Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alko nyt aamulla tuhruttelua 😔 en jaksais nyt yhtään tällaista. Onneks huomennaa on vu niin on sitten ainakin nopea laastarin repäisy jos tää sitä tarkoittaa 💔 Jos oikein kuulostelee niin ehkä tositosi lievää kipuilua, sellasta sadasosna menkkajomottelua. Viikkoja ois tänään 6+6 😔
Joko sinä olet käyny ultrassa? 🤗
 
Tänään 7+0 ja pahoinvointi alkaa voimistua. Viime raskaudessa kärsin jonkinasteisesta pahoinvoinnista koko raskauden ajan 😮alkoi aika lailla näihin aikoihin silloinkin. Saa nähdä miten käy tällä kertaa.. Tissit myös tulleet aremmiksi. Vesi ja hammastahna ällöttää 🤢😅
 
Päivät heitti parilla kyllä, mutta sen ehkä vielä nielen mun pari vuotta jatkuneilla epäsäännöllisillä kierroilla 😄
 
Ensimmäinen viesti tänne foorumille koskaan, että moi vaan!

Mutta pakko päästä purkamaan kun vielä el olla kenellekkään kerrottu! Plussasta lähtien olen elänyt kuin ikuista pms;sää. Aivan hirveää, koko ajan ärsyttää ilman syytä! Sekä välillä kovatkin vatsasäryt. Nyt menossa 5+0.
Samoin turvotuksen takia näytän siltä kuin olisin jo +5kk raskaana ja vaikea peittää yhtäkkiä turvonnutta vyötärönseutua kun kaikki paidat jää lyhyeksi.
Lisäksi jo viikon on ollut iltapäivisin vaihtelevasti etovaa oloa. Ja siis tekisi mieli syödä vain tosi tulista ja suolaista ruokaa...

En kyllä muista esikoisen kohdalla mitään näin rajua oirehdintaa alussa..

Ihanaa olla raskaana vai kuinka 😉
 
Moi,

En ole vie tänne kirjoitellut mutta nyt on purettava tätä. Tänään 8+0. Mulla ollut heti plussauksesta lähtien aivan jäätävät oireet. Pahoinvointi on ollut lamaannuttavaa. En ole oksennellut mutta muuten olo on ollut kammottava. Olen ollut aikalailla vuodepotilas jo monta viikkoa. Pää lahoaa. Tuntuu kamalalle kun en pysty tekemään mitään, saikulle jouduin jäämään. Välillä on ollut hyvin epätoivoisia ajatuksia mielessä. Lapsi on toivottu ja silti on välillä alkanut kaduttaa koska olo on niin hirvittävä. Syön pahoinvointilääkkeitäkin mutta suurta apua ei ole ollut. Miten jaksan tätä enää? Tuntuu, että mielenterveys alkaa jo reistailla kun joka päivä on samanlainen, pelkää makaamista ja paskaa oloa. Muutamana päivänä olen päässyt ulkoilemaan tai kaupassa käymään. En edes kestä ajatusta siitä että tämä voi kestää vielä vaikka kuinka kauan....
 
Moi,

En ole vie tänne kirjoitellut mutta nyt on purettava tätä. Tänään 8+0. Mulla ollut heti plussauksesta lähtien aivan jäätävät oireet. Pahoinvointi on ollut lamaannuttavaa. En ole oksennellut mutta muuten olo on ollut kammottava. Olen ollut aikalailla vuodepotilas jo monta viikkoa. Pää lahoaa. Tuntuu kamalalle kun en pysty tekemään mitään, saikulle jouduin jäämään. Välillä on ollut hyvin epätoivoisia ajatuksia mielessä. Lapsi on toivottu ja silti on välillä alkanut kaduttaa koska olo on niin hirvittävä. Syön pahoinvointilääkkeitäkin mutta suurta apua ei ole ollut. Miten jaksan tätä enää? Tuntuu, että mielenterveys alkaa jo reistailla kun joka päivä on samanlainen, pelkää makaamista ja paskaa oloa. Muutamana päivänä olen päässyt ulkoilemaan tai kaupassa käymään. En edes kestä ajatusta siitä että tämä voi kestää vielä vaikka kuinka kauan....
Voimia sulle! 🫶🏻 Olo on varmasti kamala! Koita ajatella että olet jo voiton puolella! Tuosta olo pitäisi lähteä jo paranemaan.
 
Mulla alkaa myös olemaan olo sellanen että aamulla heti on hirveän paha olo eikä pysty syömään vaikka tietää että pitäis, lisäks järkyttävä väsymys painaa pitkin päivää😵‍💫 ja se pahoinvointikin tulee sit pitkin päivää, mikään ruoka ei oikein maistu, närästää, turvottaa, on vaan sellanen yleinen huonovointisuus läsnä kokoajan🥴 oon myös lueskellu täällä keskusteluja mut jotenkin tuntuu että kapasiteetti ei vaan riitä kommentoida tai osallistua mihinkään, plaah… elättelen toiveita että tää ei kestäis sen pidempään kuin esikoisen kanssa, muistelen et pahoinvointi loppui ehkä 10viikolla jonka jälkeen oli oikeestaan ihan hyvä olo loppuun asti ilman sen suurempia vaivoja🤞🏼
 
Voimia sulle! 🫶🏻 Olo on varmasti kamala! Koita ajatella että olet jo voiton puolella! Tuosta olo pitäisi lähteä jo paranemaan.
Kiitos ❤ yritän kyllä ajatella positiivisesti mutta se on todella vaikeaa. Ja samalla on huono omatunto siitä ettei oikein ole voinut edes iloita raskaudesta. Toivon todella, että pian helpottaa.
 
Mulla alkaa myös olemaan olo sellanen että aamulla heti on hirveän paha olo eikä pysty syömään vaikka tietää että pitäis, lisäks järkyttävä väsymys painaa pitkin päivää😵‍💫 ja se pahoinvointikin tulee sit pitkin päivää, mikään ruoka ei oikein maistu, närästää, turvottaa, on vaan sellanen yleinen huonovointisuus läsnä kokoajan🥴 oon myös lueskellu täällä keskusteluja mut jotenkin tuntuu että kapasiteetti ei vaan riitä kommentoida tai osallistua mihinkään, plaah… elättelen toiveita että tää ei kestäis sen pidempään kuin esikoisen kanssa, muistelen et pahoinvointi loppui ehkä 10viikolla jonka jälkeen oli oikeestaan ihan hyvä olo loppuun asti ilman sen suurempia vaivoja🤞🏼
Mulla 24/7 tää pahoinvointi, en ole kunnolla nukkunutkaan sen takia. Lisänä kaikki muut pienemmät vaivat. Toivotaan, että päästään pian helpommille vesille!
 
Kiitos ❤ yritän kyllä ajatella positiivisesti mutta se on todella vaikeaa. Ja samalla on huono omatunto siitä ettei oikein ole voinut edes iloita raskaudesta. Toivon todella, että pian helpottaa.
No toisaalta, ei siitä näin oireettomanakaan ole vielä päässyt iloitsemaan, että sen suhteen et ole menettänyt mitään! 😅
 
Voin vain kuvitella tuon olotilan. Mulle ei jostain syystä koskaan ole pahoinvointi iskenyt. Väsymys kylläkin. Kauhulla odotan vain jalattomuutta, kun selkä ei tahdo kestää loppuaikaa. Toivon,että liki 11 vuotta taukoa olis tehnyt ihmeen.
Tsemppiä hurjasti teille huonovointisille💗💖
 
Tänään viikkoja 5+2 ja oireina vasta valtava väsymys, jatkuva pissahätä ja herkistynyt hajuaisti. Toivon, että tällä kertaa pääsis ilman 24/7 pahoinvointia, mutta saa nähdä... Onhan tässä vielä viikkoja edessä!😅 Tsemppiä tosiaan huonovointisille❤️
 
Mulla pahoinvointi on tosi aaltoilevaa. Päivän mittaan tulee sellaisia pahoinvointi kohtauksia, vielä en ole oksentanut mutta kurkkuun välillä nousee. Ei tee silloin mieli syödä tai juoda mitään. Etenkin juominen pahentaa sitä. Samalla olen huomannut, että jatkuvasti on limaa paljon kurkussa.. että mikähän se tälläinen oire on 🤔 välillä öisin olen myös herännyt jonkinlaisen vatsakipuihin, mutta olen yrittänyt ne sivuuttaa. Muuten on yleisesti väsynyt ja voimaton. Olen myös normaalia tunteellisempi ja tuntuu, että melkein mistä vaan voisi muutaman kyyneleen vieräyttää 😅
 
Ei paljoa oo oireiden puolesta päivitettävää. Selkeesti poika tämäkin. Tosin, äitini kyllä kertoi että ei hänellä ollu oireita minukaan odottaessa. Että oireettomuus ei kyllä välttämättä kerro yhtään mitään siitä, kumpaa odottaa. Itsellä kuitenkin kokemusta pojan odotuksesta tämmöisestä oireettomuusesta.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top