Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

En malttanutkaan odottaa ensi viikonlopun Espoon-reissua ja Ikeaa vaan ostin muutaman säilytyskorin ihan koti-Prismasta. Nyt pyörii ensimmäinen koneellinen vauvan tekstiilejä -- kavereilta saatuja peittoja, lakanoita, harsoja ja pyyhkeitä. Noita nurkkiin ilmestyneitä nyssäköitä tonkiessa tajusin, että tälle tyypille ei tule ensimmäiseen puoleen vuoteen ainakaan vaatteista pulaa, vaikkei se saisi enää yhtäkään riepua mistään! Tänään kamamäärä lisääntyi yhdellä sitterillä ja leikkikaarella, ja tietysti taas yhdellä kassillisella vaatteita, ja sain tietää että myös amme on tulossa pikapuoliin. Enää tarvitsee tosiaan lajitella ja pestä ne vaatteet...

Oli kyllä hauskaa kuljeskella siellä Prismassa kaverin ja sen puolivuotiaan kanssa, kun sain siinä samalla pikakurssin siitä, mitä kotona pitää olla valmiina. Joku kerta pitää kai tehdä täsmäisku ja hankkia kaikki puuttuva pieni ja välttämätön kerralla. Kunhan ensin saan käytyä läpi yhden kassin, jossa on kaikkea rintapumpusta uv-suojiin, tuttipulloihin ja puruleluihin... Huh!

Sulla on syyskuinen varmasti aika upea kaveri/tuttavapiiri ja vielä sellainen joilla vauvakampetta on olemassa :) tekee mieli jo itekin alkaa pestä ja järjestellä pikku vaatteita, se vaan on niin ihanaa puuhaa. Jos viikonloppuna vaikka aloittaisi..

Mulla meinasi jo raskausitkukohtaus eilen iskeä kun mietittiin pinnasänky-hoitotaso-vaatesäilytys -ongelmaa meidän pienessä makkarissa eikä se oikein ratkennut. Miehen mielestä ei taida olla mikään kiire asialla..mulla taas alkaa olla kurja fiilis kun ei pääse laittelemaan vauvan tavaroita. Pakko varmaa alkaa pyykätä noita vaatteita ja mättää ne sitten vain takaisin äitiyspakkauslaatikkoon odottamaan. :sad001

Nyt pelottelet miestäs että vauva voi syntyä jo ihan millon vaan :D että ei se laskettu aika oo kiveen kirjoitettu. Jos alkais tapahtua? :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Täytyy yrittää, vaikka on siitä jo puhetta ollut! Tai sitten täytyy soittaa äiti apuun. :grin Se ehkä ymmärtää järkeilijämiestä paremmin miksi vauvan vaatteiden viikkailu ja kunnollisen hoitopaikan rakentelu on tunteita herättävä juttu tässä vaiheessa. :rolleyes:

Sitten taas tyhmien kysymysten osastoa, miehen mielestä voi ihan hyvin vauvan vaippaa vaihdella sivuttainkin. Siis siten että vauva makaa itseen nähden sivuttain, meillä kun ei tuo hoitoalusta tahdo mahtua millekään tasolle oikein päin. Joten voiko? :grin Mun mielestä kuulostaa vähän epäergonomiselta ja katsekontaktin kannalta huonolta. Tämmösiä viisauksia täällä nyt kinastellaan. :grin Tää ehkä kuvastaa meidän aivojen eroavaisuuksia hyvin, mies pohtii kuin insinööri eri vaihtoehtoja ja mulla on omat mielikuvani joiden jälkeen on vaikea tyytyä mihinkään muihin ratkaisuihin.

Edelleen odottelen niitä tuplarattaita saapuvaksi. Mitään ei oo kuulunu vielä, toivottavasti elokuun aikana tulevat, muuten alkaa synnytys jo olla lähellä.

Kannattaisiko kysellä Aamu niiden perään? Ettei oo vaan jäänyt johonkin jumiin toimitus tms. :/ Inhottavaa odotella. Onneks itellä ei oo mitää sellasta mitä ois tarvinnut tilata, oon niin malttamaton muutenkin.

Itu1 kyllä se onnistuu hyvin sivuttainkin. Mulla itseasiassa helpomminkin kun oon niin lyhyt et on ylttämisongelma monella tasolla. Esikoisesta harjoittelin sivuttain jo synnäriltä kun se pöytä oli niin pirun korkea millä se ois pitäny se vauva hoitaa.

Jes kiitos Jemmu! Tämän kinastelun voitti siis mieheni joka ei ajatellut yhtä kaavoihin kangistuneesti kuin minä mutta pääasia että pääsen edes jotain nurkkaa rakentelemaan vauvaa varten. Alkoi pesänrakennusvietti mennä jo ihan sekaisin. :p

Kakkajutut on ihan parhaita:
Ei haittaa jos ei ole vesipiste hoitopöydän vieressä. Jos sotkua tulee, sitä tulee. Minä en koskaan oppinut vaihtamaan kakkavaippaa siististi. Niitä tuli niin harvoin. Sitä kakkaa oli aina ihan joka paikassa ja sain itsekin käydä lopuksi suihkussa.

Huomasin juuri että hoitoalusta pitää pestä ennen vauvan tuloa kunnolla. Esikoinen ei oo enää aikoihin ollu siinä kun on niin pitkä ja vaipanvaihto sujuu hyvin seisaallaan. Huomasin vaan että oli kuivunutta kakkaa siinä alustassa. Yök!

Pitää maanantaina kysellä tuplarattaiden perään jos ei mitään kuulu ennen sitä.

Onko joku löytänyt jostain hoitoalustaa, joka olis max. 60cm pitkä? Meillä kun tulee pesukoneen päälle niin ei saisi olla liian pitkä. Muutaman 65cm olen löytänyt, mutta pääsääntöisesti kaikki olleet 75cm.

Mäkin oon kovasti ettiny hoitoalustaa joka olis max sen 60cm. Ei tunnu mistään löytyvän vain.
Meillä on vessassa sellainen hyvä taso mihin saisi loistavasti hoitoalustan, muttakun syvyys on vain sen 60........

Paras vaihtoehto tähän mennessä minkä olen bongannut on tämä; http://www.muksutalli.fi/epages/muk...2-82726-1/Products/4196/SubProducts/4196-2440

Tuolla olisi pituutta 62cm... mutta olisko se silti sopiva siihen vessan pöydälle, vai onko jotenkin epävakaa jos kaksi senttiä tulee yli? :rolleyes:

sain vihdoin siivottua kotimme "kaatopaikkahuoneen" käyttökuntoon, ja nyt siellä odottavat koottuina pinnasänky ja hoitopöytä. vieväthän nuo paljon tilaa pienessä asunnossa, mutta hoitopöydän tasoille mahtuu mukavasti melko kaikki vauvan tämänhetkiset tavarat. olin vähän hämmästynyt ikean pinnasängyn ruuvien ja muiden vähyydestä, mutta kai tuo pohja on suunniteltu pysymään paikallaan :oops: vähän lähempänä synnytystä mietitään, missä huoneessa nukutaan ja mihin tulee tv, ja sitten alkaakin olla koti valmiina tulokasta varten<3

Meilläkin on 4 ruuvilla paikallaan (ei edes kiinni) pinnasängyn pohja ja musta se näyttää aika huteralta, mut kai se siinä pysyy. :D joku sotkan pinnis kai ..

Tänään kasataan pojalle oma sänky. Sitten hänet pitäisi saada pysymään siellä jotta mä saan laitettua pinniksen kuntoon vauvaa varten. Siinä on projektia.

Aamulle onnea projektiin! Toivottavasti ei tuu kovin hankalaa! :)

Kappahlissa oli tarjous että jo alennetuista lastenvaatteista vielä 50% pois niin en voinut olla ostamatta tytölle ihanaa sinistä mekkoa kun tänään kaupoilla pyörähdin. Olin tosiaan vain esikolle alushousuja etsimässä kun kuivaksi harjoitellaan. :D Liivinsuojukset ja kylpyöljy tuli ostettua kans.

Täällä alkoi pyykkirumba vihdoin, pienimmät vaatteet on pesty ja seuraava satsi pyörii koneessa. Nyt pitäisi päättää mihin vaatteet laitetaan... pesuhuoneeseen hoitopöydän alle vai johonkin muualle...

Hoitopöydän alta vaatteet olis ainankin helppo ottaa ja vaihtaa ^^ Meillä on vauvan huoneessa vaatekaappi niin vaavin vaatteet laitettiin sinne.

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Mä olen toistaiseksi jemmannut kaikki vaatteet laatikoihin hoitopöydän välihyllyille, mutta tänään välähti, että sitten h-hetken jälkeenhän sinne pitää tietysti säästää tilaa esimerkiksi vaipoille ja hoitotarvikkeille. Mutta ulkovaatteille ja käyttöön pääsyä odottaville isommille vaatteille on tietysti muutenkin fiksumpaa järjestää tilaa eteisen ja makkarin kaappeihin. Vai onko realistisinta säilyttää ulkovaatteita vaunuissa? (Apua...)

Muokattu viimeksi:
Mä yritin tänään katsoa pojalta jääneitä vaatteita läpi pikkukakkosta varten mutta eihän siitä mitään tullut kun esikoinen viskeli kaikki pitkin lattioita. Eli joudun odottamaan sopivampaa hetkeä jolloin oikeasti saan rauhassa paneutua niihin.

Takaisin