Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Löysin eilen kirpparilta hoitoalustan 2,50 eurolla. Kaikinpuolin oli hyvännäköinen, ehjä ja puhdas. Tosin se on liian pitkä pesukoneen päälle, mihin sen olin ajatellut sijoittaa...

Olin päättänyt että rupean hössöilemään vauvantarvikkeiden kanssa sitten kun kesä on ohi ja säät menee huonommiksi. Kesä vain tuntuu jatkuvan, joten voi olla että vaavi kotiutuu ennen kuin tavarat on pengottu kellarista esiin.

Hienoa Aamu että sulla on rattaat! Mulla ei vielä ole ratasasia kunnossa. En oikein muista sitäkään ajatella, kun esikoinen ei niitä juurikaan käyttänyt. Jos tämä toinen vaikka käyttäisi.

Rattaat on vielä kaupassa, mies saa hakea ne ens viikolla kunhan ensin keksin mihin ne sopii täällä. Meillä on sit kaiken kaikkiaan kolmet rattaat. En vaan raaski luopua mun Emmaljungista.

Oho teillähän on monta ratasta. Apua jäin miettiin miten sana rattaat taipuu tuohon lauseeseen :D suomen kieli on vaikeaa! Onko teillä Aamu erikseen parveke rattaat yms vai miksi niin monet?

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Kakkosrattaat olisivat kyllä kerrostalossa kivat parvekevaunuiksi, mutta kaikkea ei kai voi saada...

Ostin fleecevuorisen ulkopuvun kokoa 62, kun puoleen hintaan sain. Toivottavasti vauva ei ole syntyessään ihan olematon sintti, jottei huku siihen, mutta on tuo kuitenkin toivottavasti mukavampi kuin äitiyspakkauksen jättikoko, ja talvemmalla sinne mahtuu toivottavasti allekin vähän lämmikettä... Jotenkin kaiken alle 60-senttisen hankkiminen tuntuu hassulta, kun ne menevät oletettavasti vauvalle niin vähän aikaa, eikä ulkovaatteiden kai ekoina kuukausina tarvitse vielä liikkumisenkaan takia olla kovin istuvia -- vai onko tämä jo lapsia saaneiden mielestä turhaa pihistelyä joka harmittaa myöhemmin? Sisävaatteissa on kyllä reilusti 50- ja 56-senttisiä.

Muoks: Onko täällä jo lapsellisissa kerrostaloasujia, ja jos, millaisiin ratkaisuihin te olette päätyneet parvekkeella nukuttamisen suhteen? Onko teillä ollut ne kakkosvaunut vai oletteko sitkeästi kuskanneet vaunuja ylös ja alas?

Muokattu viimeksi:
Ei ole turhaa pihistelyä syyskuinen, väljyys ei näillä ihan pienillä yhtään mitään haittaa ja tosiaan saa sinne alle tarvittaessa sitten kerroksia. Ja hihoja ja lahkeita on helppo kääriä suppuun. Ja se äitiyspakkauksen makuupussi on tosi kiva ja lämmin, se on hyvä pesä vaunuihin :)

Ei ole kokemusta parvekkeella nukuttamisesta, kun on ensimmäinen tulossa, mutta ajattelin yksillä vaunuilla pärjätä. Meille ostettiin Brio Smile-vaunut, joissa on kova vaunukoppa. Ajattelin irroittaa sen ja viedä pelkän kopan parvekkeelle, kun vauva nukkuu siellä. Vai onko jollain kokemusta, toimiiko tällainen ratkaisu?

Tekah Toimii! :) Mä tein esikoisesta niin.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Catti, meillä on Emmaljungat ja matkarattaat ollu esikoisella ja nyt tulee kolmanneksi tuplarattaat. Jostain varmaan pitäis luopua mutta kun kaikkia tuntuis tarviivan vielä.

Nyt on sitten tännekin ostettu ekat vaipat ja tutit ja vastikkeet ja omat siteet. Aiemminkin saadut tarvikkeet pitäisi kyllä vielä käydä oikein ajatuksen kanssa läpi ja putsata ne mitä putsata pitää, mutta nyt tuntuu että asiat ovat sen verran hyvällä mallilla (vielä kun saan perjantaina sängyn ja tällä tietoa myös kakkosvaunut parvekkeelle), että nyt voisi vain olla ja odotella ja keskittyä vaikka vielä hetken töihinkin. Sentään vielä kuusi viikkoa ja risat laskettuun aikaan.

Meillä on ollut äidin kanssa aina hyvinkin etäiset välit, mutta tänään se kävi sadan kilometrin päästä oikein varta vasten katsomassa, miten maa täällä makaa. Toi samalla vauvalle neulomansa haalarin ja tumppuja ja töppösiä...

Kaikki isommat hankinnat taitaa olla tehtynä. :> Isoin uupuva taitaa olla kylpyamme. Sänky, vaunut, turvakaukalo ja hoitotaso (sängyn päälle laitettava) löytyy ja sitteristä todettiin että hankitaan jos tuntuu että tarvitsee. Vaippoja ja vähän sitä sun tätä muuta pienempää sitten puuttuukin vielä, tosin ei kovin paljoa sitäkään. Jos ei lasketa kaikkea sitä mitä tajuaa tarvitsevansa vasta syntymän jälkeen. :p

Sen kanssa ollaan vähän hukassa että mitä apteekkitavaraa tarvitsee? D-vitamiinia ja lanoliinia, mutta muuta? Kuumemittari varmaan ainakin hyvä olla...

Ja kokeneemmilta kyselisin, että riittääkö yösiteet jälkivuotoon vai pitääkö hankkia jotain vielä pitävämpää? Ja mitä se vielä pitävämpi sitten olisi? Inkonsiosuojiako? Kävin tänään sideosastolla pyörähtämässä ja poistuin tyhjin käsin tuntien itseni vähän tyhmäksi. :D

Minäkin tänään sain viimein vauhdin päälle ja vauvan vaatteita ekan koneellisen pyörimään! Oli ihana tunne kun pääsi puuhassa alkuun, tuntuu että jotain tapahtuukin kun ei aina vaan lykkää hommia :)

Tuttipulloa, tuttia, vaippoja ja rasvoja ym olin jo aiemmin hankkinut. Apteekkitavaran laatu on kai aika yksilöllistä kuka mitä haluaakin hommata, mutta meillä yliaikaisena syntyneen tyttömme taipeiden iho kuoriutui kovin ja tarvitsimme talkkia ja sinkkipohjaista voidetta ja tuo sinkkipohjainen "Hyvä salva" nimeltäänkin oli myöhemminkin tosi hyvää jos pylly vähän punoitti. Nyt on sitten niitä ja vielä Bepantheniakin kotona ettei tarvii miehen käydä montaa reissua apteekissa niin kuin viimeksi.. Keittosuolapipettejä on viime vuodelta vielä varmuudeksi olemassa flunssan varalta ja sen NenäFridan ostin myös. Toivotaan silti ettei iske flunssat päälle..

Ja vaihtelevaa tuo jälkivuodonkin määrä, mulla riitti yösiteet kyllä kotona jo siihen.

Mä sain vihdoin kaikki vauvan vaatteet pestyä ja viikattua lipastoon. Rattaat pitäisi vielä hakea ja eväät sairaalakassiin niin sitten alkaa olla kaikki valmiina. Niin ja ehkä pitäis yrittää leipoa pakkaseen jotain vierasvaraa valmiiksi.

Me käytiin tänään hakemassa vaunut ja turvakaukalo. Sitten ostettiin leikkimatto+lelukaari-yhdistelmä.

Katseltiin kylpyammeita kaupassa, mutta ei päästy oikein mihinkään lopputulokseen niiden kanssa, Onko muotoiltu amme/kylpytuki kuinka hyödyllinen? Se taitaa olla aika yksilöllistä, mutta olisi kiva kuula kokemuksia. Itselle tuli mieleen, että muotoiltu amme jää varmaankin nopeammin pieneksi, kuin tavallinen amme. Sitten lisäksi pohdittiin, että onko ammeteline (että voi seistä kylvettäessä) pelkkää hifistelyä vai auttaako oikeasti kylvettämisessä?

Tänään tuli vaunut ja hoitolaukku wii :) Vielä puuttuu sitteri , sit taitaakin olla kaikki :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Me törsättiin ja ostettiin se kokoontaittuva flexibath -amme jotta säästetään tilaa meidän pienessä pesuhuoneessa ja pystytään ottamaan amme mukaan mummolan ja mökin saunareissuille. Kylpytuki siihen löytyi käytettynä.

Täälläkin uupuu vielä mm. kylpyamme. Oon miettinyt kans, että minkälainen sitä oikein kannattais hankkia.
Mua vaivaa, kun en oo saanut vielä mitään säilytysratkaisua vauvan vaatteille, niin ei oikein tee mieli vielä niitä pestä ja laittaa sit takas muovipusseihin... Nyt tosin laitoin koneen pyörimään ja laitoin mukaan parit harsoliinat, on sitten edes jotain jo pestynä.

Me ostettiin esikoiselle ihan perusamme muistaakseni Prismasta. Ihan hyvin on asiansa ajanut. Nykyään ei enää viihdy siinä ja istuu meidän kanssa lauteilla.

Takaisin