Alotin eilen pojalle huoneen tekemistä. Meillä on nykyisessä työhuoneessa yhdellä seinällä musta-hopea-harmaa tapetti, muilla seinillä on lilaan taittuva vaalee tapetti. Tapettia ei lähdetä vaihtamaan, vaan teen muun sisustuksen tapetteihin sopivaks.
Eilen jo tuunasin yhden senkin pojalle sopivaks. Puukannen päälle laitoin nitojalla kiinni Finlaysonin mustapohjaisen kukkakuosivahakankaan. Näkyvillä olevan puun värisen hyllylevyn maalasin tumman harmaaks. Lisäks vaihdoin senkin jalat lyhemmiks kromijaloiks, jotta poika ylttää sit paremmin käyttää hyllyjä ovien takana. Tulipa muuten pienellä vaivalla loistava senkki! Senkin oon joskus tehny ite, joten sen takia en millään viittis siitä luopua. Nyt kun senkki on tuunattu noin, voi sen aina palauttaa vanhaan kuosiinsa tarpeen mukaan. Ja ainoo mitä jouduin tohon ostamaan, oli se Finlaysonin vahakangas. Ajattelin et ostan jostain käytetyn sohvapöydän ja tuunaan siitä pöydän huoneeseen samalla tyylillä. Pikku tuolit mulla jo on valmiiks.
Sit ostin verhokankaan Pentikiltä. Se on sitä ihanaa eläinkuosikangasta harmaana. Ompelen kankaasta kapan vielä tällä viikolla. Sit teen loppukankaasta seinälle ripustettavia pusseja, johon voi sit laittaa leluja. Täytyy vaan tehdä ripustuslenkistä riittävän vahva, että kestää vaikka "vähän" siinä roikkumistakin:)
Paljon on vielä mietittävää ja suunniteltavaa. Mut uskon et huoneesta tulee hyvä aikanaan. Ai nii, tilasin sunnuntaina 50x70 kokosen julisteet pojasta ja koirasta. Ajattelin ne kehystää ja laittaa huoneeseen tauluiks. Kuvien pitäis tulla tällä viikolla postitse, toivottavasti niistä tulee hienot!
On kyllä ihanaa päästä laittamaan huonetta!!! Kun vaan noi yöt tasottus ni saatais siirrettyä pojan sänkykin sinne. Ai niin, sänkyynki täytyy sit ommella uudet kankaat pehmusteeseen... Jos sit siihen löytäis jonkun halvemman kankaan. HUomasin nimittäin eilen, että mulla on näköjään aikas kallis maku...:) Mies on kyllä huomautellu siitä jo aiemminkin:)