Omia juttuja

Dessa

Näppärä viestien naputtelija
Pakko välillä päästä höpöttämään muitakin ku vauvajuttuja...

Mulla on nyt ihan mahdoton sisustusvimma. Se ilmenee vuodessa 4-5 krt ja tulee yleensä suunnilleen aina samaan aikaan. Nyt kaikki punainen saa väistyä ja musta / harmaa / ruskea saa tulla tilalle. Eilen kävin jo pojan kanssa (tykkäs ihan olla ja katsella ympärilleen, jee!) vähän kattelemassa mut en kuitenkaan vielä ostanu mitään. Tänään aion mennä kaupoille uudestaan ja ostaa ne pari juttua mitä eilen jo hiplailin. Onneks kaapeista löytyy jo valmiiks vaikka mitä, mut pari juttua pitää vielä hankkii ni si tulee hyvä. Kunnes siis aurinko alkaa taas paistaa enemmän ja pitää vaihtaa väriä jälleen...

Lisäks ostan tänään ilmankostuttimen makkariin. Aamuisin sekä oma että pojan nenä on tosi kuiva ja niistäessä molemmilta tulee verta. Oon useena yönä joutunu laittamaan pojalle nenätippoja, jotta sais hengitettyä paremmin. Toivotaan että ilmankostutin auttaa tässä asiassa.

Eilen vein autollisen kaikkee ylimääräsiä / käytöstäpoistettuja lakanoita, verhoja, vaatteita, laukkuja, astioita, jne. SPR:n kippikselle. Tulipa hyvä mieli kun noin sain tehtyä hyväntekeväisyyttä ja hieman väljennettyä varastoja ja kaappeja. Omaa kirpparipöytää en nyt jaksanu ottaa, vaikka tavaramäärästä varmasti olis saanu useempia satasia.

Nyt just en löytäny missä Sme kirjotti siitä yöhikoilusta ja että pumppaaminen on varmaan lopetettava... Nostan sulle hattua että oot jaksanu pumpata tähänkin asti, oot kyllä tehny tosi hurjan urakanemoticon . Ite kun oon nyt pumpannu pari päivää (yöt vielä oon saanu imettää eikä oo tarvinnu pumpata) ni meinaa jo nyt mennä hermo. Ja mies ei kestä ollenkaan kuunnella sitä pumpun surinaa...

Eemille jaksamista arjen keskelle, palkinto onneks odottaa kun pääsette muuttamaan omaan taloon!! Jaksamista tietysti kaikille muillekin, oli sit kakkahuolia tai ei:)

Onneks taas huomenna on pyhä ja mies on kotona viihdyttämässä meitä aina niin humoristisella seurallaan!!
 
hih...Kiitos Dessa...Muutoin tuo pumppaus vielä menis mut toi hikoilu alkaa ottaa kaaliin...ja jatkuva flunssa kun nukkuu märissä vehkeissä...

Muutoinkin alettava vähentää pumppaamista kun ei poika syö maitoa enää kuin vajaan 4 dl vuorokaudessa...ennen melkein 8 dl...
 
Dessa: nuo sisustusvimmat ovat kyllä mukavia. Mulla on sama sairaus. Tosin nyt olen päässy toteuttamaan tätä sisustus vimmaa aika pitkälle ja alusta lähtien. Mut niinku esimerkiksi Siinan huone on vielä kalustukseltaan mietintä vaiheessa, koska meillä esim ylim sohva minkä olin sinne ajatellu mut en haluais koko sohvaa. haluaisin sen myydä. Se vaan on miehen alunperin eikä edes kovin vanha. Ja me tarvitaan sitä siihen asti ku muutetaan ku miehen muksut nukkuu siinä täällä ollessaan. Niille tulee sit omat sängyt uuteen.

Ja mulla sama ton muunkin roinan kanssa. Pitäs mennä kirpparille ku on tota Siinanki pientä vaatetta ihan tuhottomasti. En vaan milläänn ehtis ja jaksais sitäkin alkaa tekemään tähän samaan showhun. Kaikki mamma vaatteet ja verhoja ym sisustustavaraa mitä ei sinne uuteen enää laiteta. Ku vaan ehtis sine kirpparillekki.

Muut kiitos kannustuksesta Dessa.

Mulla kans nenä koko ajan öisin tukkonen ja aina saa niistää aamulla. Siinalla ei onneksi samaa vaivaa. Ilman kostutin olis varmaan ihan hyvä idea meillekkin.
 
Täällä kans yks sisustusvimmanen.. Laitettiin Huldan huone uusiksi.. emoticon Entinen lime ja viidakko väistyi pinkkivaaleanpunaisen teeman ja muumien tieltä.. Ja joo, mä en ole koskaan aikaisemmin sitänytkään vaaleanpunaista.. mitä pienet tytöt saavatkaan aikaan.. :D!! Matto on vielä hakusessa, huomenna retki ikeaan hyllystöjä hakemaan. :)
 
Me laitettiin kans olkkari uusiks, oliskohan ollu lokakuussa. Nyt käytiin eilen ostamas uud tietokone, joten joudun varmaan vähän pihtailemaan sisustusvimman kans, ettei mee tili miinukselle ;)
Mul on ollu pitkään "ruskea-kausi", mut nyt se rupee tökkiin. Sellanen tosi tumma violetti olis nyt in.

Mut nyt kone pelittää eikä tartte hermostua joka päivä tuohon vanhaan. On meinaan vähän raivostuttavaa kuluttaa se "oma-aika" kun neiti nukkuu, siihen, et koittaa käynnistää tietokonetta ekat 15 min. ja sit ku kovalevy lähtee pyörimään niin netti tökkii jne. Ja hups, menikin siinä sit se koko aika...
 
Niin ja sitä piti viel sanoo, etten viitti hirveesti mitään uutta isompaa ostaa, ku saadaan tän kuun lopussa tietää, et muutetaanko ens syksynä uuteen kotiin =)
 
Meinasinki esittää täällä kysymystä et miten ennalta tehdyt lastenhuoneet on porukalla toiminu? Mun monella kaverilla on kans käyny silleen et vauvan synnyttyä sekä vaatteet että lapsen huone on menny väritykseltään uusiks. Ja samoin ku Mirdellä, aina ollu kyseessä tyttövauva ja vaaleenpunanen on vallannut sydämenemoticon .

Mä odotan innolla et sit joskus tehdään pojalle oma huone. Vielä en oo sitä juurikaan miettiny.
 
Kyllä meillä on tuo vaaleanvihreän sävyinen huone toiminut ihan hyvin vaikka kieltämättä vähän tekis mieli sisustaa uudestaan, mutta ei oo mitään järkeä eikä kyllä varaakaan, kun nuo häät syö kaikki rahat!
Musta kyllä tuntuu, että jos olis tyttö tullut niin huone olis jo mennyt uuteen uskoon, kun on tuo aika poikamainen kuitenkin :D
Mulla on nyt taas hirveä muuttovimma ja siinä ei oo mitään järkeä! Vasta kesäkuussa tähän muutettiin ja tarpeeks tilaa on ja kaikinpuolin hyvä asunto muutenkin, mutta mä en varmaan vaan osaa pysyä paikalla. Mehän ollaan muutettu jo 4 kertaa 2 vuoden sisään. Tosin tarpeellisia muuttoja ne kaikki on ollut. Eka yhteen miehen kanssa, sitten toiseen kaupunkiin ja sitten se talo purettiin ja sit vielä piti vaihtaa isompaan. Pakko kai tässä pysyä ja oppia hyväksymään ettei oo ees varaa sisustaa uusiksi ihan joka hetki. Murr.
 

Meillähän oli kanssa huone valmiina jo keväällä, mä olen edelleen tosi tyytyväinen. Ainoastaan seinillä saisi olla lisää säilytystilaa, päätyseinälle mä jo virittelinkin sellaisen ohuen metallivaijerin johon ripustin typyn mekot henkareissa. Ne on kuitenkin niin nättejä, että käyvät sisustuselementeistä.

Vaaleanpunaista huonetta meille ei tule ainakaan niin pitkään kun Elsa ei osaa sitä vaatia. Mä en tiedä mikä siinä on, kaikki pinkki oikein puistattaa mua.

Meillä siirreltiin eilen huonekaluja, mies puhisi, että yleensä tämä on ollut vasta keväällä edessä, mutta kiltisti kantoi edestakaisin tavaroita. Olohuoneessa vaihtoi kaikki paikkaa ja vaihtelin hiukan huonekaluja eri huoneisiin. Nyt pitäisi vielä vaihtaa verhot olohuoneeseen ja keittiöön ja hakea pari vaihtomattoa varastosta. 

Ja kaikki tätä alkoi siitä että siirsin pinnasängyn Elsan huoneesta makuuhuoneeseen kehdon tilalle. En kyllä vielä raaskinut pakata kehtoa pois, vaan siirsin sen vielä hetkeksi tytön huoneeseen. 

 
Madie, mitä sä et oo kertonu, et teillä oon häät suunnitteilla???
Vai onks multa vaan menny ohi???
Voi vitsi, muistan kuinka ihanaa ja kamalaa aikaa häiden suunnittelu oli!
Muista, että ne on teiän häät ja saatte ite sanoo lopullisen sanan asioihin=)
 
oon mä Sartza niistä puhunu viime kerroilla, kun ollaan nähty, mutta oot varmaan aina ollut jossain muualla. Joo onhan tää suunnittelu aika stressaavaa, mutta kivaa myös :)
 
Meillä saattais olla myöskin häät kohta ajankohtaiset. Kihloissa siis ollaan ja vakaasti naimisiin joskus menossa. Tässä ihan lähiaikoina mies on pari krt vihjannu et pitäis  mulle saada oikee sukunimi...:) Vielä vaan ei oo mitään päätetty, meillä näkemykset häistä on tosi kaukana toisistaan, saa nähä kuinka iso vääntö niistä joudutaan käymään. Ja mä tietty haluisin olla huomattavasti nykyistä laihempi sit kun mennään naimisiin. Täytyy siis alottaa kova itsekuri-kuuri heti kun imetys loppuu kokonaan. Mulle kun sopis vaikka et mentäs naimisiin tosi nopeesti ihan vaan maistraatissa eli nopeesti vois häät sen suhteen olla tiedossa. Mies haluaa järjestää jättihäät ja ehdottomasti kirkkovihkimisellä...
 
Hmmm osaako sitä edes puhua enää mistään muusta kuin vauvoista?? emoticon Tuntuu, ettei elämässä enää muuta sisältöä olekaan kuin ipana. Lapsettomat kaveritkin kun ovat hävinneet jonnekin..

Oi että.. Vitsi minäkin haluaisin naimisiin!! Ukolle olen kyllä yrittänyt vihjailla, että voisi kai sitä edes kihloihin mennä, mutta vieläkään ei ole sormusta näkynyt. Kuulemma ei ole mitään kiirettä ja hän haluaa olla "täysin varma" kaikesta. Siis anteeksi mitä? Yhdessä ollaan asuttu jo yli 2,5 vuotta, on lapsi ja kaikkea, mutta silti ukko pelkää että petän ja vien auton niinkuin exänsä. Plääblää.. Ettei vaan olisi huono tekosyy ettei tarvitse tuhlata rahaa sormuksiin. Välillä kun mies sanoo, että kihlautuminen on vain tyhmä muodollisuus. Minulle jo se merkitsee tietynlaista sitoumusta ja lupausta siitä että tarkoituksena on olla yhdessä aina.

Kunpa pääsisikin sisustamaan, mutta no money, no funny. Meillä on makkarissa ihan järkyttävät tapetit emoticon  Siellä lattialla oli rulla tavallista valkoista tapettia ja välineet kun muutettiin, mutta ei olla alettu tapetoimaan. Tehköön joku muu sen sitten meidän jälkeen jos haluaa :D Jotenkin tuntuu, ettei jaksa edes nähdä vaivaa kun eihän tämä meidän oma asunto ole. Tietty saahan sitä uutta ilmetta tekstiileillä yms, mutta ne rumat tapetit vie kaikesta hohdon. Jospa me tuossa kesällä muutettaisiin vaikka vähän lähemmäs koulua niin pääsisi taas laittamaan uutta ;) Minulla pääsi itku silloin raskauden hormonihuuruissa kun kävin katsomassa tätä kämppää (vuokrasopimuksen kirjoittamisen jälkeen). Minusta tämä oli ihan kamala murju, ja on sitä vieläkin :D

 
Hehkutus: Siippa haluaa ostaa omakotitalon!! Soitellaan tänään kiinteistövälittäjälle että päästäisiin katsomaan yhtä taloa. Vähän kyllä veikkaan, että siihen pitäisi tehdä mahdottoman iso remppa ja lämmityskulut on tähtitieteelliset, mutta katsotaan nyt kuitenkin. Iso autotalli ja keskustan läheisyys houkuttelee kyllä kovasti. Ukkokulta tajusi, että mieluummin maksaa talolainaa kuin vuokraa.
Ihanaa, pääsenköhän jo keväällä sisustamaan!! emoticon

Muoks. Maanantaina asuntonäyttöön :)
 
Me muutetaan!!!
Tosin vasta joskus kesällä varmaan, mut silti.
Oma kämppä laitetaan myyntiin maaliskuussa ja ite aiotaan myydä. Mä otan remppaan mieluummin rahaa, ku annan sitä välittäjälle. Meillä useampi tuttu joka on myyny ite kämppänsä ja kokemukset on ollu hyvät.

Me siis ostetaan miehen siskon paritalon puolikas. Me siis saadaan muuttaa sit ku se meille sopii ja kaupat tehdään sit, ku ollaan saatu oma myytyä. Eli ei pelkoa kahden asunnon loukusta, huh!

Nyt ei vaan viitti ostaa tänne kotiin mitään ja kokoajan vaan miettii mitäs tarttis sinne uuteen jne. Siel pitää hioo parketit ja tehä keittiöremppa. Tai noi nyt alkuunsa. Katellaan sit myöhemmin mihin rahat riittää =)
 
Täälläkin kärsitään jonkinmoisesta kausittaisesta sisustusvimmasta. :) Onneksi sitä on nyt päässy toteuttamaan tuon oman talon merkeissä.. Huh! Meilläkin järjestys vaihtuu n. neljä kertaa vuodessa kun mua alkaa kyllästyttämään..

No, mitähän vielä tähän kaiken keskelle..
On taloprojektia ja Aleksin kasvua ja kehitystä..
Mut eipä ne siihen loppunu mun kohdalla.
Tässä vuoden vaihteessa meillä tässä nykyisessä asunnossa oli kosteusvaurio.. Keittiön vanha patterin termostaatti oli vuotanut jo jonkin aikaa, nimittäin laminaatin alle. No kun huomasin sen pölyjä pyyhkiessä, se olikin menny se vesi niin pitkälle että koko keittiöstä jouduttiin (onneks ei oo meidän asunto vaan ollaan vuokralla) purkamaan laminaatti.. No viikon päästä siitä tuli miehet kahdeksi päiväksi tuohon meidän keittiöön laittamaan sitä laminaattia, oltiin Aleksin kanssa "retkellä" makuuhuoneessa ja olkkarissa, siis ruoat mukana sen aikaa. :D Tosi kiva.
Ja vaikka ne remonttimiehet olisivat pärjänneet kaksin mutta koko ajan pyytivät multa jotain apua kun Aleksi nukku tai puhuivat mulle, ei siis hetken rauhaa koko kahteen päivään. :/

No mitähän vielä... Tässä oon viikon ajan seurannu oikeaa polveani joka ollut turvoksissa. No eilen olin maalaamassa raksalla  niin tänään se olikin jo kipeä se polvi. Olen ehkä joskus kertonu teille minun lapsena sairastamasta reumasta!!! Se on nyt ilmeisesti uusinu, voi kakka :( Ja minä kun luulin että olen siitä päässy eroon.. Mutta sekin vielä. Tänään soitin lääkäriajan, sain sen vasta 31.1 eli parin viikon päähän. Nyt en pääse raksalle eikä minusta oo hyötyä muutenkaan kun en voi rasittaa tuota polvea mitenkään.

Ja kaiken  lisäksi jos tuo on reumaa (todennäköistä) niin meidän pikkukakkoshaaveet on jätettävä joksikin aikaa että saan tuon reuman tasapainoon ja hyvän lääkityksen siihen..

Kiitos, jospa tämä purkaus riittäisi joksikin aikaa. :) Mutta on vauhtia riittänyt meikäläisen elämässä vähälle aikaa.
 
Huh huh mikä homma tää pakkaaminen on! Ollaan siis lähdössä ulkomaille ja nyt on pakkailu menossa. Kaikkee pitää yrittää muistaa, tokihan ostaa voi matkalta vaikka mitä, mutta silti... Oli tää vaan ennen niin helppoo kun pakkas vaan omat matkaan.

Toivotaan et lento menee hyvin, muu ei niin etukäteen jännitäkään. Kun vaan poika nukkuis koneessa ees vähän.

Pääasia kuitenki on että kohta ei oo viikkoon mitään kotitöitä ja kerta poika lopetti tissittelyn, voin sit lomalla vaikka yhtenä iltana laittaa pojan isovanhemmilleen hoitoon ja ite pääsee vähän rentoutumaan -jos vielä sen taidon alkoholilla kuorrutettuna osaa:) Osaahan sitä, jos vaan malttaa...
 
Dessa, sanos muuta. Hirveä määrä tavaraa pitää olla mukana vaikka olisi vain yhden yön kylässä vauvan kanssa! Monta kassillista ja silti jotain aina unohtuu.. Hyvää matkaa ja rentouttavaa lomaa teille!!

Juu ei osteta sitä taloa mitä käytiin katsomassa. 200 neliötä on vähän liikaa meille, varsinkin kun talossa on sähkölämmitys. Kuukaudessa lämmitykseen menisi yli 400 euroa pelkällä yösähköllä emoticon Ja se talo on rakennettu 40-luvulla ja peruskorjattu 60-luvulla. Kaikki sisätilat pitäisi laittaa uusiksi jah jah jah.. Ei oo meidän juttu. Harmi sinänsä, koska sijainti olisi aivan mahtava meille. Mutta jatketaan katselua :)
 
Hyvää matkaa Dessa :) Kiinnostaakin sitten kuulla miten matka meni. Itellä ois kans suunnitelmissa huhtikuussa matkustaa jonnekkin lämpimään :)

Meillä 1h lento poitsun kans meni ok paitsi nousu oli huutoa, sit nukkus koko loppuajan :)
 
Testasin sit tänä aamuna käytännössä mitä  tarkoittaa jos ei noudata ohjetta: ota lääke ruoan kanssa. Että sit tuli karsee olo kun vetäsin antibiootin tyhjään vatsaan ja se ehti alkaa liueta ennenku ehdin alkaa syömään. Tuli sit kaaressa ulos ja maha oli tolkuttoman kipee! Kannattaa siis uskoo annettuja ohjeita ainakin tässä asiassa...
 
Takaisin
Top