Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pottis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on sellanen paineen tai kiristyksen tunne alavatsalla ollut alusta lähtien. Välillä se tuntuu voimakkaammin ja välillä heikommin (tiettyinä hetkinä ei oikeastaan ollenkaan), ja nyt taas pari päivää on ollut voimakkaampi. Onko lie hormonien vaihtelusta kiinni vai mistä.

Muuten tosi vähän oireita tähän asti. Itkuherkkyyttä niin, että pari kertaa päivässä itken jollekin ihan turhalle ja huonoa oloa on vähän aina välillä. Myös joinakin päivinä väsymystä ja yöheräilyä, mutta ei ole sillä tavalla ollut häiritsevää. Huono olo on hieman voimistunut päivien myötä, mutta sekin edelleen tosi lievää. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Jotain puutumisen, turvotuksen, paineentunnun yms. väliltä on vatsassa paljon. Varmaankin johtuu kohdun kasvusta, mutta en muista onko muissa raskauksissa vatsa ollut näin arka tässä vaiheessa. Ei siis suoranaista kipua, vaan vatsaa ikään kuin särkee tasaisesti.
Mua jännittää, koska omassa suvussa on kaksosuutta ja uuden puolisonkin suvussa on. Joka raskaudessa olen jännittänyt, että entä jos tulisikin kaksoset ja nyt tää vatsan paineen voimakkuus saa mut koko ajan tärisemään, että jospa siellä onkin kaksi alkiota kohtua venyttämässä ja siksi tuntuu näin paljon 😱🤪
Ui miten jännittävää jos olisikin kaksoset 🤩 minäkään en muista tämmöistä tunnetta vatsassa olleen aiemmissa raskauksissa. Oliko sulla milloin ultra tulossa?

Ui miten jännittävää jos olisikin kaksoset 🤩 minäkään en muista tämmöistä tunnetta vatsassa olleen aiemmissa raskauksissa. Oliko sulla milloin ultra tulossa?
En ole ajatellut mennä varhaisultraan ollenkaan, joten vasta rv 12 tietämissä np-ultra 😬

En ole ajatellut mennä varhaisultraan ollenkaan, joten vasta rv 12 tietämissä np-ultra 😬
Eli joulukuussa varmaan? Minäkään en viimeksi mennyt varhaisultraan mutta siellä Np ultrassa sitten todettiinkin että keskeytynyt km kyseessä niin menen nyt kun läheisessä ultrauspaikassa oli tarjouskin sopivasti ja sinne on 15 min matka. Keskustaan taas jossa np ultra niin tunnin. Eli jos jo tuolla varhaisultrassa todetaan että ei ole elämää niin ei tarvitse mennä verikokeisiin ja kaupungille asti.

Eli joulukuussa varmaan? Minäkään en viimeksi mennyt varhaisultraan mutta siellä Np ultrassa sitten todettiinkin että keskeytynyt km kyseessä niin menen nyt kun läheisessä ultrauspaikassa oli tarjouskin sopivasti ja sinne on 15 min matka. Keskustaan taas jossa np ultra niin tunnin. Eli jos jo tuolla varhaisultrassa todetaan että ei ole elämää niin ei tarvitse mennä verikokeisiin ja kaupungille asti.
Ikävä kuulla, että olet joutunut kokemaan tuollaista.
Mullakin taustalla yksi keskeytynyt keskenmeno (2012) ja se todettiin vasta np-ultrassa. Yllättävän rankkaa, kun keskenmenosta ei ollut mitään viitteitä ja se tuli niin puskista. Työkaveritkin seuraavana päivänä kyseli, että mitäs ultrassa ja oli raskasta vastata.
Se lienee mulla myös syy, miksi en varhaisultraan haluaisi, koska voisi tuntua vielä pahemmalta kokea keskenmeno, kun on ensin nähnyt sydämen sykkivän 😥 En tiedä.

Mulla ei ollut ennen plussaa juuri oireita toisin kuin aiemmissa raskauksissa, joten positiivinen tulos tuli melko yllätyksenä. Sen jälkeen oireita on ollut jonkun verran: hormonipäänsärkyä, tuntemuksia alavatsalla, pahoinvointia ja käsien särkyä. Väsymys iskee usein äkillisesti niin, että tekisi mieli nukahtaa saman tien. Uni meinasi tulla mm. esikoiselle kirjaa lukiessa kesken joka toisen lauseen 🙈 Oli aika sammaltavaa sadunlukua 😂 Välillä on mietityttänyt alun oireiden vähäisyys, mutta onneksi testissä oli vahva plussa. Odottelen kovasti maanantaista varhaisultraa, että pääsen kurkkaamaan vauvaa ja saadaan selville oikea laskettu aika. Toivottavasti flunssa ehtii mennä ohi sitä ennen 😬

Ainiin no onhan näitä kun tarkemmin miettii 😂 Kuopuksen imetys sattuu kun on niin arat rinnat, koko ajan on joko kylmä tai kuuma, mangosose + puuro haisee tosi oksettavalle, roskakaapin avaan aina henkeäni pidättäen hajun takia, uni on kevyempää ja öisin hikoilen aivan kauheasti ja mitäs näitä nyt on 😄

Ainiin no onhan näitä kun tarkemmin miettii 😂 Kuopuksen imetys sattuu kun on niin arat rinnat, koko ajan on joko kylmä tai kuuma, mangosose + puuro haisee tosi oksettavalle, roskakaapin avaan aina henkeäni pidättäen, uni on kevyempää ja öisin hikoilen aivan kauheasti ja mitäs näitä nyt on 😄

Ainiin no onhan näitä kun tarkemmin miettii 😂 Kuopuksen imetys sattuu kun on niin arat rinnat, koko ajan on joko kylmä tai kuuma, mangosose + puuro haisee tosi oksettavalle, roskakaapin avaan aina henkeäni pidättäen, uni on kevyempää ja öisin hikoilen aivan kauheasti ja mitäs näitä nyt on 😄
Kuulostaa tutulta tuo hajuherkkyys ja kylmä-kuuma-vaihtelu 😅

Mullapa selvisi maanantaina varhaisultrassa, että siellä on kaksoset 😳😱😍 Ainoa vihje näin jälkikäteen ajateltuna on ollut tuo aiempaan raskauteen verrattuna poikkeava raskauspahoinvointi ja väsymys. Silti en olisi kyllä ikinä arvannut, kun ei meillä suvussa ole kaksosia. Aika hurja fiilis! Innostus ja huoli tuplaantui. Pakko oli siskon lisäksi myös kertoa äidille, kun niin erikoinen tilanne on meille.

Siis herttileijaa, nyt en tiedä onko kyse plasebosta vai ei, mutta kerron kuitenkin. Mulla on siis joka raskaudessa ollut yli kuukauden pahoinvointi aamusta iltaan (ei oksentelua, mutta tunne että oksu kurkussa). Kysyin neuvolasta, onko nykyään jotain lääkettä saatavilla raskauspahoinvointiin ja terkkari pyysi lääkäriä kirjoittamaan reseptin Bonjestalle. Eilen illalla nukkumaan mennessä otin ekaa kertaa ja koko tän päivän olen ollut vailla pahoinvointia 😮 Siis ihanaa ihanaa ihanaa! Etenkin kun olen reissussa, niin en yhtään kestäisi jatkuvaa pahaa oloa.

Hitto, miksen ole tällaista kysynyt jo viime raskauksissa?? Okei, en tiedä oliko lääkettä käytettävissä vielä ekoissa raskauksissani, mutta kuopuksen kohdalla olisi varmaan jo ollut.

Siis herttileijaa, nyt en tiedä onko kyse plasebosta vai ei, mutta kerron kuitenkin. Mulla on siis joka raskaudessa ollut yli kuukauden pahoinvointi aamusta iltaan (ei oksentelua, mutta tunne että oksu kurkussa). Kysyin neuvolasta, onko nykyään jotain lääkettä saatavilla raskauspahoinvointiin ja terkkari pyysi lääkäriä kirjoittamaan reseptin Bonjestalle. Eilen illalla nukkumaan mennessä otin ekaa kertaa ja koko tän päivän olen ollut vailla pahoinvointia 😮 Siis ihanaa ihanaa ihanaa! Etenkin kun olen reissussa, niin en yhtään kestäisi jatkuvaa pahaa oloa.

Hitto, miksen ole tällaista kysynyt jo viime raskauksissa?? Okei, en tiedä oliko lääkettä käytettävissä vielä ekoissa raskauksissani, mutta kuopuksen kohdalla olisi varmaan jo ollut.
Mulla testissä ollut muutaman päivän metoclopramide (Primperan). En itse ole juuri huomannut eroa, mutta olenkin aika epäsäännöllisesti muistanut ottaa.

Äh, ahdistaa kun ei ole pahoinvointia, mutta ei kai sitä aina olekaan? Viime raskaudesta vaan oli jo 7-viikolla (meni sit kesken ja pahoinvointi loppuikin sitä ennen), nyt olen 8-vkolla...(7+1). Ei oikein mitään oireita muuta ku väsymys ja mahan turvotus.... Onneks varhaisultra tiistaina niin näkee onko siellä nyt mitään...😔 Toisaalta yritän pysyä positiivisena et tosiaan kaikki oireet ei välttist kaikissa raskauksissa tule. Kai.

Äh, ahdistaa kun ei ole pahoinvointia, mutta ei kai sitä aina olekaan? Viime raskaudesta vaan oli jo 7-viikolla (meni sit kesken ja pahoinvointi loppuikin sitä ennen), nyt olen 8-vkolla...(7+1). Ei oikein mitään oireita muuta ku väsymys ja mahan turvotus.... Onneks varhaisultra tiistaina niin näkee onko siellä nyt mitään...😔 Toisaalta yritän pysyä positiivisena et tosiaan kaikki oireet ei välttist kaikissa raskauksissa tule. Kai.

Täällä toinen pahoinvoinniton ja täsmälleen samat viikot. Maanantaina ultrassa näkyi viikkoja vastaava alkio jonka sydän löi. Mulla oli pientä etomista vähän aiemmin, mutta se loppui kun otin käyttöön raskausvitamiinivalmisteen, joka sisältää B6-vitamiinia. Koitetaan olla huolestumatta ja nauttia ❤

Täällä toinen pahoinvoinniton ja täsmälleen samat viikot. Maanantaina ultrassa näkyi viikkoja vastaava alkio jonka sydän löi. Mulla oli pientä etomista vähän aiemmin, mutta se loppui kun otin käyttöön raskausvitamiinivalmisteen, joka sisältää B6-vitamiinia. Koitetaan olla huolestumatta ja naut

Täällä toinen pahoinvoinniton ja täsmälleen samat viikot. Maanantaina ultrassa näkyi viikkoja vastaava alkio jonka sydän löi. Mulla oli pientä etomista vähän aiemmin, mutta se loppui kun otin käyttöön raskausvitamiinivalmisteen, joka sisältää B6-vitamiinia. Koitetaan olla huolestumatta ja nauttia ❤
Hei minkä niminen valmiste sulla on käytössä? Olen nyt eilen ja tänään alkanut oksentelemaan pahoinvoinnin lisäksi. Helpotus ois kiva 😅 voisihan sitä b6 tosin varmaan ostaa erikseenkin 🤔

Mulla oireena aivan järkyttävä masennus. Mieliala on todella synkkä, en jaksa tehdä mitään,mistä olen ennen tykännyt. 😭😭
Tuntuu tutulta tuo, ettei kiinnosta mikään, mistä on aiemmin ollut kiinnostunut. Mutta jos mieli tuntuu olevan synkkä eikä olo helpotu, niin suosittelen ottamaan neuvolaan yhteyttä. Masennukseen on saatavissa apua ❤️ Kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun. Onko sulla aikaisemmin ollut masennusta? Miten pitkään tunnetta on nyt jatkunut?

Tuntuu tutulta tuo, ettei kiinnosta mikään, mistä on aiemmin ollut kiinnostunut. Mutta jos mieli tuntuu olevan synkkä eikä olo helpotu, niin suosittelen ottamaan neuvolaan yhteyttä. Masennukseen on saatavissa apua ❤️ Kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun. Onko sulla aikaisemmin ollut masennusta? Miten pitkään tunnetta on nyt jatkunut?

Kiitos ❤️ mulla on ollut aiemminkin ja tää on vielä yllätys raskaus ja liittyy paljon ristiriitaisia tunteita monella tapaa. 🙏 En ole vielä ollut neuvolaan edes yhteydessä, rv7 just alkamassa. ( Hullun aikaisin tuli nää mieliala oireet?) Tuntuu että nyt jo olen varjo entisestäni ja pelottaa ihan todella, että kadotanko itseni /elämänhalun tässä kokonaan. 🥺🙏 Täytynee soitella neuvolaan maanantaina ☺️

Kiitos ❤️ mulla on ollut aiemminkin ja tää on vielä yllätys raskaus ja liittyy paljon ristiriitaisia tunteita monella tapaa. 🙏 En ole vielä ollut neuvolaan edes yhteydessä, rv7 just alkamassa. ( Hullun aikaisin tuli nää mieliala oireet?) Tuntuu että nyt jo olen varjo entisestäni ja pelottaa ihan todella, että kadotanko itseni /elämänhalun tässä kokonaan. 🥺🙏 Täytynee soitella neuvolaan maanantaina ☺️
Raskauteen herkästi myös liittyy paineita, että nyt pitäisi olla onnensa kukkuloilla. Jolloin tuntuu entistä pahemmalta, jos mieli onkin musta ja laahaa maata. Mulla pahoinvointi vei kiinnostuksen kaikkeen, mutta nyt kun lääkkeellä sain pahoinvointia pois, niin mielikin keveni.
Kannattaa olla neuvolaan yhteydessä ja uskaltaa kertoa rehellisesti mielialasta ❤️ Itse olen yleensä raskaus- ja imetysajat pärjännyt ilman mielialalääkettä, mutta jossain vaiheessa imetyksen loputtua on tarvinnut palata niitä käyttämään. Miksipä en käyttäisi, kun ne auttavat rutkasti ja sivuvaikutuksia on ollut todella vähän.
Terkkarin on myös hyvä tietää, jos masennusta on ollut ennenkin, niin huomaa myös kysellä kuulumisia siltä kannalta. Voimia ❤️

Takaisin