Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites muiden oireet? Tänäänkin ollut tosi oireeton, toki yskiessä ja aivastaessa vähän vihloo alavatsaa. Vuotoja ei oo 🙏
Väsymystä on ja jossain kohtaa päivästä tulee etova olo. Nälkä saattaa välillä yllättää keskellä yötä ja nälkä kun tulee nii ruokaa on saatava HETI. Parina päivänä haukotellessa tai nopeasti liikkuessa tuntu navan alla sellasta kevyttä "vetoa tai venytystä" vaikea selittää 😅 ei kuitenkaan perus repäisykipua. Sanoisin, että aika kevyet oireet on tähän mennessä.
 
Niin joo, minullakin on pientä päänsärkyä kyllä vähän väliä. Samoin on vaikeuksia nukahtaa iltaisin ja jos nukahdankin nopeasti niin siinä tapauksessa herään yöllä jossain vaiheessa enkä sitten saa enää unta helposti.... Päivisin sitten haukottelen koko ajan.
 
Alkanut pahoinvointi hieman nostaa päätään. Pelkään et se on yhtä paha, kuin molemmissa aiemmissa raskauksissa. Tänään herätessä teki tosi pahaa ja heikotti, yritin kohdistaa ajatuksia muualle. Hankalaa, kun miehellä 3-4 päivän 13 tuntisia työputkia, ja haluaisin antaa hänen nukkua aamuisin. Samalla pitäisi hoitaa 3v ja 5v lapset tarhaan ja eskariin.
 
5+6 ja ainoat oireet, edelleen, aamuheräily ja lievä rintojen arkuus. Ei edes turvotusta, ei niin mitään muuta. 🙄
 
5+6 ja ainoat oireet, edelleen, aamuheräily ja lievä rintojen arkuus. Ei edes turvotusta, ei niin mitään muuta. 🙄
”13+0. Pientä väsymystä edelleen, vatta jo näkyy ja pissattaa. Muuta ei oikeastaan. Tänään jouduin töissä nosteleen vähän raskaampaa ja nyt on alaselkä ihan muusina ja kävely hankalaa 😂” Jaa. ei vissiin tarvi kummosia hetkeen ootellakkaan.
 
Täällä 5+1 ja hyvin maltilliset oireet vieläkin, mutta enpä edellisen raskauden perusteella muuta odotakaan. Tällä hetkellä repäisykipuja, pieniä vatsatuntemuksia, hengästymistä ja tissien arkuutta. Alan myös huomata että ruokahimot alkaa pikkuhiljaa nostaa päätään ja tulen normaalia nopeammin kylläiseksi (esim. ravintola-annokset on liian suuria vaikka normaalisti syön ne loppuun).
 
Mulla 8+1, ja ihan hirveen etova olo koko ajan! Urheilusta ei kans tuu mitään ku kroppa tuntuu ihan keitetyltä makaronilta.
 
Voi luoja miten tissit voikaan olla kipeät ja raskaat 🫣 siis kamala kipu kun päivän lopuksi rintsikat ottaa pois.. ja nyt on säännöllisen epäsäännöllisesti ollut menkkamaista juilimista. Tänään pyörähti rv7+0 ja maanantaina olisi neuvolan vu. Onneksi neuvolan lääkäri on kuulemani mukaan mukava ☺️
 
Nyt 8+0 ja edeltävä viikko ollut ihan kamala.🤢 Kolme päivää oon ollut poissa töistäkin kun oksentelen ja olo on huono ihan 24/7. Näin pahaa oloa en muista esikoisesta. Silloinkin kyllä pahoinvointia oli. Työterveydestä sain pahoinvointilääkkeen kokeiluun, hetken se aina auttaa pahimpaan oloon. 🥴
 
Nyt 8+0 ja edeltävä viikko ollut ihan kamala.🤢 Kolme päivää oon ollut poissa töistäkin kun oksentelen ja olo on huono ihan 24/7. Näin pahaa oloa en muista esikoisesta. Silloinkin kyllä pahoinvointia oli. Työterveydestä sain pahoinvointilääkkeen kokeiluun, hetken se aina auttaa pahimpaan oloon. 🥴
Olet just niillä viikoilla kun pahoinvoinnin pitäs olla huipussaan! Eli muista ajatella, kaiken inhottavan olon keskellä, että olet menossa parempaa oloa kohti! 🤗
 
Täällä alkoi uusi viikko! 6+0. Muut oireet loistaa edelleen poissaolollaan. No, taas päivän lähempänä ultraa! 😅
 
Nyt 8+0 ja edeltävä viikko ollut ihan kamala.🤢 Kolme päivää oon ollut poissa töistäkin kun oksentelen ja olo on huono ihan 24/7. Näin pahaa oloa en muista esikoisesta. Silloinkin kyllä pahoinvointia oli. Työterveydestä sain pahoinvointilääkkeen kokeiluun, hetken se aina auttaa pahimpaan oloon. 🥴
Alkoiko sulla toi siis 8. viikolla? Mulla ei ole ollut vielä pahoinvointia, mutta kauhulla sitä odotan. Esikoisesta muistan, että kävin varhaisultrassa rv 6+4, ja silloin ei ollut vielä huonovointisuutta. Mutta sitten sen jälkeen alkoi jossain vaiheessa.
 
Alkoiko sulla toi siis 8. viikolla? Mulla ei ole ollut vielä pahoinvointia, mutta kauhulla sitä odotan. Esikoisesta muistan, että kävin varhaisultrassa rv 6+4, ja silloin ei ollut vielä huonovointisuutta. Mutta sitten sen jälkeen alkoi jossain vaiheessa.
Mä täällä elättelen kans toiveita että alkaisi pahoinvointi uudestaan jossain vaiheessa. Tämä että se loppui kuin seinään on ahdistavaa!
 
Tänään ois rv7+1 ja viime yönä oli todella kipeä alavatsa.. piti ottaa ihan Panadol. Mulla on ollut näitä menkkamaisia kipuja koko tämän ajan ja ensimmäiset oireet oli menkkakivut. Viime yö vain säikäytti kun oli niin kipeää. Kesti parituntia ja kipu oli aaltoilevaa ja helpotti kävellessä. Tuntuu tuskalle odottaa maanantaita. Vuotoa ei ole onneksi ollut, mutta voiko nuo olla ihan normaaleja kasvukipuja? Kyseessä toinen raskaus, mutta ensimmäinen päättyi keskenmenoon..
 
Tänään ois rv7+1 ja viime yönä oli todella kipeä alavatsa.. piti ottaa ihan Panadol. Mulla on ollut näitä menkkamaisia kipuja koko tämän ajan ja ensimmäiset oireet oli menkkakivut. Viime yö vain säikäytti kun oli niin kipeää. Kesti parituntia ja kipu oli aaltoilevaa ja helpotti kävellessä. Tuntuu tuskalle odottaa maanantaita. Vuotoa ei ole onneksi ollut, mutta voiko nuo olla ihan normaaleja kasvukipuja? Kyseessä toinen raskaus, mutta ensimmäinen päättyi keskenmenoon..
Kyllä ainakin minulla joka raskaudessa ollut menkkamaisia kipuja ihan läpi raskauden. Ei kylläkään mitään erityisen kovia mutta kipu aika yksilöllistä tietysti. Myös suoliston kivut alkaa raskaana tuntua enemmän alamahalla! Ihan ilmavaivatkin aiheuttanu sitte kovempaa kipua ja kerran menin vatsakramppien vuoksi jopa synnärille käynnille. Kyse oliki vaan löysästä vatsasta 😅 Mulla myös tuli tässä raskaudessa kovempia kipuja kun istuskelin kauan autossa.
 
Kyllä ainakin minulla joka raskaudessa ollut menkkamaisia kipuja ihan läpi raskauden. Ei kylläkään mitään erityisen kovia mutta kipu aika yksilöllistä tietysti. Myös suoliston kivut alkaa raskaana tuntua enemmän alamahalla! Ihan ilmavaivatkin aiheuttanu sitte kovempaa kipua ja kerran menin vatsakramppien vuoksi jopa synnärille käynnille. Kyse oliki vaan löysästä vatsasta 😅 Mulla myös tuli tässä raskaudessa kovempia kipuja kun istuskelin kauan autossa.
Okei! Hyvä tietää et kuuluu asiaan! Mä en ihan kamalan huolissani osaa olla kun seisaalleen kipu helpotti mutta vaakatasossa koski. 😅 Ja ei varmaan tarvii huolestua kun ei ole veristä vuotoa.
 
Täällä on kyllä aika oireetonta. Sen takia välillä onkin niin epäuskoinen olo tästä raskaudesta. Menkkamaista jomottelua ollu, mielialanvaihteluita, vatsan turvotusta, välillä ollu palelua, mutta sitten taas toisaalta myös hiki ehkä tulee jotenkin helpommin. Hengästyttää vähän helpommin. Nyt sitten eilen ja tänään valkovuoto on ollu runsaampaa, että on saattanu holahtaa housuihin. Sen muistan myös edellisistä raskauksista. Rintojen kipeytymistä ja pahoinvointia ei oo kyllä ollu, ehkä satunnaisesti voinut ihan pientä etovaa oloa olla, mutta eipä juurikaan. Nämä tais juuri edellisissä raskauksissa olla ne ekat oireet sekä hajuaistin herkistyminen. Pitäis varmaan osata nauttia, että on ainakin vielä näin vähän oireita, mutta sitten taas herää huoli, kun niitä oireita ei ole 😆
 
Muokattu viimeksi:
4+6: Menkkamaisia kipuja tuntuu olevan päivittäin. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Pari päivää sitten säikäytti, kun nousin lattian tasosta seisomaan ja oikealla alavatsassa vihlaisi voimakkaasti parin sekunnin ajan. Tänään samanlainen vihlaisu tapahtui, kun vaihdoin sohvalla loikoillessa asentoa. Muutoin lähinnä pientä ”jomottelua” eri puolilla alavatsaa. Joskus nivusissa.

Hajuaisti tuntuu olevan jo herkempi (olen muutenkin suht herkkänenäinen). Itse asiassa ensimmäinen hajuaistikokemus tuli jo ennen plussaamista. Laitoin töissä iltapaloja esille ja avasin rasian, jossa oli juustoa. Tuli välittömästi pieni yökkäysreaktio (ei sentään onneksi oksennusta 😅). En pidä muutenkaan juuston hajusta, mutta mietojen juustojen haju ei ole ennen saanut minussa aikaan noin voimakasta reaktiota.

Hikoilen mielestäni normaalia enemmän. Ainahan minulla on muutoinkin hiki, mutta nyt tuntuu, että esim. pyöräillessä hiki lentää vielä aiempaa herkemmin. (Tai sitten se on vain viimeaikojen hikiset sääolosuhteet, jotka tekevät tepposia.)

Nälkä tulee normaalia herkemmin ja voimakkaampana.
 
Miten mulla on jo nyt ihan jäätävä maha. Tää on siis järkyttävä pallo ja ihan selkeä raskausmahan näköinen. Muistan, että esikoisestakin me mietittiin hyvin alussa että onkohan tulossa kaksoset kun vatsa oli jo hyvin alussa hyvin iso. Mutta joko aika kultaa muistot tai sitten tämä on isompi 🤔

Järki sanoo, että se on turvotusta yms, mutta silti pelottaa että olenko ollut raskaana tietämättäni jo pidempään 😅
 
Takaisin
Top