Omia juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän asunto on MYYTY!!! Ja siis myytiin ite.
Suosittelen kyllä kaikille, jotka on osakehuoneisto myymässä. Pientä viitseliäisyyttä paperitöihin tarvitaan, mut ei mitään mahdotonta määrää. Ja näkyvyyttä ei tietenkään saa niinku välittäjän kautta, mutta kyllä meille ainakin toi oikotie riitti. Ja kaiken kaikkiaan meil meni alle 300e myyntikuluihin. Välittäjä pyys yli 4tonnia!
Voin vaan sanoo, et välittäjien arvostus laski aika huimasti, kun ne soitteli lähes päivittäin ja tarjos palveluitaan ja kun tein seväks, että myydään edelleen ite, niin sieltä tuli sellasta tekstiä, että huhhuh. Nää soittajat oli tosin pienemmistä firmoista. Kiinteistömaailna, huoneistokeskus, opkk ei soittanu kertaankaan=)

Nyt siis muutetaan kerrostalosta paritaloon ja kevät kun tulee niin pakko mennä jo kuopsuttelemaan sinne uuden kodin pihaan, koska se on aivan hirveessä kunnossa. Ostetaan se siis miehen siskolta ja ne ei oo oikeestaan asunu siis useampaan vuoteen, joten pihakin tosiaan sen näkönen...

Keväisin tulee aina se sisustusvimma, mut nyt en kyllä tänne kämppään tee/osta enää mitään. Kesäkuussa siis olis tarkotus muuttaa uuteen.

Uudessa hiotutetaan lattiat ja tehdään täydellinen keittiöremppa. Sit lisäks pintoja uusitaan, mut niitä nyt kerkee tekeen vaik sit syksymmällkäkin jos ei ennen muuttoa kerkee. Aikasemmat muutot on menny sujuvasti, ku on päässy touhuumaan arki-iltaisinkin, mut nyt neidin takia ei niin vaan lähetä toiseen paikkaan puoleen yöhön asti. No, onneks miehellä on kohta kahen viikon loma=)

Meillä on täällä kämpässä lasitettu eteläparveke = kesäisin sauna. Eli harva kukka kestää, joten on ollu tosi vähissä vaihtoehdot mitä siihen voi laittaa, mut nyt pääsee valitsemaan tarkemmin. Tosin pihan laittaminen saattaa jäädä ens kevääseen vaikka se kamalalta kuulostaakin... =(

Onnea uudesta kodista Sartza! emoticon

Mä olen aina vierastanut paritaloa ajatuksena, mutta noinhan se on eri juttu, kun tietää hyvin millaiset naapurit on..

Tweety, toi meidän paritalo on siis yhtiömuotonen, jossa yhteensä 10 osakasta. Eli kaikesta ei tartte tapella sen yhden seinänaapurin kanssa. Iteki miettisin tarkaan sellasta, et olis yksittäinen paritalo ja asiat pitäs päättää sen yhden naapurin kanssa, joka saattais olla aivan eri linjoilla korjauksien yms. suhteen ku ite.

Ja siis tossa yhtiössä on parin vuoden aikan vissiin 6 kämpässä vaihtunu asukkaat, joten tää porukka oletettavasti pysyy kasassa ainakin jonkin aikaa=)

Onnea uudesta kodista Sartza!!

Ja taas meidän perheessä tapahtuu.. Mies kävi työhaastattelussa kun nykyisessä työpaikassa uhkaa lomautus kesällä ja melko hyvältä näyttää. Sanoivat kyllä jo puhelimessa hälle ettei muualta tarvitse etsiä töitä, mutta loppuviikosta tulee ilmoitus saako paikan kunhan kaikki on haastateltu. Aloituspalkkakin on parempi kuin mitä nyt saa, mutta miinuspuolena on se että matkaa on 25km suuntaansa ja se on kaksivuorotyö. Eli pakko hommata kolmas auto ja vaihtaa nykyinenkin johonkin pieniruokaiseen bensafarkkuun. Pojan hoitopaikkakin aiheuttaa nyt päänvaivaa, vielä ei ole päätöstä tullut, mutta jos siippa saa paikan, on muksu laitettava sinne kakkosvaihtoehtoon..

Jes lumet alkaa olla historiaa jo! Melko nopeasti ovat sulaneet pois. Pihasta paljastui iso kukkapenkki :) Ja hemmetisti entisen omistajan kylvämiä tupakantumppeja, yäk :/ Pitäisi hommata puutarhasakset ja alkaa pian tutkailemaan viinimarjapensaita. Eikös ne näin keväällä leikata tarvittaessa.. Wihii pääsiäisenä otetaan amerikankilkutin ajoon, sekin on varma kevään merkki :) Kesäkuun alussa olisi tarkoitus myös käydä kiihdytyskisoissa kokeilemassa miten se auto kulkee. Mitähän Onni tuumaa siitä reissusta nyt kun jo tajuaakin asioista jotain :D

Hmmmh mitenhän käy lapsilisien ja hoitopaikkojen näiden eduskuntavaalien myötä.. Mielestäni lapsilisät ja oikeus päivähoitopaikkaan kuuluvat kaikille tuloihin katsomatta, toivottavasti niihin ei puututa..

Tän vois kyllä kirjoittaa tuonne jurputus-osioonkin...
Kävin sitten eilen töissä puhumassa mun töihinpaluusta kesäkuun puolivälissä kesäloman jälkeen... Todella nihkeästi suhtautuivat siihen, että haluaisin aloittaa tekemällä 70% listaa :( . Ei kai ne voi evätä multa mun oikeutta tehdä lyhyempää työaikaa?? Kiva, nyt saan hankalan maineen ja kaikki loma-asiat ja muut vaikeutuu :( ja mä kun olen ain atehnyt paljon ylitöitä ja vaihtanut vuoroja miten on tarvittu ja joustanut, niin tässä kiitos... kaikkirumimmatkirosanat, olkaapa hyvät.

Louvre, kurja juttu. Tosin lyhennetystä työajasta pitää mun järkeilyni mukaan keskustella työnantajan kanssa, kun sittenhän työnantajan pitää saada tekijä niille jäljelle jäävälle 30 prosentille työajasta.. Kotihoidon tuelle jääminen on tietysti suhteellisen ilmoitusluontoinen asia, mutta osittainen työaika vaatii työnantajalta enemmän järjestelyä, siksi siihen varmaan suhtaudutaan aika nihkeästi.

Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen työnantajan kanssa emoticon

Apua, nyt iski jonkin sortin paniikki! 
Ilmottauduin pari viikkoo sit entiselle työpaikalle et voin tehä sillon tällön viikonloppusin lähinnä yövuoroja, ihan vaan sen takia että kun jään kodinhoitotuelle niin olis säästössä mahd. paljon rahaa.
No, tänään esimies sit soitti et pääsiäisenä ois töitä, otin sit työt vastaan, meen pe, la ja su... Mies jää pojun kans kotiin. Tiedän että ne pärjää, itsestä tuntuu vaan  jotenkin ihan hirveeltä jättää poika kotiin kun on nyt tottunu olemaan sen kanssa niiiiiiiiin paljon... Ja varsinkin kun täälläkin ilmassa jonkin sortin eroahdistusta. Mut ei auta, pakko käydä töissä niin saa vähän säästöön lisää.
Paljon rahatilannetta helpottaa reilun tonnin palautukset jotka tulee sit joulukuussa, voi siis olla että oon vielä ens  vuoden puolella hoitovapaalla. Ei millään haluttais laittaa poikaa hoitoon, tuntuu ajatuskin ihan kauhealta! Mutta rahatilanne määrää paljon, miehen rahat eivät todellakaan riitä kaikkeen!

Sartza onnittelut uudesta kodista! Ihana varmaan päästä kesäksi laittamaan pihaa ja uusi  koti. :)

Emilia, varmaan kiva sielläkin päästä penkomaan kukkapenkkejä. :) Ja noi työkuviot on inhottavia  kun nykyään pitää ajatella lastakin ja sen parasta! Jospa ne selviäis niinkun olette toivoneet. Meilläkin pihatyöt jo kovassa vauhdissa. Velipoika ollut nyt kaksi päivää penkomassa pihaa kaivinkoneella, kyllä siitä hyvä tulee, toivottavasti. :)

Louvre, toivottavasti saat työnantajan kanssa sovittua työkuviot. :)

Jes Heini, tulee hyvät pyhälisät palkkaan ;) Etkös sinäkin ollut hoitoalalla, muistanko oikein? Ei muutakuin leuka pystyyn vaikka hurjalle varmaan tuntuukin olla erossa lapsesta.. Meillä ainakin on ollut melko tiukkaa nyt tämän talon oston myötä, on pitänyt ostaa vaikka mitä lumikolasta lähtien kun ennen ei olla sellaisia tarvittu. Kun nyt tämän ensimmäisen vuoden pärjäisi niin sitten alkaa helpottaa.. Ja niinpä, lapsen kanssa vähän kaikki on paljon monimutkaisempaa.. Joskus tekisi mieli pakata tuo pieni mies pumpuliin suojaan kaikelta maailman pahalta :D <3

Olen jo alkanut psyykata itseäni siihen että poika menisi ensimmäistä kertaa yökylään viikon päästä viikonloppuna. Pakko saada miehen kanssa aikaa parisuhteelle, ukkokin jo avautui ja kertoi kaipaavansa kahdenkeskistä aikaa välillä. Olisi kiva myös nukkua joskus vähän pitempään kuin kuuteen aamulla.. Vähänkö minua muuten ärsyttää, kun kaikki alkavat heti "vitsailla" että vuoden päästä juhlitaan taas ristiäisiä jos ollaan miehen kans hetki kahdestaan. Ihankuin sitä yhtä ei vois muulloin harrastaa ja aivan kuin heti olisi pullat uunissa.

Höh Louvre noiden työhommien kanssa :( Jospa se vielä selviäisi parhain päin!

minnikristiina, juu töihin olen menossa, siis ihan vain pariksi päiväksi. Ja on se sallittua. Ja selvitin asian kelasta miten rahojen kanssa, vanhempainpäivärahaa maksetaan siis arkipäivistä ja lauantaista, pyhistä ei ollenkaan. No, kelaan pitää ilmottaa päivät jolloin on töissä. Niiltä päiviltä joina käy töissä, saa vanhempainrahan miniminä, eli sen 22,17€ muistaakseni, eli mulle tulee yhdestä päivästä noin 30€ vähennystä vanhempainrahasta jonka saan triplaten kun käyn töissä, eli häviölle en ainakaan jää ;) Ja siis nytkin pääsiäisen aikana vähennystä ei tule kun lauantailta, muilta päiviltä ei tule mitään vähennystä kun ovat pyhiä! :)

emilia, hoitoalalla juu ollaan. :) kotihoitoon meen nyt viikonloppuna. Hyvät lisät tosiaan, ne tulee kyllä tarpeeseen. ;) Alkuhan se on paha rahatilanteen vuoksi kun täytyy ostaa vaikka mitä tosiaan mitä ei ole ennen tarvinnut. Mut kunhan tää tästä rauhottuu ja kaikki hankinnat on tehty niin sithän ne  menot on aina suunnilleen samat ja pienenee tästä. :) Ja suosittelen kyllä kahdenkeskistä aikaa teille jos mieskin jo asiasta vihjailee... Se on todella tärkeetä. Meilläkin se on jääny aika vähäiseksi kunnes sit viime viikonloppuna päätettiin ja lähdettiin syömään ja iltaa istumaan. Oli todella kivaa. :) Ja mummo tuli meille  pojan kanssa olemaan, ajattelin että pojan on parempi olla tutussa ympäristössä ja saada nukkua omassa sängyssään, niillä oli mennyt todella hyvin. Mun äiti on todella läheinen mulle ja meille siis nyt niin oli luontevaa jättää poika hänelle hoitoon. :)

Jaahas, mua kutsutaan! On tää äitinä oleminen maailman parasta <3

Noh, mites Heini meni, oliko kauhia ikävä lasta töissä? ;) Meidän parisuhteen laatuaika siirtyi taas hamaan tulevaisuuteen sairastelun takia. Toisaalta olen jotenkin helpottunut ettei tarvitse ajatellakaan eroa pojasta. Paitsi että tapasin äskettäin tyttökavereita kahvilla ja suunniteltiin vähän saunailtaa meillä. Nyt jo epäröin ja keksin miljoona hyvää tekosyytä miksi se ei onnistuisi. Mies jo lupasi lähteä kotipaikalleen yöksi pojan kanssa mutta enpähän tiedä.. Liekköhän ihan normaalia olla näin "kiinni" lapsessa ja ahdistua pelkästä ajatuksestakin että oltaisiin yksi yö erillään? :D

Niin joo, mies sai sen työpaikan ja aloittaa siellä viikon päästä. Tajusin muuten, että kotihoidon tuen hoitolisä pienenee kun miehen tulot kasvaa. Pitää toimittaa heti Kelaan palkkatodistus kunhan sellaisen saa, tietenkin perivät takaisin toukokuun tukia :(( Ihan pyllystä kun se eka kht tulee vasta kuun viimeinen päivä. Tässä ollaan yhteensä puolitoista kk pelkillä lapsilisillä, huhheijjaa..

Äitienpäivä on viikon päästä, monille meistä se on ensimmäinen laatuaan. Millainen olisi teidän unelmienne äitienpäivä? Itse en toivo paljoa, sitä vain että kerrankin saisin nukkua niin pitkään kuin nukuttaa :D Viikonloppuisin minä joudun nousemaan pojan kanssa ja mies jatkaa uniaan kun viikolla joutuu heräämään aina aikaisin.. Olisi aika luksusta nukkua vaikka yhdeksään! Pienet on kotiäidin haaveet.. :DD

En ole vielä kauheasti miettinyt äitienpäivää, ja mitä silloin haluan tehdä, mutta yksi on varmaa :-D

Haluan viettää äitienpäivän niin kuin itse päätän, en muiden ehdoilla. Tämä siis tarkoittaa sitä, että emme juokse suvun jokaisen äidin luona syömässä/kahvilla/tai muuten vaan, vaan taidamme viettää päivän oman perheen kesken jotain mukavaa puuhaillen. Näin meillä meni isänpäiväkin puoli vuotta sitten :-)

Tiedä sitä, vaikka saisin miehen houkuteltua lähtemään Ruissaloon kävelylle tai jotain muuta vähän erikoisempaa. Jos ilma vaan on lämmin ja kaunis.

Äitienpäivästä tiedän sen verran, että runsas aamiainen on tulossa sänkyyn :) Mies sanoi, että olehan sitten kärsivällinen, että voi kestää, kun Niklas on syötettävä ensin. Joo ei haittaa todellakaan jos sunnuntaiaamuna saa nukkua hieman pidempään aamupalaa odotellessa ;) Joku lahjakin on tulossa kuulemma.
Samoilla linjoilla Sukeyn kanssa, että minäkin haluan viettää äitienpäivän omassa kotona oman perheen kanssa. Niin tehtiin isänpäivänäkin.Olis se mun mielestä vähän väärin, jos pitäis mennä anoppilaan juhlimaan anoppia, kun ei sitä samalla lailla sais sitten itse juhlia.
Kai mekin jotain tehdään yhdessä oman perheen voimin. Ulkoillaan ainakin jos on hyvä sää. Ja jotain makoisaa ruokaa pitää olla. Kerranhan vaan sitä ensimmäinen äitienpäivä on :)

Emilia, vietä vaan se saunailta-juttu. Vkl lähentää poikaa ja isää sekä sä saat omaa aikaa. Ajatus näin etukäteen voi tosiaan tuntua kauheelta, mut kyllä sä kuitenki sitä haluisit kun intona sitä aloit suunnittelemaa. Hei, muksut on kohta ollu maailmassa yhtä kauan ku oli mahassa, mieti mikä aika se on yhteensä! Äitienpäivästä. Sanoin jo miehelle et en tuu antaa anteeks jos ei päivää muista. En haluamitään erikoista, ainoostaan nukkua aamulla ja sit kuten Sukey, haluan et päivä mennään mun pillin mukaan. Kerrankin. Mä täällä touhuan talon tavroiden ja huonekalujen karsimista. Mulla on nyt kirppispöytä kahdeksi viikoksi. Remontti ei alkanutkaan tänään, silä sain laminaatin tilattua vasta perjantaina ja se kestää kun tulee tehtaalta. Onpa mulla sit enemmän aikaa käydä kaappeja läpi ja tyhjentää niitä. Ihanaa, kohta nurkissa ei pyöri enää mitään ylimäärästä!!!! Se on oikeesti juhlan paikka!

En enää imetä, joten äitienpäivän vastaisena yönä voisin vaikka nukkua läpi yön ja mies saa hoitaa pojan :) Miehen sisko asuu meillä nyt muutaman viikon, mutta on varmaan viikonlopun pois, joten voisin mennä vaikka vierashuoneeseen. Tai katsotaan nyt. Ei se heräily nyt niin karmeaa ole, jos vaan tietää että saa kääntää kylkeä :)  Muutenkin me herätään viikonloppuaamuisin vuorotellen, paitsi jos ollaan nukuttu ihan hyvin niin monesti noustaan kuitenkin samaan aikaan. 

Toivottavasti en saa kovin suurta tai kallista lahjaa, en tykkää lahjojen saamisesta yleensä, koska itse oon unohtanu miehen synttärit monesti. On sit vähän noloa ottaa niitä lahjoja vastaan.  Mulle melkein sopis paremmin ettei annettais mitään lahjoja :D Oon vähän arkinen, mutta kukkien tai lahjan sijaan toivoisin, että mies esim. huolehtis keittiön siistinä koko päivän niin sais ite luistaa siitä hommasta :) Sängyssä on hankala syödä, joten mieluiten menisin nauttimaan runsasta aamupalaa siistiin keittiöön :D 

Emilia, kyllähän se oli ihan hirveetä lähteä töihin ja aatella et poikaa näkee vastaa noin 8 tunnin päästä! Yövuorot oli pahimpia.
Mut nyt viimestään tiedän että mun lapsella on maailman paras isä ja mulla mies. <3
Ne oli kuin paita ja peppu sen neljä päivää että! Poikakin nautti suuresti isänsä seurasta. Tekivät kaikkee yhdessä jne..
Onnittelut miehellesi uudesta työpaikasta! Ja todellakin suosittelen sulle tuota saunailtaa. Se tekee miehellesi ja pojallesi todellakin hyvää olla keskenään välillä ja pääset sinäkin rentoutumaan pitkästä aikaa, VAIKKA se nyt pahalta tuntuisikin.
Minäkin oon huomannu että nyt on paljo vaikeempaa lähtee pojan luota kuin esim 6kk sitten. Nyt kun  poika tajuaa että äiti lähtee ovesta ja alkaa itkeä niin ei se kivalta tunnu. :( Mut asiat on pakko hoitaa  ja kait sitä pitäis itsekin rueta vierottautumaan pojasta edes hetkeksi aina. :) Mulle tuo työviikonloppu oli enemmän kuin paikallaan tätä asiaa ajatellen.
Noi kelan rahaselvittelyt on ihan syvältä mustakin! Saa aina pelätä millon sieltä tulee kirje jossa mainitaan että takaisin pitäis maksaa, johon ei todellakaan ole varaa!

Dessa, mä mietin samaa että vauvat on ollu tosiaan maailmassa yhtä kauan kohta kuin olivat masussa. Huikeeta! Meidän pienet vauvat <3 Kohta ne haistattaa v:tä meille ja paiskoovat ovia!!! :( :D 
Ihanaa Dessa, oot päässy sisustus- ja remonttihommiin. :)

Äitienpäivästä, mies jo "kyseli" pojalta että mitä keksisivät mulle sunnuntaina. ;) Lahjoja en halua, olen sen miehelle sanonut, haluan vain olla perheeni kanssa ja tehdä jotain kivaa yhdessä. Ehkä aamupala sänkyyn ja hyvää ruokaa yhdessä! Ja tietenkin aamuherätys sitten kuin uni loppuu. :P

täällä on tasan yksi toive sunnuntaille, että mieheni muistaa päivän olemassaolon :)
saa nähdä, tämä on yks näitä kulttuurieroja joiden kanssa saa vähän taistella…
eikä hirveesti kehtaa muistutellakaan.. se olis niin ihana kun se tulis spontaanisti sieltä suunnalta eikä käskettynä...

Tänään on vaan ollu kerrassaan niiiiin mahtava päivä et on pakko sitä hehkuttaa! Ei mitään kovin ihmeellistä, mut asiat on sujunu jotenki tosi hyvin ja mukabia asioita tapahtunu. Vaikuttaa varmaan hyvin nukuttu yö, poika kun heräs vastaseitsemän jälkeen. Normaalisti kun herätään viiden ja vartin yli kuuden välillä. Hymyssä suin voin mennä nukkumaan, siitäkin huolimatta että mies on reissutöissä ja joudun siis nukkumaan taas yksin. Mukavaa viikon jatkoa kaikille :)

Eipä näytä muillakaan mammoilla olevan hurjempia toivomuksia äitienpäiväksi ;D Yhdessäoloa tosin minäkin kaipaisin. Toivottavasti se oli vitsi kun mies väitti viettävänsä päivän auton konepellin alla.. :S Ei muuten vietä! Minun eka äitienpäivä, perskules sentään. Onneksi ei tarvitse kyläillä vaan saadaan olla ihan kotosalla. Omaa äitiä käyn moikkaamassa huomenna eikä mummojakaan ole. Miehen äiti ja mummo asuu toisella puolella Suomea joten ei senkään puolesta käydä missään..

Asali, jospa miehesi muistaisi äitienpäivän. Telkkarissakin mainostetaan vähän väliä lahjoja äidille yms, varmasti viesti menee jotenkin perille kulttuurieroista huolimatta :D Ai niin, ja onnea pikkukakkosesta :) Lämpimät onnittelut myös lidialle sekä muille masunkasvattajille, teitä elokuisia raskautuneita on niin monta ettei tahdo pysyä laskuissa :)

Dessa, no juu nyt on hyvät suunnitelmat perjantaiksi ;) Kolme likkakaveria tulee meille yöksi, saunotaan ja laitetaan hyvää ruokaa porukalla. Kenties nautitaan parit drinksut ja istutaan iltaa. Ainakin vielä olen ihan innoissani eikä yhden yön ero edes hirvitä kun tiedän että poika on sentään isänsä kanssa. Enemmän stressaisin jos pitäisi jättää poika jollekin vieraammalle ihmiselle..
Kiva kuulla että sinulla oli mukava päivä :) Usein kun on niin että jostain selittämättömästä syystä on päinvastoin huono päivä.. Kunnon yöunet tosiaan antaa päivälle hyvän alun :) Minäkin olen ollut tänään ihmeen virkeä vaikka herättiin ennen kuutta. Käytiin muksun kanssa kaupassa ja sitten tätin luona kahvittelemassa ja kiikkumassa. Onni tykkäsi niiiiiin paljon kun pääsi ekaa kertaa oikeaan vauvakiikkuun keinumaan :) Pian saadaan omaankin pihaan sellainen, jee :)

Takaisin