Onko muita 40+ iltatähden yrittäjiä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hei123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa, mitäs teille kuuluu? Minä kun silloin aiemmin tässä kierrossa sitä Rfsu:n ovistestiä tein niin siihen tuli haalea lh nousu, mutta kyllä se ovis oli silloin kuten muista tuntemuksista päättelin sillä menkat on kohta parin päivän sisällä alkamassa tuhrusta päätellen. Eihän meillä tosin silloin ollut seksiäkään ovisaikaan ja olen heittänyt hanskat tiskiin tässä yrittämisessä niin kuin kerroinkin. Rankkaa se silti tekee, sillä näen paljon unia että olen lapsettomuuslääkärin vastaanotolla tutkittavana ja hoidettavana :loudlycrying:

Paljon tsemppiä ja jaksamista, tuo päätös ei varmasti ole helppo ja samoja asioita olen tässä jo jollain tasolla käynyt parin viime vuoden aikana läpi, kun on ollut pari keskenmenoa. Itse asiassa viimeisimmän km:n la olisi ensi tiistaina, joten jos kaikki olisi mennyt kuten Strömsössä, olisin ihan viimeisimmiläni ellen jopa synnyttänyt. :sad-face:

Täällä myös menkkoja odottelen alkavaksi loppuviikosta. Nyt on joku dpo12 tai siinä main, mutta tein eilen puhtaan negan kun testasin papa-näytteen kyselyä varten (kysyttiin, että olenko raskaana).

Viimeisen kortin ajattelin nyt vielä kääntää eli varasin ajan gynelle kahden viikon päähän ja ajattelin jutella, jos letrot vielä aloittais seuraavassa kierrossa. Saa samalla ultrata ja siinä kun on just ovis niillä main, näkee ehkä senkin onko siellä mitään tuloillaan. Onneksi sairauskassan jäsenenä saa noita yksityisiä gynekäyntejä -80% normihinnasta pois, samoin ultrat, verikokeet yms., joten samapa se on nyt vielä vähän tutkia onko siellä mitään jäljellä ja onko tämä "yritys" ja toivominen aivan turhaa. Eipähän sitten myöhemmin harmita, ettei tullut kokeiltua kaikkea.

Paljon tsemppiä ja jaksamista, tuo päätös ei varmasti ole helppo ja samoja asioita olen tässä jo jollain tasolla käynyt parin viime vuoden aikana läpi, kun on ollut pari keskenmenoa. Itse asiassa viimeisimmän km:n la olisi ensi tiistaina, joten jos kaikki olisi mennyt kuten Strömsössä, olisin ihan viimeisimmiläni ellen jopa synnyttänyt. :sad-face:

Täällä myös menkkoja odottelen alkavaksi loppuviikosta. Nyt on joku dpo12 tai siinä main, mutta tein eilen puhtaan negan kun testasin papa-näytteen kyselyä varten (kysyttiin, että olenko raskaana).

Viimeisen kortin ajattelin nyt vielä kääntää eli varasin ajan gynelle kahden viikon päähän ja ajattelin jutella, jos letrot vielä aloittais seuraavassa kierrossa. Saa samalla ultrata ja siinä kun on just ovis niillä main, näkee ehkä senkin onko siellä mitään tuloillaan. Onneksi sairauskassan jäsenenä saa noita yksityisiä gynekäyntejä -80% normihinnasta pois, samoin ultrat, verikokeet yms., joten samapa se on nyt vielä vähän tutkia onko siellä mitään jäljellä ja onko tämä "yritys" ja toivominen aivan turhaa. Eipähän sitten myöhemmin harmita, ettei tullut kokeiltua kaikkea.
Oho, mikä sairauskassa antaa noin hyvät edut gynekäynteihin? Olisipa mullakin tuollainen sairauskassajäsenyys. Tulee nimittäin kirpaisemaan nuo Ovumian ihan peruskäynnitkin. En oo miettinyt käynkö siellä enää edes. Mutta mulle gynekologi sanoi Ovumialla että letrot kypsyttää yleensä vain yhden johtofollikkelin niilläkin jotka ovuloi normaalisti, joten en näe olisiko siinä.kohdallani edes järkeä. Plus että pelkäisin letrojen sivuvaikutuksia mm.hiustenlähtöä, kun kuulemma aiheuttaa vaihdevuosityyppisen olotilan kehoon alkukiertoon, jonka johdosta elimistö alkaa tuottaa lisää estrogeenia? Mulla oli kolmen viimeisimmän synnytyksen jälkeen hormonaaliset hiustenlähdöt ja tosi pitkät taaperoimetykset. Niin en ihan täysin kaljuksi haluaisi tulla jonkun lääkkeen sivuvaikutuksena takia...(Letrozoll on ilmeisesti myös rintasyöpälääke). Ihmettelen eikö clomifeenia ole enää käytössä lainkaan. Mulla se sopi niin hyvin nuorena eikä mitään ongelmia ollut. Silloin kypsyi myös vasemmasta munasarjasta munasoluja. Sen jälkeen mun vasen munasarja on uinunut ja myöhemmin ovulaatio tapahtunut luomusti aina oikealta. Ultrassakin näki että vasemmassa munasarjassa oli paljon enemmän pieniä munasolujen aiheita jäljellä mitä oikeassa munasarjassa. Eli mun kohdalla vasenta munasarjaa pitäisi saada aktiivisemmaksi ja teoriassa kypsymään ainakin 2-3 kypsäksi asti kasvavaa ja irtoavaa munasolua kerralla, jotta hyvällä tuurilla niistä ehkä 1 olisi kerran puolessa vuodessa, tai harvemmin, toimiva ja terve. En siis todellakaan pelkää että ne kaikki edes hedelmöittyisi koska suurin osa varmaan jo kuraa. Mutta kukapa lääkäri näin erikoiseen hoitopyyntöön suostuisi ja onko niitä clomejakaan enää markkinoilla...Että Joo ei ihan helpolla synny tämä asiasta luopuminen täälläkään kun kaikenlaiset asiat pohdituttaa edelleen :tears: Lisäys: onpa tullutkin pohdittua tänne "juurta jaksain" asiaa. Mutta kyllä suosiolla nyt jätän isommat yritykset lääketieteen keinoin välistä, on niin vaikea tuo maailman tilanne eikä tulevasta tiedä.

Muokattu viimeksi:
Testi jälleen nega :-( Voi vee ja pee.

No voi harmi! :sad-face:

Täällä kp31 ja testasin puhtaan negan, mutta menkkoja olen odotellut nyt jo pari päivää. Taisi korona sotkea kierron. Olen testannut vain niillä Onestepin liuskoilla, en ole digiä raaskinut käyttää, mut kai sellainenkin täytyy käyttää viimeistään keskiviikkona, jos ei menkkoja näy.

Hieman ärsyttävää, kun sen gynen varasin reilun viikon päähän vähän sillä ajatuksella, että näkis ultrassa onko siellä mitään kasvamassa, mutta nyt kun menkat siirtyy, ei siellä taida ovis olla lähimainkaan. Plääh...

_kirahvi, eikä :disappointed-face: olen pahoillani :loudlycrying:

Reilun viikon piina nt-ultran jälkeen on päättynyt tältä erää. Niptin mukaan vauvalla on tutkituilta osin normaalit kromosomit :folded::loudlycrying::red-heart: Sukupuoli saatiin tietää myös :folded::Two-hearts:

Huomenna on 14+0, jokohan kohta uskaltaisi alkaa nauttimaan tästä odotuksesta? En ole kertonut yhdellekään kaverille enkä edes omille lapsilleni asiasta. On tosi rankkaa olla näin peloissaan ja varpaillaan koko ajan :sad-face:

Edit. Ja tän piti tulla tohon pulinaketjuun, mut meni näköjään väärään.

Muokattu viimeksi:
_kirahvi, eikä :disappointed-face: olen pahoillani :loudlycrying:

Reilun viikon piina nt-ultran jälkeen on päättynyt tältä erää. Niptin mukaan vauvalla on tutkituilta osin normaalit kromosomit :folded::loudlycrying::red-heart: Sukupuoli saatiin tietää myös :folded::Two-hearts:

Huomenna on 14+0, jokohan kohta uskaltaisi alkaa nauttimaan tästä odotuksesta? En ole kertonut yhdellekään kaverille enkä edes omille lapsilleni asiasta. On tosi rankkaa olla näin peloissaan ja varpaillaan koko ajan :sad-face:

Edit. Ja tän piti tulla tohon pulinaketjuun, mut meni näköjään väärään.
Hienoa että tuli hyviä uutisia! Toivottavasti nyt uskallat vähän rentoutua jännityksestä <3

No ni, vihdoin kp1. Aika sekaisin meni kierto koronan vuoksi, tai sitten en vain ovuloinut, mutta kierto venähti 33 päivään. Viikon päästä gynelle tarkistukseen ja juttelee niistä letroista ja mitä muuta tukea / tutkimusta kannattaisi tehdä ilman varsinaisia hoitoja.

Harmi että tänne ei ole plussauutista tullut vieläkään.. tiukassa ne on :sad-face:

@Kuurankukkasia Clomifenhan on myös antiestrogeeni kuten Letrozolkin ja ihan samanlaisia ”vaihdevuosi” oireita saatta aiheuttaa joillekin. Itselle ei ole tullut mitään. Clomeista gyne sanoi ettei niitä juuri enää määrätä koska vetää kohdun limakalvon niin ohueksi.

Mulle määrättiin vain 6 kiertoon Letrot, kolme kiertoa takana.
Nyt pidän tämän kierron taukoa ja en oo varma kävikö niin hassusti että mulla tuli ovis jo kp11. Ei tietenkään testejä enkä oo mitannu nyt lämpöjäkään.. huomisesta eteenpäin pakko mittailla että näkee lähteekö nousuun ja oliko se tosiaan jo noin aikaisin. Tänään oli tosiaan oviskivut. Todella omistusta.

Muokattu viimeksi:
Harmi että tänne ei ole plussauutista tullut vieläkään.. tiukassa ne on :sad-face:

@Kuurankukkasia Clomifenhan on myös antiestrogeeni kuten Letrozolkin ja ihan samanlaisia ”vaihdevuosi” oireita saatta aiheuttaa joillekin. Itselle ei ole tullut mitään. Clomeista gyne sanoi ettei niitä juuri enää määrätä koska vetää kohdun limakalvon niin ohueksi.

Mulle määrättiin vain 6 kiertoon Letrot, kolme kiertoa takana.
Nyt pidän tämän kierron taukoa ja en oo varma kävikö niin hassusti että mulla tuli ovis jo kp11. Ei tietenkään testejä enkä oo mitannu nyt lämpöjäkään.. huomisesta eteenpäin pakko mittailla että näkee lähteekö nousuun ja oliko se tosiaan jo noin aikaisin. Tänään oli tosiaan oviskivut. Todella omistusta.
Kiitos tiedosta, en tiennytkään että ne on molemmat antiestrogeeneja. Voi harmi että Clomeilla sellaisia vaikutuksia, mulla ei silloin nuorena ollut, en tiedä miten nyt kävisi. Mullahan muutoin tuo kohdun limakalvo kasvaa aina tosi tehokkaasti ja on valtavan runsaat kuukautiset. Nyt oon syönyt puoli vuotta rautaa että oon saanut ferritiinin nousemaan 30 tietämille. Muuten se tuppaa olemaan ihan olematon, ja siinä vaiheessa alkaa jo hemoglobiini vetämään anemian puolelle.

Onkohan ferritiinillä vaikutusta raskautumiseen? Kysyin tätä viimeksi lääkäriltä, mutta hän sanoi että pääasiassa vaikuttaisi itse raskauden jatkumiseen ja keskenmenoihin.

Mulla oli ferrit synnytyksen jälkeen 19, sitten nousi hitaasti 30:een. Nyt pohdin että menisinkö testauttamaan veroarvot ennen seuraavaa siirtoa vaikka Puhdin kautta tms.

Onkohan ferritiinillä vaikutusta raskautumiseen? Kysyin tätä viimeksi lääkäriltä, mutta hän sanoi että pääasiassa vaikuttaisi itse raskauden jatkumiseen ja keskenmenoihin.

Mulla oli ferrit synnytyksen jälkeen 19, sitten nousi hitaasti 30:een. Nyt pohdin että menisinkö testauttamaan veroarvot ennen seuraavaa siirtoa vaikka Puhdin kautta tms.
Kyllä varmasti voi vaikuttaa myös raskautumiseen. Mulla taas niin että raskauden aikana ferritiini aina noussut suht hyväksi kun ei ole ollut niitä jatkuvia verenvuotoja kuukautisten muodossa. Ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen ovat olleet niin runsaat että en ole voinut edes istua useista siteistä huolimatta, jatkuvaa läpivuotoa istuessa. Pyörrytti valtavasti. Päivystykseen joutunut pariin otteeseen, mutta silloin ferritiini oli vielä 54 niin lääkäri miltei nauroi mut ulos ja kehoitti vaan juomaan runsaasti. No siitä ei mennyt montaa kuukautta kun ferritiini oli vain 6 ja sain pyynnöstä sen mitattua kun olin aina niin väsynyt enkä jaksanut hyvin vaunuja työntää kauppareissuilla ja piti levätä välillä. Hemoglobiini laski myös alle 120 siinä vaiheessa. En varmaan oikein voi olla ilman rautalääkitystä jos aion näistä kuukautisista joka kuukausi kärsiä.

Mua jäi pohdituttamaan se Ovumian gynekologin toteamus, että mun olisi hyvä vielä kysyä sydänlääkäriltä saanko enää raskautua (jotta heillä olisi "lupa" antaa mulle hoitoja raskautumiseen, jos niin haluaisin). No, alun alkaenkin jo mietin, etten haluaisi kysyä moista, sillä mun sydän on kyllä kestänyt kaikki nämä raskaudet ja synnytykset. Syy miksi en haluaisi kysyä, on se että en haluaisi joutua siellä hämmästelyn kohteeksi tai kuulla, että "Et kai sinä nyt ENÄÄ halua lapsia tuossa iässä, ja eikös sinulla ole niitä jo monta" tms. Mutta toisaalta taas itseäni kiinnostaisi, saisinko sydämen puolesta edes lupaa. Vaikka en sitten hoitoja aloittaisikaan.

En varmaan oikein voi olla ilman rautalääkitystä jos aion näistä kuukautisista joka kuukausi kärsiä.

Cylokapron-lääke auttaa runsaisiin kuukautisiin vähentämällä vuotoa, eli ei tarvitse kärsiä raudan vähyydestä/ferrin laskusta saati muista epämukavuuksista siitä syystä. Gyne määrää reseptin. Minulle ehdotti ihan oma-aloitteisesti aikoinaan.

Muokattu viimeksi:
Mua jäi pohdituttamaan se Ovumian gynekologin toteamus, että mun olisi hyvä vielä kysyä sydänlääkäriltä saanko enää raskautua (jotta heillä olisi "lupa" antaa mulle hoitoja raskautumiseen, jos niin haluaisin). No, alun alkaenkin jo mietin, etten haluaisi kysyä moista, sillä mun sydän on kyllä kestänyt kaikki nämä raskaudet ja synnytykset. Syy miksi en haluaisi kysyä, on se että en haluaisi joutua siellä hämmästelyn kohteeksi tai kuulla, että "Et kai sinä nyt ENÄÄ halua lapsia tuossa iässä, ja eikös sinulla ole niitä jo monta" tms. Mutta toisaalta taas itseäni kiinnostaisi, saisinko sydämen puolesta edes lupaa. Vaikka en sitten hoitoja aloittaisikaan.

Itse ennen hoitoja kävin aivan hurjan repertuaarin erilaisia tutkimuksia, kuten rintojen mammografiat ja vasta-ainetutkimukset autoimmuunisairauden johdosta. Halusin tehdä, ja lääkärit suosittelivat, tietoisen päätöksen terveydentilan pohjalta, lähteäkö yrittämään raskautta. Riskejä ilmeni autoimmuunisairauden johdosta (eivät onneksi aktualisoituneet kuitenkaan), mutta syöpäseulat toki puhtaat. Ehdottomasti tekisin tuollaisen tunnetun riskin poissuljennan, sillä miksi vaarantaa omaa terveyttä ja mahdollista raskautta, kun kuitenkin on pysyttävä terveenä sen jälkikasvun turvaksi. Ei kannata tuhrata aikaa ja energiaa siihen, mitä muut ajattelevat, kun kyse on sinun (ja lastesi) elämästä (ja terveydestä!)

Cylokapron-lääke auttaa runsaisiin kuukautisiin vähentämällä vuotoa, eli ei tarvitse kärsiä raudan vähyydestä/ferrin laskusta saati muista epämukavuuksista siitä syystä. Gyne määrää reseptin. Minulle ehdotti ihan oma-aloitteisesti aikoinaan.
Mulla on ollut se aiemmin joskus käytössä mutta valitettavasti ei enää käy mulle. Saan siitä järkyttävät vatsakrampit ja vesiripulin.

Itse ennen hoitoja kävin aivan hurjan repertuaarin erilaisia tutkimuksia, kuten rintojen mammografiat ja vasta-ainetutkimukset autoimmuunisairauden johdosta. Halusin tehdä, ja lääkärit suosittelivat, tietoisen päätöksen terveydentilan pohjalta, lähteäkö yrittämään raskautta. Riskejä ilmeni autoimmuunisairauden johdosta (eivät onneksi aktualisoituneet kuitenkaan), mutta syöpäseulat toki puhtaat. Ehdottomasti tekisin tuollaisen tunnetun riskin poissuljennan, sillä miksi vaarantaa omaa terveyttä ja mahdollista raskautta, kun kuitenkin on pysyttävä terveenä sen jälkikasvun turvaksi. Ei kannata tuhrata aikaa ja energiaa siihen, mitä muut ajattelevat, kun kyse on sinun (ja lastesi) elämästä (ja terveydestä!)
Totta, ilman muuta. Ajattelen aina, mitä muut ajattelevat. En todennäköisesti ole hoitoihin hakeutumassa enää lapsia saadakseni, mutta on varmaan hyvä kuitenkin kysyä sydänlääkärin mielipide asiaan että mitä sydän ylipäänsä kestää.

@_kirahvi olihan teillä vielä alkioita pakkasessa odottamassa? :Two-hearts:

käytättekö kukaan mitään "lisäravinteita" tässä yrityksen sivussa? Gelee royale, Q10 jne?
Mä en ole enää syönyt. Joskus aikanaan oli aika repertuaari, mutta nyt on vain perus "äitiys" multivita. Vähän kahden vaiheilla että käyttääkö siihen rahaa kun hyöty on hieman kyseenalainen. Ehkä muutenkin tämä elämäntapakuumeilu verottaa ettei enää ihan kaikkea kokeile.

Mulla tosiaan nyt tämä lääkkeetön kierto teki sellaisen tepposen että ovis tuli jo kp11, näinköhän limis on tuohon kerennyt paksuuntua tarpeeksi. Muistan kyllä menneisyydestä clomi sekä letro-kierroista joissa oli progesteroni tuki joka pitkitti kiertoa -> alkoi jossain vaiheessa ovis seuraavissa kierroissa aikaistumaan.

No, pääsinpä aikaisemmin piinailemaan :folded:

@_kirahvi olihan teillä vielä alkioita pakkasessa odottamassa? :Two-hearts:

käytättekö kukaan mitään "lisäravinteita" tässä yrityksen sivussa? Gelee royale, Q10 jne?
Mä en ole enää syönyt. Joskus aikanaan oli aika repertuaari, mutta nyt on vain perus "äitiys" multivita. Vähän kahden vaiheilla että käyttääkö siihen rahaa kun hyöty on hieman kyseenalainen. Ehkä muutenkin tämä elämäntapakuumeilu verottaa ettei enää ihan kaikkea kokeile.

Mulla tosiaan nyt tämä lääkkeetön kierto teki sellaisen tepposen että ovis tuli jo kp11, näinköhän limis on tuohon kerennyt paksuuntua tarpeeksi. Muistan kyllä menneisyydestä clomi sekä letro-kierroista joissa oli progesteroni tuki joka pitkitti kiertoa -> alkoi jossain vaiheessa ovis seuraavissa kierroissa aikaistumaan.

No, pääsinpä aikaisemmin piinailemaan :folded:
Joo, kolme on jäljellä. Yritän vielä positiivisesti ajatella että yksihän riittää!

Takaisin