Omia juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Testasin sit tänä aamuna käytännössä mitä  tarkoittaa jos ei noudata ohjetta: ota lääke ruoan kanssa. Että sit tuli karsee olo kun vetäsin antibiootin tyhjään vatsaan ja se ehti alkaa liueta ennenku ehdin alkaa syömään. Tuli sit kaaressa ulos ja maha oli tolkuttoman kipee! Kannattaa siis uskoo annettuja ohjeita ainakin tässä asiassa...

Alotin eilen pojalle huoneen tekemistä. Meillä on nykyisessä työhuoneessa yhdellä seinällä musta-hopea-harmaa tapetti, muilla seinillä on lilaan taittuva vaalee tapetti. Tapettia ei lähdetä vaihtamaan, vaan teen muun sisustuksen tapetteihin sopivaks.

Eilen jo tuunasin yhden senkin pojalle sopivaks. Puukannen päälle laitoin nitojalla kiinni Finlaysonin mustapohjaisen kukkakuosivahakankaan. Näkyvillä olevan puun värisen hyllylevyn maalasin tumman harmaaks. Lisäks vaihdoin senkin jalat lyhemmiks kromijaloiks, jotta poika ylttää sit paremmin käyttää hyllyjä ovien takana. Tulipa muuten pienellä vaivalla loistava senkki! Senkin oon joskus tehny ite, joten sen takia en millään viittis siitä luopua. Nyt kun senkki on tuunattu noin, voi sen aina palauttaa vanhaan kuosiinsa tarpeen mukaan. Ja ainoo mitä jouduin tohon ostamaan, oli se Finlaysonin vahakangas. Ajattelin et ostan jostain käytetyn sohvapöydän ja tuunaan siitä pöydän huoneeseen samalla tyylillä. Pikku tuolit mulla jo on valmiiks.

Sit ostin verhokankaan Pentikiltä. Se on sitä ihanaa eläinkuosikangasta harmaana. Ompelen kankaasta kapan vielä tällä viikolla. Sit teen loppukankaasta seinälle ripustettavia pusseja, johon voi sit laittaa leluja. Täytyy vaan tehdä ripustuslenkistä riittävän vahva, että kestää vaikka "vähän" siinä roikkumistakin:)

Paljon on vielä mietittävää ja suunniteltavaa. Mut uskon et huoneesta tulee hyvä aikanaan. Ai nii, tilasin sunnuntaina 50x70 kokosen julisteet pojasta ja koirasta. Ajattelin ne kehystää ja laittaa huoneeseen tauluiks. Kuvien pitäis tulla tällä viikolla postitse, toivottavasti niistä tulee hienot!

On kyllä ihanaa päästä laittamaan huonetta!!! Kun vaan noi yöt tasottus ni saatais siirrettyä pojan sänkykin sinne. Ai niin, sänkyynki täytyy sit ommella uudet kankaat pehmusteeseen... Jos sit siihen löytäis jonkun halvemman kankaan. HUomasin nimittäin eilen, että mulla on näköjään aikas kallis maku...:) Mies on kyllä huomautellu siitä jo aiemminkin:)

En pääse tuohon uudestaan raskaana- keskusteluun niin kerron täällä että meidän pikkukakkonen ei jaksanut pysyä mukana tässä stressissä ja hulinassa. Todella raskaaltahan tämä tuntuu mutta minulla oli vuotoa muutaman päivän ajan niin nyt on jotenkin helpottunut olo kun ei tarvinnut olla epätietoisuudessa.
Nyt keskityn täysillä uuteen kotiin ja Aleksiin. Pikkukakkonen edelleen meillä haaveissa ja saa nähdä koska se meille sitten suodaan.

Heini, kirjoitan sulle tännekin osanottoni niinkuin kirjoitin Lokakuisiinkin.
Todella ikävää että pieni ei pysynyt matkassa,emoticon
toivottavasti tärppää pian uudelleen emoticon

Jaksuja siis hurjan paljon isille ja äidille !!!!

Voi osanottoni Heini. Miten näitä huonoja uutisia nyt tälleen tulee, paukkekin naamakirjassa päivitteli samalla asialla emoticon  Tsemppiä jatkoon!

Ai että vielä paukkekin, voi harmi. :( :( :(

Kiitos kaikille lohduttavista  sanoista. Eilen olin sinut tämän asian kanssa, se päivä meni jotenkin sumussa, nyt tuntuu että en osaa iloita mistään, on niin tyhjä olo. Tiedän että omalla kohdallani tähän ei auta muu kuin uusi raskaus joka tuntuu olevan LIIAN kaukainen ajatus. Pikkukakkonen oli meille erittäin toivottu ja on edelleen ja kunhan vuoto tästä loppuu,  mennään  ajatuksella, tulee jos on tullakseen. Siis ei yrittämällä yritetä koska siihen menee viimeisetkin mahdollisuudet tulla raskaaksi kun rupee stressaamaan asiaa. Mulle tulee kyllä tämä asia tuottamaan varmasti monet surut ja mietinnät. Tämmöset ajatukset tänään, jospa ne huomenna olisi jo vähän valoisammat!

Voi Heini, osanottoni!
Itku kurkussa olen täällä sinua ajatellen ja itsekin saman läpikäyneenä. Toivottavasti pian tärppää uudelleen!

Pahoittelut Heini! Toivottavasti päivät muuttuu valoisimmiksi, kun aikaa vähän menee eteenpäin. Kyllähän keskenmenot aina silti jättää jälkensä. Onnea uuteen yritykseen kun aika on otollinen :)

Paukkellekin vielä pahoittelut täälläkin ja plussatuulia seuraavaan yritykseen!

Ihanaa kun kevät on jo käsillä ja kohta ollaanki kesässä:) laitoin äsken pariin ruukkuun pihalle krookuksia ja orvokkeja. En vielä viittiny laittaa montaa, jos vaikka tulee kovia pakkasia. Eteläinen etupiha näyttää sulavan hurjaa vauhtia, kohta varmaan pääsee kupsuttamaan maata haravalla. Pohjoinen takapiha sit kestääkin sulaa, Tyhmää vaan kun siellä on oleskelualue. No, onneks siellä on mun pikku kätösin tekemä kukkapenkki korkeammalla kohdalla ja kohta jo sulanu. Innolla odotan mitä kaikkee sieltä esiin nouseekaan. Syksyllä ostin hirveen kasan kukkasipuleita, mut yllättäen en niitä sit istuttanu. Jos sit nyt syksyllä..? Meillä alkaa keittiöremppa muutaman viikon päästä. Keittiö on jo hankittu, vielä pitöis liesikupu ja hana jostain ehtii hakee. Niin, ja kaikki valot ja välitilan laatta. Niin, ja sit isoin homma eli koko yläkerran lattia pitää valita. Päädyttiin nyt laminaattiin, sillä vaihdettiin auto. Muutenki todettiin et laminaatti on tässä vaiheessa hyvä valinta kun poika kohta rossaa lattiat rullalle ties millä vehkeillä. Laitetaan parketti sit joskus kun ollaan taas kahdestaan... Remppaa ennen pitäis käydä kaappeja läpi ja kasata ylimääräisistä kamoista myytävää kirppikselle. Eka ajattelin ne ihan vaan lahjoittaa spr:lle, mut sit tajusin et tässähän just joutuu kotihoidontuelle eli kaikki rahat on tervetullutta. Täytyykin soittaa kirppikselle ja varata pöytä. Kaikkee pitäis ja pitöis, tää arki vaan tuntuu vievän voimat ja aikaa ihan hirveesti. Eipä ainakaan käy tylsäks tää elämä. Aurinkoisia päiviä kaikille!!!

Mulla loppuu ikkunalaudat - nyt jo emoticon On chiliä ja yrttejä ja tomaattia ja kesäkurpitsaa ja melonia ja ja ja..

Joka syksy mä päätän etten kasvata seuraavana keväänä mitään, ja aina kun tippuu eka luettelo postista, niin olen taas ihan intona valitsemassa mökille kukkia ja vihanneksia jne.

Mä laitoin ison kasan kamaa huuto.nettiin myyntiin, jos jää paljon kamaa, niin otan vielä ennen kesää kirppispaikan kanssa. 

Kodinhoidontuki joo lähenee, mulla tasan kuukauden päässä. Onneksi on lomia joita pitää siihen sitten, niin saan palkan melkein juhannukseen asti.

Odotan innolla että täältäkin sulaisi lumet ja pääsisi raaputtamaan pihamaata! Vähänkö olin kateellinen kun Vantaalla asuva kaveri istutti jo kukkia ulos ja täällä on vielä ainakin 20cm lunta. En malttaisi millään odottaa että pääsen tutkailemaan mitä istutuksia pihasta löytyy.

Minulla alkaakin kotihoidontuki jo ensi viikolla. Ärsyttää muuten kelan iso ennakonpidätysprosentti!! Nyt tulee joulukuussa melkein 500e veronpalautuksia kun viime vuoden olin opintotuella ja sitten äp-rahalla. Olisi ihan kiva jos kuussa jäisi enemmän rahaa eikä sitten kerran vuodessa tulisi isompaa summaa.. o_O Noh, onpahan rahaa sitten laitella joulua..

Ai niin, kiitos Dessa vielä kun annoit joskus vinkkejä noiden paneeliseinien maalauksen suhteen. Olkkarista tuli tosi kivan ja valoisan näköinen kun maalattiin valkeaksi. Maalipesu, pohjamaali ja 2 kerrosta maalia riitti kyllä peittämään hyvin. Kesällä alkaisikin sitten autotallin rakentaminen, vanha puretaan pois kunhan lumet lähtee. Siihen soppaan en kyllä lusikkaani pistä, mies hoitakoon sen homman ;D Meinattiin myös tehdä talon yhteydessä olevasta puuvarastosta toinen makuuhuone, mutta se lienee sitten seuraavan kesän homma. Ei millään ehdi tehdä kaikkea yhtenä kesänä kun pitäisi varmaan jossain reissussakin käydä..

Amk muisti muuten kysellä tulenko syksyllä kouluun. Jaiks jännittää jo nyt ihan sikana...

Tweety, mä oon niin kade sulle mun viittit ite kasvattaa kaikkee!! Mä viime keväänä laitoin kaikenlaisia kukkasiemeniä itämään, mut sit lopulta kaikki alut pääty biojätteeseen. Kaupoissa kukat ei nimittäin oo mitään halpoja, tai joo halvallakin saa, mut laatu ei kyllä aina sit oo hyvää. Ja tietty sit pitää niitä kesäkukkia uusia pariin otteeseen, siinä satasia kuluu. Ja kuinka kiva oliskaan sit syksyllä tehdä ruokaa omista tuotteista. Olis takuulla luomua. Ehkä sit vuoden päästä kun mulla ekaa kertaa elämässä on pöytätaso keittiössä ikkunan alla eikä sit tiettävästi oo mitään remppaa menossa. Haaveilla ainakin saa:) Emilia, kiva jos maalaamalla tuli hyvä! Pienelläkin budjetilla saa kaunista aikaan, se tieto aina motivoi mua käyttämään sutia pienimpäänkin asiaan. Ihanaa, aurinko alkaa just paistamaan! Kohta ulkoilemaan...

Miksei meillä voi olla ikkunalautoja?! Haluaisin kanssa kasvattaa ite kaikkea, mutta ei ehkä ole sama kasvutulos, jos saa purkit korkeintaan metrin päähän ikkunasta. Sit kun muutetaan joskus tästä niin seuraavassa kämpässä on oltava ikkunalaudat.

Vau Emilia, sait siis palautuksia! Jippii, munkin täytyy siis saada ;) Itekin elänyt kelan tuilla koko viime vuoden (vitsit miten tuntuu joltain pummilta, kun sanoo noin) ja koko ajan on menny se 20% veroo. Missä mun kirje viipyy???? Mä oon henk.koht sitä mieltä, että tykkään maksaa enemmän veroo ja saada sitten ne "joululahjarahat". Ei muuten sais säästettyä sukanvarteen varmaan mitään, kun miehen tulot on huimat pari sataa. (opintotuki siis)

Jännä miten Emiliallakin alkaa jo kotihoidontuki, kun mulla on vielä puoltoista kuukautta jäljellä... Toukokuun viimeiseen päivään asti siis. Tosin ei mua haittaa vaikka alkais jo kun saisin sitten pikkuisen enemmän rahaa. Uskomatonta, mutta totta. Äitiyspäiväraha kun on tullut miniminä ja kotihoidontukeen tulee hoitolisä+kuntalisä.

Voi kun vois jo istuttaa ulos kukkia... Olis niin ihanaa. Piha on kyllä jo sula, mutta kuitenkin tulee vielä yöpakkasia ja kaikki kuolis. No kesäkuussa sitten viimeistään.

Mä laitoin eilen parvekkeelle orvokit ja narsissit, ihanan keväisen näköistä nyt. Lasitettu partsi, niin pysyy hyvin plussan puolella jollei nyt ihan jäätäviä pakkasia enää tule.

Pakko saada kotiinkin jotain kun on vielä pitkä aika ennen kun pääsen mökille kuopsuttamaan kasvimaata.

Missä mun veroehdotus on!? Se on aina yhtä jännää odottaa sitä, vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi nytkin saada palautuksia.

Takaisin