Omia juttuja

Meillä touhutaan kovaa vauhtia maanataina alkavan remontin takia. Huomenna poika on koko päivän miehen vanhemmilla hoidossa ni saadaan rauhassa tyhjentää varsinainen asuinkerros. Huh huh! Mut ihanaa ajatella et muutaman viikon päästä saadaan nauttia uusista lattioista, perusteellisesti siivotusta talosta sekä mikä parasta: uudesta keittiöstä! Sit onki koko talo rempattu:) ihanaa, kohta pääsee nauttimaan kesästä ilman tällasta jatkuvaa ns ylimäärästä touhua...
 
VM kajoaisi lapsilisiin

Mä ainakin toivoisin, ettei tuo ehdotus menisi läpi. Mikä ihme siinä on, kun aina pitää säästötoimet alkaa pienituloisimmista alkaen? Ja mitä tuo hoitopaikkaoikeuden vähentäminen mahtaa tarkoittaa? Siis tietenkin sitä, että hoitopaikkaa ei saa, jos jompi kumpi vanhemmista on kotona, mutta miten se vaikuttaa muuten hoitopaikan saamiseen? Ja kuka hoitopaikan tarpeellisuudesta päättää?

Ei sen puoleen, en kyllä ymmärrä tuota liikenneväylien rahoituksen leikkaamistakaan, täällä kun on valtavat määrät kilometrejä teitä ja rautateitä kunnostuksen tarpeessa vuosittain.

Ja rikkaat sen kuin rikastuu. Muutama vuosikymmen ja pienituloiset eivät taida saada enää mitään vastinetta maksamilleen suurille veroille emoticon

Muoks. Olis ehkä pitänyt katsoa, ettei linkkiin tule kahta http:tä..
 

Siis mä niin itken, jos tätä vähäistä lapsilisää aletaan verottaa! Mitä järkeä???

Oon sitä mieltä, että kyllä tuota päiväkotioikeutta vois jollain tapaa rajata. Älkää heti tappako mua. Mutta mun mielestä on ihan väärin, että täälläkin lähellä on yksi yh-äiti, joka on päivät kotona ja kiikuttaa 2-vuotiaan lapsensa joka aamu päiväkotiin. Miksi? Sitten kaikille päivähoitoa oikeasti tarvitseville ei saada läheltä hyvää hoitopaikkaa, kun siitä hoitopaikasta pidetään kynsin hampain kiinni vaikka on ihan tarpeetonta. Mutta toisaalta kun ajattelee, niin on sitä hankalaa lähteä rajoittamaan. Koska aina on niin erilaisia tilanteita ja kumminkin jossain joku kokee hirveetä vääryyttä kuitenkin.

 
Miun mielestä tuohon päiväkotioikeuden rajottamiseen ei tarvis ryhtyä..kyllä jokaisella lapsella on oikeus sosiaalistua muiden lasten kanssa, ja mikäpä ois päiväkotia parempi paikka siihen..? Varsinkaan kun kaikissa kunnissa ei ole mitään perhekerhoja tai lastenkerhoja, missä muksut sais yhessä temmeltää.

Ja ohan näitä vanhempia, jotka tekee töitä kotona yms..
 
Tuossa Ylen uutisessa sanotaan näin: Lasten päivähoito-oikeuden rajoittaminen säästäisi valtion menoja 50 miljoonaa euroa ja kustannussäästöjä siitä tulisi lähes kaksisataa miljoonaa.

Tarkoittaako tuo siis sitä, että ensin säästöjä tulee tuo 50 miljoonaa ja sitten voidaankin sen jälkeen vielä säästää 200 miljoonaa vähentämällä hoitopaikkoja, kun eihän niitä tarvita enää niin paljoa, kun saadaan ns. virikelapset täysin kotihoitoon?

Tavallaan harmittaa niidenkin puolesta, joilla on kotona leikki-ikäinen ja vaativa (esim. koliikki)vauva, ja kotona olevan vanhemman jaksamisen vuoksi lapselle pitäisi saada hoitopaikka, mutta tulevaisuudessa sitä ei ehkä saa, jos oikeus hoitopaikkaan viedään sillä perusteella, että vanhempi kuitenkin on kotona. Tuolla jurppii, pännii, potuttaa -palstalla joku oli tuohtunut, kun lapsen viimeinenkin sosiaalistamismahdollisuus menee. Sitä taas en ihan ymmärrä, kyllä tästä maasta kerhoja ym. löytyy, joihin voi mennä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi.

Omituista, kun hallitus ja eduskunta toteavat, että pitää saada syntyvyys nousuun, ja silti lyödään koko ajan kapuloita rattaisiin, ettei vaan kävisi pienten lasten perheiden olot liian mukaviksi :-/
 
Juhannus... Ei nappaa yhtään! Jotenki vaan haluisin olla kotona ihan perheen kesken, kerrankin kun ei oo mitään ohjelmaa ja mies on kotoa! Jipii sille!! Mutta joo, taivuin miehen tahtoon ja pakkasin tavarat, suunnataan siis mökille. Sinne, missä just oltiin appivanhempien jaloissa kaks viikkoo. Ehkä vois vähän olla innostusta, jos vaikka yhden siiderin vois juoda, utta ei. Ei vielä puoleentoista viikkoon tän laihiksen takia. Laihtunu oon nyt kahdeksassa viikossa tasan 20 kiloo! Viime vkl heitin jätesäkillisen isoja vaatteita pois ja kaivoi vanhoja, nyt jälleen päälle sopivia vaatteita esiin! Ja tietysti on palkinnoks pitäny jo jotain uutta ostaa:) Mut ei viitti hirveesti vielä ostaa, sillä tavoitteena olis vielä seuraavan 3kk aikana tiputtaa kymmenen kiloo. Sit voi ja varmasti täytyykin joitain hankintoja tehdä. Kun vaan sais kilot pysymään sit poissa... Meillä remppa on nyt valmis!! Jippii myös sille! Ihan kuin olis muuttanu uuteen taloon, tästä yläkerrasta tuli kyllä niin hieno! Nyt on sit viimeinenkin kolo tästä talosta rempattu, seuraavaks sit laajennetaan... Joskus... Talossa on 180 neliöö, kut vaan kaks makkaria. Hyvin outoa!! Eikä oikein mistään tilasta saa tehtyä makkaria. Onneks tässä yläkerrassa on kolme metriä levee, melkein talon pituinen varasto, josta sit voi tehdä yhden huoneen ja silti jaa varastotilaakin. Mut sillä ei tosiaan oo kiirettä, sit joskus vuosien päästä kun oikeesti tarvitaan lisää tilaa. Pihassa pitäis vielä tehdä joitain juttuja. Halutaan tonne pihan takaosaan sellanen perinteinen grillipaikka. Meillä on jo kaikki ainekset valmiina, nyt vaan pitäis jossain vaiheessa saada aikaseks se toteuttaa. Haluan antaa pojalle senkin kokemuksen, kun paistetaan omassa pihassa avotulella makkaraa. Ja läiskitään itikoita;) Jostain syystä multa häviää kaikki kappalejaot eli sori että nää kirjootukset on himppu raskaita lukee. Mut hyvää juhannusta silti kaikille, keleistäkin huolimatta!!
 
En oo raskaana. Menkat alkoi eilen. Viimeisimmät menkat oli 27. toukokuuta emoticon Vähän olivat myöhässä. Kaippa tässä on ollut jonku verran stressiä ja univaikeuksia kun Milla on oppinut lyhyen ajan sisällä istumaan, konttaamaan ja nouseen tukea vasten. Kohta varmaan lähtee käveleen tuen varassa. Ollaan tehty nyt jo kohta viikon aikana et Milla nukkuu meidän makuuhuoneessa omassa sängyssään ja minä ja mies nukumme olohuoneessa ilmapatjalla (josta lähtee samantien ilmat pihalle) Aika huonossa asennossa pitää nukkua ja ei oo ikkunassa pimennysverhoa nii on todella valoisaa.

Millan yönukuttaminen on hemmetin vaikeaa tällä hetkellä. Ensin nukahtaa kun haluaisimme hänen käyvän yöunille, nukkuu puoli tuntia ja sitten valvoo / huutaa kaks tuntia. Vasta puoli yhdeltätoista tai puoli kakstoista alkaa yöunille. Jos alkaisi nukkuun yhdeksän aikaan nukkuisi seitsemään tai puoli kahdeksaan asti. Mut jos ne unet alkaa vasta puolen yön aikaan nii sitte herää monta kertaa ja aina itkien/ huutaen. Ylös on tulossa yks tai kaks hammasta, vielä ei oo puhjennut.

Juhannuksena olimme miehen vanhempien luona maaseudulla, satoi vettä koko ajan nii piti olla vaan sisällä.

9kk ikäisenä Milla oli ensimmäistä kertaa yhden yön yöhoidossa mummun luona. Oli mennyt todella hyvin, hyvin oli nukkunut ja tullut isovanhempien kans toimeen. Saimme mekin silloin nukkua kotona rauhassa ja vähän siivoilla ja viettää omaa aikaa.

Pitää taas joskus viedä yöhoitoon, mummu vaan asuu välillä 90km päässä mut tulee yleensä viikonloppuisin käymään täällä päin.

En oo jaksanu täällä kirjoitella pitkään aikaan. Käyn aina silloin tällöin kattelemassa mitä muut juttelee, mut eipä jaksa itse mitään kirjoitella, nyt ollaan pidetty aika paljon koneita kiinni kun tulee muuten istuttua ihan liikaa. Mies osti itselleen uuden pyörän nii olemme alkaneet pyöräilemään koko perhe, millalle pyöräilykypärä :) Vielä ei ole kovin paljoa ähinää takaistuimelta kuulunut.
 
Äidit latasivat tissikuvat nettiin

Kaikkia ne tuolla Vauva-lehden foorumilla...

Sinnekin kirjauduin samaan aikaan kuin tähän foorumiin, muttei tullut sinne koskaan kirjoiteltua. Tai no yksi viesti, missä kyselin muita suomi-mammoja Thaimaasta, ja löysinkin yhden, ja ollaan tavattu pari kertaa =) Mutta tosiaan en ole sen jälkeen sinne edes kirjautunut, kohta kahteen vuoteen... Vau <3
 
Hahaa, pitäiskö meidänkin lyödä tissit tiskiin :DD No juu ei. Noissa vauvan ja kaksplussan keskusteluissa tökkii se, että sinne pääsee kuka tahansa kirjoittelemaan ja valitettavasti suurin osa viesteistä on melko loukkaavia :( Täällä harvemmin tulee kähinää mistään.
 
Näitä tissejä (siis mitä tissejä?!!) ei kyllä tiskiin isketä. On kyllä sellasen inflaation hinkit kokenu imetyksen ja laihdutuksen myötä. Eiku Tallinnaan... :)

Ihanaa, tänään alkaa SuomiPop-festarit ja mulla on sinne kolmen päivän lippu!!!! Festari loppuu aina kymmeneltä, joten tänäänkin palaan sieltä kiltisti kotiin ja aamulla oon virkeenä päivää alottamassa pojan kanssa. Mut la poika menee yöhoitoon ja sillon päästään miehen kanssa ekaa kertaa pojan syntymän jälkeen yhdessä viettämään iltaa :) Tulee meille kavereita illanistujaisiin eli ei kahdestaan olla, mut pääasia on, ettei kummankaan tartte huolehtia pojasta, vaan voi antaa mennä, jos siltä tuntuu!
 
Noista alapää- ja tissiketjuista on tullut kummastakin lähestulkoon valtakunnallisia uutisia, kun miten voi äiti-ihmiset olla niin sekaisin, että laittavat sellaisia kuvia itsestään nettiin. Ja kuten Emilia sanoi, niin useimmat vauva.fi:ssä ja kaksplus.fi:ssä vastaavat ihan vaan loukatakseen aiheen aloittajaa tai jotain toista kirjoittajaa. Kaipa se rekisteröitymisen vaiva karsii kaikista pahimmat mollaajat pois palstalta :-)

Dessalle mukavaa festari"viikonloppua", varmasti vapaa-aika tekee hyvää. Meillä mies totesi, että jos haluan lähteä kaupunkifestareille parin viikon päästä, niin saan vapaasti mennä. Tekisi varmasti tosi hyvää käydä tuulettumassa, mutta jotenkin en osaa ajatella, että jättäisin vauvan ja miehen kotiin ja lähtisin itse pitämään hauskaa. Mies sanoi samaa, että hänkin miettisi vain meitä kahta, jos lähtisi humputtelemaan yksinään kaupungille :-D
 
Voi että mulla pääsi tänään itku. Kuulin niin surullisen jutun.

Eli kyseessä on pariskunta, josta mies on mun miehen entinen työkaveri edellisestä työpaikasta, nähty sattumalta aina silloin tällöin siellä sun täällä. Oltiin näiden häissä 2 vuotta sitten ja tämä näinen oli raskaana, mutten tiedä milloin oli laskettu aika, mutta ei siitä nyt kovin kauaa ole.

Tänään sitten huoltoaseman pihalla törmättiin taas heihin ja huomasin, että ei ole naisella enää mahaa, että on siis saanu jo lapsen, ja sanoin mun miehelle, että kysyppäs kumpi tuli jne.

No he siinä puhuivat thaita, ja mä en juuri ymmärtänyt mitään, mutta ilmeet oli vakavat ja tän miehen silmiin tuli kyyneleet... Ajattelin, että voi ei, mitähän on tapahtunut, kun se nainen kuitenkin vaan ihan naama peruslukemilla istu siinä.
No mies sitte siinä heti kertoi, että niitten pikkuinen oli kuollut 9 päivän ikäisenä. :( Oli kuulemma oksentanut kakkaa! Muuta en tiedä, eli milloin oli oksentanut (syntyessään, päiviä myöhemmin..?) enkä sitä, että oliko ollut sairaalassa. Ihan kamalaa. Mulla pääsi kyyneleet kun ne lähti. Ja tuli mieleen, että Suomessa oitas varmaan tämmöinenkin tapaus pystytty pelastamaan, jos kyseeessä oli jo kohdussa nielty kakkaa tms. Eikö oitais?
Muistelen että mun parhaan kaverin poika oli kans kakannut lapsiveteen ja olikin joutunut jäämään sairaalaan pitemmäksi aikaa kun äiti jo pääsi kotiin...

tästä on nyt jotain 4 tuntia, kun nähtiin tämä pariskunta ja ei ole kyllä psytynyt muuta miettimään, on niin surullinen olo heidän puolesta, ja oon taas niin onnellinen omasta terveestä lapsesta :´)
 
Aamu, asiat tuppaa kyllä aina saamaan oikean mittasuhteen heti kun kuulee jotain tämmöstä. Kauheeta.

Meillä poika oli ehtiny kakata lapsiveteen ja sen takia synnytyksen loppuun tuli lastenlääkäri mukaan. Ne vaan katto et lapsi ei ehdi parkaista ennen ku puhdistavat suun ja keuhkot. Siihen meni noin 10s. Ja ilmeisesti jos lapsi olis ehtiny kakkaa niellä, täällä homma saatais hoidettua.

On kyllä tosi surullinen toi teidän tuttujen juttu. Omaa taas osaa arvostaa...
 
Voi ei Aamu, kuulostaa kamalalta :(

Hemmetti minä lopetan vau.fi:n ja helistimen tykkäämisen facebookissa. Minuu vatuttaa ne kyselyt siellä ja aikuiset akat vertailee tosiaan ja pönkittää egoaan miten aikaisin joku nico-petteri on aloittanut pottailun. Kaikista eniten ärsyttää imetysjutut ja se saamarin fundamentalistisuus. Viimeinen niitti oli tämänpäiväinen päivähoitokeskustelu. Onneks täällä on kaikki ihania ihmisiä eikä kukaan ärsytä <3

Minä lähden loppukuusta IHAN YKSIN siskon kans viihteelle. Isännän kans ollaan käyty tänä kesänä pari kertaa kaksin illan vietossa. Ja tiedättekö mitä, ei ole edes yhtään huono omatunto jättää poikaa isänsä kanssa yöksi :)) Minä olen napottanut niiiin monta iltaa ja yötä yksin kotona isännän ollessa saunailloissa ja muissa kissan ristiäisissä. Miksi minulle oli aiemmin niin kamala asia jättää muksu mummolleen hoitoon? Höpsöä. Hyvinhän ne pärjää ja poikakin tykkää olla mummolassa. On monta syliä, pääsee ajelemaan ruohonleikkurin kyytiin ja tietysti koira on ihan paras Onnin mielestä :D
 
Emilia, kuulostaa hyvältä siis se viihteelle lähteminen, ei nuo äidit, joilla ei ole mitään elämää.. ja tottakai lapsen hoitoon jättäminen jännittää ensi alkuun, vaikka se jatkossa sujuukin kuin vettä vain. Meillä ei vauva kyllä jää yhdenkään isovanhemman hoitoon mielellään, huutaa aina meidän perään (ja minun perääni huutaa jo silloinkin, kun pitäisi mennä isin kanssa nukkumaan ja minä jään viettämään "omaa aikaa" tietokoneelle..)

Aamu, tuollaiset uutiset ovat aina kamalia. Ja tosiaan, ne saavat arvostamaan omaa lastaan entistä enemmän. Tuli tuosta tapauksesta mieleen, kun yksi kaverini selitti, että oli työssään tavannut naisen, jonka oli pitänyt abortoida vauvansa rakenneultran jälkeen, koska ko. ultrassa oli todettu, että vauvalla ei ollut virtsarakkoa ollenkaan. Vieläkin tuntuu kamalalta sen naisen puolesta.


 
Voi kamala juttu Aamu. Mulla tuli heti mieleen et toi olis varmasti voitu Suomessa pelastaa. Ja se et se oli hetinyt siihen 9päivän ikään niin mulle ainakin tuli mieleen suolitukos tai sit suolistossa oleva rakenne vika mikä estääkin suolen sisällön liikumisen kokonaan. Nämä asiat suomessa yleensä hoidetaan niin, että lasta ei päästetä yleensä sairaalasta kotiin jos ei ole molempia eritteitä tullut syntymän jälkeen. Leikkaus tietysti iso asia vastasyntyneelle mutta todennäköisesti mahdollista olisi ollut lapsi pelastaa asian mukaisella hoidolla.

Mulla ei ole vieläkään mitään intoa mihinkään juhlimaan. ehkä sit olis jos ei olis taas paksuna. Mut nyt se asia on unohtunu taas ihan täysin.
 
Minun sukulaismies vaimoineen odottaa toista lastaan ja ultrassa on selvinnyt että vauvalla on keuhkoissa kasvain :S En tiedä asiasta enempää kun ei mitenkään läheisiä olla, mutta tuntuu kurjalle heidän puolestaan. En osaa edes kuvitellakaan omalle kohdalle mitään niin kamalaa kuin lapsensa menettäminen, tai että odotusaika menisi pahinta peläten..

Kohta alkaa koulu ja perheen yhteinen aika on kortilla, sitten en kyllä käy viihteellä. Onhan se kiva päästä välillä tapaamaan ihmisiä, laittautua nätiksi ja unohtaa kotihommat. Huvittaa kun tuolla yöelämässä tulee tuttuja vastaan niin moni kysyy missäs Onni. Vastaan yleensä vain että jätin sen tuonne narikkaan :DD
 
Eilen sit soitin töihin ja sovittiin et palaankin sinne jo lokakuussa. En vielä tiedä tarkemmin, täytyy käydä parin viikon sisään sopimassa asioista enemmän. Osa-aikaisena nyt alkuun kuitenkin. Ehkä neljä päivää viikossa olis semmonen kiva. Hoitopaikka täytyy nyt kiireesti vaan laittaa hakuseen, ettei jouduta älyttömän kauas poikaa viemään. Saas nähdä...  Niin, ja tää töihinpaluupäätös johtu vain ja ainoastaan siitä, että saatiin remontin loppulasku ja se meni tosi reippaasti yli odotusten. No, sellasta se on ja siitä selvitään rahalla ja rahaa saa töitä tehden. Että näin.

No, jos sen toisen muksun sais nyt alulle, niin sit näyttäs taas valosammalta. Kunhan mies palais reissutöistä kotiin, taitaa olla otollinen aika menoillaan:)
 
Onpas surullisia vauvajuttuja täällä.. Nyt kun on taas raskaana niin sai taas ihan kunnolla vollottaa noille. Saa olla niin onnellinen, että on syntynyt Suomeen ja oma lapsi on terve.

Ei vitsit mä itken muuten nykyään taas joka asialle. Kivaa tää raskaana oleminen. Kaikki telkkariohjelmat itkettää. Eilen tuli kyyneliä varmaan litra, kun katsoin hurjaa remonttia. Tänään meinasin alkaa itkeä bussissa, kun säälitti Niklas niin vietävästi. Bussissa oli toinen ehkä vähän vanhempi poikalapsi ja Niklas hymyili tälle oikein iloisesti (kuten aina lapsille bussissa) ja tää toinen poika oli vähän pahalla päällä ja karjui Niklaksen naamaan. Oli niin surullista katsoa, kun Niklaksen naama kääntyi pohjattomaan suruun ja tuli itku. Okei, saatto mennä vähän off topiciks :D
 
Takaisin
Top