa, mutta ehkäpä nekin harvat saisi sieltä vielä sitten irtoamaan jos jotain on jäljellä. Esimerkkinä voisi mainita n-asetyylikysteeiinin (NAC), joka täällä luokitellaan lisäravinteeksi.

Pitäisi varmasti perehtyä tarkemmin, mutta olen ymmärtänyt että lääkkeiden lisäksi on myös vitamiineja ja hivenaineita joilla voi koittaa boostata hiipuvia munasarjojaan, ja siten ehkä onnistua tiristämään muutaman ovulaation enemmän. Munasolujen laatuun tuo tuskin vaikuttaa, mutta ehkäpä nekin harvat saisi sieltä vielä sitten irtoamaan jos jotain on jäljellä. Esimerkkinä voisi mainita n-asetyylikysteeiinin (NAC), joka täällä luokitellaan lisäravinteeksi.
Suuret kiitokset tiedosta!

Taas asiaa ja kysymyksiä, nyt verensokereista. Liittyy toki myös ikään ja haitannee hedelmöittymistä osaltaan. Mietin voinkohan gynen kanssa ottaa tämänkin puheeksi keskiviikkona. Nimittäin mulla oli kolmessa edellisessä raskaudessa radi. Ensimmäisessä näistä kolmesta se saatiin diagnosoitua sen sokerilitkun juomisen avulla. Pysyi juuri ja juuri sisällä se litku. Kahdessa seuraavassa raskaudessa en saanut sitä enää alas vaan oksensin välittömästi. :tears:Pyysin että eikö voisi seurata vain verikokeilla, ja radi oli niissäkin. Tuossa raskaudessa missä radi ekan kerran todettiin ollessani 38 v, sain verensokerit pysymään hyvänä pelkällä ruokavaliolla. Seuraavassa radi raskaudessa sain lopussa insuliinia, ja kolmannessa radi raskaudessa eli kuopuksen kohdalla lääkityshoitoa. No, kuopuksen synnyttyä paastoverensokereita on seurattu harvakseltaan kerran vuodessa. Nimenomaan seurattu, eikä niille ole tehty yhtään mitään. Paastoverensokeri ollut aina koholla, 6,1-6,7 välillä. Terveyskeskuslääkäri vaan kirjoittaa Kantaan ja Maisaan että suosittelee elämäntapojen muutosta. Mutta kun vaikka kaikkeni teen, nuo aamuverensokerit on silti liian koholla. Toki olen syönyt liian paljon kuopuksen synnyttyä makeaa ja herkkuja, sen jotenkin salli itselleen radin jälkeen ja se jäi sitten päälle...Nyt olen oikeasti havahtunut siihen, että 2.tyypin diabetes kolkuttelee ovella, ellei sitten ole jo. En ole järjettömän ylipainoinen, toki lievästi. Yritän nyt saada painoa kuitenkin putoamaan jos auttaisi verensokereihinkin. Mietin vaan milloin mun verensokereita on aiheellista lääkitä, tietääkö joku täällä? P.s. Luinkin juuri netistä että paastoarvojen tulisi olla päälle 7 säännöllisesti että voidaan todeta 2.tyypin diabetes. Taidan kuitenkin kysyä gyneltä keskiviikkona onko mun hieman kohonneilla arvoilla jotain merkitystä ja tulisiko niitä hoitaa jotenkin jos yrittää vielä raskautua.

Muokattu viimeksi:
Lapsettomuushoidoissa ylipainoisille PCOS-naisille annetaan usein diabeteslääkettä (metformiini-tabletteja) korjaamaan tilannetta. Eli kannattanee kysyä lääkärin mielipidettä metformiinista, etenkin kun sinulla on (ollut) monirakkulaiset munasarjat, ylipainoa, raskausdiabetesta ja verensokerit koholla.

Muokattu viimeksi:
Kävin Ovumialla. Kaikki niin hyvin kuin tämän ikäisellä vain voi olla, limakalvo hyvä ja munasolu irtoamassa lähiaikoina. Käyn ensin sydänlääkärillä ultrassa ja magneettikuvauksessa. Sieltä täytyy kysyä "lupa" saanko enää raskautua. Sen jälkeen mulle voidaan tarvittaessa antaa Letrozolia jos haluan yrittää että useampi munasolu kypsyisi kerralla, jolloin todennäköisyys raskaudelle voisi kasvaa. Muutoin gynekologi sanoi, että jos sydänlääkäri antaa vihreää valoa raskaudelle, ei näe mitään estettä sille että voisin yrittää raskautua vaihdevuosiin saakka :smiling-eyes: Verensokeria ei tarvitse vielä hoitaa.

Täällä vähän tylsä tilanne. Viikon päästä pitäisi olla ovis, mutta poitsu toi eskarista koronan ja nyt tässä sormet ristissä odotetaan, että koska vanhemmat sairastuvat ja kuinka pahasti. Pojalle ehdittiin rokote hakea pari viikkoa sitten ja liekö siitä johtunut, kun tauti meni käytännössä kahdessa päivässä ohi pelkällä kuumeella. Itsellä on kolme rokotusta jo alla, joten toivoa on, ettei tulisi kovin kipeäksi. Vaikeutuu vain tallettelut ensi viikolla jos/kun kuumeessa täällä pyöritään. :disappointed-face:

Mites siellä jaksellaan? Iskikö teillekin tauti? Toivottavasti lievänä.

Meillä kans tuli lapselle koulusta korona. Ei ole siis rokotusta (eikä olla ottamassakaan hänelle, alle 11v.) Mutta tauti meni yhdessä päivässä, nosti vain lämpöä ja se oli siinä. Meihin ei jostain kumman syystä tarttunut. Mietittiin että onko rokotussuoja sitten niin vahva vai vaan immuniteetti? Täällä maalla kun pyöriskelee kaikessa liassa ja kaikkea sontaa varmaan kissatkin kantaa sisälle, että voiko sillä olla vaikutusta. Kun sitten taas monella tutulla on silti tarttunut tauti vaikka on kolme rokotetta. No, eipä tuota taida pystyä mitenkään ennustamaan miten tarttuu tai ei tartu. Ihan arpapeliä.

Lapsentekohommat ei ole yhtään olleet mielen päällä, eikä huvittanut edes. Pitäisi aktivoitua kun alkaa olee hedelmälliset päivät jo päällä :tears:

Mites siellä jaksellaan? Iskikö teillekin tauti? Toivottavasti lievänä.

Meillä kans tuli lapselle koulusta korona. Ei ole siis rokotusta (eikä olla ottamassakaan hänelle, alle 11v.) Mutta tauti meni yhdessä päivässä, nosti vain lämpöä ja se oli siinä. Meihin ei jostain kumman syystä tarttunut. Mietittiin että onko rokotussuoja sitten niin vahva vai vaan immuniteetti? Täällä maalla kun pyöriskelee kaikessa liassa ja kaikkea sontaa varmaan kissatkin kantaa sisälle, että voiko sillä olla vaikutusta. Kun sitten taas monella tutulla on silti tarttunut tauti vaikka on kolme rokotetta. No, eipä tuota taida pystyä mitenkään ennustamaan miten tarttuu tai ei tartu. Ihan arpapeliä.

Lapsentekohommat ei ole yhtään olleet mielen päällä, eikä huvittanut edes. Pitäisi aktivoitua kun alkaa olee hedelmälliset päivät jo päällä :tears:

Huonoon väliin kyllä tuli tämä tauti. Eilen sain vilkkuvaa hymynaaman testissä, mutta iltapäivällä alkoi nousta kuume ja tuli ihan kunnon flunssa. Kotitestistä en ole saanut vielä kunnon positiivista, tänään tuli haamu kuten näissä piireissä tavataan sanoa. Ei edes koronatestistä saa positiivista, vaikka kuinka testais, on se kumma. :tears: Aika perusflunssalta tämä toistaiseksi tuntuu, mutta talletteluja ei varmaan tule juuri nyt tehtyä. :disappointed-face:

No hei, mahtavia uutisia! Toivottavasti saat myös vihreää valoa sydänlääkäriltä :smiling-eyes:
Kiitos, toivottavasti näin olisi! Mulla on sydänlihaksen paksuuntuma mutta geenitestissä ei löytynyt selittävää. Tämä löydettiin sattumalta viimeisimmän raskauden yhteydessä.

@hemulix veit jalat suustani, mä kirosin sitä mielessäni että eikö nyt perkele kahta viivaa saa edes tuohon koronatestiin :rolling::rolling::rolling: onhan tää nyt jo naurettavaa hommaa :tears:

...toivottavasti kaikki ymmärtää mustan huumorin tämän osalta!

Tänään tuli vihdoin ihan kunnon positiivinen koronatestiin, joten ei tarvii arvuutella oliko tämä koronaa vai ei. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja miehen kanssa vuodepotilaina ollaan innostuttu tallettelee eilen ja tänään, vaikka ajattelin, että tää kierto meni hukkaan. :Winking Face: En tosin ole ovista viitsinyt edes testailla, joten mennään aika sattumanvaraisesti päivien suhteen, mutta ehkä hyvä näin. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Kuurankukka75 Onnittelut hyvistä uutisista! Toivottavasti sydänlääkäri näyttää myös :Green Heart: valoa.

Taas pohdintaa tulee. Oon nyt ihan ihmeissäni. Kävin tosiaan gynellä keskiviikkona aamulla kp 12 ja siellä oli iso munasolu kypsymässä. Oon nyt tikutellut ahkeraan sitä lh-huippua, kun olen varsinainen himotestaaja. Yllättäen sitä ei ole vielä tullutkaan. Tänään kyllä tuli limaa ja ollut vatsan turvotusta ja jomotusta. Mutta että tällainen havainto tällä kertaa. Ei olla nyt sitten muutenkaan saatu aikaiseksi tehdä "talletuksia" ja Ai Luoja että mulla on kiukkuinen sisäänpäin itkevä olotila :loudlycrying: Useimmiten oon ovulaatioiden aikaan kauhean turhautunut silloin kun mies ei pysty, voi tai kykene tai ehdi seksipuuhiin.:tears:

Muokattu viimeksi:
Kierroista enemmän tietäville: voiko kypsynyt munasolu jäädä vain irtoamatta? Eilen oli kaikki oireet muuten mutta ei sitä lh-huippua. Tosin nyt oli eri merkkiset ovistestit käytössä mitä aiemmin. Eli jos mun kuukautiset alkaa parin viikon kuluttua, munasolu irtosi? Jos ei ala, voidaanko siitä olettaa että ei irronnutkaan? Raskautumista ei tässä kierrossa ole voinut tapahtua.

Kierroista enemmän tietäville: voiko kypsynyt munasolu jäädä vain irtoamatta? Eilen oli kaikki oireet muuten mutta ei sitä lh-huippua. Tosin nyt oli eri merkkiset ovistestit käytössä mitä aiemmin. Eli jos mun kuukautiset alkaa parin viikon kuluttua, munasolu irtosi? Jos ei ala, voidaanko siitä olettaa että ei irronnutkaan? Raskautumista ei tässä kierrossa ole voinut tapahtua.
Voi se jäädä irtoamattakin, mutta testeissä on huikeita eroja. Minä oon vaihdellut ovulaatiotikkuja ja joillain merkeillä en saanut koskaan kunnon plussaa vaikka kemiallisesta raskaudesta todisteena ollut että ovulaatio tapahtunut. Nyt käytössä PC: n ovulaatio testit ni ne taas antaa jatkuvaan melko punasta mut kunno plussa sit on iha räikyvä. Alussa näissä meinasin erehtyy kun olin tottunut haaleampiin tuloksiin.

Voi se jäädä irtoamattakin, mutta testeissä on huikeita eroja. Minä oon vaihdellut ovulaatiotikkuja ja joillain merkeillä en saanut koskaan kunnon plussaa vaikka kemiallisesta raskaudesta todisteena ollut että ovulaatio tapahtunut. Nyt käytössä PC: n ovulaatio testit ni ne taas antaa jatkuvaan melko punasta mut kunno plussa sit on iha räikyvä. Alussa näissä meinasin erehtyy kun olin tottunut haaleampiin tuloksiin.
Kiitos tiedosta, eihän tässä muu auta kuin seurata milloin vuoto alkaa ja päätellä siitä sitten Mulla on aina ennen ollut käytössä Raskauskeijun sivuilta tilaamani liuskatestit, on "merkittömiä" ilmeisesti. Niillä aina näkynyt selkeä plussa. Nyt oli Rfsu:n testit ja näkyi vain lievä pitoisuuden nousu mutta ei tasavahvaa. Enemmän mun päätä vaivaa tuo miehen "kykenemättömyys" silloin kun ovuloin. Koska muutoin en oikein halua paljon, ja suostun silloin kuitenkin miehen mieliksi. Mikä ärsyttää mua itseäni. Onkohan hänellä jokin psykologinen juttu tässä, että kun minä haluan tai olen kosteampi, hän ei kykene "suoriutumaan". Ei kehtaisi edes puhua aiheesta. Mutta se on mulle kauhean ahdistavaa ja turhauttavaa tunnetasolla. Tätä nyt jatkunut ainakin 2 vuotta.

Kiitos tiedosta, eihän tässä muu auta kuin seurata milloin vuoto alkaa ja päätellä siitä sitten Mulla on aina ennen ollut käytössä Raskauskeijun sivuilta tilaamani liuskatestit, on "merkittömiä" ilmeisesti. Niillä aina näkynyt selkeä plussa. Nyt oli Rfsu:n testit ja näkyi vain lievä pitoisuuden nousu mutta ei tasavahvaa. Enemmän mun päätä vaivaa tuo miehen "kykenemättömyys" silloin kun ovuloin. Koska muutoin en oikein halua paljon, ja suostun silloin kuitenkin miehen mieliksi. Mikä ärsyttää mua itseäni. Onkohan hänellä jokin psykologinen juttu tässä, että kun minä haluan tai olen kosteampi, hän ei kykene "suoriutumaan". Ei kehtaisi edes puhua aiheesta. Mutta se on mulle kauhean ahdistavaa ja turhauttavaa tunnetasolla. Tätä nyt jatkunut ainakin 2 vuotta.
Mulla kokemusta nuista rfsu: n testeistäkin ja en kunnon plussaa niillä saanu vaikka olin ovuloinut.
Toivottavasti saisit miehen kellisttettyä otollisilla päivillä <3

Voisiko olla niin Kuurankukka, että miehesi päätellyt, mihin aikaan (ja miksi?) sinua haluttaa, ja hän ehkä kokee torjuntaa siitä, että muulloin ei? Entä oletteko keskustelleet toiveesta saada vielä yksi pieni? Onkohan toiveet yhtenevät? Voi olla tietysti, että olen iha hakoteillä, mutta tässä tuli joitain ehkä selittäviä tekijöitä mieleen.

Takaisin